Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

carpe_diem

5 planten.. en minder... binnen is NU professioneel in NL...WACKO...

Recommended Posts

Share this post


Link to post
Share on other sites

ikhebditnietgezienikhebditnietgezienikhebditnietgezienikhebditnietgezienikhebdit

nietgezienikhebditnietgezienikhebditnietgezienikhebditnietgezien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed lees geldt het alleen voor geldelijk gewin,dus vijf planten met lampen nog geen probleem,maar kan je niet aan tonen dat het voor eigen gebruik is(bv doktersverklaring),en verkoop je iets aan de coffeeshop maak je je schuldig aan geldelijk gewin.

 

Dus feitelijk blokkeren ze de mogelijkheid dat bv boeren of wie dan ook met vijf planten in een kas commercieel kilo's kweken.

Lees ik dit nou goed?

 

Zet ik vijf Gavita 1000Watters neer kan ik niet meer aantonen dat vijf kilo voor eigengebruik is,dus geldelijk gewin,bij 600Watt en een doktersverklaring kunnen ze volgens mij niets met deze nieuwe aanpassing,toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik het goed lees geldt het alleen voor geldelijk gewin,dus vijf planten met lampen nog geen probleem

Ik heb gelezen over een geval waarbij het argument dat het alleen voor eigen gebruik was door de rechter van tafel werd geveegd met het argument dat je de besparing door niet naar de coffeeshop te hoeven ook als winst moet zien. Die gast moest gewoon dokken. Weet niet meer hoeveel planten hij had.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik het goed lees geldt het alleen voor geldelijk gewin,dus vijf planten met lampen nog geen probleem,maar kan je niet aan tonen dat het voor eigen gebruik is(bv doktersverklaring),en verkoop je iets aan de coffeeshop maak je je schuldig aan geldelijk gewin.

 

Dus feitelijk blokkeren ze de mogelijkheid dat bv boeren of wie dan ook met vijf planten in een kas commercieel kilo's kweken.

Lees ik dit nou goed?

 

 

Helaas ART :P ...kzou wille dat je gelijk hebt...

 

verkoop was altijd al professioneel...gedogen was altijd al voor eigen recreatief gebruik...

 

medische kweken binnen is nog wel toegestaan uiteraard...mja...wie krijgt die vergunnigen tegen woordig :huh:

 

laaste deel van de advokaat is er erg duidelijk over...

5 plantn binnen is voorbij...dus strafvervolging en terugvordering criminele winsten... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet handel wordt steeds lucratievere en het jointje wordt steeds duurder.

 

Als het zo door gaat is het over een paar jaar gebeurd met het gedoog beleid. Schaf de wallen ook nog even af en je hebt weinig tot geen toerisme meer. Handig ;)

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd... tis dat het Nederland is...anders zou je denken dat HET KABINET omgekocht is door de georganiseerde misdaad...

Die viert idd WEER een feesie ;) ;)

 

[quote name='Jan de Ripper' post='893607' date='7 Jul 2011, 22:47 'Ik heb gelezen over een geval waarbij het argument dat het alleen voor eigen gebruik was door de rechter van tafel werd geveegd met het argument dat je de besparing door niet naar de coffeeshop te hoeven ook als winst moet zien. Die gast moest gewoon dokken. Weet niet meer hoeveel planten hij had.

aantal boeit nu dus niet meer :P ...ook 1 plantje binnen in een micro-tl-hokje is dus professioneel... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

medisch kweken buiten wil niet voor iedereeen ivm bijvoorbeeld buurjongens en stroom op je hek mag ook weer niet.

 

nog eventjes en we hebben ook een DEA hier met razzia's van wijk tot wijk en in je asbak spotten naar stumpies ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de gestapo staat te wachten want ze kunnen toch veel meer verdienen aan kwekertje uitkleden dan aan flitstsen

 

 

toevallig zat ik op een verjaardag en vroeg aan die kerel of of ie zich trots voelde om agent te zijn .... dure opleiding moet hij gaan staan te flitsen

 

 

de grote jongens die alles verzieken kunnen ze niks aan doen .....

hebben we de mankracht niet voor

 

elke kleine is makkelijker die protesteren niet das 5000 euro winst voor ons

 

 

we leven in een democratie welkom in holland

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie nieuws voor Tsjechie en hun toerisme..steeds meer monsanto-dupont GMO planten en zaden in Nederland en steeds minder nederwiet..niet normaal..terug naar geimporteerde geperste wiet..Ooit was Nederland aantrekkelijk..

