Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

guesswho?

Zolderkweek zaden spannabis 2011

Recommended Posts

IS een lv ontvochtiger niet iets voor jou?? heeft wat ruimte nodig maar dan heb je wel een stabiele lv :wave:

 

succes en groeten pac :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je niet de ruimte om je hok heen in de nacht verwarmen..??

dan slaat de opti ook vaker aan en ontvochtigd hij meer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

was laatste bij een vrij grote growshop en vroeg of ze RFX-1 mix hadden. Nee die troep verkopen wij niet meer. Troep? Ja iedereen die dat geprobeert heeft gooit het eruit omdat het teveel water vasthoud... zie ook wat andere forumkwekerts die met die RFX-1 mix problemen hebben, maar overtuigd zijn dat ze een "gif" probleem hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan je niet de ruimte om je hok heen in de nacht verwarmen..??

dan slaat de opti ook vaker aan en ontvochtigd hij meer..

dacht dat dat al een optie met de opti is toch, in de nacht ontvochtigen dmv hun ingebouwde verwarming in combo met de koeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, maar als de ruimte zelf al warmer is bij het begin slaat de koeling vaker aan.. (en dus ontvochtigd hij meer)

Share this post


Link to post
Share on other sites
was laatste bij een vrij grote growshop en vroeg of ze RFX-1 mix hadden. Nee die troep verkopen wij niet meer. Troep? Ja iedereen die dat geprobeert heeft gooit het eruit omdat het teveel water vasthoud... zie ook wat andere forumkwekerts die met die RFX-1 mix problemen hebben, maar overtuigd zijn dat ze een "gif" probleem hebben

 

ONZIN, rfx houdt minder water vast dan quantigo,mapito,aarde of cocos. Of er gif inzit? Lijkt me sterk. Er draaien helen volksstammen op rfx, dan zou gif in je medium toch ook in een niet gesloten ruimte naar voren moeten komen?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg niet dat er gif in een medium zit, ik ben een paar kweekjes tegengekomen waar rfx-1 mix gebruikt word, waar het blad er niet uit ziet, en waar mensen de oorzaak van dat probleem zoeken en vaak refereren naar materiaal wat gif zou vrijlaten. ik heb geen ervaring met rfx-1 mix, dit is wat ik hoor. wat was de reden dat je me laatst in een pm vertelde dat je bij rfx-1 mix van boven water moet geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder cappilaire werking, zeker in het begin een bruisstok nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist omdat het minder vocht vasthoud moet van boven af geven in het begin...

 

Ik had in een hokje meerder kratten tussen de mapito met rfx gevuld staan, zag geen verschil

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, weer een fabeltje de wereld uit. beetje offtopic, maar verkopen ze old-skool mapito, gewoon zonder cocos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze is zonder cocos Amnees

 

Update:

 

gallery_19024_12504_1460796.jpg

 

gallery_19024_12504_905478.jpg

 

gallery_19024_12504_454903.jpg

 

Close ups

 

gallery_19024_12504_1417845.jpg

 

gallery_19024_12504_1316095.jpg

 

Een blik bovenin de ruimte , het is vol!

 

gallery_19024_12504_65498.jpg

 

De eerste 10 minuten starten 6 lampen op...en daarna nog twee :vape:

 

gallery_19024_12504_2117776.jpg

 

gallery_19024_12504_2192282.jpg

 

En 10 min later...

 

gallery_19024_12504_675895.jpg

 

Vandaag CO2 generator erbij en misschien netje erboven spannen , als ik daar genoeg zin in heb , anders doe ik dat morgen :wave:

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor, ziet er goed uit man... :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat blad ziet der natuurlijk niet uit, maar is dat logisch bij.zo veel geweld? kan dat beter? Of let jij/kijk jij naar andere zaken?

Wat is jou "dashboard" om te kijken hoe he plant zich ontwilkeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van het blad idd, de bloemen lijken zich wel door te ontwikkelen, welke week van de bloei zit je GW?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dashboard haha nee ik stap nu gewoon in de achtbaan bouwend op mijn eerdere ervaringen

Het is ook meer ervaring want ik kom de technische ruimte binnen en kijk op de controller voor de temp en de rv waarde

Dan de pt en de VDP , dan vat checken ph en ec en hoeveel water er ongeveer uit is en dan de drain

 

Lampen gaan aan en ik check daar de boel , meer op gevoel en deze ronde minder druk makend om het gele blad omdat de topontwikkeling wel goed gaat , ze zijn stuiterhard kan ik je vertellen

 

Ik zit in week 5 bloei krasi , nu beginnen ze te ontwikkelen :vape:

 

Update:

 

Vandaag de leiding voor de CO2 generator aangelegd , laatste stukje is oranje gas slang

Controller op 900ppm gezet , uit gaat de x op het controller display en brul daar gaat de generator aan :wave:

 

gallery_19024_12504_773236.jpg

 

gallery_19024_12504_431100.jpg

 

gallery_19024_12504_1097180.jpg

 

Naar 900 is zelfs voor mij even te gek op het moment , terug naar 700 ppm

 

gallery_19024_12504_257024.jpg

 

Tot slot nog een blik op de rest van de waarden , de temp houd ik tussen de 28 en 29 graden

 

gallery_19024_12504_79968.jpg

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig, hopelijk veel leermomenten....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze is zonder cocos Amnees

 

 

maar. kweek je op rfx-1 mix of wat anders? ik bedoel gewoon die witte zakken waar 90% op kweekt icm cocos, alleen dan precies die mapito, maar zonder cocos :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken de rfx-1 en die witte zakken die jij bedoelt ook wel , zit zelf nu op rfx-1

 

Ruim tijd voor een update

 

De dames worden steeds dikker , nog even en ze gaan plat

Het systeem draait goed door , in een week tijd 4 keer een warmtemelding gehad (CO2 brander was net aangesloten)

Maar dat heeft zich ook gestabiliseerd want ik heb al weken geen melding meer gehad op het display van de OC

 

gallery_19024_12504_401152.jpg

 

gallery_19024_12504_504964.jpg

 

gallery_19024_12504_791506.jpg

 

gallery_19024_12504_2322802.jpg

 

De drain is ook nog steeds een drama , de ph zit nu op 6.2 stabiel maar de ec is wat hoog met 4.7 :lol:

Laatste restje overdrive is pas geleden in het vat gegaan en vanaf nu geef ik ze alleen maar schoon water met wat enzymen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat dus nog steeds niet zoals je graag zou willen maar je bent ff tevreden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien eens m'n medium wisselen?

De drain loopt tijdens de kweek best op terwijl ik niet boven de 2.5 ben geweest

Deze manier van meten is ook vrij nieuw voor me en ik zit soms best te klooien met de watergift

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen netje gespannen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien niet, dat wordt toppen rapen straks. Succes met de laatste loodjes!

Ec van 4.7 is wel heel bizar :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn plat , laatste foto

 

gallery_19024_12504_1910836.jpg

 

Voorzichtige schatting : 2200-2500 gram en het definitieve drooggewicht plaats ik nog

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een slagveld :tu alles is omgevallen, begint bij mij nu ook, op een mooi eindgewicht :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er echt uit als herfst.

De kleuren en net als er storm geweest is .

 

Wel mooi zo een bud tapijt.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...