Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GanjaGirl

Link tussen marihuana frietjes, chips e.a

Recommended Posts

Wat marihuana te maken heeft met jouw zin in frieten, chips of andere vette snacks...

 

 

Het is vaak moeilijk om frietjes, chips en andere snacks te weerstaan. Wanneer we vettigheid eten, wordt ons lichaam aangemoedigd om het chemische stofje endocannabinoïde aan te maken. Dit stofje lijkt sterk op een chemisch stofje in marihuana en moedigt ons vooral aan om te blijven eten van chips, frietjes e.a snacks.

 

Grote schuldigen zijn dus de natuurlijke stoffen in ons lichaam (endocannabinoïden) die gelijkenissen vertonen met marihuana. Het proces begint al op de tong, waar voedsel dat veel vet bevat een signaal naar de hersenen stuurt. Dat signaal bereikt uiteindelijk ook de darmen, waar de productie van de marihuana-achtige stoffen in gang wordt gezet.

 

Het is voor het eerst dat endocannabinoïde een belangrijke rol blijkt te spelen in de inname van vet,” stelt onderzoeker Daniele Piomelli. De wetenschappers baseren hun conclusies op een onderzoek onder ratten. De dieren kregen vet en zoet eten voorgeschoteld. Zodra vet eten in het spijsverteringskanaal belandde, kwam endocannabinoïde vrij en dat werd richting het spijsverteringskanaal gestuurd. Wanneer de ratten zoet voedsel naar binnen werkten, gebeurde dat niet.

 

De onderzoekers vermoeden dat ze hiermee een belangrijke ontdekking hebben gedaan. Vet eten moedigt het lichaam aan om dit stofje aan te maken. Dit stofje gaat het lichaam aanmoedigen om meer vet te eten. Door een pil te ontwikkelen die het signaal van endocannabinoïde blokkeert, moet voorkomen worden dat mensen te veel vet naar binnen werken. Omdat het stofje in het spijsverteringskanaal blijkt te werken, hoeft het niet in ons brein geblokkeerd te worden. En dat een goede zaak: als zo’n chemisch stofje in het brein geblokkeerd wordt, kan het voor problemen zorgen: bijvoorbeeld angsten of depressies.

 

Bronnen:

http://www.scientias.nl/daarom-kunnen-we-n...afblijven/34282

en

http://www.hln.be/hln/nl/39/Lekker-Eten/ar...n-frieten.dhtml

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het daarom zijn dat ik nog nooit een vreetkick heb gehad met worteltjes of spruitjes? maar alleen met chips, patatje satésaus of broodjes ei met veel mayo?

 

klinkt wel logisch. Iemand al eens een niet vette vreetkick gehad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel eens een vreet kick van Kwart toetjes 0% vet.

Mijn vraag is dan waarom de te dikke kinderen van vandaag chip en ander vetten dingen niet kunnen laten staan.

Echt niet dat die blowen dus dit onderwerp zal wel veel dieper liggen dan er nu gedacht word.

De onderzoekers vermoeden

Vermoeden betekent niks en heeft totaal geen betekenis want al die vermoedens over wiet kloppen ook niet echt.

Wel funnie om te lezen.

 

-zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE

De onderzoekers vermoeden

Vermoeden betekent niks en heeft totaal geen betekenis want al die vermoedens over wiet kloppen ook niet echt.

Wel funnie om te lezen.

 

Ze hebben al wetenschappelijk aangetoond dat de endocannabinoïden vrijkomen bij vet eten. De vraag is alleen nog of het een belangrijke ontdekking is voor de oplossing van overgewicht. Dat heeft helemaal niks met cannabis te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou het daarom zijn dat ik nog nooit een vreetkick heb gehad met worteltjes of spruitjes? maar alleen met chips, patatje satésaus of broodjes ei met veel mayo?

 

klinkt wel logisch. Iemand al eens een niet vette vreetkick gehad?

Ik ben al lang aan het dieeten. Ik volg een cannabis dieet.

 

Zoveel smoken dat je gewoon te lui bent om eten te halen. Als je dat combineerd met geen eten in huis hebben: 30 kilo is 6 maanden kwijt.

