Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Shilizous

Zo maak je compost thee

Recommended Posts

Heeft vochtgehalte te maken dat het anti bacterien is..

 

Want ook spullen met een hoog suikergehalte houden bacterien niet van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@boefje hoe bedoel je dat ?

Ze houden niet van extreme warmte en kou.

Suikers houden ze wel degelijk van waarom denk je dat er in soft ice of ijs zoveel bacterien zitten ondanks dat het bevroren is.

Mischien houden ze niet van on natuurlijke suikers maar dat is in mijn opzicht geen suiker.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Suiker wordt ook gebruikt als conserveringsmiddel & niet alleen als smaakmaker.Een te hoge suikerconcentratie houdt een bacterie ook niet van.

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het aan een bepaalde soort dan ligt.

Wat ik op school heb geleerd met mn studie hygiene is dat bacterien dol op suikers zijn die in producten zitten mischien doen ze het alleen niet goed in een pak suiker of iets dergelijks.

Suikers zijn voedsel wat omgezet word in zuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Conserveermiddelen in voedsel dienen om het voedsel zo ongunstig mogelijk te maken voor bacteriën. Zout verlaagt het aantal 'vrije' watermoleculen in het voedsel. Bacteriën hebben water nodig om zich te kunnen vermenigvuldigen. Zonder vrije watermoleculen kunnen ze zich dus slecht vermenigvuldigen: het voedsel bederft niet. Suiker werkt op ongeveer dezelfde manier als zout. Zuur dient om de zuurgraad van het voedsel zo ver omlaag te brengen, dat bacteriën er niet (goed) meer op kunnen leven en zich niet kunnen vermenigvuldigen.

 

Wanneer goeie compost als wormenmest niet voorradig is

 

BIOLOGISCHE TUINAARDE (groencompost +mestcompost + wat turf)

 

biokultura_zak_tuinaarde.jpg

De biologische tuinaarde heeft een hoge toevoeging van biologische organische mest. Het product kan het hele jaar door gebruikt worden, met name bij het aanplanten van bomen, heester, vaste planten en hagen. De hergroei van de nieuwe aanplant zal door de tuinaarde gestimuleerd worden. Ook kunt u de tuinaarde gebruiken voor het ophogen van de grond. Tevens is de biologische tuinaarde uitermate geschikt om te mengen door verarmde en/of uitgedroogde grond, hierdoor komt het bodemleven weer op gang en wordt het vochthoudend vermogen verhoogd.

 

De tuinaarde wordt geleverd in zakken van 20 en40 liter en is tevens te bestellen in big bags van 1,5m3 (waterkuub).

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een copy, paste stukje..

SEA-90 is een product wat bestaat uit ongerafineerde zeemineralen. Het bevat 90 verschillende mineralen en spoorelementen. Het is 100% natuurlijk en wateroplosbaar.

SEA-90 is totaal anders dan gewoon keukenzout (Natriumchloride) het is ingedroogd zeewater in de puurste vorm en bevat meer dan 90 elementen.

Bij gebruik van de juiste doseringen en oplossingsverhouding zal SEA-90 activiteit van het bodemleven vergroten, groei en ontwikkeling aan het gewas geven. Het zout en de natrium geven dan absoluut geen verbranding.

SEA-90 kan zowel worden gestooid en als bladtoepassing verspoten worden. Altijd de voorgeschreven doseringen aanhouden en een proefstuk hanteren.

 

Ze praten inderdaad over 1 thee lepel per 4 liter water tijdens compost thee maken (schimmels zouden langer worden hiervan). en twee theelepels vlak voor het daadwerkelijk water geven. Uiteraard begin je met minder, en slechts op 1 plant!

Bij iedereen is het theorie dit en dat.

Ik ga het gewoon op 1 plant proberen volgende ronde. PUNT :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hier nog een leuk filmpje over compostthee maken speciaal voor de Cannabis plant.Het gebruiken van panty's is niet zo goed voor alle organismen ivm de kleine gaatjes.

 

 

@Shilizous

 

Gewoon eerst proberen als proef.

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wat ook zeer goed toe te voegen is aan de thee, is alfalfa cq luzerne.Rijk aan verschillende voedingsstoffen voor de plant & bodemleven.

 

Analyse van deze eko alfalfa pellets

 

De luzernekorrels hebben een gehalte in mg/kg van 25 N, 4 P, 25 K, 15 Ca en 2 Mg.Deze gehaltes zijn een gemiddelde en kunnen per partij enigszins afwijken.

