Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
appl3

1e x binnen 8x ? 2x 600 watt.

Recommended Posts

Ok, daar gaan we dan.

 

8 stekkies.

8 x 12 liter emmer.

2 x 600 watt

1 x zo'n voeding setje van de growshop.

 

Ze staan nu 6 dagen in de emmers, en het waren hele inieminies als stekje, links achterin is er een die heeft geen zin ze waren nog kleiner dan die. Mijn eerste domme fout heb ik al gemaakt en een paar hadden wat gekrulde gekleurde blaadjes maar dit herstelt naar mijn idee prima, ik had ipv 12,5 ml 125 ml voeding aan ze gegeven :S ik kwam er toen achter dat ik beter met een spuitje kan werken om voeding te doseren dan om de maatbeker van blokker te gebruiken :) Ik ben er een van aldoende leert men en indien ik iets zoek zoek ik hier in de growguide of tussen de topics en als ik iets niet kan vinden vraag ik het en ik hoop van commentaar wat te leren.

 

Ik zal regelmatig een update houden, ik heb ook veel grow en foto verslagen bekeken, hoop dat het gewaardeerd wordt.

 

btw, ze staan nu onder een lamp, luchtvogtigheid licht uit is 55 / 65 en bij licht aan 45 55 de temperatuur bij lichtuit is tussen de 19 en de 22 en bij licht aan tussen de 26 en de 29 licht eraan hoe warm het buiten is...

 

De reden dat ik de tweede lamp nog niet aan heb is onderandere dat het te warm wordt, mischien heeft iemand ideeen ik zuig verselucht uit mijn garage die goed toch vanuit buiten. met een gewone buisventilator rond 125 (swinters is dit wel makkelijk denk ik omdat ik dan een kageltje in de tent zet die het warm houdt en op de temperatuur dus op niveau houdt)

 

Gegroet!

 

Hier gaan er 5 in straks:

 

med_gallery_30659_12270_1057625.jpg

 

Stroom(aparte groep):

 

med_gallery_30659_12270_25813.jpg

 

Stroom:

 

med_gallery_30659_12270_223564.jpg

 

Afzuiger:

 

med_gallery_30659_12270_713070.jpg

 

En verder de plantjes:

 

med_gallery_30659_12270_742896.jpg

 

med_gallery_30659_12270_391123.jpg

 

med_gallery_30659_12270_1067732.jpg

 

med_gallery_30659_12270_568122.jpg

 

med_gallery_30659_12270_1302998.jpg

 

Commentaar tips advies welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee, hehe ja van fouten moet je leren beter kan je het niet zeggen.

 

waarom heb je emmes genomen ipv potten? heb je onder in wat gaatjes gemaakt voor de afwaterig? voor als je teveel water geeft bv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
okee, hehe ja van fouten moet je leren beter kan je het niet zeggen.

 

waarom heb je emmes genomen ipv potten? heb je onder in wat gaatjes gemaakt voor de afwaterig? voor als je teveel water geeft bv.

 

Ik heb in de zijkanten van de emmers 8 mm gaatjes geboort met de onderste gaatjes op een halve en 1 cm hoogte.

 

Waarom ik emmers heb genomen is omdat ik een schraale kerel ben! die emmers waren 4x zo goedkoop als potten. en die emmertjes zijn maar tijdelijk straks gaan ze in witte 50 L specikuipen, deze ook natuurlijk met gaatjes erin geboord ! :)

 

Thanks, want ik was wel bijna de gaatjes vergeten te boren me broertje wees erop, het zijn uiteindelijk de kleine dingetjes waar je aan moet denken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou heel eerlij zijn de emmeer sduurder als de potten

ik betaal voor n 11 liter pot 1 euro of misschien wel gratis.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet of je al een ec/ph meter hebt maar dat is wel erg makkelijk. dan had je jezelf al op die voedingsfout geattendeerd tijdens het ec meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah oke

ja als dat voor jou goedkoper is dan is dat geen verkeerd idee , maar waarom ga je niet geijk over in die 50 l kuipen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou heel eerlij zijn de emmeer sduurder als de potten

ik betaal voor n 11 liter pot 1 euro of misschien wel gratis.

