Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Marcos

Slappe bladeren

Recommended Posts

Hej mensen, ik heb een vraag. Mijn bladeren van mijn wietplant ( Big Bang Autoflower ) die nu ongeveer 35 dagen oud is beginnen helemaal slap te hangen.

Alleen het onderste gedeelte van tot 10 a 15 centimeter vanaf de grond die bladeren hangen wel mooi en stevig. Verder is de kleur gewoon overal wel gelijk en mooi groen. Hoe kan het dat het bovenste deel helemaal slap hangt en het onderste stuk nog goed? Mijn plant is nu ongeveer 30 a 35 centimeter groot gok ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een foto?

Hou er wel rekening mee dat bladeren s'avonds altijd gaan hangen,

Ook kan het zijn van te veel water!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb ff een foto gemaakt. Ik heb zo overdag buiten staan en savonds zet ik ze nog onder de spaarlamp, nu ook nog dus het kan niet van het donker worden komen denk ik?

 

Hier de picca's

 

gallery_26119_12228_60384.jpg

 

gallery_26119_12228_39272.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er redelijk uitgedroogt uit, maar kan het best eens fout hebben B)

 

Heb je hem recent overgepot?

 

Hoeveel lichturen geef je hem dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 mg Sildenafilcitraat staat ie zo weer fier rechtop :) B) ....

 

Oh nee, sorry, 't is een plantje

 

 

Wellicht even met je vinger in de pot prikken. Moet vochtig aan voelen, niet echt nat en ook niet droog. Als dat goed is zou het nog een wortel probleem kunnen zijn. Soms kun je dat nog redden door even bladvoeding te geven.

 

success,

 

chassie

 

PS op je oudere foto's zie ik dat je tamelijk droog kweekt. Als je nu nog evenveel/weinig water geeft dan zit je te droog en zullen de wortels erg diep en naar buiten zitten. Dan kun je het beste ook langs de rand van de pot wat extra geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem eergisteren overgepot. En gister stond hij er gewoon prima bij, pas vanavond nadat ik hem naar binnen haalde omdat de zon weg was begonnen de bladeren te hangen, en nu ook onder de lamp trekken ze niet meer omhoog. Ik heb hem vanmiddag nog water gegeven en ook wel voldoende opzich. Ik geef de plant 1 keer per dag water gewoon rondom. Niet te veel naar mijn idee en ook niet te weinig. Ook geef ik hem om de 2 dagen nu voeding speciaal van de growshop. Maar dat heb ik hem vandaag niet eens gegeven en hij hangt er nu wel slapjes bij. Ik zet hem snachts altijd bij het raam neer zodat hij sochtends vroeg altijd gelijk de zon er op krijgt vanaf een uurtje of 7 a 8, en dan zet ik hem gemiddeld om een uur of 12 nachts in het donker neer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat je te weing water geeft.

je zegt dat je elke dag water geeft, hoeveel geef je dan?

 

als je overgepot hebt, en de nieuwe grond niet goed inwaterd, denk ik dat de vocht uit de kluit in de nieuwe grond is getrokken.

 

ik zou een keer lekker veel water geven, ik denk wel minimaal een liter of 2, en dan kijken wat de plant doet.

ook even het gewicht voelen met de natte grond, om zo het gevoel te krijgen hoe zwaar de pot dan is.

 

als de plant weer bijgetrokken is, kun je aan je pot voelen, en als deze weer erg licht is, weer voldoende water geven.

 

Als het zonnetje op de pot staat verdampt er ook nog best wel wat water denk ik, dus kan het best zo zijn dat er wat meer gegeven moet worden.

 

Succes met je plantje.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik gaf hem nooit zoveel water, ik heb het plantje in het begin namelijk veel te veel gegeven toen hij nog heel klein was, hij groeide toen heel slecht, en toen ik hem eenmaal niet te veel meer gaf begon hij heel goed te groeien, maar de plant wordt nu natuurlijk groter dus moet hij ook meer water hebben. Ik denk dat ik hem ongeveer 300 ml heb gegeven vandaag, en dat was wat meer dan normaal. ik geef meestal nu de laatste dagen rond de 200 a 300 ml en dat dan 1 keer per dag in de avond als ik hem in het donker zet. Ik weet ook niet hoeveel zo'n plant van deze lente ongeveer moet hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is 200 of 300 Ml, te weinig voor een plantje van 35 CM, zeker als ze buiten in het zonnetje staat, en als de grond droog is verdeelt dat heel snel en blijft er te weinig over voor je plant.

 

ik zou eens beginnen met de grond goed nat te maken, zodat er geen droge plekken meer in je pot zitten. ik schat iets van 1,5 liter.

 

daarna zal je zelf het gevoel moeten krijgen hoeveel ze nodig heeft. ik doe dat zelf op gevoel van het gewicht. je merkt vanzelf als de pot weer erg licht wordt.

 

ook denk ik dat het beter is om water te geven na een paar uur licht, met het licht, is er meer verdamping, en heeft de plant water nodig om te kunnen verdampen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, bedankt voor de info, ik ga het zeker proberen, zal hem gelijk zo genoeg water geven.

Ik drop morgen of overmorgen wel weer ff een bericht over hoe het gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn best wel strains die als het donker wordt hun bladeren laten hangen...

en smorgens weer fier rechtop staan.

 

mijn black erdpurt net voor het slapen gaan:

 

IMGP3643.jpg

 

de volgende morgen:

 

IMGP3632edit.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dat zou best kunnen inderdaad. Die van mij deed het niet eerder dus daarom vond ik het vreemd. Maar ik heb hem gisteren goed wat water gegeven, toen ik vanochtend weer ben gaan kijken stonden alle bladeren weer helemaal overeind dus het was wel water tekort B) . Ik ga hem van nu af aan toch maar wat meer water geven. Dit is ook mijn eerste keer dat ik een plant heb dus je moet toch wat experimenteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zoals gezegd pas water geven nadat het licht aan is, beste is rond de 2 uurtjes wachten en dan water geven!

 

Succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...