Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bacardibreezerboy

Stekjes nu al in de volle zon?

Recommended Posts

Hallo ik had donderdag me stekken binnen toen had ik ze meteen ingepot en onder de vensterbank gezet dat ze in het licht staan maar niet 18/6 in de zon staan.

 

 

Vandaag is de 4e dag dus nu kan ik ze gewoon buiten in de volle zon zetten toch?

 

 

Pot was nog nat maar voor zekerheid 250ml per plant wortelstimulator meegegeven.

 

 

Hoop dat ik het goed doe,.

 

Mvg

 

Nog een vraag:

 

 

Heb een vat met 22liter water aangemaakt en 22ml wortel stimulator van Bcuzz.

 

Er zit een deksel op maar hoe lang is dit water nou goed? Want het lijkt me dat het dood water word.

 

Het is al goed gemixt met de wortelstimulator dus zonde om weg te gooien maar hoelang kan ik dit water nog meegeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vloeken helpt niet :whip:

 

op guerilla laat ik ze verder wortelen in potjes onder de bomen ong 1 week...dus niet in de volle zon...en zeker niet zoals het as maandag en dinsdag wordt... :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee sorry weet ik:p

 

 

Maar heb ze 3 dagen onder de vensterbank gezet zodat ze wel licht pakken maar niet de volle zon.

 

 

Heb ze nu in de schaduw gezet ze staan alweer wat rechterop.

 

Maar morgen en dinsdag moet ik hem dus echt niet in de zon zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet mijn zaadjes (2) van een paar dagen gewoon al buiten hoor... staat er al 2 uur of zo en hij doet het lekker :o

 

Ze zijn nu een paar cm groot... Zou niet in zien waarom een buitenplantje niet vanaf het begin buiten zou kunnen staan. Het is dat je goed wil zijn voor je plantje en hem dus af en toe binnen haalt. Maar mijn zaadje gaat gewoon naar buiten hoor. Alle planten die buiten staan zijn toch ook buiten groot geworden? :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk met zaailingen wel :o ....maar stekken is a different koekie... :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe is het weer nu en hoe staan ze erbij ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je een beetje inleest moeten jonge stekken een hoge luchtvochtigheid hebben en zijn ze nog niet in staat om zoveel vocht op te nemen en te verdampen via de bladeren, omdat het wortelstelsel nog niet goed ontwikkeld is..

Dus verdroogd het plantje in de volle zon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

EDIT//

 

Oke heb ff flink doorgelezen, Heb hem nu sinds donderdag staan dus aankomende donderdag zou ik hem wel in de volle zon kunnen zetten?

 

 

Ik heb ze nu onder een plant staan dat ze een paar kleine stukjes zon pakken maar ook in de schaduw staan.

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens naar de wortels,zijn je stekken fatsoenlijk bewortels als je ze krijgt???

Meestal is dit maar zo,n beworteling van niks 1 wit puntje en de stek gaat bij de stekken mannen de deur uit in ruil voor €€€ kwaliteit word amper geleverd..

 

Zet ze ff in een potje zorg dat dat goed doorwortelt en zet ze dan op een bewolkte dag buiten...

 

Het is een plant en om te zeggen zo veel dagen binnen werkt niet,je moet naar de plant kijken niet naar de kalender.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALs je stekjes onder de lamp vandaan komen moeten ze in de zon staan doe je dat niet gaan ze dood , de stekken trekken naar een x dagen bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hem nu in de zon staan heb net allebij 0.3liter met wortelstimulator gegeven per stuk dus totaal 0.6liter.

 

 

is dit goed en gaan ze niet kapot?

 

Een van de plant krulde een blaadje dicht dus ik snel water met wortel stimulator erbij gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb hem nu in de zon staan heb net allebij 0.3liter met wortelstimulator gegeven per stuk dus totaal 0.6liter.

 

 

is dit goed en gaan ze niet kapot?

 

Een van de plant krulde een blaadje dicht dus ik snel water met wortel stimulator erbij gegeven.

 

ben je dom of doe je dom....?

lezen wat hierbove staat

is toch niet zo moeilijk neem ik aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...