Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

koosie

Nederland gaat professioneel

Recommended Posts

:P tanx you all,

t is een modelletje voor een kast die er (nog) niet kwam.

t zou jammergenoeg veel te duur worden.

maar ik vraag me af of het zo uitgewerkt tip/top moet worden.

form follows function.....

 

Wat ik als functie zie: op een ludieke manier het plantje en het beleid in beeld brengen,

maar eigenlijk armoedig,lullig,uitgekleed,

gedoemd om te mislukken.

 

Want in die situatie wordt de grower en blower nu geduwd: gedoemd om te mislukken.

Waar in een bespreking met de politie mij werd medegedeeld dat het binnenkweken-mits juist gedaan-

makkelijker te gedogen is dan de buitenkweek, waarbij ALTIJD stankoverlast kan optreden.

 

Dat hele plantje wordt in een onmogelijke positie gemanouvreerd.

Een uit lulligheid half uitelkaar vallend gedoogobject,

tot in het belachelijke doorgetrokken

gedoemd om te mislukken.

Er zou dan zelfs een -lol- wedstrijdelement aan geknoopt kunnen worden,

wie lukt het wel om met deze setup enkele grammen te oogsten?

 

Een plant die in een verdomhoekje staat,..

In 't verdomhoekje ;)

 

T is een leuk concept maar ik denk dat er de nodige negatieviteit en gerichtheid in denken

nodig is om het doel en het pad er naartoe meer sturing te geven,

omdat het anders in gave plannen blijft steken.

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een heel goed idee, zo kun je mensen beter inlichten over ons geliefde plant. Door zo'n (klein) project kan je mensen wel echt laten nadenken.

 

Alleen denk ik wel dat je het gratis moet verspreiden, aangezien mensen deze dagen goed op hun geld letten en als ze er weinig van afweten doen ze het ook niet denk ik.

 

Maar als mensen een pakketje thuis krijgen met de setup en een goed informerend foldertje. Ze al heel anders ertegen aan gaan kijken, hopelijk inzien dat wij growers/blowers onterecht gestraft worden op ons natuurlijk 'roes'middel.

 

Misschien kunnen wat mensen een kleine bijdrage leveren voor dit project, of iets dergelijks.

Ik ben bereid zelf ook bereid tot doneren of eventueel helpen.

 

 

 

Elk idee is er 1 en als het ook nog werkt super, alleen geloof ik niet dat denhaag hier iets door zal inzien laat staan veranderen..

Ik hoor gewoon heel vaak dit soort dingen alleen zie ik er weinig uit voort komen...

 

Je moet beginnen met het burgervolk het te laten inzien, in den haag weten ze al genoeg. Vandaar dit hele gedoogbeleid ook, maar zodra de massa hun ogen openen wat betreft cannabis, staan we al veel sterker.

 

Lahn

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze willen niet legalizeren mensen, dat levert geen geld op

laat het

zorg gewoon voor jezelf

Share this post


Link to post
Share on other sites
...dat levert geen geld op ..

 

 

ze plukken liever achteraf... bedoel je... ;)

...en nu ook van de echte gedoogkweker voor eigen gebruik... die een paar centen wil besparen en een niet verzwaard eigen wietje wil naar zijn eigen smaak.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja als je geen regering hebt kun je 'm ook niet serieus nemen.

 

lol ;).

 

ik zeg dat ze weer ff door moeten krijgen dat het een plantje is en geen drug. dus waarom laten we dat niet zien? laten we overal zaadjes planten door heel nederland. in de steden, bossen, weilanden en dorpen. tot dat het een natuurlijk gewas lijkt geworden :P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat dit best veel voorbereiding gaat vergen. Is het misschien een goed plan om dit uit te rollen tegen de sinterklaas / kerst tijd?

En om de VvCC erbij te betrekken? zodat we wat meer moment kunnen opbouwen. Met een wedstrijdje erbij: Wie maakt 'm het mooist? En wie kweekt het mooiste plantje?

En dan in die periode al die kleine kastjes met een open deurtje naar het raam op de vensterbank met hun blauw/rode led grow lampje.

Oja en een wedstrijdje wie bouwt de mooiste 15x15x30 growkast ....

 

maar we hebben dan echt wel een jurist nodig hoor om de zaak glansrijk te winnen.

 

 

P.S. ik heb al een chinese ledfabriek benaderd voor de lampjes ;) (de ziel dacht dat ik nu echt helemaal doorgedraaid was ) :P

 

@ groenzaad: Geen gek idee hoor, maar dan wel femzaad en ik denk dat het voor dit jaar een tikkie te laat is. Is ook al gedaan in de 70'er jaren, ik d8 na een oproep van Koos Vorrink.

