Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Spafruit

Growtenten uit china importeren

Recommended Posts

Hi all,

 

Ik zat eens rond te kijken naar een stel tenten en kwam ook een paar suppliers uit china tegen....

Een 1.2Mx1.2Mx2.0M zou me inclusief verzendkosten op 80 euro uitkomen. (elke extra die ik er bij bestel = 57eu extra en vanaf 10 gaat de prijs nog verder omlaag). Custom maten doen ze ook aan, 10m2 doek + stokken = 100eur

 

Waar moet ik op letten ivm giftenten en dergelijke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me wel erg goeikoop tegen over een dr 120

hoop voor jou dat ze de rest van het geld niet na 3 maanden komen halen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat ze een chinees deze kant op sturen ;) Prijzen zullen wel zo laag zijn omdat je daar dichter(of zelfs helemaal) bij de bron van alles zit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je je vriendin niet inruilt als je ergens een goedkopere kan vinden.

 

GOEDKOOP=DUURKOOP

 

Leer dat toch eens een keer.

 

Succes met je china made tenten.Volgens mij heeft er al eerder iemand ze vingers aan gebrand.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja waarom risico nemen als je weet dat je voor wat meer 100 % zeker bent.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag,

 

In china is alles voor een habbekrats te kijken. Chinezen maken alles perfect na.

Wel heb ik ervaren met andere dingen die ik geimporteerd heb dat ze alleen echt het uiterlijk van een product imiteren.

 

De werkzaamheid , en de materialen zijn vaak stukken minder als de echte producten. Ik zou je afraden en gaan voor een duurzame officiele tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja twindaddy, als jou vriendin geld kost op die manier moet je maybe toch eens een andere zoeken ;)

 

@zODd: Als het gewoon het zelfde materiaal is, waarom zou ik dan meer betalen omdat er een merknaampje opgeplakt is? Vandaar ook mn vraag waar ik op moet letten ivm giftenten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een chinees maakt voor het oog alles perfect na.Achter de schermen gaat het toch degelijk mis.Er word bezuinigd op grondstoffen door ze te vervangen door goedkope varianten,er word bezuinigd op controle,wat resulteert in fouten in productie,en er word veeel bezuinigd op onderzoek en research(lees word niks in gedaan) wat resulteert in geen kennis en dus geen kwaliteit.Wat je niet weet,kan je ook niet verbeteren.

 

Het enige voordeel dat je dan nog heb is dat dat straatkindje van 11 jaar goedkoper is als een volwassen europeaan die ondere normale omstandigheden werkt.Als je die kinderen kapot wil blijven maken,dan steun je die kopieermarkt in China.Heb je verstand koop je gewoon een goed product wat eerlijk gemaakt is(zover mogelijk).

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zeg "zelfde materiaal" en je weet zelf niet waar je met giftenten op moet letten.

Waar moet ik op letten ivm giftenten en dergelijke?

ben vaak in vietnam /china geweest en weet hoe het daar gaat.

 

Succes en ik praat niet tegen muren.

 

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een half uur bezig te zijn geweest met tikken viel me chinese laptop uit, zal dat dan ook namaak zijn?

 

Daarom alleen even de belangrijkste punten,

 

In china mag je het origineel kopieren, men hoeft dus niks na te maken..

Ook gebeurd het in china vaak dat de fabriek overdag schoenen aan het fabriceren is en hier snachts vrolijk mee verder gaat alleen weet de opdrachtgever dat niet.

 

- Wat zijn de leveringsvoorwaarden van je leverancier?

 

Vermeld deze even en dan leg ik je uit wat de voor en nadelen zijn.

 

- Je hebt pas zicht op je product zodra het hier is, even terugsturen is geen optie!

 

- Kan je ook in dollars betalen? kan goedkoper zijn...

 

Houd rekening met onvoorziene kosten.

 

- Handelingskosten van je vervoerbedrijf(invullen papieren en pakje naar douane brengen.

- Douane rechten procent of 5

- BTW(19% over je product)

 

- Eigenlijk geen onvoorziene kosten maar wel hele hoge kosten.

Houd rekening met hoge transportkosten.

 

Mocht je nog vragen hebben mag je deze altijd stellen.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

??? weekmakers ??? Daaraan al gedacht??

 

Toch doen? Bestel er 1 werkt dit,? bestel er 100!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel producten komen uit het verre oosten. Ook de producten die je hier onder bepaalde namen koopt.

Het is nou eenmaal voor de meeste bedrijven goedkoper om het daar te laten maken.

Zelf heb ik in een aantal bedrijven gewerkt, en ben erachter gekomen dat veel dure merken van dezelfde chinese fabriek af komen, alleen dan idd met het merktekentje erin. De kwaliteitscontrole is wel hoger bij gerenommeerde merken, omdat deze vaak nagecontroleerd worden en alleen de goede producten op de markt gezet worden, en de rest gewoon teruggestuurd wordt.

Ik heb remmen op mijn fiets gehad, exact hetzelfde als dure Shimano, alleen dan zonder het merknaampje, uit dezelfde Taiwanese fabriek. Voor de fractie van de kosten van een Shimano. De meeste sportschoenen van de dure merken, worden in Vietnam gemaakt. Als je tegen kinderarbeid bent, koop dan ook geen Nike's.

 

Er wordt idd veel nagemaakt, maar sommige producten zijn dus van origine hetzelfde, uit dezelfde fabriek. Het verschil is de eindcontrole bij die producten. Bij namaak zijn de grondstoffen ook van mindere kwaliteit.

 

Ik heb zelf leds besteld uit China. 1 voordeel daarvan, ik weet dat China de grootste leverancier is van de grondstoffen van leds, en leds zelf. Zo worden bij mijn lampen dezelfde leds gebruikt als de dure hier op de markt. Ik heb 3 jaar directe garantie van de fabrikant, en ik kon betalen in dollars.

Ik heb zelf een electronica achtergrond, en voor de garantie zal ik dan een voorstel doen dat ze mij alleen de nodige onderdelen sturen onder garantie, mocht er onverhoopt iets defect raken. Zo kan ik de kosten drukken.

 

Daarmee wil ik zeggen, doe heel goed onderzoek naar hetgene wat je daar wilt gaan kopen. Verkijk je niet op de prijs.

De controle van het product is minder, bij bepaalde producten, en er is geen geen eindcontrole. Die is voor je eigen rekening.

Zo kan het veel duurder uitpakken dan je gehoopt hebt, als een product niet goed is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
??? weekmakers ??? Daaraan al gedacht??

 

Toch doen? Bestel er 1 werkt dit,? bestel er 100!!

 

Nadeel daarvan is dat die Chinezen soms slimme oplichters kunnen zijn, als je interesse toont in grotere aantallen maar dan wel eerst 1 exemplaar wil hebben om de kwaliteit te controleren krijg je eerst een topmodel die perfect is, en bij de bestelling van 100 stuks krijg je de versie met goedkopere materialen (allemaal ingedekt natuurlijk via de verkoopovereenkomst).

Net zoals mensen die USB-sticks kopen in China, de eerste bestelling van 10 stuks zijn allemaal netjes 8GB maar de bestelling erna van 100 stuks zijn 1GB maar gehacked om als 8GB over te komen op de computer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die silverbox is ook in china gemaakt toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...