Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

linkinpark

Guerilla Easy Sativa + Deense soorten

Recommended Posts

we hebben het gisternacht nog even besproken en we hebben ongeveer 1 - 2 weken geleden de laatste royal daneman gekilled. nou had ik de uitgetrokken plantjes in een kuil gegooid waarbij sommige wortels in een emmertje water lagen. op deze manier konden we dus afgelopen week alsnog wat stuifmeel verzamelen (ook al is het weinig), en kunnen we dus proberen om haar te bestuiven. qua mannetjes is alles al dood behalve misschien nog een enkele royaldanetyphoon die misschien nog geen geslacht heeft getoond. ook hebben we nog blueberry stuifmeel en komt er nog een ronde aan met de nieuwe adh-tjes. al bij al kunnen we haar met wat royal dane bestuiven en daarna de niet bevruchte zijtakken nog bestuiven met autoflower soortjes. ik ben echt heel benieuwd wat voor rare onstabiele soort er uit gaat komen. een soort van über autoflower of een soort van über semi-semi flower :o ik ben benieuwd of het allemaal wilt lukken

 

lufthegreenstuf

 

btw: vanmiddag of vanavond nog een update van 2 spots waar nog een hoeveelheid onbekende zijn gedropped en hopelijk ook zijn aangeslagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar gaat een mix van autoflowers/niet-autoflowers uit komen!

Je hebt niet veel aan het zaad zonder dat je nog verder gaat selecteren, het is nu de bedoeling dat je er uit haalt wat je graag wil (dus als je autoflowers wil dan moet je kijken welke er autoflower worden en deze bestuiven met andere autoflower-mannetjes dan zal je volgende generatie zaden al weer wat meer naar de autoflower eigenschap toe neigen)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemiddag mede-forumleden, vandaag ben ik naar nog 2 andere spots geweest die nog niet gefotografeerd waren dus bij deze :bier

het betreft dezelfde genetica als deze plant die al wel op de foto is geweest en ook op een totaal andere plek staat

 

(vergelijking qua dezelfde genetica)

gallery_28379_12434_4405000.jpg

 

 

en dan nu hoe de nieuwste ronde van deze zaadjes erbij staat

 

gallery_28379_12431_1278208.jpg

 

gallery_28379_12431_1571574.jpg

 

gallery_28379_12431_466757.jpg

 

gallery_28379_12431_2408622.jpg

 

gallery_28379_12431_2913193.jpg

 

gallery_28379_12431_3408127.jpg

 

gallery_28379_12431_2127742.jpg

 

gallery_28379_12431_295241.jpg

 

 

en de zuidelijke kant van de spot:

gallery_28379_12431_272937.jpg

 

oke, ik weet dat ze er niet heel erg mooi bij staan, waarschijnlijk zijn we hier te zuinig geweest met slakkenkorrels en is er misschien ook nog wel een konijn langs geweest om er een paar te onthoofden. gelukkig staat het er op de andere spot iets beter bij omdat deze plantjes nog net een aantal dagen meer zon hebben gehad voordat het dus nu een tijdje (...) weer is

 

de andere spot (sommige zijn overzicht foto's, er staan er nog 20, met zero kills yet)

 

gallery_28379_12432_3228636.jpg

 

gallery_28379_12432_3505874.jpg

 

gallery_28379_12432_4540049.jpg

 

gallery_28379_12432_5112680.jpg

 

gallery_28379_12432_3965153.jpg

 

een iets wat zieligere

gallery_28379_12432_888447.jpg

 

hoogst waarschijnlijk toch wel deense genetica?:

gallery_28379_12432_1477724.jpg

 

gallery_28379_12432_344627.jpg

 

en dit plantje heeft er volgens mij niet veel zin in:

gallery_28379_12432_1637946.jpg

 

zoals het er nu uit ziet komt er op de andere spot met die grote plant nog een kleine rondje van deze kleintjes maar dit nog even onder voorbehoud. met deze foto's komen we bijna aan het eind van de reeks foto's van nieuwe planten en zullen de komende updates dus ook weer foto's worden van de eerder gefotografeerde modellen. (dit ook maar even onder voorbehoud :whip: )

 

oh ja, op het einde van de wandeling weer onze grote vriend tegengekomen:

gallery_28379_12433_107179.png

 

daarom wil ik toch nog even mijn low budget guerrilla tip tegen teken met jullie delen: ikzelf draag een regenbroek binnenste buiten (zodat de buitenkant wit is) met eventueel elastiekjes rond mijn enkels. ook heb ik gister een topje van mijn moeder "geleend" (nee geen wiet, een kleding stuk :D ) met een soort van panty-achtige mouwen die ik vervolgens ook vastzet rond mijn polsen met elastiekjes. op deze manier kan ik heel snel teken op mijn broek spotten en kunnen ze niet in mijn armen bijten.

