Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bram_015

hoe luchtinlaat lichtdicht maken?

Recommended Posts

hallo,

 

ik heb gezocht,maar niet meer gevonden,hoe je je luchtinlaat lichtdicht kan maken. in de shop hier zag ik zo een speciale mat,maar die vind ik niet meer terug. en ook ben ik de juiste lichtcode van een tl lamp voor de groei vergeten? iemand die me verder kan helpen ?

 

grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lange slang in een S vorm werkt ook ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Bram

 

dit wat je zocht? Koolstofmat

 

 

jaah bedankt,dit is inderdaad wat ik bedoel ;) is het degelijk ?

en kan iemand me de juiste lichtcode geven voor een tl lamp,voor de groei? en tl verkopen ze niet in de shop,of kijk ik hier ook al over?

 

grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan die filter elke week schoonmaken?

 

een slang met s-bocht achtig iets volstaat, en die kun je meteen richten zodat je met je lucht verplaatsing ook goed zit. in m'n tent heb ik 8 slangen die ik zo richt dat de luchtverplaatsing goed is, heb geen ventilatoren nodig op die manier, en het is gewoon een goedkope oplossing. en lichtdicht

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de groei kun je het beste een 865 of een 840 nemen.

 

maar er staat voldoende info in de sticky's van de micro fluo, zoals hier

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jemig de .... lezen zoeken lezenmy god

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de slang kort moet houden kun je de binnenkant zwart spuiten/verven

dit reflecteerd niet en houd het licht dus tegen!

 

goede oplossing!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker een tl pijp van 840 / 865 wat zou zeker voldoende moeten zijn zou k zelf ook wel willen hebben ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed idee inderdaad. de juiste tl lamp,zijn die gewoon te vinden in gewone winkels? kan je op de verpakking zien of het de juiste code is of niet? en is zo'n fancontroler echt nodig,of gaat het eventueel ook zonder?

het kan toch geen kwaad,dat je afzuiging heel de tijd opstaat,of is dit,los van het stroomverbruik schadelijk voor de afzuiger,en misschien zelfs voor de plant ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop even het boekje "jip en janneke kweken een wietplant"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fancontroller hoeft niet persee

 

Je zal niet de eerste zijn die hele draai op ongeveer 1 snelheid draait

Share this post


Link to post
Share on other sites

stelletje knieperds :P

 

perfecte oplossing om je flappen vd tent goed te kunnen gebruiken en oh zeg, wat verstoppen die dingen (niet dus)...

 

een slang als inlaat moet je ook filteren en dat moet je ook bijhouden dus echt lood om oud ijzer waar je met slang nog veel moet doen ook om het "goed" te krijgen.

 

heb het zelf sinds deze ronde voor mijn gaten vd dr240w en wou dat ik het vorig jaar toen ik de tent net had al had gedaan.. wat een gemak zeg en 1x id 2wk ff met de stofzuiger de mag afzuigen en klaar.

 

handigste is om op de mat strookjes klittenband te maken (ff nieten werkt goed) en dan tegen de klittenband vd tent aan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
perfecte oplossing om je flappen vd tent goed te kunnen gebruiken en oh zeg, wat verstoppen die dingen (niet dus)...

 

een slang als inlaat moet je ook filteren en dat moet je ook bijhouden dus echt lood om oud ijzer waar je met slang nog veel moet doen ook om het "goed" te krijgen.

 

heb het zelf sinds deze ronde voor mijn gaten vd dr240w en wou dat ik het vorig jaar toen ik de tent net had al had gedaan.. wat een gemak zeg en 1x id 2wk ff met de stofzuiger de mag afzuigen en klaar.

 

handigste is om op de mat strookjes klittenband te maken (ff nieten werkt goed) en dan tegen de klittenband vd tent aan

 

 

Gaat het wel goed met je ??? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

misschien moet je het zelf ook eens proberen BBB?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die koolstofmatten die ze in de growshops verkopen zijn echt licht dicht.

 

gallery_5015_7010_105302.jpg

 

 

NIET DUS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die matten laten ook zeer weinig lucht door. Heb het nu op de Chriet manier opgelost, slang is heel kort dus dacht niet niet het ging werken. Wou dus wel, binnenkant slang zwart gespoten met mat zwart en in een kronkel gelegd. Ook met een metertje slang werkt dit dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...