Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Indicaan

250W HPS Sannie's Shackzilla in SCROG, part deux "Revange"

Recommended Posts

Aloha,

 

250W lumatek superlumen

lumatek reflector

davin dv12

250w hps philips son-t plus

80L aardebak

300m3 filter

420m3 afzuig + fancontrol

 

Mijn eerste kweek was in bijna dezelfde setup, met dezelfde genetica. Resultaat was ruim 260gram mooie wiet, die toch iets te vroeg geoogst was (91 dagen 12/12 maar nog redelijk groen). Deze keer ga ik voor een revanche: langer doorbloeien, een dikke herfst, afvallende gele bladeren en dikke alarmen op alle amber alerts. :book:

 

Eens kijken of we het resultaat deze keer kunnen verbeteren, en dan doel ik niet op de grammen want dat zit wel snor met dit soortje. :D

 

Vorige keer ben ik gaan tellen vanaf het moment dat de klok om ging, deze kweek tel ik pas vanaf de eerste bloeiharen. Daarnaast heb ik deze kweek de HPI achterwege gelaten, en ze direct vanuit zaad onder de HPS gezet. De aardebak is gevuld met Goldlabel lightmix, maerl, kelp, sannie's schimmels, 10 buffertabs en de onderlaag is 1 grote wormen orgie van de vorige kweekjes, de bovenlaag met laagje metzelzand tegen vliegjes.

 

Op 1 mei de zaadjes ingewatert met bacto en in de propagator gezet. Op 4 mei waren alle kopjes en voetjes uit de pitpots, net zo snel als de vorige keer met shackzillas.

 

De plantjes hebben dit keer 21 dagen voorgroei gehad (onder HPS), de vorige ronde waren dat er 23 (onder HPI). Gehele voorgroei alleen water, wortelstimulator en bacto.

 

De vorige ronde had ik de HPi erin laten zitten de eerste bloeiperiode, en kreeg toen na een week of 2 de eerste bloei haren te zien, en heb de lamp toen gewisseld. Nu vanaf start onder de HPS, en krijg nu na 9 dagen bloei de eerste haren al te zien.

 

Momenteel zijn we in de bloei beland, en wel op dag 22. En da's dus eigenlijk 14 pure bloeidagen, met haartjes zegmaar. Het wordt dit keer doorsjorren tot de 100+ pure bloei dagen, dus nog 86 te gaan. Ik ben afgelopen week pas begonnen met de eerste voeding, om de dag 0,5ml/L BAC bloei. Dit hebben ze nu 3 keer gehad. Hieronder even een fotoshoot van het kweekje tot dusver in vogelvlucht.

 

 

gallery_22913_8408_234533.jpg

Dag 13 Groei. Tot aan hier gaat het nog redelijk gelijk op met de vorige keer onder HPI. De ruimte tussen de node's was toen iets korter, ze strekken deze keer ietsies meer. Toch zijn het mooie kleine bolletjes geworden.

 

gallery_22913_8408_147241.jpg

Dag 20 Groei. De dag erna (groeidag 21) heb ik de klok omgezet (vorige keer groeidag 23). Het scrognet hangt deze keer op 27cm hoogte, de vorige keer was dat 20cm. Dit met het idee, dat ik iets minder bind en knakwerk zou hebben dan de vorige keer, en makkelijker met water geven.

 

gallery_22913_8408_156462.jpg

Bloei dag 10, de eerste haartjes zijn sinds een dag bij alledrie te planten zichtbaar, en het netje wordt ook al aardig gevuld.

 

 

gallery_22913_8408_32732.jpg

Bloei Dag 22 toppen in de maak (=dag 14 pure bloei) Topjes lopen voor t.o.v. vorige kweek

 

gallery_22913_8408_98828.jpg

Scroggie is weer lekker goed gevuld. Hier en daar wordt weer af en toe een te grote fanleaf weggehaald, dagelijks kleine beetjes gedieft en een week geleden hebben de dames hun scheerbeurt onder de rok gekregen. We komen nu op het moment dat het scrogwerk er zo'n beetje op zit, vanaf nu is het een kwestie van ze lekker laten gaan.

