Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Slaan mijn stekjes aan?

Recommended Posts

Hooi,

 

Ik heb bubbles stekjes gekregen (sorry geen foto ik zal proberen zsm eentje te maken).

Die heb ik in cup-a-soup bekers met cocos gedaan en staan al 1 week op 18/6.

 

Toen ik ze kreeg waren ze ongeveer 5-7 cm groot (erg klein dus).

 

Nu zijn ze ongeveer 10-12 cm na een week onder een 250W spectrabox led (alleen blauw spectrum momenteel).

 

 

Ze hebben 1x water gehad PH 5.8 met Hesi Wortelstimulator, Hesi TNT en Hesi Zyme (alles volgens het hesi schema boekje).

 

 

Nu is mijn vraag, zal ik ze nog een week in de groei laten voor de zekerheid? Of is 12cm hoog genoeg om ze in de bloei te zetten? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe kunnen wij nu weten hoe hoog JOU planten moeten zijn?

 

ik zou ze nog even laten groeien maar mijn hok is niet dat van jou hé

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh LED bevordert de groei toch? wel lullig dat ze in een week tijd maar 5 cm zijn gegroeid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ criador > Nee mijn vraag was betreft een indicatie hoe groot ze ongeveer horen te zijn voor dat ze naar 12/12 moeten

 

@ amnees > komt o.a. door koude temp de laatste paar dagen.. temp is rond 18-19 gr in de tent.. ik heb zelfs de afzuiging op timer gezet om kwartier te zuigen om de uur anders dropt de temp nog verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meestal groeit een plantje nog 3à 4 weken verder als je ze op 12/12 zet in cm is dit niet uit te drukken,

dit is afhankelijk van je klimaat en soort plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je niet op een heel laag continue vermogen afzuigen/inlaten, om zo geen lucht af te koelen bij de inlaat. Een beetje warmer, zachter windje. Misschien is dit beter voor de temperatuur met de lamp uit. Wel de luchtvochtigheid in de gaten houden. Al denk ik dat een lagere continue verversing ook daarvoor beter is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hangt van verschillende dingen af,

hoeveel stekjes heb je?

hoe groot zijn je potten waar je ze gaat inzetten?

hoe groot is je ruimte?

 

Wil je bv met 5 planten een tentje volzetten heb je grotere potten nodig en ook een langere voorgroei,

wil je er 25 op een metertje zetten dan hoef je niet zolang voor te groeien.

Dus hoe langer je voor groeit hoe groter je planten worden,

maar deze info kun je hier gemakkelijk zelf vinden op het forum.

 

grtjs blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

LED STEKJE,

 

Laat ze nog maar een weekje staan. Zeker nog 5 dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je plantjes zullen 3x zo hoog worden wanneer ze op 12/12 gaan

 

3x12=36cm

 

beetje te klein!

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een tuinbouwberedenering chriet? als ik ze op 12/12 zet terwijl ze 20 cm hoog zijn worden ze alsnog 1.50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoogte zegt niets.

Fotootje svp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zeer benieuwd naar je kweekverslag met de spectrabox. Ik heb zelf de 120 watt versie en groeien gaat perfect maar voor de bloei heb ik toch een een 400 watt Master Son T Pia Plus gekocht er opgehangen. Niet samen want dat gaat niet. Heeft met de led frequentie te maken geloof ik. Laat het even weten en een foto zo leuk zijn.

 

Nico M :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een andere invalshoek;

Ik heb gemerkt dat mijn stekken die ik in cocos geplant had veel slechter gingen dan dezelfde die in aarde stonden, cocos is een medium waar niks in zit aan voeding, voeg wat mest en kalk toe en geef ze wortelstimulator, dat zal helpen.

 

ps; afzuiger uit en zorgen voor 80% LV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor de late reactie van mijn kant. We hadden een begrafenis in de familie dus het was een zware week.

 

De temperatuur de laatste dagen is aan de lage kant tussen de 18-21 graden in de tent en ik heb het gevoel dat dit de hele proces belemmert.

De ik zie ze duidelijk groeien maar niet snel genoeg ze zijn al 2 weken in de groei en zijn niet eens boven de 14cm gekomen.

 

Zal het kunnen dat vanwege de ontbreek aan hitte (v/d de lampen) dat de planten minder zweten en minder hard voeding etc zuigen?

 

 

PS. nog een vraag betreft de EC. Op de fles van de Hesi Coco voeding staat 2-3 ml per liter. Ik heb een test gedaan en 3ml op 1L water = EC 0.7

 

Mag ik dus gewoon meer voeding ingooien om de gewenste EC te krijgen? Zal dat niet voor overvoeding zorgen?

 

 

 

Morgen komen fototjes want nu is het "nacht" in mijn tent. :wOOt

 

 

 

PS-2 >> Ik heb een 250w hps besteld, is het handig om die erbij op te hangen?

Edited by LED_KROKET

Share this post


Link to post
Share on other sites

hierbij fotos..

 

PS. slecht nieuws, denk dat ik meeldauw heb. gaat heel makkelijk af met de vingers, heb onderkanten met loep bekeken en geen spint.

Ik heb alvast bayer meeldauw besteld.

 

zijkanta.jpg

 

 

hier foto van wat ik denk meeldauw te zijn

meeldauw.jpg

 

 

als iemand antwoorden weet van mijn reply hierboven, zal ik die graag willen weten :D :wOOt

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek nu ook onder led en ik kan alvast zeggen dat je heel erg weinig water en voeding nodig hebt.

Ik geef zelf eigenlijk alleen nog kraanwater, en heb pas 1 keer voeding gegeven. Het duurt echt dagen voordat de grond een beetje minder vochtig is, en dan geef ik maar heel weinig. Het klopt dat de planten en uit de grond veel minder water verdampt als onder andere lampen. Omdat de lampen zo weinig warmte afgeven moet je dus een vrij warme plek nemen, ik heb daar speciaal een warm stukje hok voor uitgekozen, wat altijd tussen 22 en 28 graden is. Lamp uit geeft 22/23 graden, lamp aan 26/28 graden.

18-21 graden is echt te koud voor de planten. Vooral als dat met de lamp aan is. Luchtvochtigheid is met led meestal ook laag omdat er heel weinig verdampt. Dat is met bloeien geen probleem, maar kan te laag zijn bij de groei.

Wat is de luchtvochtigheid bij jou, omdat je last hebt van schimmel/meeldauw.

 

Verder heb ik zelf ook nog geen ervaring met kweken dus op de andere vragen heb ik helaas geen antwoord.

 

Edit: Ik heb gemerkt dat met de lamp heel dicht op de plant de plant erg weinig groeit, vooral in de breedte/bladgroei, en heb de lamp nu op ongeveer 50 cm van de plant af. Dat werkt veel beter bij mij. Ik heb geen Spectrabox, dus ik weet niet wat daar de ideale hoogte van is.

Die cup-a-soup bekertjes, zijn die wel groot genoeg voor de wortels? Misschien tijd om ze over te potten? Zoals ik al heb gezegd, ik ben ook een beginner dus ik weet ook nog niet zoveel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik heb juist het tegenovergestelde probleem qua LV. Bij mij blijft ie rond de 60-70 en valt niet lager behalve als ik de afzuiger opvoer.

 

Ik denk dat de cup-a-soup bekers groot genoeg zijn voor een voorgroei tot ong. 20-25cm ze hebben ongeveer 250ml inhoud.

 

Mijn 250w hps is vandaag binnen gekomen, ik weet nog niet of ik die erbij zal ophangen of niet. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik denk dat hij gewoon fout heeft getypt want met een HPS lamp aan zakt de LV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...