 

lucernekorrelswebsite.jpg01CC50201.jpg

 

Namaste :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Heb wel een vraagje; voeding als BAC bloei kun je niet door je thee gooien toch?

Wordt meer een nutriëntenthee dan compostthee.

 

Namaste :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Simpel recept voor compostthee per 2 liter

 

60 g wormenmest

10 g rietsuikermelasse

5 g Alfalfapoeder

5 g Kelp

1 g zacht natuurfosfaat

1 g gesteentemeel

 

Voor 10 liter alles x 5 & voor 20 liter alles x 10 vermenigvuldigen

 

Mooie site wat je kan verwachten wanneer je nog een microscoop bij de hand hebt

 

http://www.microbeorganics.com/

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi receptje Elmanito :)

 

Ik heb een mooi product gevonden voor het opwaarderen van je aarde, is dit ook te gebruiken voor compost thee?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

:) ben benieuwd wat het is.Op icmag heb je trouwens een mooi topic erover.Wat zij ook zeggen dat de pomp krachtig genoeg moet zijn om voldoende zuurstof in het mengsel te brengen.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan formuleren ook zij dat hardstikke fout. In de aquariumwereld is al wel een eeuw bekend dat luchtpompjes nauwelijks extra zuurstof aan het water toevoegen. Zuurstof lost maar heel langzaam op in water, het heeft 24 uur nodig om 1 cm diep door te dringen, en de luchtbellen die je erin blaast zijn na pakweg een seconde al weer verdwenen. Zuurstof wordt alleen goed opgenomen aan het wateroppervlak, en daar helpt je bruisapparaat wel bij door dat oppervlak constant in beweging te houden. De ingepompte lucht kan wel een rol spelen bij het binden van bijv. stikstof aan zuurstof.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wat ik ervan begrijp hoe meer lucht erin gepompt hoe beter voor de aangroei van micro-organismen, anders krijg je anaerobe ontwikkeling dat ook als resultaat geeft dat het gaat stinken.Ook naar het schijnt is het brouwen van 18 uur genoeg.

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) ben benieuwd wat het is.

 

Het staat er toch heel duidelijk bij, het is een vulkanisch gesteentemeel met 60 verschillende spoorelementen en mineralen van A tot Z, en het is OMRI gecertificeerd.

Ik vraag me alleen af of het ook in te zetten is voor thee, omdat het een all-round-fertilizer is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hetzelfde al wat ik hierboven in het recept had vermeld, 1 g per 2 liter of 10 g per 20 liter.;)

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus het kan, top, thanks Elmanito :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dat kan best, het is te vergelijken met kelp, misschien zelfs nog beter.Kelp kan heb ik gelezen zelfs soms nog een negatief effect geven.

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het helemaal eens met Elmanito.

Je kan niet zomaar wat gebruiken om te brouwen.

Ook moet je goed naar doseringen kijken.

Je bent aan het brouwen dus less is more. :)

Het enige wat ik weet dat je vrij onbeperkt kan gebruiken is wormenmest.

 

Zoals je hieronder ziet zit er in Humboldt Honey nog een paar ingredienten.

Deze hoef je dan niet nog een keer toe te voegen.

Guaranteed Analysis

 

Soluble Potash (K20)……………………………..………………….…..1.0%

Sulfur (S)………………………………………………………………….0.5%

0.5% Combined Sulfur

 

Derived From: Ascophyllum nodosum seaweed, Lignin

 

ALSO CONTAINS NON-PLANT FOOD INGREDIENTS:

10% Molasses, 5% Glucose, 2% Yucca Extract.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ook niet teveel wormenmest toedienen, anders overcapaciteit aan ontwikkeling van micro-organismen met als het gevolg dat je een anaerobe ontwikkeling gaat krijgen dat gaat stinken & je kan het dan niet meer gebruiken.

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ik ervan begrijp hoe meer lucht erin gepompt hoe beter voor de aangroei van micro-organismen, anders krijg je anaerobe ontwikkeling dat ook als resultaat geeft dat het gaat stinken.Ook naar het schijnt is het brouwen van 18 uur genoeg.

 

Namaste :)

Klopt helemaal, maar dat microleven haalt de zuurstof rechtstreeks uit de ingeblazen lucht, zonder dat het eerst in water wordt opgelost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

:)^^ Je hebt gelijk , het zuurstof wordt er niet gelijk in gebracht.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...