Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mastersico

zware wiet op lijst verboden hard drugs

Recommended Posts

Gemaakt: 23, jun., 2011, 8:30 | Door Novum

'Zware wiet op lijst verboden harddrugs'

Wiet en hasj met een hoog percentage van de werkzame stof THC moeten op de lijst met verboden harddrugs komen. Dat staat in een advies aan het kabinet.

ReageerJe beveelt dit aan43%Je beveelt dit niet aan57%4 keer gedeeld(Novum) - Wiet en hasj met een hoog percentage van de werkzame stof THC moeten op de lijst met verboden harddrugs komen. Dat adviseert de commissie-Garretsen het kabinet, meldt RTL Nieuws donderdagavond.

 

Wiet en hasj met veel THC worden nu nog gezien als softdrugs. De hoeveelheid THC in wiet en hasj zou de afgelopen jaren flink zijn gestegen. Gemiddeld bevat de hasj en wiet die in Nederland wordt verkocht momenteel 18 procent THC.

 

Het gebruik van de drugs zou volgens deskundigen door de toename van de werkzame stof in wiet en hasj steeds slechter voor de gezondheid zijn. De commissie stelt dat alle softdrugs met meer dan 15 procent THC tot harddrugs moeten worden verklaard, waarmee deze drugs gelijk worden gesteld aan heroïne en cocaïne. In dat geval zou ongeveer de helft van alle softdrugs niet meer mogen worden verkocht.

 

Het advies moet nog worden overhandigd aan het huidige kabinet. Het vorige kabinet stelde de commissie-Garretsen in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet niet gekker worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de prijs maar mee omhoog stijgt :D

Dan starten we de kwekerij weer op, maar dan wat groter

 

green-lady :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus de mediweed bedrocan zou dan harddrugs zijn?? 18%

 

ze worden steeds gekker daar in den haag....

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie stopt deze onzin eens

?

 

echt niet te geloven

 

zou bijna zeggen dat er koppen moeten rollen daar in Den Haag

 

ANDERS KOMT HET NIET GOED ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou dit ook net gaan posten hier, maar je was me voor :D

moet idd niet gekker worden, ze gaan maar door...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kon d'r op wachten natuurlijk ;)

 

Misschien dat ze meneer Garretsen eens een keertje z'n waffel kunnen snoeren, d'r komt veels te veel onzin van die Tilburgse universiteit :lol:

 

stelletje rukkers :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus de mediweed bedrocan zou dan harddrugs zijn?? 18%

 

ze worden steeds gekker daar in den haag....

 

 

 

Ja dit vroeg ik me ook al meteen af :lol:

 

 

 

als je op de site van het BMC (Bureau medicinale cannabis) kijkt of de site van Bedrocan zie je dat er 18% staat.

 

 

dus tja het komt erop neer dat ze de kikker weer wat warmer willen gaan koken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende stap is gedoogbeleid opheffen.

wanneer snappen jullie nu is dat het de bedoeling word dat wij niks mogen zeggen denken en doen.

Daar is de regering voor ! (denken ze).

Het is de bedoeling dat er grote klopjachten ala de spaanse inquisitie worden georganiseerd op kwekers en mischien later op gebruikers.

De bevolking moet vooral altijd bang zijn voor van alles (terroristen ,mexicaanse griep,waterdroogtes,ehec bacterie ,thuiskwekers brandgevaar etc)

Het is vooral niet de bedoeling dat jeje eigen kinderen opvoed en geen schuld maakt.

Ik hoop toch snel dat er wat mensen wakker worden anders word het nog gezellig in de gevangenis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IDD GL....je zou bijna denken dat Van Opstelten omgekocht is door de wietmaffia :D ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of de DON van de wietmaffia.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

IDD carpe, dat lijkt mij ook. Ik heb diverse mensen geïnterviewd en van daaruit berekend dat de wietmafia zo'n 30-35 miljoen euro besteed aan omkoping èn aan de legale lobby voor het verbod op cannabis. En ik heb zo het vermoeden dat we het dan zeker niet over de wijkagenten hebben ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Zware wiet geen einde gedoogbeleid'

 

DEN HAAG - Zware wiet en hasj aanmerken als harddrug hoeft niet het einde te betekenen van het Nederlandse gedoogbeleid.

