Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

flamingo

zomer 2011

Recommended Posts

Voor de afwisseling vandaag weer eens veel regen. ;)

 

Gelukkig staan mijn planten droog onder ander balkon maar de lage temperatuur en hoge luchtvochtigheid beginnen toch zijn tol te eisen. ;)

Toppen staan 3-4 weken te bloeien nu en lijken de laatste dagen stil te staan, de gezondheid van de planten neemt snel af.

Het moet nu snel beter weer worden anders vrees ik een vervroegde omhaalactie. ;)

 

Gelukkig heb ik er 1 niet verduisterd en die heeft nog weinig last, begint pas net te bloeien.

In de groei hebben ze weinig last van dit weer. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

komende 10 dagen zien er niet verkeerd uit... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bekijk het per dag, mijn 1e kuip moet het tot 3e week september volhouden, mijn 2e kuip tot begin 2e week october en de 3e gaat richting eind october..

Share this post


Link to post
Share on other sites

België stevent af op natste zomer sinds 1860

 

Sinds het begin van de zomer heeft het Koninklijk Meteorologisch Instituut (KMI) al zestig regendagen geregistreerd op het Belgische grondgebied. Het recordaantal dagen over de hele zomerperiode dateert uit 1860, toen er 68 regendagen waren. Vermits de zomer nog niet ten einde is, kan dat record nog verbroken worden.

 

---------------------------

 

Na m'n eerste kweekje van 4 plantjes waren er 3 met toprot en eentje kapotgevoetbalt door mijn dochter...

 

GreetzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
komende 10 dagen zien er niet verkeerd uit... ;)

 

 

Het weekend redelijk daarna weer terug bij af, en het restant van de tropische cycloon irene zal hier ook nog wel wat water lozen vrees ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zal denk ik wel meevallen.

waarschijnlijk door het bizar slechte weer daar is het hier juist beter weer aan het worden.

daar is het op dit moment het middelpunt van het meest slecht weer at je kan bedenken

Share this post


Link to post
Share on other sites

de storm irene is het middelpunt van het slechte weer

daardoor is het hier een stuk beter.

doordat al het slechte weer daar zit komt het goede weer hier heen

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zonnetje schijnt en de lucht is blauw :wacko:

 

hopen op meer van deze dagen :huh:

 

 

gr Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

2011:

 

droogste voorjaar in 100 jaar...( maart,april,mei)

natste zomer in 100 jaar ( juni july aug)

 

ZONUREN AUGUSTUS:

De Bilt 138 uur :wacko: ...normaal 188 uur

 

whats next :huh: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.knmi.nl/klimatologie/maand_en_s...aand/aug11.html

 

Augustus 2011: Vrij koel, somber en aan de natte kantMet in De Bilt een gemiddelde temperatuur van 16,9 °C tegen een langjarig gemiddelde van 17,5 °C, was augustus een vrij koele maand.

Net zoals in een groot deel van juni en juli, was het weer ook in deze laatste zomermaand uitermate wisselvallig met op een groot aantal dagen regen waarbij de temperatuur meestal rond of iets onder het langjarig gemiddelde lag. Een langer tijdvak met fraai, warm weer ontbrak.

 

txgn260_201108.small.pngHet aantal warme dagen (maximumtemperatuur 20,0 °C of hoger) bedroeg in De Bilt 22, vrijwel gelijk aan het langjarig gemiddelde van 23. Er werden drie zomerse dagen (maximumtemperatuur 25,0 °C of hoger) genoteerd, duidelijk lager dan het langjarig gemiddelde van zeven. Tropische dagen (maximumtemperatuur 30,0 °C of hoger) kwamen nergens in het land voor. De landelijk hoogste temperatuur werd gemeten in Maastricht op 21 augustus: 29,9 °C. Tijdens de nachten koelde het soms fors af. De landelijk laagste temperatuur werd gemeten in De Bilt en Herwijnen op 1 augustus: 6,1 °C.