 

hoe dit er dan ongeveer uitziet?? nou zo dus: :o

gallery_28379_12433_3585909.jpg

 

veel grow plezier en goed weer toegewenst,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daar gaat een mix van autoflowers/niet-autoflowers uit komen!

Je hebt niet veel aan het zaad zonder dat je nog verder gaat selecteren, het is nu de bedoeling dat je er uit haalt wat je graag wil (dus als je autoflowers wil dan moet je kijken welke er autoflower worden en deze bestuiven met andere autoflower-mannetjes dan zal je volgende generatie zaden al weer wat meer naar de autoflower eigenschap toe neigen)

 

Grtz, WaKKi

 

aangezien we maar heel weinig stuifmeel hebben van royal dane, en de onbekende deense soort waarschijnlijk laat zal bloeien (omdat onze oudste plant van deze soort al in maart naar buiten ging) probeer ik dus om een aantal takken te bestuiven met het royal dane stuifmeel wat we hebben en andere takjes proberen af te schermen en blueberry of adh stuifmeel er op los laten.

 

hoe dit eruit moet gaan zien en of het haalbaar is weet ik nog niet maar we gaan deze bloeiende deen zeker voor zaad gebruiken :whip:

 

groenegroeten lufthegreenstuf

 

btw, heel tof dat je onze topic bezoekt :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi plekje :D

Jullie hebben een slachtveld gemaakt :o Die slakkenkorrels werken goed.Dode slakken gaan stinken en dat weert af hun familieleden nog beter dan de korrels :bier

 

Je bedoelt te zeggen dat ik de bloeiende RD moet bestuiven omdat juist die plant zo vroeg is?

Klopt. Ik zie het bij mij en lees hier op het forum veel over vroege of auto Deense mannetjes maar heb nog niet gezien een auto Deense vrouwtje (of heb ik dat gemist).Daarom zou ik proberen wat zaad te krijgen van die tienermoeder :whip:

En aangezien je zegt dat veel Deense soorten semi-auto zijn, bedoel je dan ook te zeggen dat al mijn planten wat vroeger in de bloei gaan dan bij anderen met Deense soorten?

Nee, ik had het in het algemeen over alle deense soorten.

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je zeker weet dat het voordelig is om dode slakken te laten liggen dan zal ik het maar doen :whip: dingen als biervalletjes blijf ik wel gewoon weggooien want de geur die daar na een weekje van af komt is echt niet gezond, ook houd ik niet echt van die dikke strontvliegen die daar in grote getallen op af komen. vooralsnog bedankt voor deze tip, ik hoef er helemaal niks extra's voor te doen :o

 

greetz

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het zeker.Sommige maken een slakkensoep (dode slakken met water een paar dagen laten oplossen) en dan gieten rondom de plantjes..Dat werkt prima

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee, ik had het in het algemeen over alle deense soorten.

Gr

 

niet alle Deense soorten zijn vroeg/semi-auto...een veel gemaakte fuot...

bv Deense afghaan....

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet het zeker.Sommige maken een slakkensoep (dode slakken met water een paar dagen laten oplossen) en dan gieten rondom de plantjes..Dat werkt prima

Gr

 

gadverdamme, dat lijkt mij nog smeriger dan 2 weken oude biervalletjes vervangen. maargoed als anderen ook deze moeite doen dan zal ik mijn biervalletjes maar voortaan gewoon leeggooien over de grond, rondom de planten. tnx voor de tip

 

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar we het wel eens over kunnen zijn is dat de Denen niet erg stabiel zijn :whip:

 

Maar wel supervroeg!!! :o

 

vandaag op spot 2 ook al een bloeiende plant ontdekt. het betreft een danish gold die net iets groter is dan de foto met de bloeiende royal dane, wellicht is deze plant ook nog een potentiële moeder :bier

 

lufhtegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 29-05

 

Ik heb vandaag foto's gemaakt van spot 1.

Alles staat er nog wel goed bij, er zijn een stuk of 3 mannetjes RDxTyphoon de grond uit getrokken :whip:

 

Wat me wel verbaasde is dat veel planten al in de bloei schieten, een stuk of 2 Danish Gold en de meerderheid van de RDxTyphoon al.

