Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

carpe_diem

5 planten.. en minder... binnen is NU professioneel in NL...WACKO...

Recommended Posts

hehe eindelijk. Kan ik nu eindelijk mn zolder volgooien, maakt toch niet meer uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik stop ermee...

 

 

kijk ;) ... weer een model burger meer in NL :P

 

wanneer open je je topic: 2x lowryder 1 kweekie :huh: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik stop er ook mee, de plaatselijke supermarkt heeft een vacature openstaan en ervaring was niet vereist.. ennnnnnnnnnn niet te vergeten.. ze storten het geld gewoon op m'n rekening ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je eindelijk eens 3 weken op vakantie ook ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat juist om een vakantiekracht met uitzicht op half jaar contract ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he amnees heb nog wel een leuk baantje voor je

 

kopjes wassen in het park 50 euro per kopje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vakkenvuller.. scheelt maar 1 letter met m'n vorige job

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dit ook niet indirect het einde van de growshops?

 

want.. je mag geen lampen gebruiken en met zijn 2én met 4 planten ben ja al een criminele organisatie...

 

toevallig is alles wat hoog staat het spul wat uit de growshop komt.

 

wat bij laag staat is huis/tuin keuken materiaal en wat spul van de tuincentrum..

 

en voorheen was je niet proffesioneel bezig met deze spullen/materialen uit de growshop

zolang je maar onder die 5 planten bleef

 

 

het zou me niks verbazen.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

o dus je bent in 1 dag proffesionele kweker geworden van juni tot jully

 

:P

 

dat is een snelle rank verhoging ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het slaat allemaal natuurlijk kant noch wal, de wetgeving en handhaving.

Maar vergeet niet dat als dit zo doorgaat binnen de kortste keren de poppen aan het dansen zijn. Keer op keer worden ze in Den Haag gewezen op de risico's van het huidige en komende beleid, maar logisch nadenken en wetenschappelijk evalueren ho maar... :P

 

De maatregelen die sinds 1 Juli van kracht zijn gegaan is een directe aanval op de kleine (hobby)kweker en heeft niks te maken met het aanpakken van de georganiseerde misdaad en haar netwerken, hetgeen wat ze dus wel zouden moeten doen. Voor de grote jongens verandert er immers NIKS. Sterker nog, door deze maatregelen zullen meer mensen hebben van "ach, als 5 ook al niet meer mag kan ik net zo goed meer neerzetten, het maakt immers toch niet meer uit". Het "probleem" wordt alleen maar versterkt.

 

Onder dit bewind met bijbehorende wetgeving waarbij de kleine (hobby)kwekers keihard genaaid worden onder het mom van "professionaliteit en beroepsmatigheid", mogelijk in de toekomst growshops het zwaar gaan krijgen en meer coffeeshops moeten sluiten zullen ze vanzelf de consequenties onder ogen moeten zien: het nóg erger maken van de problemen. Zoals iedereen hier weet zal dit alleen maar leiden tot hogere prijzen omdat de grote jongens natuurlijk inzien dat ze nu meer kunnen vragen voor hun grammen, meer overlast door straatdealers (die ook andere middeltjes verhandelen) door gebrek aan coffeeshops, en uiteraard MEER thuiskweek door onbetaalbare prijzen, maar ook meer criminele kwekers omdat het nóg aantrekkelijker is geworden om te kweken door de hoge prijzen!

 

Het enige waar we op kunnen hopen is dat de cijfers m.b.t. de wietkweek alleen maar slechter worden en dat ze onder ogen moeten zien dat hetgeen waar ze mee bezig zijn juist averechts werkt i.p.v. de situatie verbetert. En anders kun je nog hopen op een nieuw kabinet dat wél open staat voor een beter, nieuw beleid. Daarnaast hoop ik dat eventuele ludieke acties het gewenste effect zullen hebben.

 

Je zou bijna gaan denken dat dit juist wordt uitgevoerd door een criminele lobby: zij zijn de enigen die hier baat bij hebben. Zij zijn diegenen die nu lekker in hun handjes wrijven omdat ze weten dat op deze manier de prijzen maar hoger worden... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziekelijk hoe Ned. (vrij)land) een land van betutteling is geworden eerder gezegd een land van vrijheid een voorbeeld voor anderen hoe met een drugsbeleid om te gaan....

 

Echter altijd gedoogd het was wachten op zo een clubje die in de politiek terecht komt, nogamaals vrinden oppassen, wat ze in Engeland bij de nieuwsbladen kunnen, zou dat hier niet mogelijk zijn??

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien word het tijd om met zijn alle wat anders te gaan kweken

en de wereld van wat anders te voorzien, wat dachten jullie van pepers?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"kijkt naar z'n aquarium en denkt. ben ik nu een professionele vissenkweker met m'n tl's en filter in m'n aquarium?"

 

goed idee parve, zoek zoveel mogelijk mensen die pepers gaan kweken! iedereen aan de pepers, rode pepers, blauwe pepers, gele pepers, kweken maar!!