@ Stickie 20 : Mooie naam, misschien alvast als werktitel in zetten: PVV 2.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Go Stikkie je kan het... OMG mensen hebben nog meer te leven naast hun favoriete plantje!

Beetje jammer dat je 1 persoon stimuleert om zich aan te geven....

Voer je suffe idee zelf uit held.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over je laatste positieve groeten had ik even heen gelezen..

Vond het wat raar dat je een ander het idee aan de hand doet om er wettelijk mee in de kijker te gaan staan terwijl je dat zelf ook zou kunnen doen. Heb zelf niet de illusie dat je solo iets kunt winnen. Het zal een x achter je naam plaatsen en je leven alleen maar moeilijker maken. Werk voorlopig nog als chauffeur en zie het nut (nog) niet om vol in beeld te komen bij de hoeders van de wet. Zit persoonlijk niet te wachten op een rubber handschoen bij de grens. Dat er langzaam aan een tegen geluid moet komen mag duidelijk zijn maar dan liever met de hele kudde Hollandse kruiden genieters!

 

Positieve groeten terug!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als kast moet er wel wat mogelijk zijn denk ik met kartonnen origami, eventueel 2 laags, met als binnenkant een laag mylar.

5 watt led lampjes zijn misschien wat onpractisch en misschien zelfs onveilig omdat zo'n kast semi kinderspeelgoed is, en ze hun vingers kunnen verbranden. ook de lichtsterkte is misschien schadelijk, en ze moeten goed gekoeld worden.

 

Ik denk trouwens dat als aandacht gewenst is, er één optie boven de rest staat vanwege overspannen media focus.

 

een massale Ddos aanval via bijvoorbeeld Anonymous.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn dit geen leuke wietkastjes?

Paper%20Lanterns%201.jpg

op 11 november uit te delen en dan snel de politie bellen, want volgens de nieuwe opiumwet worden alle minderjarigen met professionele kweek hoe dan ook strafrechterlijk vervolgd. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over je laatste positieve groeten had ik even heen gelezen..

Vond het wat raar dat je een ander het idee aan de hand doet om er wettelijk mee in de kijker te gaan staan terwijl je dat zelf ook zou kunnen doen. Heb zelf niet de illusie dat je solo iets kunt winnen. Het zal een x achter je naam plaatsen en je leven alleen maar moeilijker maken. Werk voorlopig nog als chauffeur en zie het nut (nog) niet om vol in beeld te komen bij de hoeders van de wet. Zit persoonlijk niet te wachten op een rubber handschoen bij de grens. Dat er langzaam aan een tegen geluid moet komen mag duidelijk zijn maar dan liever met de hele kudde Hollandse kruiden genieters!

 

Positieve groeten terug!

 

Los van dat je over mijn reactie heen had gelezen klopt jou reactie gewoon niet..!!!

Want juist de topic starter hoopte dat er mensen gepakt zouden worden en daar op gaf ik de reactie van laat je zelf dan maar pakken in plaats een ander..! (sorry voor de oude koeien uit de slootj, we hadden dit al achter ons gelaten maarja)

Dus is je reactie duidelijk aan het verkeerde adres....

 

Beetje jammer..

Mvg stikkie

 

Ontopic:

Waarom werken we niet zonder kastje/tentje maar gewoon met een stukje plastic/metaal/hout die het lampje omhoog houd en dan met een autoflower in het potje..!!!

Is makkelijker, blijft klein, en bloeit dan ook af met een beetje extra hulp van de zon en je kan dan ook zonder afzuiger of fan werken.... ()een plantje van een paar cm zal niet zo erg ruiken..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een heel leuk idee dit!

 

Alleen voor het uitvoeren moet er eerst echt heel veel overlegt en gepland worden.. en je moet je richten op de juist mensen.

 

Dus wat je eigenlijk moet doen is op een zo simpel en goedkoop mogelijke manier een growkit in elkaar te zetten.. Zodat je de hele term "professioneel kweken" een lachertje maakt.

Als je dit allemaal uit gewerkt hebt.. moet je langs alle koffieshops en growshops gaan om hun een model aan te bieden en natuurlijk je hele verhaal te doen.

 

Wat je nu krijgt is dat alle shopbezoekers het growkitje zullen zien en nieuwsgierig worden en dus de folders die erbij zitten gaan lezen.. En deze zullen dan echt wel voor 5euro ( of iets in die trant ) een kit aanschaffen en achter hun raam zetten ( of misschien zelfs wel op hun werk ) omdat iedereen weet hoe crap de regering bezig is.