 

succes

 

De emmers kosten me 1.30 p stuk de goedkoopste potjes die ze hadden waren tien liter en kosten iets van 3 euro en ik kreeg die dag me stekjes en ik kon ze niet meteen in die grote potten zetten omdat het ten eerste te heet wordt met 2 lampen aan waar ik nog niet een twee drie een oplossing voor heb

en ik zie het als een verwenning voor ze als ik ze in die grote kuipen zet straks en ik ben ervan overtuigd dat ze me zullen belonen daarna :) haha

 

ec ph meter heb ik niet, ik ben een simpele boer, eerst kijken hoe het me gewoon zo af gaat mischien volgende ronde ik heb heel me garage verbouwd en alles aangeschaft het was me allemaal al gek genoeg plus dat ik nu nog naar de coffeeshop moet.

Edited by appl3

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja ik hoop voor je dat ze je gaan belonen, maar dat zal wel lukken, ik hoop dat je snel je warmte probleem hebt opgelost,.

 

ik (wij) verwen ze altijd gelijk al zodra de stekken mooie wortels hebben krijgen ze gelijk 90 liter.

 

ph/ec meter heb ik ook niet.

maar dat komt door het soort voeding wat ik gebruik, daarbij is dat niet nodig.

ik hou het graag simpel en easy

 

geen 100 verschillende flesjes en meten en ph min shit door je water heen, he bah.

Share this post


Link to post
Share on other sites
haha ja ik hoop voor je dat ze je gaan belonen, maar dat zal wel lukken, ik hoop dat je snel je warmte probleem hebt opgelost,.

 

ik (wij) verwen ze altijd gelijk al zodra de stekken mooie wortels hebben krijgen ze gelijk 90 liter.

 

ph/ec meter heb ik ook niet.

maar dat komt door het soort voeding wat ik gebruik, daarbij is dat niet nodig.

ik hou het graag simpel en easy

 

geen 100 verschillende flesjes en meten en ph min shit door je water heen, he bah.

 

90 liter!? dat is behoorlijk, denk je dat dat veel verschil levert?

 

ik wil ze vrijdag in die grotere kuipen zetten ik had dit eigenlijk meteen willen doen maar vanwege de temperatuur moest ik 1 lamp uitlaten en wou ik ze in goed bereik van het licht hebben moest ik die kleine emmers aanschaffen, en de gedachtegang vindt ik wel goed dat ze het lekker vinden straks die kuipen, dit zal niks uit maken voor de plant zelf denk ik verder, ik moet eerst de temperatuur goed zien te krijgen, die wordt 33/35 graden en de plantjes leken dat na 2 uurtjes niet fijn te hebben de blaadjes gingen heel lichtjes krullen dus daar heb ik ze verder niet meer afgestraft.. mischien enig idee? jij of een lezer om het iets koeler te krijgen simpel en goedkoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja 90 liter en ja dat levert wel verschil

alleen moet je wat langer groeien. Maar net wat je doel is en hoe lang je er over wilt doen. bv 90 liter en 1 week groei gaat um niet worden.

 

zie mijn topic http://www.wietforum.nl/5-x-ssh-x-diesel-cheese-t80817.html

 

maar ja los eerst je warmte props op voor dat je andere dingen gaat doen.

 

maar overpotten is voor de plant ff niet zo fijn, hoe vind jij het als ze aan je kluitje zitten, daarom beter gelijk in die grote potten,. dan zitten ze gelijk goed, Maar dat voor later,. nu was het niet anders en heb je een goede keuze gemaakt het gebundelt onder 1 lamp te zetten.

 

ja je warmte,. ik denk dat je verhouding met inblaas / afzuig niet klopt

als ik het goed zag heb je een tent, maar hoe groot is deze, en wat hangt er als afzuiger hoeveel kuub?

