Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kweekfreek

1 x White Widow onder 5de generatie LED

Recommended Posts

30 rood en 4 verrood geeft 7/1 en niet 1/10!!!

Da's net omgekeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 keer zoveel ver-rood als rood? Dat lijkt me wel heel erg overdreven. ;)

Rood/verrood verhouding misschien verkeerdom gelezen ergens? Dan zou je met een HPS lamp helemaal niets kunnen kweken. Daar zit amper verrood in. En minder rood in verhouding met led. De hoogste pieken van HPS zijn amber en ver infrarood boven 4000nm. :D

En ik had me vergist. Er zitten 2 verrode leds in. Dan zou de led-ratio 1:15 zijn. Met 2 verrood/30 rood verhouding kan het zijn dat je aan de 1:10 komt, qua lichtsterkte, of de 1:15 niet eens haalt. Dat is echt afhankelijk van de intensiteit per type led. Die is ook onbekend bij mij. Maar ik denk dat de fabrikant er niet zomaar een hoopje leds in stopt in een willekeurige verhouding, met de research van de afgelopen 4 jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alowaha

 

maar het geeft me flashbacks van de tijd dat ik nog een vrijgezelle kroegtijger was

 

macerror

;) kroegtijger? zou je niet zeggen met zo"n foto :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het wel over bijlichten in de nacht om strekken te bevorderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat dat allemaal kan, maar als ik dat wilde had ik dat wel gedaan. ;)

Ik wil nu alleen de werking van deze lampen testen, zonder toevoegingen. Ze zal waarschijnlijk wel meer strekken dan met de groeilamp. Het is vandaag pas de eerste dag op 12/12 geweest. Daarom wil ik nu de bloei afmaken, om te kijken of deze lamp er ook voor zorgt dat de bloeitijd verlengd wordt, wat bij andere verslagen met andere leds gebeurd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

wat is het nut van strekken bevorderen?

heb ik wat gemist ofzo?

waarom gloeilampen bijhangen ?

en juridisch bekeken ziet de rechter de ledlampenkap als 1 lamp

of als 55 kweeklampen?

 

en dit is toch een kweekverslag?

30 rood 10 verrood 1/7 of 1/10 4000 nm?

door fosfor een breed middenspectrum?

er zijn nog twee items over led waarvan 1 ook van freek

als je je daar nou es uitleefd met de theoretische kanten van led

kun je je hier meer houden bij de echte vorderingen wel en wee groei en bloeiavonturen van de plant.

want niet iedereen is een ledslet en op de hoogte van het daarbij gepaardgaande ledjargon.

 

ja en die onderzoeken van die chinezen stel ik me niet veel bij voor

ze hebben er echt geen wiet onder gekweekt want elke overtreding of vergrijp staat in china de doodstraf op.

ze zijn met meer dan een miljard dat word saai en arbeidsintensief voor zo n rechter

als je dan voor iedere chinese crimineel een individuele straf moet bedenken.

zo n rechter gaat oplaatst op de automatische piloot bij elk vonnis vanzelf DOODSTRAF roepen.

t zal wel tauge of een bosje prei zijn geweest .

en met al die 55 lampjes kun je wel weetikveel hoeveel kleurencombinaties maken .

dan is 4 jaar ook nog maar een stoot voor je kanus.

maar blijf standvastig en ga geen gloeilampjes bijhangen want waar houd het dan op?

oplaatst heb je er nog een 600 watt hps bijhangen

en dan van kijkes wat een resultaat onder led !

daar trappen we niet in hoor zo kan ik het ook!

 

houmgroen macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd.

Dit verslag was in eerste instantie gewoon bedoeld om te kijken wat de huidige leds gewoon doen.

Als ik vanalles en nog wat ga aanpassen kweek ik toch niet onder led, of wel?

De echte technische kant zal ik in het topic ook achterwege laten. Als iemand wat wilt weten, ik heb ook een postvak. ;)

 

Ik stop in ieder geval met de eindeloze discussies, en ga gewoon de groei en bloei bijhouden.

Daar maak ik dan leuke plaatjes bij zonder dat ik over de technische kant ga praten.

Dat lijkt mij de beste oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slecht nieuws. De ph-meter eens goed gebruikt en mijn grond had ph 7. ;)

Dan weet ik eindelijk wat het echte probleem is. :D

Mijn kraanwater hier is boven de 8. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

op die laatste foto groeit er (lijkt het) een groen laagje alg op je aarde, of mos, volgens mij staat je plantje iets te vochtig, ik kan me vergissen maar je aarde heeft een groene gloed er over heen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt. Dat is gekomen met de eerste keer voeding geven, een tijdje geleden. Een paar ml water met voeding gegeven op droge grond en gelijk een beetje groen. Ik had een halve liter aangemaakt omdat minder niet te doen is qua afmeten en het meeste is weg gegooid omdat ik niet teveel wilde geven.