 

Dus simpel gezegd moeten we een soort sneeuwbal-effect creëren totdat de sneeuwbal zo groot is en opstelten bedolven wordt onder het "sneeuw".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er komt me meteen een goede naam in gedachten voor de box:

 

''The snow white opstelten growbox ''

;)

 

Voor de hoes een fototje zoals deze:

Opstelten_28_2_2011_1031.jpg

 

Of deze is ook wel hip:

CBD2011_db_02_0739.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe hebben er diverse mensen een leuke bijdrage geleverd aan het topic.

 

 

Wat ik er uit denk op te tekenen is dat het kastje/dingetje aan een aantal belangrijke punten moet voldoen

 

Om het kastje als professioneel te laten gelden moet er dus bijv. een professioneel zaadje, in een steenwolplug onder een lampje dan eventueel bovenkant lichtdoorlatend als ondersteunend zonlicht wat denk ik wel essentieel is om het plantje te laten groeien.

 

Ik las in een post van "weetje" ook het idee om er een wedstrijd van te maken. Dacht je dan bijvoorbeeld aan een wedstrijd om het mooiste miniatuurkastje te maken? Of aan een wedstrijd om er zoveel mogelijk opbrengst mee te halen? Hier kun je ook meerdere kanten mee op.

 

plant voor vrijheid is idd een leuke naam die we prima kunnen gebruiken dunkt mij.

 

@chassie had je nog wat van die lampenfabrikant gehoord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koosie ik heb echt een ultra kleine led gevonden.

Alleen nog geen winkel die ze verkoopt maar nu heb je in ieder geval een idee van hoe klein het kan zijn.

 

IMAG0002.JPG

 

Heb ook echt hele mooie kleine led lampjes gezien van 10wat maar ja die kosten al gauw 30euro..

 

Wordt nog een leuke zoektocht om alles te vinden ;) LEUK!

 

 

**EDITTTTT**

 

Volgens mij heb ik wat interessants gevonden!

 

smt leds

 

of misschien deze

 

Verschillende kleuren licht white

 

Voor onder de euro! en ook er boven!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik las in een post van "weetje" ook het idee om er een wedstrijd van te maken. Dacht je dan bijvoorbeeld aan een wedstrijd om het mooiste miniatuurkastje te maken? Of aan een wedstrijd om er zoveel mogelijk opbrengst mee te halen? Hier kun je ook meerdere kanten mee op.

 

Als er een wedstrijd komt doe ik mee :P

Je kan de kastjes in karton bijvoorbeeld laten maken als een soort van opvouwbare doos die je als je ze uitvouwt een miniatuurkweekkastje worden.

Wit karton kan je gebruiken voor de binnenkant als reflectie ;)

Alleen een afzuiging en filter kan wel is een probleem worden denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitgaande van folia zilver fotokarton 300 gram van 50 x 70 cm is er genoeg ruimte om een 5 watt spaarlampje in het "dak" te maken. Met een beetje onderhandelen hier en daar kunnen we dan onder de 5 euro blijven. Je zou er dan zelfs echt een plantje in af kunnen bloeien. Als we tot 9.95 zouden kunnen gaan is zelfs een koolstoffilter en een afzuiger een mogelijkheid.

 

@koosje: Geloof het of niet, maar zelfs Chinezen kennen een weekeind. Maar het voordeel is dat de hun maandag al bijna op onze zondag begint ;)

Dus na het weekeind verder.

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat er gebrainstormd wordt over deze zaken!

 

Ik wilde graag toevoegen dat vrijwel iedereen wel een spaarlamp in de kleur 827 (warm wit) thuis heeft en dat je op die manier flink kan besparen op de kosten en omvang. Ik kreeg bij het lezen van dit topic het idee dat de mensen die je wilt bereiken vooral ff op weg geholpen moeten worden met een leuk idee en goede voorgekauwde informatie. Als dit vergezeld komt met een stuk karton dat je heel eenvoudig openklapt/vouwt tot je eigen growroom dan is dat natuurlijk geweldig. Aan de andere kant heeft iedereen wel een schoenendoos of kan daar gemakkelijk aan komen.

 

Ff van de negatieve kant bekeken; je zorgt hiermee wel dat heel Nederland de geur van wietplanten leert herkennen in tegenstelling tot de geurkaarten die onze fijne overheid heeft verspreidt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dit een leuk topic.

Moest ik ff kwijt. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...