 

Het assortiment van de coffeeshops zal wel moeten veranderen.

 

Dat zei Henk Garretsen, voorzitter van een adviescommisie over drugs, vrijdag in een toelichting op zijn rapport, dat hij vrijdag aan het kabinet presenteerde.

 

De hoogleraar gezondheidszorgbeleid aan de Universiteit van Tilburg stelt voor hennep en hasjiesj waarin meer dan 15 procent van de werkzame stof THC zit, als harddrugs te bestempelen. Die mogen dan niet meer over de toonbank gaan in een coffeeshop.

 

Wiet

Bij sterke wiet en hasj gaat het om cannabis waarin meer dan 15 procent van de werkzame stof THC zit. Als dit een harddrug wordt gaan de straffen omhoog en mogen coffeeshops het niet meer verkopen.

 

Nu lig het THC-gehalte van nederwiet, dat goed is voor bijna driekwart van de verkoop, tussen de 15 en 18 procent. De risico's op verslaving en psychotische stoornissen wordt dan te hoog, vindt de commissie. De bedoeling is dat het gehalte weer teruggaat naar gemiddeld 11 tot 12 procent.

 

Te zware maatregel

 

De Bond van Cannabis Detaillisten in Amsterdam vindt het advies van de commissie- Garretsen overdreven om sterke wiet en hasj als harddrugs te beschouwen. ''Het is een te zware maatregel voor een te gering probleem'', aldus woordvoerder Michael Veling vrijdag.

Er ontstaat volgens de bond pas een probleem als je er dood aan kunt gaan na het nemen van een overdosis. ''Wiet is de enige drug waar je niet dood aan kunt gaan'', aldus Veling. ''Het is een storm in een glas water.''

 

Bron: http://www.nu.nl/politiek/2548489/zware-wi...doogbeleid.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat worden er laatste tijd weer vreemde dingen bedacht in de politiek.

ik zou er bijna zelf in gaan om dit soort ideeen tegen te gaan als het zou kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik viel zowat van mijn stoel af toen ik dit nieuws las .

Dit is echt ABSURD , nee dat zeg ik niet goed ... dit is echt van de zotte. geblaat in de ruimte.

Iemand die dit zegt is niet helemaal goed in zijn bovenkamer .

Die man is totaal de weg kwijt. hoe kan een mens die gestudeerd heeft en zichzelf klaarblijkelijk een slimme vent noemt want dat heeft ie en vind hij van zichzelf anders kan hij geen hoogleraar worden, zulke totale ondoordachte nonsens uitkramen . ik sta helemaal perplex. dit raakt echt kant nog wal jongens. volslagen nonsens dat zijn julie toch met me eens.

 

Komt die man ooit in gelegenheden waar mensen lol hebben , plezier maken uitgaan wiet roken of bier drinken ???

als die man de volgende keer een bar binnen loopt..

valt het dan op dat mensen die sterkere alchol nuttigen deze geserveerd krijgen in een borrel glas en mensen die een licht alcholische drank drinken dit doen uit een bier glas . de totale hoeveelheid alchol in de beide glazen is gelijk , ongeveer dan .

ik rook mijn wiet of hash door een waterpijp dus ik vind het fijn dat ik niet een compleet oerwoud over mijn longen hoef te trekken .

dat scheelt dan ook nog eens een hoop teer die ik niet binnen krijg.

och mensen waarom is de onschuldige wiet consument toch altijd de dupe.

waarom nu geen alcohol pas invoeren of aleen alcohol tot 15 % of dan ook nog eens supermarkten die bier verkopen niet toestaan binnen 2 km van een school.

geen bier verkoop meer in de dorpskernen aleen in de grote steden . en niet langs de grensen

maximaal 3 blikjes bier per persoon en aleen zonder zichtbare reclae op cafees.

ik zeg niet dat dat iets op zou lossen . maar om de zaken eens te vergelijken.

groet Phalanopsis ik kan hier zo boos om worden he .

