Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

criticalwidow

10xkillingfield & 2xmadshack

Recommended Posts

als ze aan hun eind zijn is dit het moment als je tenminste even gespoeld hebt mijnsinziens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nogmaals topics van je samengevoegd, als ik dit nog keertje moet doen dan zet ik je op de strafbank ... dit kon prima in dit topic gaat notabene over dit onderwerp !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herfst inbrengen is toch echt geen onzin

Van begin af aan ben je de plant al aan het manipuleren dus waarom niet op het einde

Met pk bijoorbeeld moet je eigenlijk het blad al kapomaken zodat je na 6 weken zichtbare bloei de ec gaat verlagen icm droger kweken

Als alles is goed gegaan zul je zien dat ze dan pas echt ontploffen

 

Een plant haalt alleen z'n optimum wanneer de herfst er in zit

Met de bladeren groen tot het eind kom je grammen tekort

 

IMO!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb nogmaals topics van je samengevoegd, als ik dit nog keertje moet doen dan zet ik je op de strafbank ... dit kon prima in dit topic gaat notabene over dit onderwerp !!!!

 

 

Oew shit! Dat willen we niet hebben natuurlijk ;)

Toch wil ik hier wel even wat over kwijt.....

Als ik in mijn eigen topic een vraag stel kan ik hier soms eeuwig op een antwoord wachten.

Aangezien dit mijn eerste keer is wil ik het gewoon goed doen en een hoop leren!

Ik ben gewend dat wanneer ik mijn vinger opsteek in de klas om een vraag te stellen ik ook de gelegenheid krijg om mijn vraag te stellen en die wordt ook gelijk beantwoord. Nu zitten we natuurlijk niet echt in een klas maar ik wil wel dat mijn vragen beantwoord worden.

Ik heb vragen in mijn topic staan die nu nog beantwoord moeten/kunnen worden!

Ik begrijp best dat ik het geduld moet opbrengen en moet wachten op mijn beurt.

Maar als mijn kweekje in gevaar kan komen dan wil ik nu eenmaal graag gelijk geholpen worden....

Het zal niet meer gebeuren dat beloof ik!

Ik zal geen topics meer aanmaken die betrekking hebben tot mijn eigen onderwerp :)

Nogmaals sorry voor het ongemak DLS :o

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

 

 

Bedankt voor de snelle reactie op mijn vraag. :)

Vanmorgen stonden ze nog bijna net zo nat als gisteren.

Ik ga ze nu dus gewoon veel minder water geven.

Dat minder water geven is toch ook gelijk goed tegen een te hoge LV?

Kan ik ook hieruit opmaken dat ik minder snel kans krijg op toprot?

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongeduldigheid loont niet.. maar ik kan me wel inleven in je beginnersfrustaties en nu ik hier toch aan t tikken ben zal ik m'n best doen om je vragen te beantwoorden :o

 

Ik zie dat je per watergift beurt 650ml per plant geeft op een 12L pot.. nu weet ik natuurlijk niet hoeveel je planten zuipen maar in het algemeen is dit aan de hoge kant! zeker als je ze dit ook nog eens dagelijks geeft..

Maak eens een foto van de toplaag van je aarde, wil wel eens zien hoe nat ze precies staan!

Om de hoge LV tegen te gaan kun je de potten afdekken met een stuk folie en voortaan van onderen water geven.

Minder verdamping=lagere LV, klinkt logisch toch?

bij voorkeur doe je dit met schoteltjes want als er een zwembad op de bodem van je tent ligt verdampt er net zo goed een hoop.

 

Wat betreft het spoelen:

Aan de hand van je foto's maak ik op dat je nog maar in bloeiweek 6 zit..

Dat wil dus zeggen dat je ongeveer zo'n 4 weken te gaan hebt waarvan je nog 2-3 weken mag bijvoeden.. spoelen doe je meestal in de laatste 2 weken, sommigen zelfs alleen de laatste week.

Dusss: gun je dames die PK's waar ze nu nog heel erg naar verlangen en zodra het einde écht in zicht is begin je pas met spoelen, dat is nu dus nog echt niét het geval!

 

Wees geduldig en die dames zullen je belonen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey El Negrow,

 

 

Bedankt voor je reactie & antwoorden!

Tja ongeduld loont niet dat geloof ik ook wel, maar jij begrijpt me wel een beetje en dat is voor mij genoeg :)

650ml per plant elke dag is al niet meer dat heb ik hooguit een dag of 4 gedaan toen werd het alweer natter.

Ik gaf eerst 500ml om de dag en dat ging goed eigenlijk maar toen opeens ging mijn medium droogstaan.

Vervolgens heb ik elke dag wat meer gegeven maar nu nemen ze bijna niks meer op (te nat?)