 

gallery_22913_8408_40949.jpg

Ondanks dat ze nog heel weinig/bijna niks aan voeding krijgen ziet alles er nog mooi uit. Iets minder donkergroen en minder glimmend blad in vergelijking met de shackzilla kweek met biobizz voeding. Ik had het idee dat ik nog veel schraler kan voeden dan de vorige keer, dus deze keer op de sannie methode met bac. Ik probeer het zo schraal mogelijk te houden, zodat ik niet weer een herfst misloop door te verwende plantjes.

 

 

Het gaat mij voornamelijk om jullie feedback in de herfst periode van deze kweek, maar ik zal vanaf nu zo nu en dan hier een foto update plaatsen tot we bij die herfst aangekomen zijn.

 

 

Groet,

 

Indicaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd.

Het ziet er in ieder geval weer lekker uit.

 

Veel succes met deze ronde.!

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er heerlijk!! uit hoor top man!

 

veel succes met je kweek :verrygood :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wederom succes Indicaan met deze soort ik ga je volgen. Je dames zien er tiptop uit; vind je setup zeer netjes zo in die kast!

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor deze ga ik even lekker zitten.th_couch.gif

 

Succes oud,

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey indicaan!

 

Ik had er stiekem al op gehoopt en dan toch ineens uit het niets is die er....

Het ziet er weer mooi groen uit en het net is weer goed gevuld.

Groene vingertjes of niet? Haha

 

Tijdens het lezen van "Ik had het idee dat ik nog veel schraler kan voeden dan de vorige keer, dus deze keer op de sannie methode met bac." kwamen er wel wat vraagtekens omhoog. Waarom zo schraal mogelijk?

 

Ik ga je zeker weer volgen en wens je veel succes! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook zeer benieuwd wat er deze keer af komt. Vorige ronde was ook heerlijk om naar te kijken. Deze keer zit ik vooraan voor die dikke toppen! :verrygood .

 

In ieder geval, Succes!

 

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

@allemaal: Bedankt voor de reacties, ga er maar lekker voor zitten, wel even netjes een beetje aanschuiven het is niet zo groot in de kledingkast he, zeker niet als jullie allemaal vooraan willen zitten :verrygood

 

@Baksteen: Tja dat is mijn eigen theorie dus ik moet nog bezien of ik het bij het juiste eind heb, maar ik had het als volgt bedacht: De vorige ronde had ik dus iets te vroeg geoogst, maar gezien het gewicht plus het aantal bloeiweken (13) kan het ook weer niet veel te vroeg zijn geweest. Er moeten andere factoren hebben meegespeeld waarom ze nog niet goed rijp waren. Ik denk zelf dat mijn planten er iets te gezond bij hebben gestaan, met iets teveel voedingselementen nog in het medium, waardoor ik niet echt een herfst heb gehad met leeggetrokken bladeren. Er was simpelweg dagelijks voldoende voor de planten te verkrijgen, zelfs het spoelen op het einde deed bij mij niet veel qua herfstkleuren.

 

Biobizz is niet zo zwaar geconcentreerde voeding als die van BAC die ik nu gebruik. Ook heb ik met de biobizz geen overvoedingsverschijnselen gekregen. En ik had me al aan de lage kant van het biobizz schema gehouden, doordat het schema meer gericht is op indica's. Tot zover prima dus.

 

De gehele kweek lang, van begin bloeiperiode tot aan het spoelen, heb ik met de flessen van biobizz zitten spelen; beetje van dit, beetje van dat, bij elke waterbeurt ging er voeding mee - minimaal, maar toch...

 

Ik zat de vorige keer met mijn voeding niet TE hoog, maar ik denk wel dat het aan hoge kant heeft gezeten. Deze kweek wil ik proberen juist zo laag mogelijk te zitten met voeding, niet TE laag natuurlijk, maar wel gewoon zo laag mogelijk. Daar waar ik vorige keer tegen de bovengrens zat, wil nu de ondergrens opzoeken, en ben benieuwd naar de verschillen. Ik denk vooral dat ik dan ook veel eerder een herfst te zien krijg, een tekort zal sneller ontstaan.

