Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
zomaar iemand

dimmer en geluids isolatie voor afzuiger

Recommended Posts

hallo allemaal,

 

ik heb sinds kort een secret jardin dr2 60, daar heb ik deze afzuiger voor:

 

http://www.wietforum-shop.nl/buis-ventilator-125-mm.html

 

nu ben ik een beetje aan het spelen geweest met dat tentje, en ik kom tot de conclusie dat die afzuiger niet voluit hoeft te draaien,

kan ik er bijvoorbeeld een dimmer tussen zetten ??

 

ik heb bij een bouwmarkt dimmers gezien voor lampen maar dan moest je minstens 20 watt verbruiken en dit filtertje is 16 watt,

volgens de verpakking,van die dimmers zou bij een vermogen lager dan 20 watt je lamp, die dimmer is ontwikkeld voor een lamp.

maar zou ik die dimmer toch gewoon op dat filter kunnen monteren zodat je `t vermogen kan regelen ??

 

verder vind ik die afzuiger nog te rumoerig..

misschien had ik een betere/duurdere kunnen kopen, maar ik heb ook maar een beperkt budget en dat is dus ook de reden dat ik ga kweken,

ik ga niet stoppen met paffen.

 

ik heb die afzuiger buiten de tent gedaan eraan vast zit het filter.

dit filter:

 

http://www.wietforum-shop.nl/wilco-carbon-...r-250m3-nl.html

 

kan ik wellicht om die afzuiger heen een geluids isolerend iets/materiaal aanbrengen ?

wellicht kan ik een soort behuizing maken om de afzuiger heen ?

 

tips zijn van harte welkom

 

mvg

 

zomaar iemand

Edited by zomaar iemand

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan het mis hebben maar volgens mij zijn deze niet te dimmen..

Heb er zelf ooit een gehaald vor mn actieve inlaat, eenmaal op mijn fancontroller aan gesloten deed die niks anders dan brommen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimmers voor lampen zijn niet geschikt.Weet dat de G*mm* wel dimmers heeft voor afzuigers,maar deze kosten meer dan 50,- euries.Haal gewoon een fancontroller bij WfS en je bent klaar!.Maar wat voor lamp ga je er boven hangen als ik vragen mag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoeken - lezen - variac gebruiken.

 

Verplaatst naar de bouwdoos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Variac idd. Dan bromt je fan niet.

Of, als je wat basiskennis electra in combinatie met platzak hebt, sloop een oude afzuigkap. Zit meestal wel een standenschakelaar in.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit filtertje is 16 watt

Ik dacht dat filters in m3 werden uitgedrukt B)

 

Je zou eens een halogeen dimmer kunnen proberen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zo'n brons dimmer alleen 1 nadeel je kan je afzuiging maar voor ongeveer 20% dimmen.

 

Blessings

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien was het beter geweest dat je je wat meer verdiept had in alles wat erbij komt kijken.Vind dat je nu een bij elkaar geraapt zooitje hebt.Dan had je ook nog even door kunnen sparen voor een wat groter budget.Een goed begin is namelijk het halve werk!Dan had je in ieder geval een fatsoenlijke afzuiger,fancontroller en schakelkastje kunnen kopen.in ieder geval succes ermee en hopen dat jij met je spulletjes een mooie ronde kunt draaien!!.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo zomaar iemand,

 

Volgens mij ga je geen echte oplossing vinden zonder investering. En vooraf veel lezen en evt vragen, had je sommige aankopen misschien bespaart.

 

je zou wel een behuizing kunnen maken om je fan heen, dat zou wellicht al wat schelen in het geluid, maar mijn ervaring met deze afzuigers is dat ze toch best rumoerig zijn.

 

Ik heb nu een variac aangesloten op een RVK 365 kuub, en hoor nu alleen maar de luchtstroom. In het verleden heb ik ook wel eens een dimmer gebruikt, maar er bleef toch altijd een brom aanwezig.

 

wat ook wel geluid kan verzorgen is het soort buis, of slang welke je gebruikt, en of er BV veel bochten in je slang zit.

 

Succes met de zoektocht en het knutselen naar vermindering van je geluidsoverlast.

 

ik zou nu wel nadenken over een correcte oplossing, want een hallogeen dimmer, of een brons dimmer zou kunnen werken, maar als na aanschaf blijkt dat het toch niet werkt, heb je weer geld uittgegeven waar je te weinig resultaat mee boekt.