 

sq24_260_201108.small.pngAugustus was een sombere maand met gemiddeld over het land 153 zonuren tegen een langjarig gemiddelde van 195 uren zonneschijn.

De regionale verschillen in het aantal uren zonneschijn waren deze maand niet groot. De zon was nog het meest te zien aan zee met op het KNMI-station Terschelling 176 zonuren. Het somberst was het in het midden en oosten van het land. Het KNMI-station Heino was het somberst met 136 zonuren. In De Bilt kwam de maandsom uit op 138 zonuren.

 

rhdr260_201108.small.pngGemiddeld over het land viel 110 mm neerslag. Het langjarig gemiddeld bedraagt 78 mm.

Op de meeste dagen viel er in augustus wel enige regen. Er waren slechts vijf dagen die in het gehele land droog verliepen. De meeste regen viel in het oosten van het land. Op een aantal plaatsen werd ruim 190 mm afgetapt. De droogste plaatsen in ons land ontvingen ca. 70 mm neerslag. In De Bilt kwam de maandsom uit op 96 mm tegen 73 mm normaal.

 

Ook in augustus veroorzaakten zware buien soms overlast. Op 3 augustus viel er in Drenthe en Overijssel lokaal 50 tot 70 mm regen. Op de 18e trokken er actieve onweersbuien over het zuidoosten van het land. In Limburg viel op veel plaatsen 20 tot ruim 50 mm regen, veelal in minder dan een uur. Er werden windstoten geregistreerd tot 80 km/uur.

 

Vorig jaar augustus was in De Bilt de gemiddelde temperatuur 16,8 °C en bedroeg het aantal uren zonneschijn 163 en de neerslagsom 155 mm. Normaal=het langjarig gemiddelde over het tijdvak 1981-2010

De Bilt, 1 september 2011/Rob Sluijter

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een klote maand dat augustus.

niet dat juni en uli beter waren maar toch

gaat om het idee

maar laten we naarhet positieve kijken het is vandaag super lekker weer

me PP heeft het helemaal naar zijn zin zo lekker in de zon.

ga gelijk weer effe foto van maken

 

hopen dat het zonnetje lekker door zet en ipv een zonnetje, flinke zonneschijn wordt

op naar een top buiten oogst

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb ook wat pp staan :huh: ... maar dit ziet er nattig uit :wacko:

 

rdev_tijdreeks_verwachting.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is het heerlijk weer nu ! Ik ga alvast in het zonnetje zitten , leuk dat ik niet moet werken vandaag :wacko: :huh:. jammer dat ze amper bloeit . zou een leuke start geweest zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ergens het gevoel dat het een mooie nazomer gaat worden.

wat die planten maken van vorderingen bij dit weer is onvoorsterlbaar.

hoop binnen een week of 2 het eerste binnen te halen van oogst :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou die vn mij bloeit nog geen reet hoor

wel al een hele hoop witte haren die op veel plekken al weer bruin zijn

maar ik het me PP te laat over gepot en is toen overgewchoten weer de groei in jammer genoeg

maja wist ik veel me eerste plant

maja gaat nu gelukkig goed en staat er goed bij

hopen op lekker weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOw man het is hier momenteel aan het onweren :huh:

 

zware slagregens, en zotte wind, hoop dat mn plantjes het nog niet begeven hebben ;)

 

 

veel succes voor diegene waarbij de storm nog moet passeren :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo wat een wind zeg

vandaag ook gewoon weer heel de dag

pffff al me planten omgewaait

heb niet alleen een wiet plant maar ook paprika en komkommers courgette en nog een paar dingen

bijna me courgette het begeven

zag het optijd en gespalkt

blijft het wel doen en me wiet plant is het sterktst van allemaal

gelukkig is die nu lekker aan het bloeien

beginnende toppen komen er

jippie toch nog een beetje opbrengst van deze plant had er een hard hoofd in

het goede weer van de afeglopen dagen heeft hem goed gedaan

denk ook wel voor meerdere mensen

hopen dat er nog een paar van zulke dagen komen

 

gr DonButtie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...