Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kweekfreek

1 x White Widow onder 5de generatie LED

Recommended Posts

Ik zal de opbouw van mijn hok eens laten zien met een tekeningetje.

Al het commentaar is welkom.

 

gallery_31247_12536_4.jpg

 

Er staat 125mm fans in het plaatje, maar dat moet 120mm zijn.

De afzuiging is wel met 125mm slang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe bevalt je chinees lampje nou eigenlijk?

 

Ik zie weinig pica's

Share this post


Link to post
Share on other sites

De groeiled geeft problemen met zaad. Net als jouw topic, direct vergelen etc.

Daarom heb ik die ww's weg gedaan, en ben overnieuw begonnen onder de bloei-led.

Daar doen ze het nu best goed onder.

Ik ben erachter gekomen dat zaailingen niet groeien onder alleen bloei-leds die geen ver-rood licht hebben. Dat spectrum is niet goed voor de eerste aanmaak van bepaalde stoffen in de plant. Stekken doen het wel goed onder alleen groei-led.

 

Dit is 1 van de Fruit Spririts, 10 dagen vanaf zaaien onder de bloei-led. 24x24 cm pot, 6L. Gister gemaakt.

Ik maak verder amper foto's, en ook geen verslag hiervan.

gallery_31247_12536_253299.jpg

 

Dit is vandaag.

gallery_31247_12536_466921.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
In de meeste ledlampen zit nl alleen rood tot 660 nm en das net geen verrood.

Dit is een nadeel van de leds.

In een gewoon gloeilampje zit erg veel verrood licht.

Als je deze een tijdje gebruikt gaat je plant rekken en maakt grotere bladeren.

 

:wacko: :huh: ;) :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben dan ook blij dat ik een lamp met, en één lamp zonder ver-rood licht heb. Voor stekjes/moederplantje kan ik er 1 gebruiken, en 1 voor zaad en afbloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let er op dat je wat rode led's vooral 660nm rood hebt alsook een beetje 630nm rood. Heel goed dat jullie experimenteren met de kleuren. Er zijn ook speciale kant en klare lampen welke speciaal voor wiet zijn. Let hier op want peterselie gebruikt iets andere kleuren en ratio dan tomaten etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ernie. Het was niet meer mijn bedoeling om in dit topic nog wat te vertellen, omdat ik verder geen foto's heb van de planten die afgebloeid zijn onder deze lamp.

Het is mooi om te zien dat er meer mensen komen die echt geïnteresseerd zijn over de kleuren in led lampen.

Mijn bloeilamp heeft naast 660nm rood, ook nog 630nm rood, en een beetje 730nm ir.

Daarbij een aantal verschillende kleuren blauw, en wit wat voornamelijk blauw en oranje is, en er zitten ook nog echt amber/oranje leds in. Over de smaak, compactheid en trichomen van wiet wat hieronder vandaan is gekomen heb ik geen echte klachten. Ook anderen die het gerookt hebben vinden het lekkere wiet, voor zo'n klein lampje.

Met name als je rekent dat deze lamp die ik heb, volgens de fabrikant maar 94W gebruikt. Met het vermogen van de fans, en het verlies van de drivers meegerekend, is dit ook maar 80W licht. Niet veel dus. Maar blijkbaar effectief genoeg voor een paar planten.

Als er dan van 4 planten 100 gram lekkere eigen wiet kan komen, is dat voor mij effectief genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...