 

Foto's:

 

Een aantal Easy Sativa's

gallery_18490_12353_408886.jpg

 

De Easy Sativa's hebben al een poosje last van bladproblemen dus als iemand met een mogelijke oplossing kan komen zou ik dat waarderen :o

gallery_18490_12353_828170.jpg

gallery_18490_12353_4511402.jpg

 

Hier beginnen de ES ook last van te krijgen, zelfde probleem of??? :D

gallery_18490_12353_2067750.jpg

 

Een paar Danish Gold

gallery_18490_12353_2791731.jpg

gallery_18490_12353_2580469.jpg

 

DG bloei

gallery_18490_12353_3266866.jpg

gallery_18490_12353_4615019.jpg

gallery_18490_12353_230865.jpg

 

RDxTyphoon, deze is ook al in de bloei geschoten

gallery_18490_12353_4811153.jpg

gallery_18490_12353_3033592.jpg

gallery_18490_12353_1031836.jpg

gallery_18490_12353_1282978.jpg

gallery_18490_12353_3288507.jpg

 

Zijn die bloeiverschijnselen nu een slecht teken of moet ik me er niet erg zorgen om maken, gaan ze nog veel groeien?

Ik heb jullie kennis nodig!

 

Linkinpark :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen zorgen maken, das eigen aan sommige Deense genetica, bij mij staan er ook een aantal in bloei!

Groeien doen ze nog een aantal weken! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ben blij dat te horen Lion :bier

Iemand nog een oplossing voor de bladproblemen? :o

 

LP :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren ben ik nog langs spot 1 geweest om 4 stekjes in gaten te droppen waar mannen uit zijn gehaald.

De stekjes hadden we van de Easy sativa geknipt die ook op spot 1 staat.

Ik ben benieuwd wat ik nog van deze stekjes kan verwachten ;)

 

gallery_18490_12353_285417.jpg

gallery_18490_12353_4807545.jpg

gallery_18490_12353_5149902.jpg

gallery_18490_12353_2384249.jpg

 

Linkinpark ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand heeft mij (in een andere topic die ook over de bladproblemen van de easy's gaat) verteld dat de bladproblemen wellicht worden veroorzaakt door een tekort aan calcium. nu heb ik zelf de topic met belangrijkste voedingstekorten meerdere keren gelezen, en ook al passen de plaatjes niet bij onze plaatjes, de chronologie en de selectieve bladsterfte maakt het wel waarschijnlijker. is er iemand die misschien zelf een keer een tekort aan calcium heeft meegemaakt bij zijn/haar plantjes en hoe is dit dan opgelost?

we komen steeds dichterbij het antwoord, hopelijk is het binnenkort duidelijk en kunnen we het nog behandelen voordat ze straks moeten gaan bloeien ;)

 

greetz

lufhtegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenmiddag smokers

 

We zijn vandaag foto's wezen maken bij spot 1

Helaas gaat het daar niet zo goed toen we de planten aantroffen.

Eind vorige week heb ik nog een beetje stikstof kunstmest bij de planten gestrooit, ik weet niet of dat de problemen heeft verergert aangezien we al een poosje met deze problemen zaten. Het is nu in ieder geval erger geworden.

Ik hoop dat 1 van jullie een reden kan bedenken want ik weet het niet ;)

 

De Easy sativa's (we hebben op deze foto's al de ergste bladeren eruit gehaald)

gallery_18490_12353_1989638.jpg

 

Met nog een Danish Gold op de voorgrond

gallery_18490_12353_1578118.jpg

 

Nog meer Easy sativa

gallery_18490_12353_2014437.jpg

gallery_18490_12353_907995.jpg

 

Verwijderde bladeren

gallery_18490_12353_1308223.jpg

 

Royal Dane x Typhoon

gallery_18490_12353_1662651.jpg

gallery_18490_12353_842785.jpg

gallery_18490_12353_1696844.jpg

Al veel top aanmaak

gallery_18490_12353_2814837.jpg

 

Danish Gold

gallery_18490_12353_2978059.jpg

 

Alvast bedankt!

 

Linkinpark :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooie RD x typhoon heb jij.

 

Ik heb er maar 1 vrouwtje aan overgehouden, en het is een paarse worled phylothaxy. ;)

 

ben wel een beetje jaloers op de jouwe, ze zien er echt veel mooier uit.

 

Wat ik ook heb is dat ze echt de hoogte inschieten, en weinig vertakkingen maken.

