Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Alex_tr

24x Amnesia 2 x 600 watt

Recommended Posts

Beste mensen hier weer een nieuwe ronde met 24 Amnesia stekken,

 

Stekken staan in 11 liter potten met aarde zonder voeding van Atami,

 

Voedingen die ik ga gebruiken zijn Hypro basis, Aptus Topbooster, en pk 13/14.

 

ik wil ze 5 dagen voorgroeien, geef ze nu 40ml rhizo en 30ml hypro voeding mee 300/400ml per plant per dag.

 

mijn hok heb ik aangepast voor 24 plantjes ik heb de inlaat weggelaten omdat m´n 500m3 afzuiger ook voldoende lucht van buiten naar binnenhaalt langs de kieren en planken van m´n schuur.

 

gallery_27929_12318_539895.jpg

 

hier staan ze nog maar net,

 

gallery_27929_12318_516379.jpg

 

gallery_27929_12318_759731.jpg

 

gallery_27929_12318_59100.jpg

 

Foto´s van gisteren,

 

gallery_27929_12318_618437.jpg

 

gallery_27929_12318_588844.jpg

 

Foto van de lampen en aanlsuiting,

 

gallery_27929_12318_213885.jpg

 

Foto´s van vandaag komen in het verloop van de dag heb ze zelf nog ook niet mogen zien :verrygood (excuses voor slechte kwaliteit)

 

moet er wel bij zeggen de fan heb ik weggelaten afzuiging draait en heb geen luchtbevochtiger of wat dan ook, en toch heb ik het idee dat de stekken het naar hun zin hebben, ook dit keer weer spint cadeau gekregen, dat word weer spuiten...

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

300 - 400ml water per dag is wel veel voor zulke kleintjes, of hoort dat bij stekken?

Toffe setup, volgens mij zie ik 1,5 x 1m oppervlakte? Lekkere ruimte :D

 

Ligt er stof op je VSA's of lijkt dat zo? dit isoleert namelijk, hou ze schoon :verrygood

 

Komt de lucht wel via de onderkant je kweekruimte binnen? Door kieren in de deur is leuk, maar als de afzuiger bovenin de kier veel lucht aan kan zuigen (kortere weg, minder weerstand) komt er nauwelijks verse lucht langs je planten, wat ook voor warmte zorgt aangezien lucht koelt, en heb je alleen bovenin je hokkie een airflow.

 

Ziet er gaaf uit, de eerste kweek die ik vanaf het begin ga volgen :book: Mijne zijn trouwens ook paar dagen oud (zaailingen), dus ik denk dat we tegelijk kunnen oogsten ongeveer

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb de inlaat weggelaten omdat m´n 500m3 afzuiger ook voldoende lucht van buiten naar binnenhaalt langs de kieren en planken van m´n schuur.

 

hmmmm ik zou dat niet adviseren.

Verse lucht is crusiaal. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeee Master Doc :verrygood , verse lucht komt naar binnen dankzij m´n deur die staat op een kiertje ik zal zo even foto´s maken om een betere beeld te kunnen geven, ben helaas nu niet op de locatie waar m´n plantjes staan.

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen hier dan foto´s van vandaag tevens ook de laatste dag voorgroei morgen gaan ze op 12/12 of denken jullie dat het dan te vroeg is?

 

gallery_27929_12318_177033.jpg

 

gallery_27929_12318_1095888.jpg

 

gallery_27929_12318_323561.jpg

 

gallery_27929_12318_1326928.jpg

 

gallery_27929_12318_199739.jpg

 

gallery_27929_12318_366258.jpg

 

gallery_27929_12318_688069.jpg

 

gallery_27929_12318_202485.jpg

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee stekken zien er goed uit, ik zou even spuiten preventief met Plant Vitality Plus tegen spint, je weet maar nooit!

 

Veel succes deze ronde, dat je er maar veel grammetjes vanaf mag plukken. :verrygood

 

Ik zou ze zeker nog een weekje voorgroeien, ze zijn nu nog wel erg mager.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze tegen spint behandeld voordat je ze geplant hebt ? (hoe?)

Je schrijft, "ook dit keer spint gekregen". Heb je je hok ontsmet ? (hoe?)

Ik zou ze inderdaad nog een paar dagen in groei laten, al naar gelang je hoogte in je hok hebt.

 

(@Donnie, als je spint erbij hebt gekregen is het natuurlijk niet meer "preventief" hè)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donnie, Thnxx alleen de stekken zien er mooier uit dan dat ze zijn :verrygood

 

@soca, ik heb ze nog niet behandeld ook niet voor het planten, vorige ronde zelfde stekken ook met spint had ik alleen een keer ondergedompeld in water met vertimec, en vervolgens een week later gespoten meer niet toen kwam spint in week 8/9 weer tevoorschijn.

 

mn hok heb ik de vorige ronde helemaal ontsmet met ook weer vertimec en water met chloor,

wel is mij opgevallen dat als ik stekken koop zonder spint (1keertje gehad:) ) dat ik dan ook zonder preventief te spuiten geen last heb van spint. daarmee denk ik dat het niet aan mijn hok ligt ook heeft een bekende van mij een aantal buitenplantjes ook geen last van spint.