Zal vanavond foto plaatsen van de bovenlaag.

Tja en van onderen water geven zat ik ook al aan te denken de volgende ronde.

Ik wil dan de bovenlaag met die kleikorrels bedekken en dan idd van onderen water geven maar als er 16 potten instaan heb ik dan nog wel ruimte voor die schoteltjes? En hoe kom ik dan bij de achterste planten met watergeven want dat gaat denk ik ook een probleem opleveren...

Ik wil geen automatisch irrigatiesysteem of blumats hebben dus gewoon met het handje maar dan lijkt me toch van bovenaf water geven het beste.

 

Spoelen wil ik idd 2 weken aanhouden ik wil een schoon wietje.

Maar ik gebruik nu geen pk's meer want die 2 weken heb ik er namelijk al opzitten, of kan dat in dit geval geen kwaad...

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit voor de eerste keer, volgende ronde inderaad je kast wat fine tune en verse

lucht is een must. Wil je makkelijk kweken en toch goede opbrengst kwaliteit dan zou ik in het begin meer

Indica varianten nemen, klein compact en makkelijk groot te brengen. Nlx bv.

 

Geduld komt in de toekomst wel. hieronder een voorbeeld van een herfst,

wat Chriet Tittulaer zegt is wel degelijk mogelijk, en je bent er zeker van dat je alles uit je

planten hebt gehaald wat erin zat. :)

 

gallery_15034_4311_316985.jpg]

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn, dan heb je een heeel erg ziek ruikend wietje?

Lijkt me wel heftig rookwaar! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke hier zijn we weer,

 

 

 

2 van de 9 dames stonden nu echt droog.

Ik heb die wat meer water gegeven dan de rest.

7 dames hebben 250ml gekregen en de andere 2 iets meer dan 300ml

Ze staan er mooi groen bij behalve dan dat er 1tje tussenstaat die roestplekken op de bladeren heeft.

 

Foto van de aarde:

 

gallery_27271_12488_458582.jpg

 

De langste dame met slanke toppen:

 

gallery_27271_12488_820381.jpg

 

 

Dit is volgens mij ook een madshack:

 

gallery_27271_12488_1017949.jpg

 

En de paarse met daarachter de andere madshack:

 

gallery_27271_12488_819986.jpg

 

Dit is ook een lekkertje hoor :)

 

gallery_27271_12488_1288811.jpg

 

 

Nou ik ben al met al erg tevreden en wat ruikt het lekker hiero niet normaal!

Vanaf vandaag 9weken 12/12 en vanaf nu elke dag 250ml water met de benodigde voeding erbij....

Daarna nog 1 week voeden en dan 2 weken alleen water :o

 

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

critical,ik zie dat het bij jou ook niet lang meer duurt nu,

succes nog in je laatste weekjes en hopelijk blijft de rot bij jou weg.

Hoe hoog is je lv nog?

Ivm dat water geven,ik raad je echt aan een tensiometertje te gebruiken,

dan heb je toch iets of wat een richtlijn,zeker als je met de hand water geeft,

ik dacht ook altijd dat ze te droog stonden,maar als ik dan aan het einde van de ronde de potten leeg maakte,

had ik er altijd een paar er tussen die veel te nat waren....

 

grtjs blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ blowke:

 

 

Hey gast :P het zit er idd bijna op.

Mijn lv is aanzienlijk gedaald nadat ik ze 2 dagen geen water meer gegeven had (48%max)

Ik geef nu nog 200/300 ml water met flores en booster.

Tja zo'n tensiometer .... misschien dat ik die de volgende keer wel aanschaf ik vind het nu nog niet zo spannend.

Ik moet zowiezo nog zoveel dingetjes aanschaffen maar op het moment zit daar nog geen tensiometer tussen :)

Zowiezo ben ik dalijk alweer 100 eurie kwijt aan alleen zaadjes ;)

Maar eerst een paar schaartjes en een droognetje :(

Maar geloof me, als ik dalijk weer een maandje verder ben dat ik dan toch zo'n ding in huis heb....

 

 

 

@ topic:

 

 

Nou WF junkies ik heb een vraag voor jullie.

Als je naar deze foto kijkt zie je een groen bolletje in het midden van de top.

Ikzelf denk dat de plant nieuwe toppen op de toppen aan het aanmaken is :o maar ik weet eigenlijk niet of dat mogelijk is :o

 

gallery_27271_12488_1258330.jpg

 

Dit is nu nog maar bij 1 plant zichtbaar. Maar moet ik mij zorgen maken, of zijn mijn bedenkingen juist!

Wie o wie kan mij vertellen wat het is!