Dus nee, Vreetkicks heb ik gewoon in mijn hersens uitgeschakelt. Normaal at ik heel vet, Nu wordt de behoefte naar endocannabinoïde via cannabis aangevuld en heb ik dus geen vet eten meer nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou het daarom zijn dat ik nog nooit een vreetkick heb gehad met worteltjes of spruitjes? maar alleen met chips, patatje satésaus of broodjes ei met veel mayo?

 

klinkt wel logisch. Iemand al eens een niet vette vreetkick gehad?

 

mijn vreetkicks zijn meestal niet vet

van vet eten kan ik namdelijk niet zoveel eten aangezien ik dan zo vol zit, dus kan ik er minder lang van genieten, dus ik krijg eigenlijk alleen vreetkicks voor vette dingen wanneer ik ook echt honger heb, bijv. wanneer ik thuiskom van een avond stappen en ik vaak een tosti, gebakken ei, combinatie daarvan, of iets dergelijks maak(laatst bijv. eerst een plakje spek opgebakken, daar ei overheen, omkeren en een lading kaas eroverheen en een hamburger uit de diepvries erbij opgebakken, dat met wat ketchup op een bolletje)

 

maar wanneer ik geen echte honger heb alleen vreetkick dan wordt dat meestal gefocust op zoete dingen, ik ben een enorme zoetekauw

meestal snoep, maar soms moet ik gewoon fruit hebben

chips gaat meestal maar heel langzaam op zolang er snoep is, als al het snoep in huis al een paar dagen op is begin ik vaak pas echt aan de chips

en chips gaat er zowieso minder snel door als snoep, in 1 avondje heb ik zo een zak snoep of meerdere zakken leeg, zak chips doe ik bijna altijd meerdere dagen over hoe stoned ik ook ben(vaak juist langer als ik knetterstoned ben, terwijl snoep er wel veel sneller doorgaat dan)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu wordt de behoefte naar endocannabinoïde via cannabis aangevuld en heb ik dus geen vet eten meer nodig.

 

Bij mij is het nu omgekeerd door een gebrek aan endocannabinoïde door geen cannabis snoep ik veel meer.

Heb soms ook wel zin in vet eten maar dat laat ik mezelf niet toe - maar snoep wel (is eigenlijk ook vet).

Als ik wiet rook heb ik geen zin in snoep of vet eten.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het begin had ik ook last van enorme vreetkicks. Ik vrat letterlijk 2 porties saté van de chinees inclusief de saus, een zak chips en dan nog meer willen eten. Later heb ik de vreetkick bewust uitgeschakeld. Ik heb geen zin in een vetpens. It's all in the mind...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou het daarom zijn dat ik nog nooit een vreetkick heb gehad met worteltjes of spruitjes? maar alleen met chips, patatje satésaus of broodjes ei met veel mayo?

 

klinkt wel logisch. Iemand al eens een niet vette vreetkick gehad?

 

ik dacht dat ik iets had.. maar een broodje gezond is natuurlijk niet wat de naam doet vermoeden.. zitten ook zat vetten in..

Share this post


Link to post
Share on other sites
In het begin had ik ook last van enorme vreetkicks. Ik vrat letterlijk 2 porties saté van de chinees inclusief de saus, een zak chips en dan nog meer willen eten. Later heb ik de vreetkick bewust uitgeschakeld. Ik heb geen zin in een vetpens. It's all in the mind...

 

grappig bij mij andersom, eerst kreeg ik nooit vreetkicks tot ik zelfeens begon met meer eten terwijl ik stoned was en vanaf toen ben ik langzaamaan veel vaker vreetkicks gaan krijgen

maar dan niet onbeperkt, ik ga me nog steeds vol zitten, maar meer dat ik toch wel hee graag even iets te eten wil hebben al is het maar 1 mars of reep chocola ofzo

maar als ik meer vlakbij me heb liggen verdwijnt dat vaak als sneeuw voor de zon er vlak na zolang ik nog niet vol zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...