Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

flamingo

zomer 2011

Recommended Posts

wordt weer butt zomer.te koud en te veel vocht. :P

vandaag al weer schimmel in de toppen en ze moeten nog 2 weken ;) :D

hopen dat het nog wat wordt.

 

stufstef

Share this post


Link to post
Share on other sites

wind uit het zuiden brengt to drogere lucht mee? of vergis ik me nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al minstens 6 dagen hier in zuid-limburg geen zon meer gezien. ;)

Vinden m'n plantjes echt niet fijn. :D

Maar er is hoop......

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

aug 2010...

daar regende het 3x zoveel als normaal...zo erg kan het niet worden :D ...

 

de zomer is nog maar net 1 maand oud.. :P

 

houd moed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie maken je te druk. Zon of regen maakt nu niet zoveel uit. Zelf op regenachtige dagen groeien ze harder dan onder een 600 watter. Het najaar, daar gaat het om. Ik heb liever dat alle regen er nu uit valt dan straks...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb liever dat alle regen er nu uit valt dan straks...

 

ZOISDA... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad , een warm najaar zou alles goedmaken.

hoewel de mensen met vroegbloeiers die al toppen hebben toch wel moeten opletten met rot op dit moment...

als alles er afgerot is is er niks meer af te bloeien in het najaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2 Snowryders in de bloei en er gebeurd al weken niks. Het lijkt compleet stil te staan :-( Mijn 2 big bang's zijn nu een week of 3 a 4 en die zien er uit alsof ze een week oud zijn. Het enige dat hier nog gaat zijn de stekken en WW in de grond, die groeien flink door in de hoogte. Deprimerende shit dat weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja voor de mensen met autoflowering soortjes is het wel kut weer. Ik kan meepraten want heel mijn AK oogst is weggerot. En die stonden zelfs in een kas. Tjsa, vocht en kou is ellende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_9442_6886.jpg

gallery_6979_9442_8074.jpg

 

Morgen ziet het er in ieder geval beter uit en de augustus maakt een goed begin.

 

De moeder erin houden mensen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moed heb ik zeker .

 

Want welk slecht weer?

De planten groeien als kool en de bloeiende autoflower maken mooie toppen aan zonder rot.

 

Dus zODd zeg niks meer van het weer.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reinder Maasmechelen schrijft:

 

 

Volgende week lijkt het toch fatsoenlijker weer te worden. Dan zitten we inmiddels in augustus en kunnen we op dat moment zeggen dat we zo'n 5 a 6 weken in de bagger, slijk en beerput hebben gezeten. Eerst moeten we nog door een zuur weekend heen die geheel op zijn juli 2011 gaat verlopen: zwaar ondermaats, regen of buien met een temperatuur die eerder aan begin oktober doet denken. Bij dat fatsoenlijker weer volgende week, moeten we ook niet meteen aan hoogzomer denken. Door de constellatie op de weerkaarten die de modellen nu ons voorschotelen blijven we gevoelig voor laagjes boven Frankrijk. Stabiel zal het vooralsnog dus niet worden. De modellen laten de opleving naar lokaal zomerse waarden echter niet lang duren en rekenen vrij snel weer af met het tijdelijk geblokkeerd patroon op de weerkaarten door het opnieuw laten oprukken van dat vervloekte laag op de oceaan. Toch durf ik heel heel heel extreem voorzichtjes te stellen dat er mogelijk een prolongatie inzit als we de kaarten van UKMO00Z erbij pakken. Op +144 drukt UKMO dat laag het beste weg met het retrograadse hogedruksysteem boven Scandinavie en NW Rusland. We zullen de avondruns maar weer afwachten. Veel fiducie heb ik niet. In systematisch verkeerde zomers zie je zelden een echte ommekeer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reinder Maasmechelen

 

 

Morgen en overmorgen weer zeer teleurstellend weer. Overmorgen eindigt juli 2011, een rotmaand zonder zomerse dag te De Bilt, 0,2 warmtegetalpunten. Dan kunnen we deze ellendige maand eindelijk euthanaseren, cremeren en in een urn per raket naar de zon schieten.

 

Daarna begint de laatste officiele zomermaand. Augustus lijkt het in eerste instantie over een andere boeg te willen gooien met zowaar 2 mogelijk 3 zomerdagen te De Bilt. De modellen schijnen wat compensatie voor de zeer armoeierige juli nog niet te zien zitten. Wel plakt de 00Z van ECMWF nog met zware arbeid, bloed, zweet en heel veel tranen nog mogelijk een zuinige zomerdag op donderdag aan de waarschijnlijk tijdelijke thermische oprisping. Meest waarschijnlijke is toch dat op donderdag donderbuien weer een einde maken aan het mooie liedje. Na eind juni tot en met 5 augustus de enige twee mooie liedjes van de gehele zomer?

 

Woensdag is echter ver met die geopperde blokkade. Mogelijk schaamt augustus 2011 zich zo voor zijn broers juni en juli dat die maand nog het onderste uit de kan gaat halen. Kleine verschuivingen tot en met +96 laten uiterst kleine kansjes zien op meer. Vertrouw er maar niet op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 12Z van de diverse modellen zijn duidelijk. Korte opleving, met moeite haalt De Bilt op dinsdag en woensdag de 25 graden of iets meer. Daarna gaan we weer op zijn 2011 vrolijk verder met baggeren, beerputten legen en slib afgraven.

 

Nederlander en Belgen die nog snipperdagen hebben en toch nog iets willen meepikken van het uiterst zeldzame wat deze armetierige en belachelijk meelijkwekkende zomer presteert raad ik aan om komende dinsdag en woensdag te gaan snipperen.

 

En zo krijgen we één zeer lange herfst die eigenlijk al na de 2 tropische dagen in juni begon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit//

 

Hoop toch echt dat jij ff flink onzin uit aan het kramen bent ;)

 

Dit zegt het KNMI

 

knmi.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_23134_8530_31446.png

Zolang deze jongen er ligt , tja dan kan een blinde vink nog zien dat het niets blijvends wordt met den zomert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flamingo, zolang het maar beter wordt als juni en juli ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil zonnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn voor mijn plantjes, water hebben ze zat gekregen ;) :D :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

De boeken kunnen gesloten worden na deze week gaat de zomer weer op de schop. Tís niet anders ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjeemig wat negatief allemaal.

beetje moed houden.

ik blijf gewoon hopen en de weergoden vragen.

komt wat er komen gaat maar dit jaar ga ik weer knippen.

kan toch niet slechter als vorrig jaar worden [veel toprot]

dussssssss succes allemaal enuh je weet als je buiten kweek dat dit spanje niet is.

 

Grtn erazer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn heel voorzichtigjes weer tekens van herstel volgend weekend. Eerst moeten we vanaf zaterdag weer door een baggerweek. De zoveelste van deze snertzomer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo forumleden

 

Het weer zit ons idd allemaal niet echt mee :(

 

ondanks dat mag ik nog niet klagen vind ik,

mijn planten gaan dit jaar harder als vorig jaar ...

- met het zelfde soort zand

- met de zelfde voeding

 

Voor een goede Groei is de hoge Luchtvochtigheid wel lekker geweest...Toch ?

Aleen voor de mensen die de planten al in de bloei hebben kan kan een lekker vel zonnetje geen kwaad ...

 

 

iedereen een goed Weekend :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...