 

wat voorn voeding heb je eignelijk meegekregen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja 90 liter en ja dat levert wel verschil

alleen moet je wat langer groeien. Maar net wat je doel is en hoe lang je er over wilt doen. bv 90 liter en 1 week groei gaat um niet worden.

 

zie mijn topic http://www.wietforum.nl/5-x-ssh-x-diesel-cheese-t80817.html

 

maar ja los eerst je warmte props op voor dat je andere dingen gaat doen.

 

maar overpotten is voor de plant ff niet zo fijn, hoe vind jij het als ze aan je kluitje zitten, daarom beter gelijk in die grote potten,. dan zitten ze gelijk goed, Maar dat voor later,. nu was het niet anders en heb je een goede keuze gemaakt het gebundelt onder 1 lamp te zetten.

 

ja je warmte,. ik denk dat je verhouding met inblaas / afzuig niet klopt

als ik het goed zag heb je een tent, maar hoe groot is deze, en wat hangt er als afzuiger hoeveel kuub?

 

wat voorn voeding heb je eignelijk meegekregen?

 

 

Afzuig is 500m3 en ik heb alle ventielatie luikjes open en ik zuig buitenlucht aan via de garage met een inblaas van rond 150 met een inhoud van 260m3 staat er ergens in dat boekje maar goed ik had in mijn kop ik boor nog een gat in de muur naar de garage die lucht is koeler en gooi er nog een inblaas ventilator bij in en zet daar zo'n regelaar qua temperatuur ertussen dat hij boven de 28/29 graden bij blaast en anders uitstaat.. swinters is dit minder erg bij verwarmen is wat makelijker met een kacheltje maar zou die afzuiger dit nog normaal bij kunnen houden?

 

de voeding die heb ik de naam weet ik even niet uit mijn hoofd maar het zijn een paar kleine flesjes met wortelstimulater bloeistimulator en fulvine en fosfor en nog iets....

 

ikwil ze nog 2 of 3 weken laten groeien licht eraan hoe snel ze gaan die weken dus in totaal 3 of 4 weken groei....

 

wat denk jij? zal het een beetje lukken zo

 

*edit* btw mooie tent vol heb je ik zal een trots gevoel hebben denk ik als ik dat ook straks voor het eerst bij mij heb! *edit*

Edited by appl3

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjah of het gaat lukken zo dat kan ik je niet vertellen. das lastig te oordelen.

 

lees dit even, misschien handige info over hoe belangrijk goede luchtventilatie/verdeling is, of hoe je het noemen wilt

http://www.deheksenketel.com/qc/772,afzuig...m³-ø250-mm.html

 

ja zelf weet ik niet hoeveel je minimaal nodig hebt voor die tent van je,.

kan je de afmeting nog eens geven, ? of bedoelde je dat met 260m3 of was dat van je innblaas?

nou ik hoor het wel weer.

 

ik weet ook niet alles,. deel mijn ervaring voor zo ver dat gaat.

Corrigeer mij waar nodig,. dan leer ik ook weer.

 

verder staat er hier:

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Afzuiging

 

ergens onderaan,

dat voor elke watt van energie (hps of hpi) is 1m3 luchtverplaatsing nodig.

 

dus je hebt 2 x 600 watt,. (das 1200) B)

dus zou je zeggen dat je minimaal een 1200 kuub afzuiger EN inblaas nodig hebt,. misschien ook handig om je inblaas met een luchtverdeelslang te verdelen in je tent.

 

ahwel je zit dus te laag, maar dat leek me al duidelijk aagezien je temp.

 

 

succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

yow appl,

 

vrouw van blower heeft gelijk je zit dik te laag je afzuiger zal idd minimaal 1200m3 moeten zijn,

zal je afzuiger inlaat die je hok/tent binnen gaat 254mm luchtslang zijn dan zal je dat 3 x die groter moeten maken om de inlaat en uitlaat gelijk te houden dus dan kom je uit op 254 x 3,

 

good luck man

 

grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vrouwvanblower

zoveel heb ik je nog nooit horen praten B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja doc,

als ik eenmaal begin...

