Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  

Recommended Posts

Of heb ik daar alleen last van.

 

 

Ik maakte vandaag een klein flesje chili vodka.

 

vanmiddag de dop eraf, en twee borrelglaasjes eruit, dan 1 borrelglaasje suiker erin, half vanile stangetje, en 6 gedroogde pepertjes( pili pili van de supermarkt), of beter gedroogde rawit die heb ik er in gedaan. Na twee uur begint de vloeistof rood te worden, en begint dan op smaak te komen.

 

na twee van deze borrels sta je een beetje in de fik, maar aan de andere kant net of je een hijs van een joint hebt genomen.

 

je voelt t door je keel naar beneden glijden, en dan begint het, zweten, en je hartslag gaat naar beneden.

 

Ookal doet t pijn, je blijft ervan drinken.

 

 

Je kan ook op een rode peper kauwen, maar dan ga je melk drinken en is de brand weg. met de chlivodka blijft het hangen en heb je dus echt effect ervan.

 

(de chilivodka in de winkel is een slap aftreksel ervan en ook nog eens te veel verdund met water)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je gewend bent.

Als je dit doet met een Bhut Jolokia, ja gegarandeerd dat deze in je keel + maag nog brand.

 

Maar met een rode annuum? Dan is het een +100.000er geweest of je ken er gewoon niet tegen hehe..

 

Ik ga het dit jaar zelf proberen te maken (vodka en chillivodka) en ook nog heel wat soorten olien.

Van Annuum soorten tot Chinensis en frutscense..

 

Ben erg benieuwd want de Jolokia ontploft in je mond! Laat staan als je 20 gedroogde jolokia's laat trekken in 20 ml zonnebloem olie!

 

Hehe... FAYA BURNIN'

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben vanaf dat ik klein was gewend om rode peper en sambal te eten, het indische eten, maar dan niet de milde versie de de meesten van van conimex gewend zijn.

 

Ik deed een keer mee met de gedroogde peper weddenschap, iedereen kreeg een gedroogde rawit(had ik meegenomen). een groot glas volle melk. de laatste die de melk dronk was de winnaar, alleen werd iemand er zo erg ziek van dat we een ambulance moesten bestellen, scheen achteraf mee te valle, het bleek de eerste keer te zijn dat ie gedroogde peper in handen had, was normaal de sambal manis gewend, en dan een halve theelepel bij een bord nasi.

 

De ambulance broeder zei dat het niet verantwoord was omdat mensen er echt in konden stikken van ademnood. aangezien dat de gedroogsde rawit al 450.000

scoleville scoort. en dat dat dodelijk kan zijn bij astma.

 

had zelf niet echt last ervan, meer een dag later.

 

 

Auw:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben pepers aan t kweken tegelijk met m'n weed ga dit zeker ff proberen :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik las in de Groote medische enceclopedie( 1976) dat de Capsaïcinoïde die je het hete gevoel geeft, dopamine aanmaakt. Het schijnt dat de gewenning heel snel optreed. En vergelijkbaar is met het gevoel van nicotine houdende tabak roken.

 

haha dat oma's boekjes toch nog handig zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ook vreselijk lekker is , is de pepers in stukjes snijden en dan tesamen met look en zwarte peper bolletjes in een weckpot met olijfolie zetten..

 

Een half jaar later heb je héérlijke olie om pastagerechten mee te maken of om zo tussen je eten/op de pizza te mengen

 

Je hebt enkel de olie nodig en je kan met olijfolie blijven bijvullen.

 

Ik ga het dit jaar proberen met de bhut jolokia en nog andere hete pepers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Loadrunner,

 

Capsaïcinoïde geeft als gevolg ook nog eens een endorfine ''stoot'' die weer adrenaline opwekt.

Laatst stond in de krant ''Pepers geven je uithoudingsvermogen''.

 

Er zijn zelfs peper dieeten. Doordat je het voedsel heet vind (als het echt over je grens is van heet) heb je minder trek om meer te eten.

 

Een peper is gewoon bijzonder, net als wiet.

 

En zo zijn er vele planten die bijzondere eigenschappen met zich meedragen.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey loadrunner, heb je eigengekweekte pepers gebruikt?

klinkt in ieder geval super! ga ik morgen gelijk maken.

denk je dat het ook TE pikant kan zijn? want dat zou zonde zijn..

ik heb nog een hoop gedroogde habanero pepers liggen, maar die zijn echt pikant zou ik die kunnen gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pepertjes heb ik zelf gekweekt en gedroogd. pepertjes deden het goed vorige zomer

 

Ik denk dat die habanero wel erg heet zijn als je niet gewend bent. maar je kan altijd een klein stukje proberen in een klein beejte om te kijken hoe t smaakt. voor je een hele fles maakt.

 

Maar in elk geval, je hoeft je geen zorgen te maken da t te pititg word, je kan er mee mixen :wacko:

 

ik drink m puur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...