Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

leafie

Bladprobleem: Op 1 nacht, wat nu

Recommended Posts

Hi,

 

 

Vandaag is 1 plantje nogal aangeslagen. Verschillende bladeren vertonen brijne stippen tot volledig bruin en zijn gekruld en afstervend. Nochtans is aan de opstelling niets gewijzigd. Vooral in de top bladeren is dit het geval. Ik heb zeker geen beestjes, dat is uitgesloten.

 

Gisteren: Watergift 6 liter op 90 liter kuip (langs draineerslang). EC 2.3 EC grondmix tot 1.6 . P+K tot 2.3

Luchttemp max gisterenavond 37 graden in het licht dus op tophoogte. Algemene temp in hok op 33 graden.

(te hoog, ja dat weet ik maar ik heb ook wel CO2 verhoging, maar die zomer hé, grrr )

 

Vandaag ziet 1 plant er volledig aangeslagen uit. Er staat ook een tweede plant in de kuip die zich al weken eigenaardig gedraagt, ik weet hiervan ook niet wat die mankeert. Noot: Tot gisteren was het een op en top gezonde plant die geen enkel teken vertoonde van tekort of probleem. Dit was één van de sterker bloeiende planten tot overmaat van ramp.

 

In ieder geval, hier de foto's van de plant die tot gisteren mooi 4 weken in bloei stond:

gallery_15074_12512_330446.jpg

 

gallery_15074_12512_209800.jpg

 

gallery_15074_12512_91578.jpg

 

De ander plant die zich al weken eigenaardig gedraagt. Het blad is zo heel erg gelig groen vanbinnen naar buiten en dit over de ganse plant:

gallery_15074_12512_269518.jpg

 

Iemand een idee wat ik deze nacht heb voorgehad? Ik kan het niet plaatsen bij bladziektes? Is dit toevallig bladverbranding op zeer snel tempo door lucht en hoge EC. Is dit toch een ziekte? En wat heeft die kleine toch voor met z'n vaalgroene bladeren die lichter zijn in het midden dan aan de buitenkant.

 

Bedankt voor ieder die me op het juiste (= reddende) spoor zet.

 

Grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet veel ....maar je EC van 1.6 naar 2.3 gooien is niet goed.

 

Dat weet ik dan weer wel.

 

Ik zou zeggen spoelen die handel....asap.

 

Daarna je EC geleidelijk omhoog brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet niet veel ....maar je EC van 1.6 naar 2.3 gooien is niet goed.

 

M'n EC was 2.3 in totaal. Waarvan Grondmix tot een waarde van 1.6 en dan verder verhoogd tot 2.3 met PK booster. M'n EC had ik al geleidelijk opgebouwd tot 2.3. Geen EC schok dat is er niet geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de meeste voedings schema's wordt 13/14 in de laatste weken aangeraden,hoe staat het met de PH?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag ik me af:

EC 2.3 EC grondmix tot 1.6 . P+K tot 2.3 (dus 0.9 EC puur aan PK)

Luchttemp max gisterenavond 37 graden in het licht dus op tophoogte. Algemene temp in hok op 33 graden.

 

Waarom geef je iets heftigs als een PK booster mee bij deze temperaturen?

dan kun je er op wachten eigenlijk als je klimaat verder niet klopt (en dat doet het dus niet)

 

co2 boven de 32C weinig zin en tricky zoals je merkt, wat was de lv in het hok met deze temperaturen?

 

Ik mis een basisvoeding die had geholpen bij die kleine (en ook bij de rest van je planten): gebruik je die wel of is het alleen wat in de aarde zit en een PK booster eroverheen?

 

zonde ;) uithuilen en opnieuw beginnen want met spoelen ga je het ook niet meer redden nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Lostchild, ik moet me huilend bij je conclusie neerleggen, je hebt gelijk. Er is niets meer aan te doen. De ene bak is volledig overbemest.

 

De LV is normaalgezien tussen de 65% en de 70% omdat ik met die CO2 verhoging zit. Maar ik heb de vorige draai ook al gemerkt met temp van 35 graden wordt alles fluffy.

 

Ik moet die temp naar de 30 krijgen want anders krijg ik de buds niet compact. Is er een manier om met 35-37 graden te werken en toch compacte buds te krijgen?

 

Ik werk met zelfgemixte grond ( behoorlijk krachtig al) en heb daar eigenlijk heel goede resultaten mee, maar ik heb me hok verbouwd ( iets groter) en nu heb ik echt een temp probleem in de zomer ( tis TTTTEEEEE WAARRRRRMMMMM grrrr... )

 

 

Ik gebruik wel basisvoeding ( maar eigenlijk niet in de eerste weken ) maar die ene is echt raar? De andere planten in die bak waren nochtans perfect gezond, dat snap ik dus niet, hoe één plantje te weinig kan hebben in dezelfde kuip van 90 L.

 

Nu bestelling geplaatst voor 2x 300 kuub inzuiger te plaatsen met thermostaat, zodat ik die temp naar beneden de 31 graden krijg automatisch. Heb het gehad met die warmte. Ik verkool in me eigen hok, zeker met die luchtvochtigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer het te warm word extra water minder voeding geven, je plant is nu verbrand door verdampingsproblemen.

Teveel voeding stagneert de groei en zie je de schade die je plant vertooond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...