 

en zonder voorgroei had ik al problemen met m´n 600watter´s met planten van 1 meter hield ik een ruimte over van 50cm tussen de lamp en top nu heb ik ze 5 cm hoger kunnen hangen maar of dat gaat helpen?

 

wel ga ik dit keer toppen ook omdat ik dit keer voorgegroeid heb.

 

 

Mvg,

 

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag zet ik ze in de bloei in totaal dus 6 dagen voorgroei hebben ze gehad.

 

net ook de plantjes even afgesproeid met PVP en rooftmijten besteld dus dat spint zit wel goed :verrygood

 

gallery_27929_12318_291808.jpg

 

gallery_27929_12318_277003.jpg

 

Ze zijn iig aangeslagen dus het komt wel goed hoelang geven moet je rhizotonic meegeven normaal geef ik het hen mee tot in week 3 met voeding erbij is dit goed of een beetje teveel van het goede?

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is je 'spint-probleem' afhankelijk van het jaargetijde waar je in kweekt.

Met de deur op een kier, zuig je natuurlijk ook veel naar binnen wat op dat moment vrolijk in de buurt rondhuppelt en rondvliegt.

Hoe lang blijven de roofmijtjes eigenlijk actief ? Kom je ze tijdens de oogst nog tegen ?

 

Ahja, met die ruimte mogen ze wel in bloei nu. :verrygood

Sucses.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej soca,

 

wat je zegt klopt met de deur op een kier word er ook heel veel ongewenst zooi naar binnen gezogen zoals vliegen etc,

 

die mijten die horen 3 weken actief te blijven maar ik meen ergens gelezen te hebben dat ze na hun schoonmaak mekaar opvreten, dus echt antwoord hierop ken ik niet geven wel is het zo dat ik met mijn 2e draai hele mooie stekken had waarbij ik meteen een zo een busje met mijten had losgelaten heel die kweek geen spint gehad wel was dit in de winter. of je ze tegenkom weet ik niet omdat voor mij namelijk al lastig was die dingens in zo een busje te onderscheiden.

 

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer best even in pvp badje voor je ze plant,en dan na een weekje weer eens bespuiten,

eventueel de week nadien nog eens herhalen. Komt wel goed...

 

Je stekjes zien er mooi uit,

succes met je kweekje.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto´s,

 

gallery_27929_12318_453564.jpg

 

gallery_27929_12318_11473.jpg

 

gallery_27929_12318_829261.jpg

 

gallery_27929_12318_526358.jpg

 

vanaf vandaag 12/12

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon voor de duidelijkheid hoelang heb je ze voor laten groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo hier ben ik weer met nieuwe foto´s,

 

@quaketornado: ik heb ze in totaal 5 dagen laten voor groeien vandaag is dag 7 ze staan nu al 1 dagje 12/12, beide lampen stonden al meteen aan ik heb de stekken meteen in 11ltr potten gedaan en het resultaat:

 

gallery_27929_12318_655664.jpg

 

gallery_27929_12318_332873.jpg

 

gallery_27929_12318_231624.jpg

 

gallery_27929_12318_299433.jpg

 

geen een uitvaller tot nu toe heb ze alleen teveel water gegeven want gistere hebben ze niks gehad en nu nog nat dusss.....

 

misschien een vraag die zeker alwel gesteld is op het forum maar wanneer topt men plantjes?

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppen kan je gelijk doen, volgens mij zijn je plantjes groot genoeg :D

 

zien er goed uit! :verrygood

 

peace

 

:book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jay, rond welke week doen de meesten dat ?

 

@quaketornado, ik ga voor de 30 gram per plant heb laatst met 27 planten waarvan 3 achterblijvers 700 gram gehaald zonder voorgroei zelfde stekken wat neer kwam op 0,50 gr/pw

 

IK zit te twijfelen nu toppen of tog nog even wachten pro´s onder ons suggesties?

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je een verslag van de 27 planten die je heb 700 gram gehaald?

 

mag ik de link aub

 

Regards,

Quake

 

 

 

-----------------------------------------------

5xPowerPlant 2xAmnesia Haze 2011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie goeie, de toppen zagen echt mooi uit.

Ik denk dat deze keer ga je wel een kilotje van dit eruit halen met 24 dames.

 

Regards,

Quake

 

 

-----------------------------------------------

5xPowerPlant 2xAmnesia Haze 2011

Actief

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx ik hoop ook wel op een kilotje maar 30 x 24 = 720 dus tussen de 700/750 gram ben ik tevreden alles daarboven is mooi meegenomen maar zeker niet lager.

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik mijn vraag zo stellen is het verstandig om te toppen als je 24 planten in een ruimte van 100 bij 150 ?

 

 

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat alex zegt lijkt mij ook. Als je ze gaat toppen gaan ze de breedte in en gaan de planten elkaar overgroeien? Sommige toppen zullen dan minder licht krijgen ipv wanneer je 1 dikke top in het midden hebt op elke plant..

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een aantal onbeantwoordde vragen toch maar getopt plantjes waren 20cm enig idee iemand hoe lang ze nog zouden kunnen worden of hoelang groeien ze nog ?

 

 

 

 

 

mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...