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje :P

ik heb ook zo'n 'worled phylothaxy' RDxThyphoon gehad, maar dat bleek uiteindelijk een mannetje.

 

Heeft niemand hier een antwoord op de bladproblemen waar spot 1 last van heeft?

Ben namelijk bang dat ik anders moet kijken hoe een aantal planten dood gaan. ;)

 

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites

moeilijk te zeggen. Ik heb het probleem ook.

 

Heb al wat voeding gegeven, en wacht af de komende dagen.

 

Zelf dacht ik aan een stikstoftekort, maar bij jou is dat wel extreem, en ik zie dat er veel brandnetels op je spot staan, dus dat lijkt me sterk.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou veel brandnetels valt wel mee, het zijn eigenlijk meer bramenstruiken, bovendien hebben ze geen N-tekort denk ik omdat ik ze eerder al had gevoed met bloedmeel (13% N) en we hebben ze later ook nog een keer een lading N gegeven (in de vorm van kunstmestkorrels) andere planten slaan hier goed mee aan en groeien als gekken en anderen op spot 1 staan bijna stil qua groei en sterven sinds een aantal weken alleen maar verder af. dit betreft de easy sativa's in het bijzonder, het verschil in deze planten t.o.v. de rest is de wat langere leeftijd.

iemand nog goede ideeën?

 

greetz lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder een bramenstrueel zit meestal ook plenty N in de grond...

dus een veldje wegsnoeien loont meestal wel :huh:

 

gallery_22583_10000_453202.jpg

 

 

eerst snoeien en daarna de wortels uitgraven...tgoeitanders als kool weer terug ;)

foto 2010...twerd 10x10 meter ong ;)

 

nadeel.... er komen bramenplukkers op af :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

damm, altijd grappig om weer een x een veldje van jou te zie, ook al groeit er niks. het lijkt ook wel alsof je altijd met grotere plannen bezig bent en zo'n soort veldje laat zien als 'tussendoortje'. veel respect voor jou groene vingers

lufthegreenstuf ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan stikstof zal het dus niet liggen.

Misschien een te lage pH in de bodem (want de kunstmest die ik strooide is ook behoorlijk zuur en sindsdien gaan de planten nog wat slechter op spot 1). Ik ga binnenkort even de pH meten.

 

Maar gelukkig ook nog goed nieuws, de aparte Royal Dane is behoorlijk de grond uit aan het knallen :P

 

gallery_18490_12353_875768.jpg

gallery_18490_12353_930326.jpg

 

LP ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Linkinpark,

 

Mooie spots heb je, ik zie dat je er veel tijd in hebt gestoken.

 

Normaal laat ik geen berichten achter op het forum, ben alleen een lezer!

Echter deze keer kon ik het toch niet laten i.v.m je bladproblemen bij je easy sativa.

 

Ik heb namelijk ook deze problemen. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat dit echter niet aan ons ligt maar aan de genetica van deze lichting easys!! (easys waren eind vorig jaar uitverkocht dus betreft een nieuwe lichting)

Ik gebruik al een aantal jaar deze soort en heb dit nog nooit eerder gehad!

Momenteel heb ik er ook in 40 liter kuipen staan, deze kuipen heb ik vorig jaar ook gebruikt. Ik heb niets anders gedaan als vorig jaar en heb ook bij deze hetzelfde probleem. (zelfde aarde voeding water)

 

Ik ken nog iemand die met easys bezig is en ook hij kampt met deze problemen. Op het forum zag ik iemand die ook al om advies vroeg voor easys met bladproblemen. Dus allemaal hebben we er last van lijkt mij geen toeval!!

 

Ik hoop dat ik het toch fout heb en dat ik je later als nog een oplossing voor het probleem kan geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Op het forum zag ik iemand die ook al om advies vroeg voor easys met bladproblemen. "

 

ik denk dat je de foto's van mij bedoelde, ik had vrijwel direct na de eerste symptomen al foto's gemaakt met mijn telefoon en die in een aparte topic gezet in "bladproblemen", maar het gaat dus over dezelfde planten denk ik, of heb ik een topic gemist?

ik ben wel blij met deze verklaring want dit zou wel een hele hoop kunnen verklaren. nadat we de laatste keer stikstof hadden toegevoegd gingen de easy alleen maar slechter terwijl andere soorten het een stuk beter doen in dezelfde omstandigheden, ik heb het idee dat ze bijna niet meer groeien. het enigste wat wij binnenkort nog kunnen proberen is de PH waarde testen en optimaliseren, en hopen dat de easy's het kunnen overleven

 

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...