 

Ik heb de woorden van PH Donner goed in mijn oren geknoopt over het vervetten van sativa's. Toen ik zag dat zelfs Sannie nog commentaar krijgt in zijn topics over iets te zwaar voeden (zeiksnor + fotografe) bij zijn 1kW Shackzilla kweek, wist ik het zeker. Als hij mischien al te hoog zit dan zat ik het zeker. Mijn planten zijn te verwend geweest, luie dames, op hun wenken bediend en hebben nooit 1 ellendige dag meegemaakt in hun leventje. Zelfs op het einde toen ik begon met spoelen gingen de dames nog vrolijk door, hadden niets in de gaten. Er zat dus ook gewoon nog plenty in de bodem. En dat terwijl sativa's het dus het beste doen op een tikkeltje schraal dieet.

 

Dat druist wel in tegen je oergevoelens, want je wil je dames goed verzorgen en niet uithongeren. Instinctief wil je je planten als varkens vetmesten, om zo hoog mogelijk opbrengst te krijgen. Ik heb nu meer het idee dat ik ze als fotomodel moet zien, het mooiste model krijg je niet door ze elke dag naar de Mc Donalds te sturen, maar door ze hard te laten werken en een strak aangepast dieet.

 

En dat gaan deze dames dus doen, hard werken, zwoegen, en af en toe "honger" lijden, zodat ze het de volgende keer nog gretiger toch zich zullen nemen. Ik wil ruzie zien in de kast tussen de dames onderling, vechtende om die ene druppel voedingswater :D

 

Dus deze ronde geen dagelijkse voedingsbeurten meer, maar sowieso om de dag: 3x per week voeding, 3x per week water, 1x per week bacto.

 

Ze krijgen nu 0,5ml/L en ben van plan dat heel langzaam op te bouwen naar 2ml/L en weer terug, zonder echt een schema te gebruiken. Ik hou wel elke dag bij in een excel wat ik erin heb gegooid etc.

 

Groet Indicaan :book:

 

 

 

gallery_22913_8408_98279.png

 

gallery_22913_8408_51209.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow....

 

Dat begonnen me vingers blind te typen na het lezen van jou post. Goed van je dat je zo ver door denkt en het beste uit je planten wilt halen.

Met goed advies kan ik je alleen niet helpen want wat jij hier boven vertelt klinkt voor mij als abra cadabra.

Vervetten van sativa's? Nog nooooit van gehoord! Bedankt voor je uitleg en voor mij een extra reden om vooraan te zitten in de klerenkast :verrygood

 

Mijn dames krijgen elke dag genoeg hamburgers met slappe patat van de mac dus ik ben benieuwd hoe ze reageren op het Indicaan dieet.

Goed van je dat je ook echt alles opschrijft. Aan het begin van een kweek neem ik mezelf voor om het ook te doen maar ik hou het nooit langer dan een week vol.

 

Adriana Lima, Doutzen Kroes & Heidi Klum? Succes met je modellen kweek :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indicaan,

Vraagje, om een idee te krijgen,

 

-kun je zeggen hoe groot de oppervlakte is van je scrog net?

 

-hoe laag heb/kun je de lamp boven je plantjes hangen ivm de warmte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Indicaan,kvolgde je eerste kweekje al met verbazing dus voor deze rematch schuif ik lekker aan :D

veel succes en laat die shack maar knalle!!! :lol:

greets Aghori

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi indicaan

ziet er goed uit ga zo door :D

 

gr sshorty

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Baksteen: 3xDoutzen wordt het dan! Vorige keer was het hier ook McDonalds menu, dit keer dus op een mager dieet, ben benieuwd of het ook invloed heeft op de kwaliteit / smaak.

 

@Dylan: De kast is 86cmx46cm, dus een oppervlak van 0,39m2. Het scrognet heeft dezelfde oppervlakte als ie vol zit. Bij jonge zaailingen heb ik de lamp op +- 30cm afstand, later laat ik het tot 20cm afstand komen, dichterbij dan wordt het te warm voor het blad/toppen.

 

@Aghori: Het knallen is al begonnen, nu hopen dat de warme zomer geen roet in het eten gaat gooien!

 

@sshorty: Hee SSHorty ik ga mn best weer doen!

 

 

 

Week 5 bloei

Deze week worden de verschillen t.o.v. de vorige shackzilla ronde duidelijk zichtbaar. Groei is er uit, liet het scroggen al even gaan alleen af en toe een uitschieter even terugbinden of wat laten zakken met een visloodje. Hieronder enkele foto's van bloeidag 30 en bloeidag 34 (=25 dagen zichtbare bloei).

