Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Paulo-Camino

Plantjes in de voorbloei, verduisteren?

Recommended Posts

Goede avond mensen, dit is voor mij de eerste keer dat ik m'n eigen wiet kweek. Ik verwacht er niet teveel van maar ik heb toch een vraag die maar blijft branden,

 

2 van mijn plantjes (super lemon haze, en een purple haze) staan nu sinds een weekje in de voorbloei (in ieder geval, ik begin witte draadjes te zien onder de oksels)

Het is al wat laat in het jaar, vandaar mijn vraag; Moet ik maar beginnen met verduisteren, of zal ik ze gewoon hun gang laten gaan?

Ik moet er bijzeggen, dat ik wel van plan ben om met wat plexiglas een soort kasje te bouwen waar ik ze in wil zetten om te voorkomen dat er te veel neerslag opkomt om als het over een tijdje wat natter weer word te voorkomen dat ze last van toprot krijgen.

 

Ze staan in 35 liter bakken en ik geef ze voeding van canna.

 

gallery_31493_12666_257700.jpg

 

gallery_31493_12666_410211.jpg

 

gallery_31493_12666_418675.jpg

Edited by Paulo-Camino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Paulo

je plantjes zien er gezond en happy uit

je hebt haze soorten oftewel laatbloeiers

10-12 weken bloei moeten ze zeker hebben

als ik jou was zou ik ze zo snel mogelijk verduisteren!

 

enne tipje voor volgend jaar

ga voor de vroegbloeiende buitensoorten

scheelt je een hoop werk met verduisteren

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heey Paulo

je plantjes zien er gezond en happy uit

je hebt haze soorten oftewel laatbloeiers

10-12 weken bloei moeten ze zeker hebben

als ik jou was zou ik ze zo snel mogelijk verduisteren!

 

enne tipje voor volgend jaar

ga voor de vroegbloeiende buitensoorten

scheelt je een hoop werk met verduisteren

 

Okee, top, bedankt voor je snelle antwoord. Als je het niet erg vind heb ik dan nog een vraag, waar kan ik een schema ofzo vinden met de tijden van dat ik ze moet verduisteren? Ik heb zelf namelijk geen idee hoe laat ze het eerste daglicht krijgen.

 

Edit: Oh sorry voor mijn overhaaste vraag, ik heb al een lichturen schematje gevonden!

 

ps. welke plantjes gaan sneller in de bloei, de deense soortjes toch?

Edited by Paulo-Camino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is verduisteren niet meer echt nodig het gaat vanzelf,Vooral met dat donker weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm maar het duurt nog wel een tijdje voor het 12 uur per dag licht is toch? Als ik op die datum ga wachten zonder zelf te verduisteren gaan ze toch dan pas in de bloei, met als gevolg dat ze wel heel laat klaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe eerder je verduisterd...hoe eerder je oogst...no time to waste :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, je kweekt Haze en dat moet lang bloeien

Dus nu verduisteren en je haalt het wel

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom verwacht je niet te veel ? ze zien erg erg gezond uit.

Had je ze wat vroeger gezet waren het nu zeker struiken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nouja ik verwacht er niet teveel van simpelweg omdat het de eerste keer is dat ik kweek, en eerlijk gezegd begon het min of meer als een grap, maar ik ben er achter gekomen hoe leuk het is om te kweken en het is toch wel een hobby geworden dit jaar. Ik had ook ergens gelezen dat men bij hun eerste kweek niet meer als 20 gram droog per plant moeten verwachten, vandaar!

 

Op de foto's kun je de grootte van de planten niet echt goed zien omdat ik alleen een foto heb gemaakt van m'n kleinste SLH, en het is al een oude foto, die kleinste SLH is trouwens wel enorm snel gaan groeien de laatste paar weken, hij heeft m'n de purple haze die ik veel eerder geplant had al ingehaald. Momenteel is één super lemon haze ruim anderhalve meter, en dan heb ik nog 2 purple hazejes en 1 andere SLH van +- 1 meter. M'n purple hazejes zijn trouwens wel heel breed geworden en hebben veel grote zijtakken :P

 

Het verduisteren gaat goed, wat een werk :o elke dag 4 bakken van 35 en 40 liter gevult met zandgrond sjouwen :(

 

Bedankt voor de tips allemaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...