Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
koosie

Jonge man doodgeschoten in Roosendaal (waarschijnlijk verband met sluiten coffeeshops)

Recommended Posts

Jonge man doodgeschoten in Roosendaal

 

Laatst gewijzigd: vrijdag 5 augustus 2011 - 11:43 | Auteur: Willem Jan Joachems

Het stoffelijk overschot lag achter een auto.

ROOSENDAAL - In de Jan Vermeerlaan in Roosendaal is vrijdagochtend een dode man gevonden. Hij is omgekomen bij een schietpartij. Volgens de politie gaat het om een jonge man.

In Roosendaal is een 16-jarige jongen opgepakt. De politie onderzoekt nog of hij iets met de schietpartij te maken heeft. Hij is meegenomen naar het bureau voor verhoor.

 

Schoten gehoord

Buurtbewoners in de wijk Westrand hebben om tien over halfvijf de politie gebeld nadat ze lawaai en schoten op straat hoorden. Ambulancemedewerkers hebben nog geprobeerd het slachtoffer te reanimeren, maar dat is niet gelukt. Er werd nog een tweede ambulance opgeroepen, maar ook die kon niets meer doen.

 

Jongeren

Een buurtbewoner werd wakker van het lawaai in de straat. "Ik hoorde gegil en gekwek. Het zal wel een stel jongeren zijn, dacht ik nog", vertelt hij. "Maar toen hoorde ik een knal en later nog eens. Ik heb uit het raampje in de douche gekeken en zag toen een groepje jongeren wegrennen. Ik heb vier mensen gezien." Volgens een getuige zouden drie jongeren een tijdje na de schietpartij zijn teruggekomen. Ze zouden lege hulzen hebben opgeraapt en het slachtoffer ook verplaatst hebben.

 

Onderzoek

De politie heeft 25 mensen op de zaak gezet. Er is een speciale wagen neergezet van waaruit zij werken. De politie doet een uitgebreid sporen- en buurtonderzoek. Dat zal naar verwachting uren duren. De omgeving is afgezet met linten en hekken.

Drugs

Buurtbewoners melden dat het sinds de sluiting van de coffeeshops in Roosendaal onrustig is geworden in hun wijk. Zij vermoeden dat de schietpartij iets te maken heeft met drugshandel. Sinds 2009 zijn in Roosendaal en Bergen op Zoom alle coffeeshops dicht. Er is in de gemeenten geen wiet meer te krijgen op een legale manier.

'Geschrokken'

Loco-burgemeester Kees Jongmans heeft geschokt gereageerd op het nieuws. "Ik ben zeer geschrokken en deel de schok en de zorg met de buurt de Roosendaalse samenleving."

 

Opstelten ik hoop dat je mee leest en dit de rest van nederland bespaart!

 

 

 

 

 

[/b]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is dus het logische gevolg als je drugs verder de criminaliteit in drukt. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naja ik denk niet dat het meer dan logisch is dat je elkaar doodmaakt omdat er geen shop in je buurt is. :( Het is te gek voor woorden om iemand te vermoorden om drugs of welke reden dan ook. Ook is het geloof ik nog maar een aanname dat het met drugs te maken zou hebben. Best kans dat het met drugs te maken heeft maar dan nog. Het niet hebben van legaliteit om de hele wiet industrie heen rechtvaardigt in mijn ogen criminele activiteiten zoals deze totaal niet. Deze jongens zijn ook de gasten die een shop overvallen of een granaat naar binnen gooien, shops die legaal open zijn. Het moet inderdaad niet zo gecriminaliseerd worden, maar daartegen over mag niet staan dat er anders doden vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

domme zet om de shops te sluiten. er werd ook coke over de wiet gegooid in een theehuis in roosendaal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opstelten ik hoop dat je mee leest en dit de rest van nederland bespaart!

 

 

 

 

 

[/b]

tuurlijk leestie mee :P ....morgen nog hardere repressie :( :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep de overheid wil dat we ons veiliger voelen

 

en er is een psychoogisch effect dat hoe meer de misdaadcijfers dalen, hoe meer mensen zich onveilig voelen, juist omdat er minder contact met misdaad is en daardoor de overgebleven misdaad veel meer in het nieuws komt etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verbod op cannabis eist weer een dode...

Cannabisdoden: = 0 Verbodsslachtoffers + 1

 

Goed zo Opstelten, knappe knul hoor !

 

Ga je er nog wat van leren ook misschien? Niet hè ... dacht ik wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

eigenlijk zou ik het niet meer dan normaal vinden dat de 'gewone burger' met een plantje zich gaat verzetten tegen zulke dingen, ook al is het drastisch ookal is het extreem..

Share this post


Link to post
Share on other sites
coke over de wiet gegooid in een theehuis in roosendaal

 

 

En jij gelooft dit??

 

Coke over wiet laat me niet lachen, er is geen enkele reden waarom iemand dit zou doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha idd wie gooit er nou coke over wiet, dat is dan 55,- per gr voor een rokertje alstublieft :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...