 

Ik heb het idee dat het heel goed gaat!!! :o :whip: :bier

 

- planten zijn iets minder donker groen en blad glimt minder mooi als de vorige ronde

- iets minder blad qua hoeveelheid, vorige ronde een veel vollere bos met meer blad

- bloei is veel eerder begonnen (14 dagen vs. 9 dagen)

- afstand internode's is deze ronde groter (meer strek)

- topvorming komt sneller op gang

- dikte van de stam was vorige ronde groter

 

Als ik de verschillen in mijn foto's tussen beide rondes bekijk & vergelijk, dan loop ik met de huidige kweek een dag of 7-10 voor op de vorige ronde. Er was al een voorsprong door dat hpi/hps verhaal (5 dagen), maar merk toch ook wel dat het niet alleen de lamp maar ook de voeding is/moet zijn - want het verschil is nu eerder 10 dan 5 dagen. Als ik het lijstje van hierboven even bekijk met de voornaamste verschillen, dan denk ik dat ze nu beter gericht krijgen wat ze nodig hebben ipv veel van alles. Ik vermoed dat ze de vorige ronde vooral teveel stikstof (N) hebben gekregen en daardoor meer groen/blad/zijtakjes hebben gemaakt en langer in het groeistadium zijn blijven hangen. De overgang naar bloei gaat nu veel sneller, planten zijn allang niet meer bezig met groeien en maken alleen maar haren aan.

 

gallery_22913_8408_1322.jpg

30 dagen 12/12 (21 dagen zichtbare bloei)

 

gallery_22913_8408_22203.jpg

34 dagen 12/12 (25 dagen zichtbare bloei)

 

gallery_22913_8408_18084.jpg

34 dagen 12/12 (25 dagen zichtbare bloei)

 

 

Met dit warme, zwoele weer van vandaag, de tropische temperaturen en hoge LV, besef ik me dat er nog tal van zomerse perikelen op de loer liggen die de pret kunnen gaan bederven.

 

Maar,

 

so far, so good (@ 30C & 60% LV)

 

Indicaan :blink

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o

 

Ziet er goed uit Indicaan :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder bladeren en meer toppen is altijd een goed idee. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er echt heerlijk uit maat! Nog steeds om de dag 0,5 ml per liter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elmo2007: Ja ik wordt hier ook echt blij van, tot nu toe gaat het helemaal naar mn zin!

 

@Doc: Ik streef nog steeds naar een situatie met alleen maar toppen :whip:

 

@Baksteen: Tot nu toe wel, we belanden vandaag in week 6 en was van plan de voeding nu naar 1 ml/L te brengen, dus de voeding heel langzaam opschroeven tot zo'n 1,5ml/L (max 2ml/L) op het einde. Ik ga morgen naar 1ml, ze hebben vandaag al kraantjeswater gehad. Ze drinken nu dagelijks 3L tesamen en tensio blijft tussen de 100 en 200.

 

Thnx voor de reacties, van de week weer nieuwe update.

 

Indicaan :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek de verschillen...

 

 

gallery_22913_8408_15286.jpg

Bloei dag 38, vorige kweek

 

gallery_22913_8408_30182.jpg

Bloei dag 37 van de huidige kweek, dag 28 zichtbare bloei

 

:o

 

Indicaan :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o :o :D B) ;) :P ;) :rofl ;)

damn indicaan,wtf....!!!!!

die gaan echt wel hard man,immens verschil met de eerste ronde :wOOt

dit beloofd echt wel een topper te worden,go buds go!! :D

 

veel plezier!!

greets aghori

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verschil is een hardere flits? ;)

Denk dat dat ook wel wat verschil maakt, al ziet die van deze ronde er sowieso wel beter uit ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aghori: Het wordt nu des te meer duidelijk waarom de vorige keer te vroeg geoogst is. Het is niet eens zo dat ze deze keer zo enorm hard gaan, maar juist de vorige keer waren de planten veel meer met groeien bezig ipv bloeien - ze lopen nu beter op schema.

