Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MRT

een paar stekken snijden..

Recommended Posts

thanx bio.

thanx for the girlies :(

 

 

kleine update.. wwe zijn inmiddels twee weken verders... niet alle stekjes zijn aangeslagen (sterker nog... 3 van de 8 maar).. maar ik geef niet op..

 

De stekjes heb ik..geworteld of niet verplaatst naar kleine voorgroei potjes, en de 2de snij stekken zijn klaar....

 

de plantjes hebben 5 dagen onder conitnue gestaan... foutje..oepss... Mama's zijn helemaal paars uitgeslagen..., stekjes helemaal paars...oh oh oh...wat een kutzooi! (had met stofzuigen ff de stopcontact gebruikt en op continue gezet...die ben ik vergeten terugf te zetten op klok... Ik zei al tegen me vriendin...stofzuigen is echt niks voor mij.. :o )

 

Maar goed, nu alles tot rust proberen te krijgen...

 

ik moet alleen een 2de tl lapmje erbij kopen... voor de stekjes denk ik..nu is het licht vrij nihil..zeg maar... bijna niks.. deze neon tl voor de mama's en een kleine wattage voor de stekkies..

 

een paar pics...

 

zo zag het eruit als ik me mini tentje open trok:

 

gallery_25470_12676_620879.jpg

 

met klep open:

 

gallery_25470_12676_4448916.jpg

 

sommige zijn wel accep[tabel geworteld...

 

gallery_25470_12676_8230.jpg

 

voorgroeipotjes zijn eruit... aarde is schoon gemaakt..vanmiddag van die klei korrels kopen:

 

gallery_25470_12676_4568052.jpg

 

en uiteindelijk ziet het er dabn weer zo uit...

 

gallery_25470_12676_340647.jpg

 

er kan nog veel verbeterd worden..gelukkig..zo blijf ik bezig en leer ik elke dag...

 

fijne dag allen..maak er iets moois van!!

 

tips..truuks..advies..commands altijd welkom mensen!!

 

Gr. Mr.T

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 van de 8 maar? Ik weet niet of het voor eigen gebruik of voor "je vele vrienden" is, maar met Sannie's stekkenplugs had ik 7 van de 8 als allereerste keer stekken maken, en dan heb je meteen een aardeplug waardoor de wortels ook meteen goed kunnen doorgroeien in de aarde in plaats van dat ze zich weer moeten aanpassen van steenwol>aarde (verschillende types wortels enzo).

Enige nadeel van die pluggen is de prijs :(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:(

 

ga ik gelijk ff kijken..

 

thanx..

 

(en ze zijn, in dit geval, alleen voor me eigen :o )

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey MRT

 

heb je die aarde continu in de propegator ? :P

 

ik hoop het niet trouwens , anders heb je eerdaags schimmel op je stekblokken :(

 

denk zeg het ff :o

 

ze zien er goed uit verder top man

 

 

succes greetzz juicyweedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 vd 8 is niet zoveel maar in ieder geval wel gelukt je 1e keer :(

 

2e TL is niet perse nodig, hoe die propagator eerder stond is prima :o

gedimd licht en een stabiele bodemtemperatuur belangrijker en met meer licht erop duurt het ook vaak langer.

 

Laagje seramis of perliet in je stekkenbak (licht vochtig) helpt ook goed voor stabiele temp en lv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 vd 8 is niet zoveel maar in ieder geval wel gelukt je 1e keer :wacko:

 

2e TL is niet perse nodig, hoe die propagator eerder stond is prima B)

gedimd licht en een stabiele bodemtemperatuur belangrijker en met meer licht erop duurt het ook vaak langer.

 

Laagje seramis of perliet in je stekkenbak (licht vochtig) helpt ook goed voor stabiele temp en lv.

 

hey lostchild dat van de bodem temp ben ik 100 % met je eens

 

alle en is mij opgevallen

 

waneer ik 30 stekken onder 2x 18 watt cool white tl doe

en 30 stekken met 2 x 36 watt cool white ,

 

dan zijn de stekken bij mij die het meeste licht krijgen als eerste geworteld ?

en de andere een dag of 3 later

 

zelf dacht ik als een plant meer licht krijgt neemt die meer energie zodat die sneller wortels kan maken

maja zo heeft ieder zijn eigen mening :D

 

het was niet als comentaar bedoeld ma ik wil je mening nog wel ff :head_hurts_kr:

 

on topic :)

 

ojaa het verschild trouwens heel erg per soort hoe snel ze stekken en vaak ook kwa aantallen

een haze stek pakt volle twee week om wortels te zetten , pak je een pp of ww

dan heb je iedere 5 dagen nieuwe stekken staan <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bladeren van je stekken zijn te groot.

