Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Noob vragen #sorry#

Recommended Posts

Hoi, ik heb gezocht op het forum en kon de antwoorden van de onderstaande vragen niet vinden:

 

1# Als je stekjes hebt en je verpot ze meteen in 11L potten in complete growmix, moet je voorgroeien tot ze zichtbaar groter zijn voordat je ze op 12/12 zet? Of bouwen ze soort van energie van die 18/6 dagen die ze later gebruiken om door te schieten?

want..

-Ik had zelf Amnesia Haze stekjes gekregen en 5 dagen op 18/6 gezet en daarna meteen op 12/12 maar in 3,5 weken zijn ze slechts van 15-16cm naar 21-24cm gegroeid en zien er niet aanzienelijk groter uit, ze krijgen wel bloemen en witte haartjes al.

Kan het zijn dat ze gestressed waren van 't overpotten en nieuwe soort licht (LED) waardoor dat hele 18/6 cyclus te kort was om te wennen en te ontwikkelen?

 

 

2# Ik had gele bladjes van binnenuit en ging ermee naar de growshop. Die zei spoortelementen tekort. Canna tracemix gekocht en geef ik met elke gietbeurt, bladjes worden nu wel groener maar bladpuntjes beginnen te verbranden/uitdrogen, betekent dit dat ik te veel heb gegeven?

 

 

Alvast bedankt!

 

gr :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi LK,

 

Als je met stekken werkt is het belangrijk dat je de luchtvochtigheid de eerste dagen /week een beetje aan de hoge kant probeert te houden. Direct op grotere containers zetten ( in jouw geval 11 liter potten) .. kan wel .. maar let op de rlv.( vochtigheid).

Als ik met stekken aan de slag ga dan begin ik met 18 uur licht .... en kijk ik of de stekken aanslaan .. zeg maar groei vertonen. Als je dan echt merkt dat de groei er in zit ... dan naar 12 uur licht. Maar dat doe ik met hps.

Jij doet het met led,

Geloof me, dat heb ik ook wel eens gedaan ( een beetje de kosten drukken vwb de energierekening en de veiligheid).

Maar de groei ging best wel goed onder led , maar de bloei heel veel minder ... opbrengst .. zeer teleurstellend.

Maar verras ons ... niet elke led is hetzelfde .. en ja ... ik geloof echt dat uiteindelijk led o.i.d de toekomst wordt ... weinig energie .. kans op brand klein .. de temperatuur in de hand houden...... Ik geloof er wel in op termijn maar voor nu nog niet

Jouw tweede vraag over de gele blaadjes .. probeer een foto te plaatsen .. misschien kunnen luitjes je dan op weg helpen.

Wens je veel succes toe bij het kweken!

PF

 

P.S. Maar een plant bouwt tijdens de 18 uur licht ,geen basis op om door te schieten ( je bedoelt waarschijnlijk groter worden).

Als een plant klein en compact blijft onder verlichting .. heeft de plant het naar zijn zin. Voldoende licht op zijn bolleke nodigt niet uit tot overleven. Je doet het met led .. ja daar heeft een plant het naar zijn zin tijdens de groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...