Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nikoz Is Smokin' Weed

Buitenplanten vertonen al sinds vorige week bloeiverschijnselen

Recommended Posts

Kwekers,

 

Wegens tijdgebrek heb ik dit jaar geen wietplanten kunnen nemen/verzorgen, maar:

Een vriend had een tijd geleden steeds zaadjes in zijn wiet en had besloten die te bewaren.

Na het verzamelen van ong. 10 zaadjes van verschillende soortjes wiet (kutshop, inderdaad) heeft hij de zaadjes tussen vochtige watjes gelegd in de hoop dat er enkele zouden ontkiemen.

Na een tijdje ontkiemde elk zaadje en in no-time waren er 10 kleine plantjes.

 

Nou heb ik 1 van die plantjes thuis staan, ik ging er vanuit dat dit herma's zouden worden en daarom hoefde ik er niet teveel aandacht aan te schenken maar had ik toch nog een leuk plantje staan deze zomer.

Nou staan van deze 10 plantjes inmiddels minstens 4 (van een aantal weet ik het niet, die staan bij iemand anders) in de bloei, minstens vanaf vorige week (eind juni!).

Als je ervan uitgaat dat de eerste bloeiverschijnselen pas na 2 weken zichtbaar zijn kun je hier dus nog 2 weken vanaf trekken.

Nu is de vraag: hoe is dit in hemelsnaam mogelijk? We hebben de plantjes niet verduisterd.

 

Er is minstens 1 van de planten die gewoon doorgroeit en nog niks laat zien, en dat is de plant die van alle planten in de grootste kuip staat, naast 1 plantje die in de volle grond staat, deze staat ook in de bloei.

Ik heb veel outdoor kweekverslagen doorgelezen maar géén een plant staat nu al in de bloei of ze zijn verduistert.

Nou denk je alles een beetje te snappen en dan gebeurt dit.

 

Kan iemand mij duidelijkheid geven hierin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij ons staat heribei ook al een week of 2 in de bloei..!!

1 heeft zelfs al echt topvorming..

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey

Hoe heete dat wietje uit die shop?

en is het geen voorbloei?

Als ze nu al echt door gaan bloeien zou een grote + zijn denk ik

De lichtsterkte van de zon is nog redelijk hoog maar naarmate de dagen voorbij gaan word deze steeds minder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het geen auto-flower? (Niet elke shop snapt wat ie inkoopt ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat ook al te denken aan een autoflower maar dan was de plant nog eerder in de bloei gegaan, de plantjes hebben minstens 6 weken groei achter de rug. Wat de soortjes zijn weet degene van wie ik het plantje heb niet meer, het waren verschillende soortjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wel een sensi ruderalis skunk...

Het kan ook door stress komen maar dan zet de bloei ook niet goed door.

Anders zou je inderdaad echt denken aan een autoflower.

Ik ben benieuwd wat het blijkt te zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van mij mogen ze beginnen met bloeien hoor :P

+8 weken = eind augustus = top :D, dacht ik zo ;)

 

Die van mij bloeien in ieder geval nog niet, maar volgens mij duurt dat niet heel lang meer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's:

 

gallery_6904_12494_186003.jpg

 

gallery_6904_12494_2298738.jpg

 

gallery_6904_12494_4349220.jpg

 

Iemand nog andere suggesties?

Ook heb ik nog geen mannelijke bloemen kunnen spotten bij geen één van de planten uit zaad uit wiet.

Komen deze mannelijke bloeiverschijnselen bij herma's vaak later dan de vrouwelijke bloeiverschijnselen?

Het zou toch mooi zijn als ze mooi 100 % vrouw bleef.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...