 

trouwens

vergeet dit niet,... is ook belangrijk en heeft invloed op....

 

Wat is de juiste verhouding tussen afzuiging en koolstof-filter?

Er zijn twee rekenregels:

1: je koolstoffilter moet gelijke tot 20% meer capaciteit als je afblazer hebben. Bijv: een 1000m2 afblazer moet een 1000m2 tot 1200m2 koolstoffilter hebben.

2: je koolstoffilter is net iets groter dan 50% van de capaciteit van je ventilator. Bijv: 1000m2 ventilator krijgt ongeveer een 600kuub filter.

 

Het filtert even goed, alleen zal optie 2 sneller verzadigd zijn dan optie 1. Filters kunnen erg zwaar worden. Dat kan een reden zijn om geen filter van 1200kuub te willen ophangen, maar te kiezen voor een 600kuub filter. Uiteraard is het ook mogelijk om via een Y-stuk twee filters op een ventilator aan te sluiten.

 

PS: bovenstaande heb ik ook maar van het internet, weet niet of dit klopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die twee regels kloppen vrouw van blower :) B)

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ vrouw van blower & pablo

 

Ik was vorige week bij de growshop toen zei hij zelf al iets van mischien kijken voor een andere afzuiger, dus ik ga het vandaag eens proberen of ik hem kan ruilen/goedkoop een nieuwe kan halen, kijken wat hun vinden.... ik had al het idee dat als die afZuiger 2x zo groot is dat het beter gaat, me inlaat is 260m3/uur afzuiger 500m3/u ik denk als ik een dubbele afzuiger(2x zo groot) heb en nog een extra koeling van buiten aan een temperatuur schakelaar hang dat het goedkomt, ik ga straks langs de growshop en zal vanaaf nog even een verhaaltje tikken of het lukt of niet, ik krijg er wel meer haast bij want ik wou me plantjes nog even een weekie of 2 3 laten groeien maar ik doe er nog 1 bij denk ik ik vindt dat ze heel hard groeien! B) en voor een lucht verdeelslang had ik gekeken, maar ik moet eerst de temperatuur lager hebben dan kan ik overpotten.

 

thanks voor de hulp jongens, fotos morgen of vanavond.

 

Gegroet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, laat je maar goed informeren enzo

 

vergeet niet dat je groentjes ook nog groeien in de bloei.

 

aangezien er een ? in je titel staat neem ik aan dat je niet weet wat voorn soort het is?

dus hoelang ze nog ongeveer doorgroeien kan ik je niet vertellen, das eeb beetje per soort verschillend.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, 500 m3 afzuiger omgewisseld voor 1000m3 afzuiger en de filter is dus nu ook twee keer zo groot,

 

ik had al een actieve inlaat van rond 150 die heb ik ook verdubbeld, me temperatuur is eergisteren nacht rond de temperatuur van 32,5 33,5 gebleven(vanacht werd dat af en toe 34 en 34,5 dus ik had weer een lamp uitgezet, de temperatuur is door deze akties dus een paar graadjes gezakt, niet heel veel vandaag ga ik kijken voor een aircotje of iets, dat lijkt me verder de enige oplossing, de planten zijn overgepot in de grotere kuipen, vandaag aircotje ophalen vanavond fotos maken.

 

 

groet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou khoop dat de airco erbij helpt.

let wel op te koude lucht langs je plantjes is ook niet altijd goed.

 

ben benieuwd naar je foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, fotos van 16-6 (staan 2 weken, vanaf stek)

 

De airco's had ik aangesloten en kreeg de temperatuur lekker op 28 graden, het is me eerste x dus ik wil eigenlijk te perfectionistisch zijn denk ik!

