Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

waterpijp73

blumat - kwekers

Recommended Posts

Zijn er hier meer mensen die met het blumat systeem kweken, of er verder ervaring mee hebben...??

 

graag reacties..

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep ik heb blumat systeem vraag maar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou...echt vragen heb ik niet eigenlijk...

 

ik vroeg 't me gewoon af, omdat ik er hier zo weinig over lees...

 

zelf heb ik ondertussen al een beetje ervaring met blumat....

 

welke ph hou jij aan de gehele oogst ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik werk niet met ph nog met ec

heb geen zin om zo'n meters te kopen :D

ze staan gewoon in potten van 10 liter met plagron potgrond en geef gewoon voeding bij met de juiste verhoudingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe hoog zijn die potten dan ??

 

want blumat werkt maar op max 15-18cm aarde !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik potten van 10 liter men eerste oogst met de blumats is zeer goed verlopen had 250 gr drooggewicht van 3 planten onder een 400 wat dus ik ben tevreden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 blumats per pot en het water komt ook tot onder hoor en ik moet zeggen een hele verbetering ten opzichte van het met de hand watergeven ik heb een 50 liter vat dus moet ik slechts om de 4 a5 dagen gaan kijken en bijvullen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 blumats per pot en het water komt ook tot onder hoor

Dat geloof ik wel, alleen blijft het onderste gedeelte vochtig bij een te diepe pot...

 

en dat is ook weer niet goed...(zuurstof)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje...

 

heb net een blumat gekocht, maar begrijp niet hoe ik m moet afstellen???

 

klopt t dat er in het begin helemaal niets doorheenkomt en hoe stel ik m goed af??

 

waar kan ik een vat kopen van ca. 20 liter of zo!!

 

helluup!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

read the manual :D

 

je moet ze eerst laten inweken, vervolgens opendraaien tot er constant water uitkomt, en dan 2 slagjes terugdraaien (uit het hoofd en ik gebruik het zelf niet)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De handleiding lezen kan idd geen kwaad... :D maar je moet ze eerst vol laten lopen met water, dan (minstens) een uur laten weken in water. Dan sluit je ze allemaal aan. Je maakt de aarde in je potten goed nat.. Dan de blumats erin en open draaien tot er een straaltje water uit komt.. nu langzaam terugdraaien tot het punt dat er geen water meer uitkomt.. Nu zou hij goed moeten staan..

 

De omgeving (de grond) is nat dus dat is het teken voor de blumat om niet meer te druppelen... wanneer de grond droger wordt gaat hij weer druppelen tot het nat is..

 

Je moet ze de eerste tijd na het instellen wel even in de gaten houden en zorg ook dat ze niet droog kmen te staan, dan kan je ze weer opnieuw in gaan regelen omdat de grond dan vocht aan de blumat onttrekt en hij niet meer nauwkeurig werkt.

 

Jean, 3 planten onder 400 watt die 250 gram opleveren? Dat is nog mooier dan die pics van je vriendin :wacko: :blink: Hoe groot heb je ze dan wel niet laten worden?? Wat voor soort was het?? (of heb ik weer optics gemist waar dat allemaal al lang en breed in stond??)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het waren big buds ze zijn ongeveer 1 m 50 geworden men 1ne plant had en topobrengst van 100 en een sik gr drooggewicht ik weet het moeilijk te geloven maar echt :D heb er gelukkig stekken van kunnen nemen hopen dat deze ook de opbrengst geven moet wel zeggen dat ik met co² heb gewerkt niet met flessen maar ik haal men lucht uit de schoorsteen en vermits we centraalverwarming hebben komt er dus verbrand gas in men hok en nee nioet s'avonds dan staan enkel men ventilators op :wacko:

http://www.blumat.at/blumat_pdfs/operating_instructions.pdf

en voor polletje lees deze manual als het dan niet lukt met je blumats mja dan weet ik het ook niemeer en een 20 liter vat neem gewoon een 50 litervat en het moet geen vat zijn he ik heb een grote vuilbak die zen dienst doet

btw buikmans je hebt een goed geheugen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt bekend, ik heb white whidow zaailingen staan onder tl zodat ik binnenkort daar stekken van kan nemen.. ze stana bij mij op zolder en groeien als kool, waarschijnlijk ook omdat de cv-ketel ook op zolder staat en de CO2 rijkelijk aanwezig is..

 

Wees niet te jaloers op een goed geheugen hoor, je onthoudt ook weleens dingen die je beter had kunnen vergeten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
read the manual :D

 

je moet ze eerst laten inweken, vervolgens opendraaien tot er constant water uitkomt, en dan 2 slagjes terugdraaien (uit het hoofd en ik gebruik het zelf niet)

dan krijgen ze dus véél te veel water vind ik....