 

 

 

 

 

 

blijf ik ondertussen gewoon wiet kweken ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen moet gewoon kunnen kweken wat hij zelf wil :huh:

 

mother nature gives us everything we need

 

Volgend jaar gaat deze ouwe gewoon een papaver veldje zaaien ;)

Lekker pijpje ruwe opium :P

 

grtz kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan

dus ik ben een zware crimineel met 2 mini tentjes

puur voor de hobby

 

zo dan

wist ik niet joh

 

;)

 

ben me van geen kwaad bewust en ik doe ook niemand kwaad

mn buren weten ervan en een aantal roken ook vrolijk mee

 

 

zijn we dan een een criminele organisatie

of zijn we goede buren ?

 

opstelten .....eey ..?

 

doe eens beslissen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet je tassie met tandenborstel maar klaar in de gang Elmo... :P ...

 

6 watt tl in een kassie met een timer van 5 euro en een pc fan.... ;)

 

...met 2 lowriders en ook de buren die mee roken...das een behoorlijke profi-criminele organisatie idd... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die paar keer dat ik voor een rechter heb gestaan voor wiet

heb ik altijd gevraagd.....

 

 

Maak ik iemand dood?

verwond ik iemand?

licht ik iemand op?

Discrimineer ik iemand?

 

Krijg ik meestal een ontwijkend antwoord op, maar wel een begrip volle blik!

 

Mensen doen altijd moeilijk over 5 planten gedoogd of niet, wat maakt het uit

net of er iets veranderd. Mensen die hier gaan zeggen dat ze nu in een keer

gaan stoppen geloof ik bij voorbaat al niet. Tot nu toe ben ik er altijd goed van

afgekomen wanneer ik gepakt werd en ik heb meestal wel meer dan 5 plantjes

staan of kilootjes in de kofferbak liggen. Als je gewoon normaal doet en je

correct gedraagt kan je volgens de wet gewoon +EV kweken, zelfs als je gepakt

word. Kijk als je meteen als een klein kind gaat zitten huilen en volledig door

slaat op de po-po bureau pakken ze je inderdaad voor de volle bak.

 

Ik zeg altijd maar je moet gewoon een baas zijn, dan kan niemand je wat maken

de politie niet, justitie niet, rechter niet...... en zelfs je geweten niet!!!

 

groet parve

 

Inderdaad, je moet een eindbaas zijn..

 

Maar even over jou redenatie:

Maak ik iemand dood?

Verwond ik iemand?

In nederland kan je soms beter een geweldsdelict plegen dan gepakt worden met dingen waarmee je geld verdiend.

 

Schop iemand (half)dood en je staat binnen paar jaartjes weer buiten, maar zit jij in de coke ga je voor lange tijd weg..

 

Nou heeft coke niks te maken met wiet, maar als het zo doorgaat staat het niet eens zover meer van elkaar af

Share this post


Link to post
Share on other sites
misschien word het tijd om met zijn alle wat anders te gaan kweken

en de wereld van wat anders te voorzien, wat dachten jullie van pepers?

kan je die roken dan? ;)

 

tja, als je het wilt demonstreren: Zet een stekje in een potje aarde. 2 overtredingen: a ) stek b ) professioneel medium. Dan heb je nog niet eens een lamp er boven nodig. U bent strafbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist is er een mail de deur uitgegaan, naar wat canna bobo's ;)

Vooral punt 2 lijkt mij zeer aanvechtbaar.....

 

graag zou ik enige juridische feedback krijgen over het volgende punt.

Het betreft de nieuwe Aanwijzing Opiumwet (2011A013)

te vinden op http://www.om.nl/organisatie/beleidsregels...ing-opiumwet-0/

Besproken door Andre Beckers op http://www.andrebeckers.nl/html/downloads/...-07-Beckers.pdf

 

1) Terwijl ik kosten noch moeite heb bespaard om tot een officieus gedogen te komen, om mijzelf in mijn medicijn te voorzien,

blijk ik per 1/07/2011 op vrijwel ieder indicator een professioneel kweker te worden.

Ik en velen, nette-veilige, homegrowers voelen ons weer totaal vogelvrij verklaard.

Is het verstandig, voor de mensen die hun situatie hebben bekendgemaakt bij de politie, om opnieuw een gesprek aan te gaan

en om te vragen welke gevolgen deze aanwijzingen hebben voor hun situatie?

 

2)Volgens de nieuwe indicator punten( die niet limitatief zijn en dus nog aangescherpt kunnen worden(?)) is het voor de homegrower alleen nog maar mogelijk om een plant buiten te verbouwen zonder enige vorm van hulpmiddelen.

De indicator: Bodem verplicht de grower om gebruik te maken van de volle grond of van potgrond.

Op "gewone"potgrond zit geen RHP keur, en deze is dus niet geschikt om gewassen te verbouwen bestemd voor menselijke consumptie.(het zogenaamde "rijnmondbagger" in de kwekerswereld)

 

Volgens deze indicator verplicht de overheid mij om de risico's voor mijn gezondheid ernstig in gevaar te brengen, mag dit?

 

3) Volgens indicator: Plantmateriaal ben ik verplicht om met onbekend zaad te werken.