Met op blokje zetten meteen helft blad eraf en maar twee bladeren laten zitten de rest eraf halen.

Die twee bladeren snoeien, dwz. blaadjes halveren!! Anders moeten ze te veel verdampen.

Succes gegarandeerd. Enne HESI WORTELstimultor!!!

 

greetz sijp

 

ps. ik wil wel een keer langskomen op de koffie om je e.e.a. te leren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thanx voor jullie replies! very helpfull...

 

Bio, ik moet veel werken, maar je bent altijd welkom..je weet toch :head_hurts_kr:

 

De aarde had ik al uit de prop gehaald. Ik ga strax ff langs de intratuin voor seramis en een bbq rooster..... Het duurde idd vrij lang dat de wortels zich showden.. Wellicht komt het idd omdat haze (in dit geval S5) langer nodigt heeft dan nlx, pp of k2, het kan ook aan foutjes van mezelf liggen..

 

Ik had alle planten in gebruikte (bloei)aarde staan, en dat klonden de mama's niet aan, roest vlekken, paars uitgeslagen...helemaal unhappy!

Ik heb de moeders en voorgroeipotje vervangen met verse Canna Bio aarde, ik zie ze zienderogen bij trekken, hopelijk redt de rechter mama het.. ze mziet er niet de best uit..

 

Voor het wordtelen gebruik ik Hesi Wortel stimu, en voor de moeders (en groeiende plantjes waar nodig) heb ik Hesi groei voor aarde en cocos.

 

Ik moet me moeders ff een dag of 10 rust geven voor ik weer kan snijden... Dan volg ik al jullie advies op. Wat ik ook een goeie vind, bio..is dat die bladeren te groot zjn!! Ik denk dat daar de kruks van het verhaal ligt..Voor mijn situatie althans.

 

Inmiddels zijn 7 van de 8 geworteld, en die staan in voorgroei potjes. Van de 8-9 nieuwe stekken is nog niks geworteld..en die staan nu een dag of...10.

 

Ik zet deze nog niet zichtbar gewortelde stekken van het weekend in voorgroei potjes.. Kijken hoeveel er daar van overblijven...

 

Thanx voor jullie replies mensen!

 

Een paar fotoo;s

 

 

Ik had van de eerste snij al de pluggen in voorgroei aarde gestopt, maar ik heb ze allemaal overgepot naar verse aarde.. Wortels schieten doen ze wel...

 

gallery_25470_11714_2302231.jpg

 

De rechter mama... ik denk aan Mg tekort.. hopelijk trekt ze in de nieuwe aarde goed bij...

 

gallery_25470_11714_3333064.jpg

 

gallery_25470_11714_2038353.jpg

 

eergister snij 1 dus overgepot naar nieuwe aarde, deze foto is van vandaag.. vind zelf vrij aardig

 

gallery_25470_11714_4501356.jpg

 

gallery_25470_11714_916538.jpg

 

gallery_25470_11714_3555969.jpg

 

ook komn na 2 dagen de wortels er al weer onderuit:

 

gallery_25470_11714_3609791.jpg

 

de 2de snij stekken..sja... er gaat iets niet goed.. maar ja: wat:S? Al hebben de eerste 3 al wortels onderop..

 

gallery_25470_11714_3184574.jpg

 

en zo staan ze der bij....

 

Ik hoop nog een 3e snij te kunnen maken... Als alles dan in voorgroei potjes staat heb ik een mooi (hopelijk fris en groen) veldje..dan gaat die prop eruit en kunnen ze mooi voorgroeien..

 

gallery_25470_11714_2702311.jpg

 

 

Tips truck, commands? Shoot!

 

Gr. Mr.T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed Bezig Mrt ...... :whistling Tja zulke wortels krijg je niet van de stekkenboer.Suc6 man

Greetzzzz,M :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...