 

ik draai ze helemaal dicht....en dan hóóguit 1 slag open (360graden).....het duurt dan ook zéker 3-4 dagen voordat ze pas beginnen te druppelen.

 

 

polletje.....bij mij is er uiteindelijk een natte plek van zo'n 5-8cm doorsnee onder de druppelaar....de rest van de aarde is kurkdroog (bovenop)

 

ik heb 't bij mij nog niet meegemaakt dat ze ''droogtrekken'', terwijl ik er wel eens eentje perongeluk helemaal dicht had gedraait !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat droogtrekken kan al vrij snel optreden wanneer je voedingsvat leeg komt te staan.. dat moet je dus ten alle tijden voorkomen. MAar daar is een 20 of 50 liter vat weer handig voor. Ik heb een 50 liter speciekuip.. Denk er dan wel aan dat je met zulke grote hoeveelheden water mest moet gebruiken die daarvoor geaschikt is, geen specifieke grondmest. Deze is beperkt houdbaar na het aanmaken... Liever dus hydrovoeding gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk is wat een reacties echt bedankt, vooral dat ik pas merk na 4 dagen lucht me op, ik was al bang dat ze te droog komen te staan!!!

 

 

:D TOPPIE :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog een paar vraagjes over de link op de vorige pagina, wat is een 'distribution dripper' en een 'end distribution dripper'. Waarvoor dient dit???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je

vooral dat ik pas merk na 4 dagen lucht me op, ik was al bang dat ze te droog komen te staan!!!
?

 

Jean schreef dat hij met een 50 liter watervat maar om de 4-5 dagen hoeft te kijken... dat klopt wel ja, maar dat betekent niet dat Blumat altijd 4 dagen meegaat he.. dat hangt dus af van je watervat! Houd daar rekening mee.

 

Ik heb niet het geduld om die hele handleiding door te lezen maar een 'distribution dripper' lijkt mij een gewone druppelaar en een 'end distribution dripper' is de laatste druppelaar van je hele systeem.. Hier zit een speciaal aansluitstukje voor bij zodat het eind van de dikkere zwarte slang afgesloten wordt en er nog een bruin slangetje naar de laatste druppelaar gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met de grootte van je vat kun je 't beste uitgaan dat er in de bloei ongeveer 10-15liter water pér lamp doorheen gaat.....(iets meer dan gewoon met de hand water geven)

 

met 1 lamp heb je toch al gauw een 50-litervat nodig, wil je niet iedere dag bij te hoeven vullen...

 

zelf gebruik ik ''gewone'' aarde-mest, en ik heb daar eigenlijk nooit wat van gemerkt, terwijl ik toch af en toe wel 4-5 dagen water in m'n vat heb staan...

 

Waar merk je eigenlijk aan dat je voeding niet meer goed is ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, waar merk je dat eigenlijk aan???

 

Het is iig beter om hydrovoeding te gebruiken omdat die aardevoeding zich afzet op alles waar het doorkomt, je vat, je slangen e.d. Dat si makkelijk te merken, zit er zo'n glibberig smerig laagje op, net als bij dingen die lang in open water hebben gelegen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok daar had ik dus geen rekening mee gehouden...

 

blumats doen hun werk goed denk ik....

 

maar ik gooi er gewoon voeding bij van biobizz.. geen hydro dus.

Maar ja dan zit je weer vast aan chemische troep!!!

 

ik ga hetr gewoon een kweekje proberen en laat t wel weten wat het resultaat is.

 

Hopen op weinig kopzorgen.....

 

volgens mij is de voeding niet meer goed als het gaat stinken.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pol je hebt dikke kans dat die Blumats het binnenkort niet meer doen als je aardevoeding gebruikt. Ze slibben echt dicht waardoor die sensors niet meer werken.

Overigens vind ik het een beetje flauwekul dat je hydrovoeding chemische bende noemt. Alle voedingen zijn samengesteld uit scheikundige elementen die vanuit organische bronnen zijn samengesteld. Daar komt een hoop chemie bij kijken ook bij je BioBizz. Bij de aardevoedingen zijn nog wat extra organische componenten toegevoegd die nou juist de veroorzakers zijn van het dichtslibben van je sensors.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan toch gewone aarde mest gebruiken. En dan om de zoveel tijd dripclean meegeven, zodat alles niet digslibt. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok sorry hoor ....

 

kreeg allen mee dat er beter op bio gepresteerd kan worden dan op chemie..

 

lijkt me ok logisch.... bij bio is t toch zo dat je niet zo snel kan overvoeden en bij chemie wel...

 

 

heb niet echt vergelijkingsmateriaal maar dit is wat ik lees!!!!!

 

ik ga chemie wel proberen de volgende kweek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...