Share this post


Link to post
Share on other sites

had dit net al ergens geschreven, dus copy past het ook ff hiernaartoe:

 

thc is maar 1 van de zovele werkzame stoffen.

 

en ik sta echt versteld van de achterlijke stomme beredeneringen van de bedenkers van "problemen" omtrent wiet.

 

bier met 5% alcohol in een 250cc glas bevat 12,5 cc pure alcohol

port met 20% alcohol in een 80 cc glas bevat 16 cc pure alcohol

whiskey met 45% alcohol in een 35 cc glas bevat 15,75 cc pure alcohol

flugel met 20% alcohol in een 20cc flesjes bevat 4 cc pure alcohol

 

iedereen kan rekenen, als de drank sterker word, worden de glaasjes kleiner. het is aan eenieder om te kiezen of hij of zich veel of weinig grote of kleine glaasjes pakt. van haast elke dranksoort zie je overal in Nederland reclame om die drank te promoten, oftewel aanzetten tot zuipen.

 

 

nu beginnen ze voor de zoveelste keer te KANKEREN op het THC percentage van sommige wietjes, en dan vinden een paar hooggeleerde kutkneuzen dat ze voor ons moeten kiezen of we wel of niet een wiet met hoog thc percentage mogen kopen. je word er toch schijtziek van dat dit soort debielen JOUW leven op zo'n manier proberen te beinvloeden dat er gewoon nog maar weinig lol aan is om in dit schijtland te wonen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slecht voor de gezondheid?

 

De echte reden is gewoon dat 'zei', die mannetjes en vrouwtjes in Den Haag, niks voor ons willen overhouden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel zo dat ik als ik teveel sterk spul heb gerookt weer wat rustiger word als ik wat wiet met wat meer canabidol rook weer rustiger word zeg maar wat dichter de aarde benader. het haalt je wel uit je high ja . maar als ik echt lost in space ben pak ik gewoon een lekkere hijs stonersparadise om uit de vortex omhoog te kunnen stappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt tijd om mooie zaden in te kopen en een hoekje in de koelkast te reserveren. Het zelfbeschikkingsrecht van de burger word met de botte bijl langzamerhand finaal met de grond gelijk gemaakt. Compleet doorgeslagen regeldrift. Wanneer gaan we massaal naar Den Haag?

 

Stelletje LUTSERS!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wanneer gaan we massaal naar Den Haag?

 

ja uhhhhhhhhhhhh ik zeg vanmiddag nog !

 

kan niet wachten eigenlijk :

 

maar ga er niet staan met 100 man...

 

minimaal 200 000 man

 

wil ik dan achter me hebben staan .. :o

 

 

maar ikzeg vandaag nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een tegen aanval, dacht dat ze de norm haden gezet met hasholie op de lijst te zetten...terwijl ik dagelijks reviews van soorten olie uit de usa krijg(voor medi gebruik) Nederland is een schoolplein geworden, vol met grote kinderen die vroeger gepest zijn...gaan ze dit advies echt doornemen of kijken ze naar het alcohol beleid waar percentages van 40% als genotsmiddel worden gezien en kinderen ''coma zuipen'' als prestatie bestempelen...probeer maar een label aan m'n plant te nieten. Dit is ook moeilijk te controleren en kost nog meer geld wat er zogenaamd niet is.....Ik zeg pak hun wijn af....Mafketels.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er op dit moment een drug of 2 drug soorten naar de opiumwet zouden moeten verhuizen dan is dat wel alcohol en tabak.

 

Beiden goed voor in totaal 5 miljoen doden per jaar en zelfs onschuldige slachtoffers in het verkeer.

Beiden ook sterk verslavend,hier valt een joint bij in het niet op een schaal van 0.1% op 100.

 

Het is in mijn ogen propaganda want wiet als hard drugs is gewoon pure onzin.

 

En qua alcohol,de bewijzen zijn niet meer op 2 handen te tellen dat het gewoon super slecht is.

Ik moet ook altijd glimlachen als er weer eens zon dronken droppie zegt dat alcohol geen drugs is maar wiet als den duivels.

 

Misschien zit er een stofje in alcohol dat de mens zo blind maakt voor de waarheid,

want de waarheid is er wel maar mag/wil niet gezien worden.

