Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

misgagaganja

vraagje lieveheersbeestjes

Recommended Posts

Hoi Allemaal,

 

Ik had zo het idee dat ik wat beestjes op mijn 60 dagen autoflower heb. Het lijken kleine zwarte vliegjes, ze hebben vleugels. Ik heb dit jaar voor het eerst plantjes dus ik ben nog aan het leren. Dus ik ben het park ingegaan om lieveheersbeestjes te zoeken. Zoals ik begrepen heb schaden ze niet dus ik dacht better safe than sorry. Ik heb er 3 op de plant gezet. Dat was gisteren laat in de middag, nu zitten de lieveheersbeestjes er nog. Ik had eigenljik verwacht dat ik vanmorgen nieuwe zou moeten zoeken omdat ze weggevlogen waren, maar niet dus. Kan ik daaruit opmaken dat het goed toeven op mijn plant is (inderdaad foute beestjes dus genoeg te eten?) Of blijven lieveheersbeestjes altijd een tijd op de plant?

 

groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je het over bladluis hebt, hier een plaatje

gallery_30442_12123_2087.jpg

Of plaats even een foto'tje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de 60 dagen zitten er sinds de komst van de lieveheersbeestjes geen meer. Maar ik heb nog 5 planten en op 1 zie ik net ook zo'n beestje. Ik heb geprobeerd een foto te maken, maar het beestje komt maar niet goed in beeld helaas. Voor de zekerheid misschien toch nog wat lieveheersbeestjes voor de andere 5 gaan zoeken denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat het luizen zijn, je kan ze ook gewoon met je handen of een kwastje verwijderen, ik kijk die van mij elke dag even na op ongedierte etc. dan verwijder ik ook meteen hier en dan zo'n luis. Hoef je ook geen lieveheerstbeestjes te gaan zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net als NLwiet pluk ik de bladluizen er dagelijks af. Ik heb een plant buiten staan in een pot, en daat waait af en toe wat in. De bladluizen kruipen allemaal in de knop aan de bovenkant. Die met de vleugels poepen kleintjes uit zonder vleugels, en om die kleintjes te zien gebruik ik een loepje. ik pik ze eraf met een pincet. De lieveheersbeestjes zullen ook prima werken. kijk of je lieveheersbeestje larven kunt vinden. die vliegen helemaal niet weg. met google en "ladybug larva" kom je er wel uit denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...