Dat groene is erna wittiger geworden, nadat ik dr in de zon had gezet omdat het heel mooi weer was. ;)

Er zijn een hoop dingen duidelijk geworden, met die ph meter.

Ik denk dat ze de voedingsstoffen voor de nieuwe bladeren uit de oude heeft gehaald omdat ze niets uit de grond kon halen met ph7.

Ze staat nu weer even in de zon, met een beetje afgezuurd water, want ze mocht wel weer wat hebben. Ik had de grond vrij droog laten worden.

Ik hoop dat het nog goed komt. :D

Elke tip is welkom. :P

 

Even foto erbij

gallery_31247_12536_200308.jpg

 

Volgende kweek (5 x fruit spirit) wil ik gaan werken met een voedingsvat waar ik afgezuurd water en later voeding in kan doen. Samen met blumat sensor druppelaars en een tensiometer. Hopelijk kan ik op die manier het water geven een stuk versimpelen en bijhouden in een schemaatje. Er is zo weinig te vinden over de hoeveelheid water die je kan geven onder led. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) freek jongen! heb je haar onder de led vandaan gehaald en IN DE ZON GEZET ??? (beetje jammer) ik zou de bovenste laag aarde weg schrapen zonder de wortels te raken, verse droge aarde erbij,dan trekt het vocht wat omhoog. verder is wiet gewoon onkruid en kan ze tegen een stootje.... ben nog zeer benieuwd naar de bloei resultaten van je lamp.....ga zo door en wees lief voor haar..Ps; automatische druppelaars zijn niet ontworpen voor led, maar het is wel een uitdaging om de juiste instelling te vinden. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat ze de voedingsstoffen voor de nieuwe bladeren uit de oude heeft gehaald. ;)

ik denk dat als je aarde te zuur/zout is, de aarde de vocht uit de plant cq eerste bladeren het dichtst bij de aarde trekt. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips.

De ph van de grond was veel te hoog gister, nadat ik de meter opnieuw had geijkt. Ph 7. :D

Ik heb op jullie aanraden de bovenlaag eraf gehaald, en weer een nieuwe droge bovenlaag erop gedaan.

Ik merkte wel dat hoe dieper ik kwam, hoe droger het werd, en de eerste wortels pas 5 cm diep begonnen.

Ik heb nu afgezuurd water met voeding vanaf de onderkant gegeven, en er wordt echt veel in de grond gezogen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groene Smurf gaat dit topicje ook zekers volgen hehehe ze ziet er best grappig uit die ww en ja met iets nieuws is het altijd testen.

Ik zelf ga binnenkort beginnen met m'n verslag van een LSD en een Tangerine Dream onder 250 watt hps eens zien wat we daar van bakken lol

 

iig veel succes met je led test freek ik volg dt topic zekers ;)

Edited by DeGroeneSmurf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey smurfje, ik zal jouw plantjes ook gaan volgen. Binnenkort kom ik wel weer langs, dan neem ik de myco madness wel weer mee naar huis.

 

Het bladprobleem blijft bestaan. Nieuwe bladeren zien er kerngezond uit, terwijl de oudere bladeren heel langzaam vergelen. ;)

 

Om haar niet teveel lichtverschillen te geven maar een foto onder de led genomen.

gallery_31247_12536_226897.jpg

 

De bovenste bladeren zijn heel mooi groen, en de onderste beginnen weer te vergelen. Wat zou het kunnen zijn?

Gister dus nieuwe voeding en vandaag afgezuurd water (ph 6,0) via de bodem laten opnemen. In totaal meer dan een liter in 2 dagen, en er komt geen water uit de pot als ik deze optil.

Bovenkant van de pot is droog gehouden met nieuwe potgrond om de groei van algen/schimmels op de bodem tegen te gaan. Omdat er bijna niets van de bovenkant verdampt zal de voeding op de toplaag van de aarde icm het licht dus algengroei geven. Dit wil ik zo tegengaan. Voeden gaat dus via de onderkant vanaf gister.

Lamp hangt weer ongeveer 60 cm van de plant af, gister wat lager gehad omdat ik wilde kijken of ze met de nieuwe vochtige grond wel zou herstellen met de lamp laag. (40cm)

Er hangt een 12 cm fan bij de deur van het hok op hoogte van de plant, richting de plant blazend. Ongeveer 30-40 cm van de plant af.