Willen ze nu amerika achterna waar destijds en nog steeds mensen in gevangenissen zitten voor wat wiet?

 

Een mens crimineel maken is wat anders als er zelf voor kiezen.....

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

De feiten in nederland volgens de jellinek:

 

http://www.jellinek.nl/informatie_en_advie...-in-behandeling

 

In Nederland drinken 8,5 miljoen mensen. Er zijn 1.3 miljoen zware drinkers waarvan ruim 82.000 mensen afhankelijk zijn van alcohol. Hieronder een tabel met het aantal mensen dat zwaar drinkt, het aantal verslaafden en het aantal dat in behandeling is.

 

Zware Drinkers

 

Een zware drinker drinkt tenminste 1 keer per week 6 glazen of meer. Het Centraal Buro Voor Statistiek meet zwaar drinken. Volgens het CBS is in 2008 10% van de bevolking van 12 jaar en ouder een zware drinker (1). Dat komt neer op 1,4 miljoen mensen.

 

 

 

Probleemdrinkers.

 

Een probleemdrinker is iemand die zwaar drinkt (1 keer per week 6 glazen of meer of 21 dagen per maand 4 of 5 glazen drinken) en als gevolg van dat gebruik problemen ondervindt.

De Universiteit van Maastricht heeft in 2003 onderzocht hoeveel probleemdrinkers er zijn. 10% Van de bevolking van 16 tot 69 is probleemdrinker ofwel 1.1 miljoen mensen (2).

 

 

 

Alcohol misbruikers

 

Misbruik van alcohol staat beschreven in de DSM IV (een internationaal handboek voor de Psychiatrie gebruikt waarin alle psychische stoornissen beschreven zijn). Van alcoholmisbruik is sprake als het afgelopen jaar tenminste tenminste een van de volgende verschijnselen gehad:

 

* Gebruik in gevaarlijke situaties (autorijden of bedienen van gevaarlijke machines)

* Door gebruik in aanraking komen met politie of justitie

* Gebruik heeft nadelige gevolgen voor school of werk.

* Doorgaan met gebruik ondanks dat dat problemen oplevert (ruzie met partner, vechtpartijen).

 

In 2007-2009 is vastgesteld hoeveel mensen voldeden aan de criteria voor misbruik. Van de bevolking tussen 18 en 64 misbruikt 3.7% alcohol. Dit zijn 395.000 mensen (3). Bij mannen bedraagt het percentage 5.6% bij vrouwen 1.8%.

 

 

 

Alcohol verslaafden

 

Afhankelijkheid van alcohol staat beschreven in de DSM IV (een internationaal handboek voor de Psychiatrie gebruikt waarin alle psychische stoornissen beschreven zijn).

Van verslaving of afhankelijkheid is sprake als zich het afgelopen jaar drie van onderstaande symptomen hebben voorgedaan.

 

* Meer gebruiken dan je wilt;

* Willen stoppen maar niet kunnen;

* Veel tijd besteden aan gebruik of aan bijkomen van gebruik;

* gebruik heeft nadelige gevolgen voor school, werk, hobby's en sociale activiteiten;

* Doorgaan met gebruik ondanks dat je weet dat gebruik problemen veroorzaakt of verergert;

* Ontwikkeling van tolerantie d.w.z. een behoefte aan steeds grotere hoeveelheden om onder invloed te raken.

* Last hebben van onthoudingsverschijnselen.

 

In 2007-2009 is vastgesteld hoeveel mensen voldeden aan de criteria voor afhankelijkheid. Van de bevolking tussen 18 en 64 is 0.7% afhankelijk van alcohol. Dit zijn 82.400 mensen (3). Bij mannen bedraagt het percentage 1%, bij vrouwen 0,5%.

 

 

 

Aantal in behandeling

 

In 2009 waren 34.646 mensen in behandeling. 75% van hen was man en 25% vrouw (4). De Stichting IVZ houdt voor heel Nederland bij hoeveel mensen zich bij de verslavingszorg aanmelden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg verbieden !!! die zware wiet...

 

en laat de prijzen maar omhoog knallen.!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

alhoewel dat nu al goed op gang komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...