Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Dunno

Wat is het mildste wiet? (van dit rijtje)

Recommended Posts

Guest Dunno

Hallo, zou iemand me misschien kunnen vertellen wat het mildste wiet is van dit rijtje:

 

Manali 7.00

Marok 3,50

Marok 6,50

Marok 8,00

Afgaan 5,00

Nepal 8,00

Skuf 7,00 Prijswinaar Highlife 2002

Afghaan 6,50

Red Hair 5,50

Purple 3,50

Viking 3,50

Thai 4,50

Kashmir 7,00

India Taj Mahal 6,50

Jamaica 4,50

Budget Wiet 4,00

 

Alvast bedankt,

Dunno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha de menukaart van een koffieshop overgeschreven? :blink:

Je gaat beginnen met een mild wietje?

De bovenste Mt/m S zijn allemaal Hashj

Hmm Thai is buitenwiet en een Sativa met lange dunne toppen, misschien als je goeie hebt krijg je wel eel lekkere lichte high. Niet meteen die klap in je hersenpan?

Deze zou ikzelf eens proberen.

Gewoon proberen €5,00 van ieder een uitproberen.

Als je pas begint met blowen moet je oppassen met Hazesoorten,daar die wel eens aardig kunnen afzakken :D met zo n kop op je werk aankomen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dunno

oke,

1.maar er zit er geen eentje tussen die er bekend om staat dat het een milde wiet soort is?

2.Wat is de ideale shag voor een milde joint ?

 

Alvast bedankt,

Dunno

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik even wat anders mag zeggen: die jamaica nooit nemen!

ik heb die eens gekocht en dat is weed uit de jaren '70 (die schijnt bob marley nog gebruikte), hij riekt goed (old school weed/hippie tijd) maar het effect en de smaak is niet denderend. Ik heb er 2 moeten roken eer ik iets voelde.

Voor mij persoonlijk de slechtste weed tot nu toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dunno

Oke das al eentje doorgestreept...

Ik moet er gewoon eentje hebben waar van ik de volgende dag niet nog suf ben. Ik denk dat ik dan bij een van de oudere niet te opgefokte wiet soorten moet zijn maar welke?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dunno

hmm, volgens mij is dat niet helemaal waar ieder wietsoort heeft zijn eigen eigenschappen.

Zo zijn er wiet soorten waarvan je je moe en hangerig voelt en van een andere word je blij en opgewekt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo zijn er wiet soorten waarvan je je moe en hangerig voelt en van een andere word je blij en opgewekt

En dat is ook weer persoons gebonden natuurlijk.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dunno

Natuurlijk zijn er meer factoren aan verbonen, maar ik geloof niet dat je suf kan worden door de hoeveelheid heeft zeker te maken het wiet soort (vebeter me als ik fout zit)

 

Zou iemand deze vragen kunnen beantwoorden:

 

1.maar er zit er geen eentje tussen die er bekend om staat dat het een milde wiet soort is?

2.Wat is de ideale shag voor een milde joint ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is dit alles enkel psychologisch...

want het is gevoelsversterkend voel jij je sufjes word je suffer denk jij dat je high word door dat wietje te roken zal je hoogstwaarschijnlijk wel "high" worden.

want ik ben persoonlijk nog nooi "high" geweest ik ben altijd licht stoned of zeer stoned of high tis zoals dat jet wilt noemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dunno, als je écht verbeterd wil worden... Het is "wiet soorT" :D

Kwa wiet zou ik Purple of Thai nemen, in ieder geval één van de sativa soorten. Meestal krijg je dan een lekkere milde, heldere high, prima voor muziek luisteren, lekker naar de wolken kijken, maar ook inspirerend als je wat doet, schrijven, kletsen, schilderen of vrijen bijvoorbeeld. Uiteraard kunnen anderen het weer anders ervaren.

De keuze voor shag is echt een heel persoonlijke. Persoonlijk prefereer ik Drum Mild.