Ik lees mee op een paar buitenlandse forums..gesprekken over de wietpas hebben dat al een beetje verpest en heel veel mensen naar Tsjechie verstuurd maar dit gaat te ver...

cda en pvv waren al voor verkiezingen duidelijk tegen gedoogbeleid maar dit alles had ik niet verwacht van zakelijke vvd (stemwijzer vorig jaar..gedoogbeleid.. en niets meer ingetoetst..kreeg ik antwoord - vvd..bedankt voor het advies ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
De teler die denkt dat je met de teelt van niet meer dan vijf planten met behulp van een paar assimilatielampen en dergelijke het hele jaar door goede opbrengsten kunt behalen, komt eveneens bedrogen uit. Ik citeer weer uit de Aanwijzing Opiumwet: “indien, ongeacht de hoeveelheid planten, wordt voldaan aan twee of meer punten, genoemd in de lijst indicatoren met betrekking tot de mate van professionaliteit, zoals opgenomen in bijlage 1, wordt aangenomen dat er sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen”.

 

Dan die lijst met indicatoren er even bijpakken, staat onderop in die PDF van Beckers.

 

Dit zou beteken dat je max op 1 punt wel mag voldoen. Nou die punt ben je dus al kwijt aan de lamp, mischien dat er dan nog wat te doen valt met creatief omgaan met de overige puntjes.

 

Door je blumats de deur uit te doen en gewoon met het gietertje water te geven ben je bijvoorbeeld al "minder crimineel". Als ik niet naar buiten afblaas maar in een andere kamer binnenshuis, schijnt me ook geen tegenpunten op te leveren. Werken met "onbekend zaad" ipv eigen kloontjes of stekken, kan ik ook prima mee leven (verpakkingen meteen weggooien na aankoop). Dan blijft de kweekruimte als probleempuntje over: ik kweek zelf in een kledingast ipv een kweektent, zoals ik het begrijp is dat minder ernstig berekend dat een speciale kweektent. Eigenlijk komt het er op neer dat ik de plakstrippen voor de vliegjes moet verwijderen, want die kost wel een dikke punt. En in de winter geen kacheltje erbij in de kast, maar gewoon de kamertemperatuur wat hoger met de gewone kachel....

 

Echt heel duidelijk zijn de regels alsnog niet, dus het blijft een beetje creatief zijn. Leuk is anders, maar ik zie nog wel mogelijkheden.

 

Degene die wel met voedingscomputers, co2 etc werken krijgen natuurlijk een ander verhaal, maarja de meeste van hen houden zich toch al niet aan de 5 maximaal.

 

 

Groet Indicaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, niet leuk .. maar weer iets meer duidelijkheid!

Maar Carpie de PVV de schuld geven van dit alles? Die doen toch echt belangrijke dingen voor ons! Zo blijkt het op sommige plekken in Nederland mogelijk te zijn dat je 130 km per uur mag rijden. Geweldig toch! Slik! ;) :P

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke sukkel zet er dan ook 5 planten binnen onder een lamp dan....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat niet de goede kant op..

 

Nederland weer wat minder kleurrijk,

Als ze willen dat die commercieele bloemen uit ons landje verdwijnen waarom sluiten ze die growshops dan tog niet, en maken ze een zero tolerance beleid zoals we in bv. amerika zien wat we tog al als braven hondjes volgen :P :huh:

 

Maarja.. er word ongeveer even veel aan verdiend als aan het gehele openbaarvervoer in NL. dus dan verzinnen we tog gewoon weer typisch nederlandse kromme regeltjes en wetgeving om geld in laatje te houden... En maar blijven bezuinigen op punten waar ons landje kleine groot op is geworden ;) de kwaliteiten van ons hollanders worden dr niet beter op ;)

 

PFFF nog even en ik eindig met een spuit wietolie in mn arm in de goot :rolleyes: :blink:

