Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

guesswho?

Zolderkweek zaden spannabis 2011

Recommended Posts

Exclusieve soortjes hebbie daar Guesswho lijken me wel lekker :P

 

Spanabis dat een wiet beurs ofzeau?

 

Geef je cv kerel een dikke gevulde koek en bak koffie is zijn dag

allang weer goed.. ;)

 

 

 

Suc6 met je baby's

 

 

gr Harkostar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man al die verschillende soortjes. ;)

 

Iedereen lijkt hier zo enthousiast te zijn over Dr Grinspoon, dat snap ik dus echt niet. De foto's die

Barney's gebruikt zijn gejat van Quaze en zijn gelijknamige stek, ook wel Quasar genoemd. Het

schijnt dat deze pheno de enige plant is die uit zijn oude highland Mexican zaad kwam. Een jaar

voordat Grinspoon uitkwam was Quaze al in verschillende shops te koop.

 

De Quaze is eigenlijk helemaal niet zo speciaal. Zeer lage opbrengst en hermagevoelig. Het feit dat

het zo populair was/is in coffeeshops is meer te danken aan het feit dat er een gebrek aan echte

sativa's op de markt is. Als men enkel met PP of Skunk aanverwanten bekend is, maakt zo'n

'uphigh' meer indruk dan het in feite is.

 

De foto die ze gebruiken is dus van Quaze, maar waar die zaden vandaan komen... :P

 

http://forum.sensiseeds.com/images/users/a...tiva_i8274.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spannabis is een soort high times maar dan is spanje dacht ik..

een soort beurs waar prijzen te winnen zijn :D

 

Dr. grinspoon vind ik ook de minst interessante.. alles van barney's vind ik niet interessant :D

 

MAAR DE REST WEL!!!!!

 

moeten die worteltjes niet rusten op een beetje seramis o.i.d.?

of staan ze bij jouw altijd op de grond ;)

 

Groeten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Harkostar

 

Nou die kerel wilde ik er weer snel uit hebben , brrr dat vreemde volk in huis

Hij kwam zelfs later weer terug , een of andere meetpen vervangen

 

@ El Andy

 

Klopt helemaal , Quaze geeft op verschillende buitenlandse fora tekst en uitleg daarover las ik

Barney's heeft er een eigen naam aan gegeven verteld hij daar

Hoe ze nu weer aan zaden zijn gekomen weet ik niet , las ook ergens al dat ze alleen in stekvorm aanwezig was volgen Quaze

 

@ Shilizous

 

Bedankt voor de uitleg , idd waar je prijzen kunt winnen , een soort highlifebeurs maar dan in het spaans

De startblokken waar ze nu in staan beweeg ik zo min mogelijk , zodra driekwart zijn wortels onderuit de startblokken heeft gestoken plaats ik ze in de mapito , en even tussen ons : ik hou niet zo van de zooi die je krijgt met perlite of seramis

Als ik er dan wat onder strooi zijn het van die hydro korrels , zijn wat grover en geven minder zooi en zijn telkens weer her te gebruiken

 

Update

 

Na twee keer verhuist te zijn staat alles weer op hun plek

Nadeel is dat de zaailingen wat gestrekt zijn , misschien poot ik ze wat dieper weg in de mapito straks ;)

 

gallery_19024_12504_1164913.jpg

 

Ik geef ze sinds ze in de startblokken staan een beetje voedingswater , elke twee dagen ongeveer 50 ml

Om ze toch wat voeding te geven en het bodemleven op te starten krijgen ze Piranha en wat Organic Iguana mee

Theelepeltje Piranha en 4 a 5 ml Organic Iguana op een liter water , ph zuur ik af naar 5.5

Spul ruik je best , doet me denken aan de lucht van vismix die de kwekers eind jaren 90 veel op aarde gebruikten

 

gallery_19024_12504_538056.jpg

 

De rest

 

gallery_19024_12504_125705.jpg

 

Ook de eerst paar hebben als wortels laten zien :D

Zoals ik al tikte verplaats ik de blokken in principe niet , af en toe kijk ik voorzichtig even , zo hebben de jonge wortels zo min mogelijk te leiden

 

gallery_19024_12504_514094.jpg

 

Ik verwacht ze met een dag of twee wel te kunnen planten in de mapito

Morgen ga ik de bakken spoelen en op de juiste ec en ph waarden brengen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Geusswho?,

 

Wat een hartstikke gave soortjes allemaal man ;)

Ben echt zeer benieuwd wat daar allemaal voor lekkers uit zal gaan komen voor je :D

Alles ziet er btw ook keurig netjes verzorgd uit zeg...zo hoort het.