Temp overdag nog steeds tussen 25-28 en 's nachts 22-26. Lv overdag rond 55%, 's nachts rond 60%.

Afzuiger staat op de laagste stand omdat ik geen temp/lv probleem heb, en er geen geur is.

Ik gok dat deze afzuiger rond de 50 tot 300 m³/uur kan afzuigen uit het hok. Het hok is 0,85 m³. De luchtverversing van het hele hok zal dus op de laagste stand 1 keer per minuut zijn.

Wat zou ik nog meer kunnen doen behalve afwachten of het aanslaat? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb nu afgezuurd water met voeding vanaf de onderkant gegeven, en er wordt echt veel in de grond gezogen. :P

;) vorig jaar heb ik bij de dutch headshop een moisture meter gekocht . het enige nadeel is dat je hem in de aarde moet steken (en geen wortels raken). verder heb ik er veel aan gehad. een aanrader, vooral omdat led je aarde niet verwarmt, en je snel te veel geeft. had ik nog een vraag; zou het kunnen dat je aarde niet wordt opgewarmt en daardoor een slechte of slechtere beworteling hebt dan bij hps e.d? :D nog een tip: gewoon van boven water geven want van onder verzuip je de plant. aarde is geen glaswol :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met water geven van de bovenkant krijg ik het probleem dat de bovenkant nat blijft omdat er niets verdampt zoals bij hps. Dan zuigt de plant de onderkant droog terwijl de bovenkant nat blijft, dan lijkt het alsof de plant genoeg heeft terwijl de onderkant helemaal droog kan zijn. Daarom ga ik van onder voeden. Er zijn meer mensen die op aarde van onder voeden. Ook op filmpjes die ik heb gezien met led-kweek wordt er altijd van onder gevoed, ook op aarde. Dat lijkt mij dan ook het beste.

De vochtmeter/tensiometer heb ik al besteld, maar is nog niet verzonden. :( Waarschijnlijk doordat ze vakantie hebben gehad bij blumat.nl, en pas gister weer orders verwerken. Ook heb ik zo'n startsetje druppelaars besteld voor de volgende kweek met 5 plantjes. Die wil ik wel gaan gebruiken, maar dan niet bovenop, maar een klein beetje extra aarde of perliet erbovenop doen zodat die laag droog blijft ivm algen/schimmel, of de potten afdekken met folie zodat er geen licht op voedingswater komt.

Het is echt bladverbranding volgens mij. :o

 

Zal de aarde ruim 1 liter water van onder op kunnen zuigen, en niet lekken na het opzuigen, als de aarde te nat zou zijn? Misschien dat een ervaren kweker dit kan beantwoorden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De test is voorbij. Het was helaas te ver fout gegaan. Zware zoutophoping waarschijnlijk.

Voordat ik commentaar krijg over bewatering, voeding etc, zal ik een foto laten zien waarbij ik de grond maar 1 keer bewaterd heb met gewoon kraanwater, en heb op laten drogen. Hierbij heb ik de grond alleen nog maar vochtig gemaakt, en is er geen enkele druppel water onder uit de pot gekomen. Dus niet superveel water.

 

Foto:

gallery_31247_12536_254892.jpg

 

Het lijkt alsof er met de zoutbus in de pot is gestrooid, maar dit is echt van maar 1 keer bewateren, en op laten drogen, onder 40W spaarlampen. Deze foto is 6 dagen na het bovenkomen van de plant gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn heribei dames stonden ook in deze zaai en stekgrond en ik ben er niet echt over te spreken. Begin gewoon opnieuw en pak lekker een zak Gold Label Custom aarde. Echt top.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die verkoopt de growshop hier niet, wel Canna Terra Pro.

Ik ga ook niet meer met kraanwater voeden, ook geen afgezuurd kraanwater.

Ik zet wel een regenton buiten. :(

 

ps, een kennis heeft dezelfde zaai en stekgrond en heeft lang niet zoveel zouten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent toch niet getrouwd met je growshop, er zijn zat online shops die leveren, ook in Belgie. Gold label custom aarde met buffertabs en schimmels, in combinatie met perfect start

 

DAN kan je gewoon kraanwater geven.

 

Bodem reguleert je PH.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb idd weinig/geen last van zouten/mineralen op de grond zoals bij jou freek hier een foto ervan:

gallery_31256_12658_798892.jpg

dit is een tangerine dream. onder 250W hps zaai en stekgrond

Edited by DeGroeneSmurf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...