O uh DLS...... als ik binnen 2 dagen geen antwoord krijg ben ik genoodzaakt toch weer een aparte topic te openen :( ;)

 

Misschien is het op deze foto wat duidelijker te zien:

 

gallery_27271_12488_1055751.jpg

 

Nu ik toch bezig ben kan de rest er ook wel bij :)

Deze paarse dame heeft een kroontje op :(

 

gallery_27271_12488_1173472.jpg

 

 

Nou nog 1tje dan om het af te leren.....

 

gallery_27271_12488_589183.jpg

 

 

 

Nou ik hoop dat er iemand snel met een antwoord kom.

Ik heb het nog nooit gezien maar er zitten in ieder geval geen zaadjes in dat is alvast uitgesloten :(

 

 

Greetzzzz Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey critical

 

Dat hoort zo (denk ik ) want heb het zelf ook gehad een bud over een bud over een bud ;) lekkerder kan bijna niet :)

 

ik ga nu eten anders word het koud :o

 

groeten en succes pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey pac,

 

 

Thanks gozer ;)

Ja ik dacht t ook al hoor, maar ik had het nog nooit gezien want het ziet er wel een beetje raar uit :)

Hebbie een mooie lichtpaarse bud komt er ineens een fel groen budje erbovenop :o +

Maar goed, nogmaals bedankt en eet smakelijk!

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wat je daar ziet CW is tweede internode bloei en daar mag je gerust vrolijk van worden! :)

Ook goed om te horen dat je LV probleem nu is opgelost..

 

I'll keep an eye on you :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren,

 

 

Bedankt voor de complimenten :o

Nu heb ik begrepen dat de dames het naar hun zin hebben en een 2e internode bloei aanmaken.

Maar wat ik nu niet begrijp is dat ze een behoorlijke klap hebben gekregen toen ik ziek was en ik ze daaardoor verwaarloosd heb.

En in het begin te hoge temperatuur, en de gehele kweek maken de dames 3 vingerig blad aan :o Dus hebben ze het nou wel of niet naar hun zin :)

Ach ik neem het wel voor wat het is, en dat is dat ik behoorlijk blij ben :P

Als ik vanavond ziet dat er meer planten een 2e internode bloei vertonen dan laat ik ze lekker nog een weekje langer staan :(

Ookal zit ik bijna op het eind van deze kweek, leer ik er gelukkig nog steeds dingen bij ;)

 

 

 

Greetzzz Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey critical,je zult altijd blijven bijleren,en aanpassen...

En als je dan eindelijk alles goed hebt in je tentje,

dan denk je waarschijnlijk waarom niet een grotere tent zetten,en dan begint het weer opnieuw.... :o

Hoelang denk je dat je dames nog blijven staan?

Ben wel es benieuwd wat je eraf gaat halen...

Hoe ga je je wiet drogen,in je tentje?

Dat gaat best goed,droognetje erin hangen en klaar,ventilator zachtjes laten draaien.

Weet je nu al wat je volgende ronde gaat zetten en hoeveel stuks?

 

grtjs blowke :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je dames voelen zich niet zo lekker.. :)

heb je wel genoeg verse lucht..?

En 200 ml is echt te weinig water voor een kf die vol in de bloei staat..!!

 

Succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ blowke:

 

 

Hey gast het is idd bijleren en aanpassen en daarom is en blijft het ook zo leuk vind ik.

Een groter tentje zal er niet komen maar misschien dat de kamer waar het tentje nu in staat omgetoverd wordt tot een mooie kweekruimte ;)

Ben net ff wezen kijken bij de dames (na 3 dagen) en ze lopen echt wel op hun eind nu hoor ;)

Helaas heb ik bij 1 dame meeldauw ontdekt :( dus ik wil snel oogsten voor het dalijk overslaat en erger wordt.

Morgen staan de dames 10 weken 12/12 en ik ga dan toch echt beginnen met spoelen.

Ik ga morgen ook even een droognet en een paar scharen aanschaffen om alvast in de mood te komen :P

De volgende ronde wilde ik die tent helemaal vol gaan knallen met sugarpunch maar ik denk dat ik het gewoon toch bescheiden houd en er 10 neerzet :rofl

 

 

 

@ stikkie:

 

 

Leuk dat je weer ff bij me komt buurten, maar dat ik een luchtprobleem had wist je toch al?

Met de volgende ronde is dat luchtprobleem verholpen hoor ;)

Maar waar komt die 2e internodebloei vandaan dan volgens jou?

Ik las dat als je een 2e internodebloei krijg dat ze het dan naar hun zin hebben :rofl

Anyway de watergiften heb ik al wat verhoogd naar 400ml maar ze lopen echt op hun eind nu

En de reden waarom ik minder water gaf was puur omdat ze te nat stonden dus heb ik ze droog laten trekken en minder water gegeven daarna wat ook resulteerde dat mijn LV aanzienlijk aan het dalen was!