 

Heel veel succes deze ronde,ik kijk lekker met je mee.

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de complimenten zeebodem :D

Ben zelf ook benieuwd naar de lekkernijen

 

Update

 

Vandaag de bakken met mapito gespoeld , begin ec was 1.7 en op het eind 0.7 ;)

Van dit gebeuren heb ik geen foto's gemaakt , was teveel aan het spetteren hahaha

De ph heb ik pas met het inwateren bijgesteld naar 5.8 en de ec was 1.4

Ik heb een voedingsoplossing aangemaakt met ongeveer 1 ml Connoisseur per liter ec bleef eerst steken op 1.3 en later op 1.4

Morgen heb ik een afspraak met Twindaddy om de rest van de voeding en boosters op te halen

 

gallery_19024_12504_536663.jpg

 

gallery_19024_12504_44586.jpg

 

Toen ik de mapito had schoongespoeld met gewoon leidingwater heb ik de bakken ingewaterd in een 90L bak , hier pasten mooi 3 kratjes tegelijk in , ook heb ik de toplaag voorzien van wat verse mapito (quantigo eigenlijk)

 

gallery_19024_12504_1678269.jpg

 

In de 90L bak had ik een vlakzuigpomp met tuinslang aansluiting liggen , daaraan een tuinslang en zo kon ik het water mooi in de bakken pompen

 

gallery_19024_12504_2546619.jpg

 

Van doc had ik twee smartpots gekregen , de grootste (#5 , 19.5 liter) heb ik gebruikt met wat oude seats and sofa mapito

Daarin komen de Dr Grinspoon zaailingen te staan , in de andere komt een s5 moederplant te staan

 

gallery_19024_12504_285776.jpg

 

En na wat uurtjes arbeid was de ph en ec in de mapito op de juiste waarde en konden de bakken naar de bloeiruimte

Het is de bedoeling dat straks in elke bak 3 planten komen te staan en in de smartpot 2 langbloeiers

 

gallery_19024_12504_870027.jpg

 

Denk dat ik de zaailingen overmorgen in de mapito zet , tot die tijd dek ik de bakken wel af met wat folie

Tot slot nog een foto van de dames in de voorgroeiruimte

 

gallery_19024_12504_1828801.jpg

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet gvd wel geduld hebben met zo een kweekje...tering!

succes.. ik vreet intussen ff een zak popcorn en schuif weer aan als de film begint ...

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach valt wel mee , ik hoop de eerste over een week of 10 te kunnen oogsten de laatste....over 20 weken ;)

 

Vanmorgen heb ik de zaailingen en 1 s5 stek in de mapito gezet

Ook staan er een paar s5 stekjes waarvan de beste een moedertje wordt

Wel zware spint aanvallen gehad op de s5 , strijd is nog niet gestreden na 3 maanden ploeteren , ze steeds terug!

 

gallery_19024_12504_1383787.jpg

 

gallery_19024_12504_975949.jpg

 

Nr 2

 

gallery_19024_12504_1656614.jpg

 

De wortels van 90% is zichtbaar

 

Nr 3 nexus , 2 veneno en nr 1 critical

 

gallery_19024_12504_166556.jpg

 

gallery_19024_12504_1009769.jpg

 

gallery_19024_12504_373818.jpg

 

Maar nr 6 , dr grinspoon gaat het hardst

Hahaha en dat met een organische voeding gegeven op steenwol!!!

 

gallery_19024_12504_1182836.jpg

 

Ze staan onder een 600 watter 400 volt op een dikke meter hoog

 

Gisteren de laatste voeding en boosters binnen gekregen , Avanced Nutrients bedankt!

Morgen ga ik ze hun eerst voedingsbeurt geven met een beetje sensi grow en wat piranha

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote spint zeg Guesswho hoop dat je er vanaf komt. Setup ziet er goed uit ben benieuwd wat het gaat doen op mapito.