 

Groenen vrienden ik hoop dat we allemaal voor altijd kunnen blijven kweken en genieten van onze oud hollandse glorie, sterkte en suc7 Laterzz bonethugs'

Share this post


Link to post
Share on other sites

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA is er een manier ,

 

De usa wiet kerk

 

 

(google heeft het auto translate gedaan)

 

Bevestiging van een grondwettelijk recht

 

Als de stichter van de Kerk van de Werkelijkheid Ik verklaar dat ik en al mijn leden een grondwettelijk recht op pot te roken. Dit is niet alleen gebaseerd op de historische gebeurtenis van het hebben gevormd van de kerk, terwijl stoned --- maar dat roken pot is essentieel voor het bedenken van nieuwe ideeën en de verdere verdieping van onze kennis van de werkelijkheid en het zien van de realiteit van de manier waarop het echt is. Zo roken pot noodzakelijk is voor de praktijk van onze religie zelf.

 

info link:

http://translate.google.nl/translate?hl=nl...ity.org/pot.htm

 

Hoor graag jullie mening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar het ophoud?

hier.Ik ga mijzelf geen "quasi" geloof aanmeten om mijn recht als cannabis gebruiker te voorvechten.

Hier houd het op.

Als dit in werking wordt gezet zal ik mijzelf iedere maandagochtend aangeven.

 

ik heb nog zo'n 40,000 zaden liggen.

Er zullen dus zo'n 8000 telefoontjes gaan volgen.

 

daag me uit

en je kan het krijgen

:P ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn gek geworden in den haag.

 

 

geeft niet

 

 

 

 

nu

 

 

 

 

zal nederland echt

 

overspoeld worden met Wiet...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik het goed lees geldt het alleen voor geldelijk gewin,dus vijf planten met lampen nog geen probleem,maar kan je niet aan tonen dat het voor eigen gebruik is(bv doktersverklaring),en verkoop je iets aan de coffeeshop maak je je schuldig aan geldelijk gewin.

 

Dus feitelijk blokkeren ze de mogelijkheid dat bv boeren of wie dan ook met vijf planten in een kas commercieel kilo's kweken.

Lees ik dit nou goed?

 

 

Helaas ART :P ...kzou wille dat je gelijk hebt...

 

verkoop was altijd al professioneel...gedogen was altijd al voor eigen recreatief gebruik...

 

medische kweken binnen is nog wel toegestaan uiteraard...mja...wie krijgt die vergunnigen tegen woordig :huh:

 

laaste deel van de advokaat is er erg duidelijk over...

5 plantn binnen is voorbij...dus strafvervolging en terugvordering criminele winsten... ;)

 

Ja,ik sprak net een jurist,gadverdamme ;)

Justitie is bezig alle mogelijkheden dicht te metselen,in beginsel ben je nu altijd fout volgens hun en kan jij met bewijzen komen dat het voor eigen gebruik is,medicinaal,doktersverklaring etc,en dan nog ligt het eraan hoe het geïnterpreteerd wordt,kortom kom je nu niet meer makkelijk weg,ook niet als vijf planten kweker.

 

Vijf planten in een moestuin,verrijkte grond,voeding,ongediertebestrijding(slakkenkorrel) en ze kunnen weer invallen,en mankracht om pedo's op te pakken,nee dat is niet belangrijk,wat een helden onze beleidsmakers :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze Minister draagt ervoor zorg dat:

 

a. in Nederland voldoende hennep wordt geteeld voor wetenschappelijk onderzoek naar de geneeskundige toepassing van hennep, hasjiesj en hennepolie of voor de productie van geneesmiddelen;

b. de geteelde hennep, bedoeld onder a, wordt gebruikt voor een onder a genoemd doel.

Artikel 8i

 

1. Onze Minister verleent niet meer ontheffingen van het verbod tot teelt van hennep dan nodig is voor de in artikel 8h bedoelde doeleinden en voor de veredeling van hennep.

2. Een ontheffing van het verbod op het telen van hennep dan wel tot het verwerken, bewerken of vervoeren van hennep, hasjiesj en hennepolie voor de in artikel 8h genoemde doeleinden, wordt slechts verleend aan degene met wie Onze Minister ter zake een overeenkomst tot het verrichten van zodanige handelingen aangaat.