Ik had 2 airco's gehaald en die hielden het goed, mooie airco's met 24 uurs schakelaars erop... (voor 2 mobiele airco units 70 euro betaald, ik zet ze op marktplaats, hierdoor verdien ik nog wel een paar tientjes denk ik! lol)

Maar goed, de lampen aan de airco aan, en ik hoor het in de kamer ernaast dus ik heb ze even gauw weer uit gedaan, als ik het hoor hoort een ander het ook!

 

Nu staan ze dus zonder airco met de lampen aan een temperatuur van tussen de 30,5 en 33,5 (ik leef er maar mee, liever heb ik hem precies op 28 zoals het hoort.) als de lampen uit zijn, 22 graden of ongv 21, jammer maar liever had ik het verschil wat kleiner het is niet anders!

 

voor de rest staan ze nu dus 3 dagen met 2 lampen aan en ze groeien beduidend sneller heb ik het idee, ik moet wat minder kijken dan zie ik meer verschil... maar goed met je eerste kindjes ben je huiverig.

 

verder heb ik 1 punt, ik weet niet precies wanneer ik ze in de bloei zal zetten, ik wil ze nog een weekie laten groeien (tot woensdag) dan staan ze 3 weken vanaf stek, tips ideeen advies welkom! alsmede ook commentaar!

 

fotos:

 

med_gallery_30659_12270_541709.jpg

 

med_gallery_30659_12270_1290072.jpg

 

med_gallery_30659_12270_1326905.jpg

 

med_gallery_30659_12270_777466.jpg

 

med_gallery_30659_12270_1180011.jpg

 

med_gallery_30659_12270_659890.jpg

 

med_gallery_30659_12270_31198.jpg

 

ik ga nu proberen om de 3 dagen een uploadje te doen!!

 

Greets!

 

 

thanks btw vrouwvanblower voor de tip, van de koude lucht! maar goed de airco's zijn alweer uit het hok!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii appel

 

Erg leuk om te lezen wat al zo doet en de advies die je er bij krijgt leer ik ook weer van

 

Wel vind ik je blad glinsteren hoe kan dat ?? foto 3

 

Succes met de kweek hopelijk word het een lekker rokertje :verrygood

 

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoii appel

 

Erg leuk om te lezen wat al zo doet en de advies die je er bij krijgt leer ik ook weer van

 

Wel vind ik je blad glinsteren hoe kan dat ?? foto 3

 

Succes met de kweek hopelijk word het een lekker rokertje :book:

 

groeten pacman

 

Ik had ze net benevelt! :D dat zijn waterdruppeltjes! ik ga er wel van uit dat hij zal smaken en dat het een leuk kweekje wordt voor de 1e x maar goed ik laat me niet te hard van stapel lopen, het is immers de 1e x!

 

Gegroet! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, 19-06 staan 18 dagen vanaf minie stek.

Lekker weer buiten, precies 28 graden, 2x 600 watt, groeistimulator,wortelstimulator,regulator en water :verrygood

Ik heb eergisteravond een gaasie erover gespannen en denk dat ik vanaf maandag ga bloeien en denk dat me netje wel vol komt dan.

 

med_gallery_30659_12270_873009.jpg

 

med_gallery_30659_12270_68390.jpg

 

med_gallery_30659_12270_551118.jpg

 

med_gallery_30659_12270_1125620.jpg

 

med_gallery_30659_12270_87990.jpg

 

med_gallery_30659_12270_313375.jpg

 

Ik heb de 2 ietwat kleinere potjes iets opgehoogd, dan zijn de pothoogtes gelijk, en met het netje spannen waren alle planten even hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yow appl3,

 

gaat lekker he dat netje komt zeker helemaal vol :verrygood

 

verstandige keus om ze maandag in de bloei te zetten de meeste plantjes groeien

nog 2 weekies door dus dat word zeker een prop vol netjeee word gwn goed binde de komende weekies,

 

ik volg je

 

grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...