 

Gr,

 

Donnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint plaag lijkt aardig onder controle op het moment Donnie

Maar ik geef ze nog twee keer een goede anti spint behandeling

Later ga ik nog wat beestjes uitstrooien , het soort dat op een koelblok geleverd wordt ;)

 

gallery_19024_12504_2606177.jpg

 

De dames dan , het gaat lekker op 1 nexus na die heeft wat bruine vlekjes op het blad

De internode opbouw gaat prima ze zitten tussen de 3 en 5 internodes , blad lengte en bladbreedte kom ik nog op terug

Ze krijgen om de 3 dagen een vloed met water met wat Piranha en Sensi Grow van AN , ec 1.4 en ph 5.5

Een klein half uurtje later pomp ik het overtollige voedingswater terug in het vat voor de volgende watergift

Ik geef ze nu nog wel 2 x per week 100 ml extra over de startblokken , ik heb voorzichtig tegen de blokken getikt en ze zitten allemaal vast

 

De soortjes die er staan met de nummers erbij , dit hangt in de kweekruimte als geheugensteun :P

 

gallery_19024_12504_15268.jpg

 

Critical

 

gallery_19024_12504_190996.jpg

 

Veneno

 

gallery_19024_12504_2469906.jpg

 

Nexus , het meest linkse plantje in de bak heeft wat bladprobleempjes

 

gallery_19024_12504_2145138.jpg

 

Double Silver , twee zijn nog wat broos , 1 gaat prima

 

gallery_19024_12504_1334698.jpg

 

Pink Plant met op de voorgrond een flinke S5 stek

 

gallery_19024_12504_1722455.jpg

 

En dan de Dr Grinspoon , vind ze ook wat broos en fragiel , maar ze zijn net als de Double Silver nog klein en jong

 

gallery_19024_12504_518567.jpg

 

De renegerende S5 moederplanten in spee zijn ook enorm bijgetrokken

Morgen snijd ik van de twee linkse en de ene die in de mapito bak staat een stek af , blokjes liggen al in de week

 

gallery_19024_12504_2334965.jpg

 

Hmmm :D 7 vingerige bladeren , zo ken ik de S5 weer

 

gallery_19024_12504_1993330.jpg

 

gallery_19024_12504_1982290.jpg

 

De temp is wel een probleem , ik zuig bijna geen verse lucht aan waardoor de temp te hoog oploopt

Zal eens aan de slag gaan met wat a&t trading luchtverdeelslang een inblazer en wat 160 mm slang

 

gallery_19024_12504_385052.jpg

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal weer schitterend uit..!! ;)

met die heerlijke soortjes en jou kunnen wordt dit weer een geweldig aanzicht en smullen voor heel het WF..! :D

 

succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx dude , wordt er een beetje verlegen van ;)

 

EDIT:

 

Helemaal vergeten een mooie overzichtsfoto toe te voegen , bij deze

 

gallery_19024_12504_2491649.jpg

 

gallery_19024_12504_306247.jpg

 

In de voorgroei ruimte staan ook alweer zaailingen , nou je ze moeten nog boven de grond komen

 

Rood = Special Queen #1, Blauw = Royal automatic en Geel = Super Bud van The green house

Deze zaailingen zullen straks in een groot zwart gat verdwijnen :D

 

gallery_19024_12504_1302375.jpg

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Guesswho

 

Gaat mooi man.Je mag ze van mij ook een beetje Voodoo Juice en B52 meegeven hoor.Ze weten wel raad met die vitamines en nuttige bacterien.

 

Ik blijf het volgen ;)

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip! , ik zal het de volgende keer in een halve dosis meegeven

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je gewoon de 2ml/liter aan kan houden.kijk even wat de B52 met je ec doet.Je zou B52 eventueel als bladspray kunnen gebruiken mocht je nog een keer spuiten tegen spint.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

esta ziet er maar weer toppiios uit,

wat een variatie ;)

ik denk dat er wel wat verse lucht bij mag inderdaad,

denk dat het de ontwikkeling ten goede komt(?)

Ik nodig mezelf graag uit om die critical te komen testen, :D

want hoe die in spanje smaakt; dat weten we nu wel :P

 

reuzenbenieuwd hoe dit zich in een oerwoud gaat ontwikkelen

suc6,

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik nodig mezelf graag uit om die critical te komen testen

 

Ja dat doen we , ben wel benieuwd naar jou mening aangezien je al ervaring hebt met dit soortje

Oerwoud hoop ik niet zeg , maar zit erover te denken ze in een scrog te gooien , kan ik nog iets langer doorgroeien en krijg ik de boel mooi dicht

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal erg netjes uit man ;) leuke soortjes ook zoals velen al hebben gezegd. Wtf is dat eigenlijk voor medium mapito? Je zegt ook sofa mapito? Heb je dat uit je bank geplukt? Haha :D

 

Jij hebt dus ook problemen met het aanzuigen van verse lucht? Heb je dan ook problemen met de lv?

