Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wannagrow

tent frame materialen

Recommended Posts

Omdat ik een tent wil met een onconventionele maat ben van plan om een nieuwe tent te bouwen die demontabel is van metalen staven en hoek kopppelstukken. Eigenlijk net als een echte tent. De buizen vinden is dan niet eens moeilijk aangezien radiatorbuizen hier zich prima voor uitlenen. Maar waar kan ik goede, betaalbare hoek-koppelstukken die naar links, rechts en boven gaan in 1 stuk, zeg maar x-y-z?

 

Nu is het zo dat ik wel radiatorkoppelstukken heb gevonden, maar deze zijn veel te zwaar en vooral duur: €8.50 per stuk...

 

Als iemand weet waar ik (betaalbare) koppelstukken kan vinden hoor ik dat graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo da's snel, je reactie ;)

 

Daar heb ik ook aan zitten denken maar pvc is verrreweg niet sterk genoeg en anders wordt de diameter te groot. Daarnaast is pvc net als hout duurder dan metaal. Vandaar metaal als materiaalkeuze.

 

Overigens heb ik nu een tent die ik heb gemaakt van bamboe. Dit werkt wel prima echter is hij niet demontabel en zou ik toch graag iets meer stevigheid willen hoewel de bamboe tent voldoende stevigheid biedt voor de huidige setup.

Zie mijn onderschrift voor de bamboe-tent topic.

 

Toch bedankt voor de suggestie. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop gewoon koppelstukken in je sanitare doe het zelf, en pers ze samen

je kan ze dan wel niet zo makkelijk weer afbreken hmhmh ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb laatst bij een growshop waar ze ook die tenten verkopen losse onderdelen kunnen krijgen. dat was bij eugrowshop.eu was wel ongeveer net zo duur als die pvc van je ;) maar ik had ze ff snel nodig en waren er maar 2 toen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Handytube zat ik ook gelijk aan te denken. G-tools kasten zijn er ook van gemaakt. Profielen blank en koppelstukken nylon! Wel kijken dat je de goede profielen gebruikt voor de deur enzo. Origineel materiaal is 8mm schuim PVC, oftewel isparex, leverancier is ISPA plastics. Uiteraard kan je ook ander plaatmateriaal gebruiken.

Ooit eens uitgezocht voor iemand, mss heb je er wat aan. :D Vragen altijd welkom ;) !

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een partytentframe als basis en inkorten?

Ik vrees dat je idee snel een dure onhandige oplossing word. Latten en gipsplaats is steviger, brandveilig en goedkoper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook gewoon met latten en zwart/wit folie.

Goedkoop en hout is makkelijk te bewerken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...