 

@Markz: Jaja wijt het maar aan de flits ;) Het klopt dat de flits een wat vertekenend beeld geeft, maar het zal je toch niet ontgaan dat de topvorming 10-14 dagen voor loopt op de vorige ronde. Best een opmerkelijk groot verschil, vooral als je de foto's van beide kweekjes goed naast elkaar ligt. Hieronder nieuw vergelijkingsmateriaal.

 

40 dagen 12/12, 31 dagen zichtbare bloei

 

Ik had aan de onderkant van de plant, onder het scrognet, wat vergelende en afvallende bladeren. Het waren bladeren die toch al geen of weinig licht kregen en wilde ze toch nog wegdieven, maar de planten begonnen dat nu zelf te doen. Ik ben de voeding nu op aan het schroeven naar 1,5 ml/l.

 

Topjes aan de zijkant gaan iets mooier en harder dan de topjes direct onder de lamp, dus ik heb de lampafstand iets vergoot en de afzuiger tandje lager gezet, ik vermoed dat het iets te warm begon te worden direct onder de pit.

 

Temp nog steeds mooi constant 22-28C en de tensio tussen 100 en 200, 3L tesamen op een dag. 3x per week voeding, 3 x kraantjeswater, 1 x bacto.

 

gallery_22913_8408_34097.jpg

 

gallery_22913_8408_22725.jpg

 

gallery_22913_8408_45784.jpg

 

Groet, Indicaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Indicaan,

 

Ziet er weer super de puper uit man!

Mooi om te zien dat wanneer de omstandigheden nagenoeg perfect zijn zoals bij jou (zo lijkt het in ieder geval), dat je planten er dus ook de tweede ronde weer heel mooi bij staan en de derde en 4e etc en dat je de kracht van de planten echt optimaal benut.

1 op 1 is geen kattepis tenslotte ;)

 

Ben benieuwd hoe je planten zich gaan houden tot aan het einde van de rit aangezien je nu direct met hps begonnen bent.

Aan 1 kant heeft de plant met de hpi een dikkere stam en ook meer bladeren zoals je zei.

Misschien dat dit de plant aan het einde van de rit ook wel wat meer uithoudingsvermogen geeft, vooral de dikkere stam dan?

Met de HPS heeft de plant zich wat minder kunnen ontwikkelen in het begin sinds de focus van de plant al sneller op het bloeien lag.

Ben benieuwd of je daar aan het einde van de rit iets van gaat merken.

 

Geniet van je kweek man ;)

 

Groetjes,

 

Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een geil veldje weer Indicaan dat je maar mooie colablikken mag kweken.

 

Groetjes Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ash: Thnx man. Jij ziet/snapt in elk geval helemaal wat ik bedoel! Ik denk wel dat voeding een net zo belangrijke rol speelt als het hpi verhaal, waarschijnlijk is het een combinatie van die 2 die tesamen dik 10 dagen verschil oplevert.

 

Dat ze onder de hpi langer doorgroeien en minder snel de bloei inschieten kan mischien logisch verklaard worden door het hogere aandeel blauw licht wat de planten alsmaar tegenhoudt de bloei in te gaan. Beter meteen de hps erboven met het juiste spectrum en geen minuut verspillen aan licht dat niet bedoeld is voor de bloei :P Maar de voeding zal ook meetellen, de vorige keer zag mijn voedingswater dagelijks zwart als cola/koffie, nu is het net hele slappe thee.

 

Ik ben ook heel benieuwd naar hoe dit gaat verlopen, vooral omdat deze kweek vanuit de planten gezien veel meer gericht is op de bloei.

 

Vorige ronde bleef ik bijna tot het einde alsmaar blad wegdieven om de toppen in het licht te houden, ik dief nu af en toe een blaadje weg maar eigenlijk nauwelijks. Er wordt gewoon minder energie in het blad gestopt sinds ze in de bloei staan en dat was vorige keer wel anders. Dat wegdieven in de bloei lijkt me verloren energie dus da vind ik alvast een prettige eigenschap aan deze ronde.

 

EDIT:

 

@Donnie: Thnx man, en deze keer even extra goed kritisch mee opletten bij het moment supreme om het allermooiste oogst momentje te vinden aub, zo ergens tussen dag 90 en 110 ongeveer ;)

 

Thnx voor je reactie,

 

Groet Indicaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

120

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...