Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Water in de luchtbevochtiger afzuren of niet?

Recommended Posts

Ik heb een luchtbevochtiger in mijn tent met mijn nieuwe stekjes om de LV zo hoog mogelijk te houden.

Ik vul het elke keer met kraanwater (+8 ph) elke keer en er komt soort van hele fijne mist uit. Moet ik niet beter mijn water afzuren? :P

 

extra vraagjes:

1. Is een EC van 0.9 ok voor verse nieuwe stekjes, de ec waarde komt uit Hesi Wortelcomplex & Hesi TNT? (ik kweek op cocos!)

2. Als ik mijn voeding aanmaak volgens de beschrijving op t flesje (5ml op 1L water) blijft mijn EC onder 1.0, moet ik dus meer voeding erin doen of meer zuur?

3. Ik heb gelezen dat een drain van 20% bij cocos gewenst is. Is dat voor een volwassene plant of geldt dat ook met stekjes?

 

alvast bedankt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer water verdampt blijft de meeste kalk achter in de verdamper ( die moet je dus regelmatig schoonmaken )

Afzuren hoeft dus niet.

 

Wanneer je je drain meet kun je zien hoeveel voeding je plant heeft opgenomen. Aan de hand daarvan kan je ec omhoog of omlaag.

Kijk even bij wat verslagen hoe hoog de ec is dat is wel zo makkelijk en kan je andere vragen tackelen.

Om je Ec omhoog te krijgen moet er idd meer voeding worden toegevoegd. Na het toevoegen van je voeding zuur je pas af.

 

Greetz Greennice

Share this post


Link to post
Share on other sites

De drain meten bij cocos geeft GEEN goede meting

Ik zou je willen adviseren de 1 op 1.5 extractie eens te proberen (na twee weken groei , daarna elke twee weken herhalen)

Wat nu je waarden van je cocos zijn staat op je cocos verpakking

0.9 vind ik wat laag zou proberen op 1.2 te gaan zitten ph 5.5-5.8

Om je ec te verhogen voeg je meer voeding toe , om af te zuren voeg je meer ph- toe

 

Drain is in het begin nog niet zo belangrijk , na een weekje zijn de stekjes geworteld en kun je de watergift opvoeren tot 20% drain

 

Ps check de site van Canna eens , daar kun je je inloggen en vind je een schat aan info over cocos kweken

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie voor de antwoorden, heerlijk die duidelijkheid! ;)

 

 

Toen ik mijn coco ging aanmaken (cocobricks van Green Label) moest ik 4L water + 1 brick. dat ging met kraanwater, is de ph van de coco niet veels te hoog nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoogstwaarschijnlijk wel.

 

kan je even testen door een stukje coco uit te knijpen en dan die waardes meten van het vocht wat je verzameld hebt.

 

vb je wilt ph 6 maar je krijgt 7 terug dan spoel je met ph 5 of lager.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...