De (medische) homegrower is vrijwel altijd zeer gericht bezig om een bloem te vinden die voldoet aan de gestelde eisen van effect.

De overheid weerhoud de (medi) gebruiker in zijn/haar recht om een bloem te vinden die een positieve bijdrage vormt aan zijn/haar levensgeluk.

De overheid wil mij blootstellen aan cannabis met een onbekende kristalstructuur en vergroot zo de kans dat ik cannabis kan consumeren die niet heilzaam voor mij is.

De risico's van genetische achteruitgang wordt hierdoor vergroot waardoor de concentraties van de verschillende werkzame stoffen niet beschreven of gewaarborgd kan worden.

 

Volgens deze indicator weerhoud de overheid mij om gerichte genetica te vinden en

stelt zij mij mogelijk bloot aan verkeerde genetica en

brengt zij een proces op gang wat zal leiden tot genetische achteruitgang van een product, mag dit?

 

Groet Weetje

 

ps, formulier vrijgeleide A-38?

Dit huis waar je gek wordt is een parodie op hedendaagse bureaucratie en onduidelijke ambtenaren. Asterix en Obelix worden van het kastje naar de muur gestuurd, en niemand helpt hen verder. Uiteindelijk komt Asterix met het plan om de ambtenaren met hun eigen wapen te verslaan, door te vragen naar een niet bestaand formulier waar nog niemand van gehoord heeft. Wanneer de ambtenaren dit formulier proberen op te sporen, raken ze verstrikt in hun eigen onbehulpzaamheid en regelzucht. Uiteindelijk geven de ambtenaren Asterix A-38 zodat hij tenminste vertrekt.

 

bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Asterix_verovert_Rome

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier in de tuin een kas staan waar een druivelaar en wat groenten in staan. Die ik blijkbaar op een uiterst proffessionele kweek, op alle punten scoor ik hoog of gemiddeld.

volgens dezelfde criteria is mijn growhokje minder profi uitgevoerd. Zet je toch aan het denken :P

 

Belichting: TL verlichtig met vertraagde uitschakeling voor als ik mijn handen vol heb. Dus kunstlicht op een tijdklok

Voeding: Regenton met sproeistok om niet met gieters te moeten sleuren. Dit kan ook omschreven worden als een centraal geregeld bevloeiingssysteem.

Ruimte: een kas dus ook schuldig.

Afscherming: De plantenbakken staan op werkhoogte, de onderkant van de kas is gemetst en geisoleerd.

Ventilatie: er hangt een ventilator anders lopen de temperaturen in de zomer op tot waaardes die een gewone thermometer niet meer kan aangeven.

Verwarming: een gaskacheltje met vorstbescherming, thermostaat gestuurd dus.

Bodem: jawel speciaal verrijkte potgrond.

Ziektebestijding: Er zijn preventief enkele beestjes uitgezet.

Verwerking: Het eerste punt waarop ik geen hoge score haal. Ik doe namelijk alles zelf. :huh:

Plantmateriaal: Stekken en geselecteerd zaad.

CO2-suppletie: een gaskacheltje stoot toch wel wat CO2 uit, maar het is geen gestuurde installatie. Ook slechts een gemiddelde score.

 

 

Ik denk dat iedereen hier het er wel over eens raakt dat dit geen goede evolutie is. Voor mij is er echter nog wel 1 positief puntje aan deze wetgeving. Hij is niet van toepassing buiten nederland.

 

 

Druiven, sla, tomaten en dergelijke kan de lokale groentenboer aan huis leveren.

Paracetamol, ibuprofen, tramadol en nog wat andere rotzooi kan ook perfect door de apotheker aan huis geleverd worden. Ook Mediwiet kan, mits veel te veel moeite, geregeld worden.

Een wietje dat effectief werkt moet ik ophalen op moeilijk bereikbare plaatsen in de binnenstad. Liefst een paar keer per week, want ja beperking op hoeveelheid.

Misschien toch maar een paar extra plantjes wegzetten voor de growshops ook verdwijnen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
misschien word het tijd om met zijn alle wat anders te gaan kweken

en de wereld van wat anders te voorzien, wat dachten jullie van pepers?

kan je die roken dan? :P

 

 

 

Zag ze laatst bij jackass ze wel snuiven, moet zeggen die gast ging er nog best wel hard op ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij is er echter nog wel 1 positief puntje aan deze wetgeving. Hij is niet van toepassing buiten nederland.

 

:P :huh: ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ruim 30 jaar gedoogbeleid vrijwel omzeep gehopen met 1 pennestreep...en wie leest wat in de krant :rolleyes: ?

 

een volgende CDA-PVDA combi maakt dit niet ongedaan....die kan rekenen op blokkade van CDA...

tzit muurvast in NL.....(een links-meederheids kabinet is een utopie imho...)

 

zeg maar :huh: met je handje...stelletje ( vuile viese ) criminele kweekers :P ...jah...echt wel

 

eerst jaren.. indoktrinatie...toen sigmatie...en nu zitten we in de begin-fase van liquidatie...history repeads itself...

 

we aint seen nothing yet... ;)

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...