 

 

 

@ topic:

 

 

Nou na weer een paar dagen in mijn nest gelegen te hebben ivm luchtweginfectie ben ik vandaag voor het eerst weer even in mijn tentje wezen kijken :lol:

Helaas constateerde ik meeldauw op 1 dame en daar ben ik niet zo blij mee :no

Daarom heb ik besloten om morgen te gaan beginnen met spoelen.

Ook omdat de meeste planten al heel veel bruine haartjes hebben :rofl

Echter staat er nog 1 dame tussen (achterblijvertje) die aanzienlijk groot en dik aan het worden is :nerd

Zelf denk ik dat deze dame de meeste grammen gaat geven en wil ik deze nog ff laten staan.

Maar dan zit ik met het volgende:

Het drogen van mijn toppen wilde ik in mijn tent doen met een droognetje

Maar aangezien ik er nog 1 of 2 wil laten staan moet ik de toppen even ergens anders laten drogen.

Vorig jaar heb ik mijn buitenwiet in een kast laten drogen die op een kier stond maar wel compleet donker is.

Alleen vond ik de wiet niet te pruimen en heb het gewoon weggetieft :rofl

In de kamer waar het tentje staat, staat ook zo'n kast en wil daarin dan voorlopig het droognetje in hangen met de deur op een kiertje.....

Goed idee ofnie??

 

 

Greetzz Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet wel zorgen dat je wietje donker ligt om te drogen,en niet te warm,zo'n 20°...

Ik denk ook als je hem zo te drogen gaat leggen dat bij je thuis alles naar wiet gaat ruiken,

zelf vind ik dat niet zo een probleem,maar als je regelmatig bezoek krijgt....

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je moet wel zorgen dat je wietje donker ligt om te drogen,en niet te warm,zo'n 20°...

Ik denk ook als je hem zo te drogen gaat leggen dat bij je thuis alles naar wiet gaat ruiken,

zelf vind ik dat niet zo een probleem,maar als je regelmatig bezoek krijgt....

 

grtjs

 

Komt goed gast, er komt bij mij niet zoveel visite over de vloer :P

En de kast staat in het kamertje waar de tent ook staat dus......

 

 

@ topic:

 

 

Vandaag ga ik beginnen met het spoelen van mijn planten.

Ze staan 10 weken 12/12 en wil 2 weken spoelen voor een gezond wietje.....

Nu vraag ik me af of ik het water eigenlijk nog wel moet afzuren aangezien ik ophoud met voeding.

IEMAND???

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar aangezien ik er nog 1 of 2 wil laten staan moet ik de toppen even ergens anders laten drogen.

 

De eerste dagen is de lucht verreweg het ergste, persoonlijk zou ik geen risico willen lopen, in je hele huis + omgeving hang gewoon een penetrante wietgeur waar jezelf koppijn van kan krijgen. Gewoon afzuiger + filter eraan. Desnoods deze planten laten staan totdat de andere klaar zijn. Ongeduldig zijn is verreweg de grootste beginnersfout (tweede plaats: teveel water).

 

Over afzuren geen tips, vanwege organische voeding bij mij niet nodig. In jou geval zal ik het wel blijven doen.

 

Krijgen we overigens nog wel een keer een foto met licht uit? Op alle 12 pagina's zijn de foto's verkloot door de lamp (en niet door het gebruik van een gsm).

 

Ik hoop op een goede oogst voor je, al ziet het er op de foto's aardig fluffy uit, maar voor een eerste kweek zeker niet slecht.

 

Is het nog te achterhalen welke de Mad Shack is?

 

Succes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hansworst,

 

 

Leuk dat je ff komt kijken :P

De opmerking over het drogen ben ik geheel met je eens....

Ik probeer het idd maar zo lang mogelijk te rekken met oogsten tot alles klaar is.

 

Over het watergeven was ik al over uit.

Idd even afzuren....

 

Tja foto's in het donker dat gaat moeilijk worden.....

Tentje staat in een kamer precies onder de lamp (kan ook niet anders)

Ik zal proberen om er een halogeenlamp erop te schijnen en dan een paar pics maken maar daar kom ik nog wel op terug :rofl

 

En dat fluffy valt echt wel mee want ik moet de planten nu gaan ondersteunen met stokken want de toppen gaan hangen :rofl

Tuurlijk zijn het geen toppen van een meter maar ik ben er idd blij mee voor de eerste keer!

 

En de madshack is duidelijk zichtbaar nu hoor ....... ze leven alle 2 nog :rofl

 

 

Gr Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer krijgen we nog eens wat foto's te zien critical? :P

Cola's willen wij hier zien :rofl

 

grtjs blowke :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...