Have fun!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dunno

Bedankt calexico ik ga nu zeker de sativa soorten proberen

(Heb wiet soort al verbeterd :D was erg ironisch)

 

Snotaap ik denk dat dat inderdaad de grootste factoris

 

Bedankt voor de info,

Dunno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik met Obaka eens. Volgens mij is die Jamaica het lichtst, heb ik volgens mij wel eens 2 gram ongemerkt van opgerookt. Ik vind Afghaan ook een gemiddeld wietje waar wel een lekkere reuk aan hangt. Maar valt wat mij betreft onder de "rode" wietjes en is zeker geen 6.5 waard tenzij dit de prijs in ouderwetse guldens was.

Als je een joint rookt dan zou ik goede sigarettentabak gebruiken. Puur zou ik ff bewaren voor een volgende keer, dat hakt er nl vrij snel in en dat is als beginnende blower niet zo prettig, om te ervaren. Wel een fikse keus aan hasj maar je moet maar afwachten wat dat is. zeker gezien zijn keuze aan, in mijn ogen, maar matige wietsoorten tegen hoge prijzen. Dat geeft weinig vertrouwen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dunno, wat ik nog vergeten was; je kunt het ook prima roken met "Knaster", een tabaksvervanger op basis van allerlei kruiden, waaronder gedroogde hennepbladeren met weinig of geen THC. Toegegeven, het smaakt wat vreemd (het is dus géén tabak), het gaat iets sneller uit, het rolt beroerd (beter eerst een cone maken dan vullen met Knaster &wiet), je morst je as sneller, maar de high is véééél lekkerder dan met tabak. Tabak dempt je high namelijk.

De reden dat ik dit niet altijd doe is omdat ik naast cannabist helaas ook nog steeds nicotinist ben :-) Give it a try!

Zelf wissel ik regelmatig van jointjes. Verschillende wiet- en hashsoorten met verschillende tabaksoorten of Knaster. Ook regelmatig gebruik van een vaporizer kan ik aanbevelen.

Zo hou ik m'n high spannend, is het effect steeds weer anders.

Have fun!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dunno

en dat is gewoon verkijgbaar in de coffee shop? bedankt voor de info tot dusver!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf heb ik Knaster via m'n growshop besteld, maar ik heb het ook in een tabakszaak gezien en in een paar smartshops. De importeur heeft tel. 0475-390325 en zal je zeker een verkooppunt bij jou in de buurt kunnen noemen.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thai of purple (zijn buitenwietjes) zijn licht en het zijn ook sativa's(purple okk??) en gewoon marlboro of camel ofzo gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je gaat voor sigaretten, neem dan gewoon marlboro lights of een andere light-variant. Maar neem geen camel of gauloises, die zijn volgens mij toch minder light dan andere lights.. Barclay heeft trouwens erg veel soorten varieërend van super-ultra-mega-light tot light (noou ja, zoiets).

 

Waar je met sigaretten wel op moet letten, is dat je ze koopt op een plek waar ze veel verkocht worden en niet uit een automaat. Bij een supermarkt of een benzinepomp worden veel sigaretten verkocht en koop je dus bijna altijd een redelijk vers pakje. Pakjes uit de automaat kunnen nog wel eens wat ouder en droger zijn en dat is niet echt bevordelijk voor de smaak van je joint.

 

Goedkope keus: Kornets van de AH of een willekeurig light-pakje bij Aldi/Lidl (meestal maar rond de 2,35/2,50)

 

Qua wiet lijkt me die Jamaica idd erg licht (maar neit heel erg lekker) en ook die Maroc van € 3,50 zal best wel relaxed zijn. Ik zelf vind ketama altijd lekkere hash, kan je lekker van doorroken zonder K.O. te gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn wiet komt op de laatste plaats , want dat is een mindblower niet normaal meer - ben al een paar keer goed out gegaan , met maar een kwart gram :D :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...