3. Een overeenkomst als bedoeld in het tweede lid eindigt van rechtswege met ingang van de datum waarop de aan de wederpartij verleende ontheffing wordt ingetrokken of vervalt.

4. In een overeenkomst als bedoeld in het tweede lid, wordt in elk geval bepaald dat de wederpartij van Onze Minister de geteelde hennep binnen vier maanden na het oogsten uitsluitend aan hem verkoopt en aflevert en de overtollige hennep vernietigt.

5. Onze Minister is met uitsluiting van anderen bevoegd hennep, hasjiesj en hennepolie:

a. binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;

b. te verkopen en af te leveren;

c. aanwezig te hebben, met uitzondering van de voorraden die worden beheerd door degenen die ontheffing hebben deze middelen te telen, te bewerken of te verwerken.

6. Het vijfde lid is niet van toepassing voor zover toepassingen van hennep, hasjiesj of hennepolie krachtens artikel 3c, eerste lid, zijn aangewezen.

Artikel 8j

 

Met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens deze wet zijn belast de ambtenaren van het Staatstoezicht op de volksgezondheid.

 

Artikel 8

 

1. Een ontheffing kan slechts worden verleend of verlengd indien de aanvrager ten genoegen van Onze Minister heeft aangetoond:

a. dat daarmee het belang van de volksgezondheid of dat van de gezondheid van dieren wordt gediend;

b. deze nodig te hebben voor het verrichten van wetenschappelijk of analytisch-chemisch onderzoek dan wel voor instructieve doeleinden, voor zover het belang van de volksgezondheid zich hier niet tegen verzet, of

deze nodig te hebben voor het verrichten van een handeling als bedoeld in artikel 2 of 3 krachtens een overeenkomst met:

 

1. een ander aan wie krachtens artikel 6, eerste lid, een ontheffing is verleend;

2. een apotheker of apotheekhoudende arts;

3. een dierenarts;

4. een instelling of persoon, aangewezen krachtens artikel 5, tweede of derde lid;

5. een houder van een in een ander land verleende vergunning of ontheffing om de desbetreffende middelen in dat land in te voeren, voor zover het belang van de volksgezondheid zich hier niet tegen verzet.

2. Een ontheffing kan voorts worden verleend of verlengd indien de aanvrager deze nodig heeft voor het telen van cannabis krachtens een overeenkomst met Onze Minister.

Artikel 8a

 

1. Aan een ontheffing kunnen voorschriften worden verbonden om naleving van de bepalingen van het Enkelvoudig Verdrag en het Psychotrope Stoffen Verdrag en de bij of krachtens deze wet gestelde voorschriften te verzekeren, of om misbruik van een middel als bedoeld in lijst I of II te voorkomen.

2. In de ontheffing wordt ten minste vermeld:

a. voor welke van de verboden, bedoeld in artikel 2 of 3 zij wordt verleend;

b. voor welke doeleinden zij wordt verleend;

c. op welk perceel of in welke lokaliteit de desbetreffende handelingen mogen plaatsvinden;

d. de wijze van opslag;

e. de wijze van beveiliging;

f. de manier waarop de voorraadadministratie is ingericht.

Artikel 8b

 

IK BEN BOOS ;)

 

WAAROM BETUTTELING

 

BEN OUD EN WIJS GENOEG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dit waar is dan zet ik de volgende ronde de hele tent vol, inplaats van 5 planten ;)

Maakt dan toch niet meer uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daaaag Holland, daag daag daaaaaaaaaaag.

Tot nooit meer....

Ik neem het zekere voor t onzekere en ga wel ergens anders telen.

Daaaag.... ;)

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nu maar hopen dat ze niet gaan cyberspeuren, en praten erover ook verboden word..

 

Of via ipadressen oid. aan de slag gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen als ze met een bevelschrift komen kunnen ze alle IP adressen opvragen bij providers/webbeheerders. En dit zal niet zo snel gebeuren denk ik. Maar ik zit er zelf toch maar sterk aan de denken weer via VPN te gaan surfen mocht zoiets lijken te gaan gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...