 

Succes met je kweek!

 

Grtss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapito bestaat uit steenwolvlokken en PU-vlokken en wordt gebnruikt als substraat om planten in te kweken

De seats and sofa mapito is eigenlijk een gekheid , zo noemden we die mapito door de stukken foam erin leek wel uit een bankstel

 

Rv bedoel je denk ik , nee heb ik geen problemen mee , ik werk met bijna alleen zaailingen ;) 1 stek dat wel maar die moet het er maar mee doen :D

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ok thx voor de uitleg, nee ik bedoelde LV, de luchtvochtigheid aangezien je uit dezelfde ruimte aanzuigt en bijna geen verse lucht binnen krijgt ;)

 

grttss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lv je hebt helemaal gelijk ;) lekker wazig hahaha

 

Ik ga nu vanuit een douche koude lucht aanzuigen

In de douche is de temp de hele dag vrij koel , stuk koeler als de lucht op de zolder in ieder geval

Uit mijn ervaringen met de icebox test weet ik ondertussen wel dat de koudere lucht ook flink opgewarmd wordt onderweg in de slang

Ben dus vrij benieuwd hoeveel de temp oploopt en of deze lucht dan voldoende koud is om de ruimte op een acceptabel niveau te houden

 

Anders moet een koeler op de inlaat of in de ruimte en op het leidingwater aangesloten worden

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet wachtten om de beesten te zien over 2 maandjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Citral is dat de out of in variant?

Door de citral terpen is (was) deze genetica schimmel resistend.

Ik heb der toen in de positroniks tijd een paar jaar gehad en kon der makkelijk tot half okt schimmel vrij buiten laten staan,ze was altijd als laatse binnen met de knip.

 

Ben wel benieuwd naar het verloop van deze run GW suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

De indoor variant heb ik begrepen PH

 

Vorige week geen update geplaatst ivm de meeting in rotterdam

Ben er nu nog van onder de indruk :wacko:

 

We zijn dik twee weken verder en ze groeien als kool!

Twee hebben wat trekjes , misschien haal ik die er wel tussenuit

Heb besloten om de boel op een net te binden dus ze mogen nog wel wat groeien van me

 

Ze staan op een strak 3 daags dieet van deze middelen + wat kraanwater

 

gallery_19024_12504_33576.jpg

 

Het oerwoud ...

 

gallery_19024_12504_12649.jpg

 

Deze week haal ik de bakken uit elkaar en zet ze haaks op elkaar , zo hebben de dames meer ruimte

Ook hang ik een tweede 600 watter in het hok en vervang ik de 700 m3 buisfan voor een 1500 m3 metalen box ivm het lawaai in het trapgat :D

 

Van twindaddy heb ik op de meeting wat stekblokjes gekregen om uit te testen

 

gallery_19024_12504_184197.jpg

 

De Root Shooters zijn al vochtig maar toch wordt geadviseerd ze wat in te wateren

Ze nemen heb vocht mooi op en voelen sponzig en natuurlijk aan

 

gallery_19024_12504_186795.jpg

 

De s5 maakt mooi 5 en 7 vingerig blad aan en steekt met kop en schouders boven de rest uit

Tijd voor een flinke snoei sessie B)

 

De bedoeling is om een stuk of 10 a 12 stekken te snijden , de eerste 5

 

gallery_19024_12504_277001.jpg

 

Na wat wegknippen van het grote blad en wat stekpoeder aan het steeltje kunnen ze in de Root Shooters

Bij het insteken valt me op dat de Root Shooters veerkrachtig zijn en ook al heb ik er een paar met dikke stelen valt het blokje niet uit elkaar :head_hurts_kr:

 

gallery_19024_12504_405826.jpg

 

10 stekken verder , ook heb ik 3 eerder gesneden stekken op steenwol ernaast staan

Later heb ik er nog twee stekken op de Root Shooters bij gezet , kon het niet over m'n hart krijgen ze op de compost hoop te gooien <_<

 

gallery_19024_12504_448782.jpg

 

gallery_19024_12504_203362.jpg

 

Nu wachten we af...dagelijks wapper ik met het deksel en controleer ik of ze nog vochtig genoeg zijn

 

En dan na het snoeien ziet het er zo uit

 

gallery_19024_12504_33274.jpg

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...