 

met een beperkt budget, en wat minder goed voorbereid beginnen, resulteert meestal in meer uigaven gedurende de kweek, of met de volgende ronde.

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb bij de mediamarkt voor 7,99 een dimmertje gehaald, en het werkt herrie is een stuk minder.

wil nog steeds een geluidsisolerend iets er omheen maken.

 

en lieve mensen ik ga pas geld over houden om leuke dingetjes te kopen als ik dat geld niet meer naar een coffeeshop breng...

 

een beetje een sneeuwbal effect.

 

mvg

zomaar iemand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik mag hopen dat je geld bespaard. Geld besparen doe je alleen met een goede set-up. Begin eerst met kweken omdat je het leuk vind dus als hobby en zorg dat alle zaakjes naar verloop van tijd op orde zijn (het liefst meteen), en ga dan kijken voor geld dat je overhoud.

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites
Begin eerst met kweken omdat je het leuk vind

Dat kan niet want als je ergens mee "begint" doe je het in principe voor de eerste keer en dan weet je dus niet of je het leuk vind.

Niet iedereen kan/wil meteen een hok bouwen voor een paar duizend euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat kan niet want als je ergens mee "begint" doe je het in principe voor de eerste keer en dan weet je dus niet of je het leuk vind.

Niet iedereen kan/wil meteen een hok bouwen voor een paar duizend euro.

 

 

Toen ik 12 was had ik nog nooit aan sex gedaan maar toch wist ik dat ik het leuk ging vinden.gofckyourself.gif

Toen ik 13 was wist ik dat het leuk was.free-sexy-smileys-946.gif

Dus ik ben het niet met je eens. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
sex en wiet kweken zijn 2 verschillende dingen

 

Als ik sex kon kweken pakte ik het ook groot aan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

zomaar iemand: Lees dit topic even door, misschien doe je er ideeën op.

 

Wat doet een kilootje sex tegenwoordig, BBB ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ras ganja don:

ik vind wiet kweken juist leuk, oproken nog meer... dit is alleen de 1e keer dat ik binnen ga kweken, ik ben van mening dat alles te doen is met beperkte middelen, misschien een iets lager resultaat, maar ik ben ook niet commercieel bezig. kijk ik weet dondersgoed dat met je klimaat onder controle je super resultaten kan behalen. ik werk al mijn hele leven in de glastuinbouw. planten begrijp ik wel.

 

@soca:

dank je wel voor de tip, ik was er al een keer geweest.

ik heb er niet echt last van, ik zelf hoor niks als ik in een andere kamer ben, maar... ik heb houten vloeren en onderburen.

t.z.t. komt er een betere voorziening.

 

mvg

zomaar iemand

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb houten vloeren en onderburen.

Hier moet je heel erg mee oppassen. Het kan best zijn dat jij niks hoort, maar je benedenburen wel door resonantie. Zorg er voor dat trillingen niet van je kast worden doorgegeven aan de vloer of de muur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een fancontroller van 1500watt waar ik net achterkom :verrygood en dan kweken met 2 x 600 is hier misschien een alternatief voor?

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alex

wat heeft max wattage van je fancontroller met je lampen van doen?

 

verklaar je nader :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

alex eigen topic en je vraag goed omschrijven. on-topic alsjeblieft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ff aan het knutselen geweest,

ik heb het geluid wel minder gekregen maar niet verholpen.

voorlopig laat ik het zo.

 

ik heb nu het filter in de tent gehangen voor de afzuiging,

ik kan dat emmertje zo weer openmaken en de buis ventilator om draaien en dan het filter na de afzuiging.

heb ik nu nog niet geprobeerd.

het is weer ff welletjes.

 

een foto zegt meer dan 1000 woorden.

 

gallery_30814_12453_105587.jpg

gallery_30814_12453_7366.jpg

gallery_30814_12453_14801.jpg

gallery_30814_12453_102869.jpg

gallery_30814_12453_60273.jpg

gallery_30814_12453_3801.jpg

gallery_30814_12453_17596.jpg

gallery_30814_12453_12764.jpg

gallery_30814_12453_48177.jpg

gallery_30814_12453_215875.jpg

gallery_30814_12453_278281.jpg

 

mvg

 

zomaar iemand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Creatief! :o Vroeger heb ik ooit een fan ingebouwd in een doos bekleed met noppenschuim en dat werkte best goed...Mss een idee, zeg maar een softbox van karton verstevigd met ducktape. :whip:

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...