Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
s3ppe

Kweekje op terras

Recommended Posts

Was ff aan het denken, je ziet op sommige plaatsen dat het stammetje wat paars is. Zou deze stress kunnen komen doordat het te warm wordt aan de wortels ? Hoe los ik dit het best op ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je dat niet hebt ? werkt zilverpapier of iets anders dat ik hier misschien wel heb liggen ook ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste WF'ers, in het terugkomen zag ik dat de planten duidelijk wat waren gegroeid, mocht ook wel na de 2 hels warme dagen ( niet dat ik klaag ). maar er waren ook wel wat tekorten leek het mij, of er was allesinds toch iets mis. Ik wou opzoeken wat het juist was maar de foto's van de voedingstekorten op de growguide zijn blijkbaar weg dus kon niet zo goed vergelijken, ik hoop wel dat jullie meer weten

gallery_13345_12262_326486.jpg

gallery_13345_12262_330530.jpg

De blaadjes hangen ook nogal, terwijl dat minder het geval is bij de andere 2. Hopelijk komt deze er nog door, want dat is de enige waarvan zeker is dat het een wijfje is.

Als iemand mij kan zeggen wat die pek op het blad zou kunnen zijn en waarom die zo slap hangt ( teveel water is het niet) zou ik dat wel apprecieren !

 

Verder gaat het wel oké met de planten, de kleintjes gaan goed, de andere 2 ook wel. Wat foto's

gallery_13345_12262_313253.jpg

gallery_13345_12262_445470.jpg

gallery_13345_12262_238797.jpg

De lowrider, hopelijk groeit die nog wat, ben benieuwd of het een groot verschil gaat zijn tegenover vorig jaar, toen stond die in een 3L pot, maar was toen wel voorgegroeid onder TL, en dit jaar gewoon buiten, met de eerste weken slecht weer. en nu... ja weer slecht eigenlijk na vandaag zeker ?

gallery_13345_12262_23244.jpg

Dit is degene waarvan ik dacht dat die herma was, heb niet veel tijd gehad om te kijken daarnet dus dat doe ik wel morgen ofzo. Ze is wel wat gegroeid sinds de vorige keer. zo 2 dagen goed weer doet echt al veel zo te zien. maar ook hier hangen den blaadjes een beetje

gallery_13345_12262_509983.jpg

Dit is het effect van de het zilverpapier op de pot, was voor de regen maar met gebrek aan licht groeien de worteltjes ook omhoog.

 

Nu ga ik wat zoeken om mijn potten mee te bedekken, witte plastiek zakken ofzo, want ze worden volgens mij echt veel te warm en da's niet goed voor de wortels.

 

Als iemand mij kan helpen met het bladprobleem... Zeker doen !

 

Grts S3ppe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godverdomme zeg !!

Ik wou foto's nemen omdat de zon is goed scheen, en wat bleek... dat die man nu ook haren kreeg. Dit is toch geen toeval meer ? zijn gewoon allemaal fucking herma's ofwat. Volgend jaar toch maar mijn zaad bij een deftige breeder halen ipv op het forum.

 

Ja die gaat dus gewoon dood, want met deze ben ik Niks, die andere heeft nog steeds maar 2 balletjes en er komen er ook geen meer bij gelukkig, hopen dat het zo blijft. De kleinstjes die gaan goed, maarja zullen wss ook hermas tussen zitten dan..

 

Foto's

gallery_13345_12262_1196261.jpg

gallery_13345_12262_1274596.jpg

gallery_13345_12262_318539.jpg

gallery_13345_12262_104854.jpg

HERMAN :o je moet goed kijken voor het haartje maar het is er wel!

gallery_13345_12262_817327.jpg

Het vrouwtje verder gebogen, meer als dit ga ik denkik niet doen. ben benieuwd wat het wordt.

gallery_13345_12262_320523.jpg

De vrouw die ook 2 balle heeft hangen.

gallery_13345_12262_1148066.jpg

 

 

Kan er iemand ook nog helpen met dat bladprobleem van in mijn voige post.

 

S3ppe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi sappe wat er met je blad is weet ik niet maar wel erg zonde dat je zoveel herma's tegen komt :o ik hoop dat de nieuwelingen 100% vrouw zullen zijn

zal voor je duimen !! groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai Seppe, merci voor je uitgebreide reply upthread by the way.

 

Dat buigen van je - geen idee of je dat verder gaat ondersteunen maar als er toppen aan die zijtakken komen...gaan ze liggen denk ik :o

 

En wat dat bladprobleem betreft: kijk eens in deze sticky, vond ik behulpzaam. Opgelet met de kleur van je potten/temperatuur - was dat probleem niet toevallig alleen bij je potten en niet bij die in volle grond??

 

grtz

belgische gekke koe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BGK :whip:

Ik heb nooit planten gehad in volle grond dus ik zou het niet weten. En ik heb niet veel voor mijn planten kunnen zorgen omdat het exames waren en ik op kot zit dan, maar sinds ik terug ben kon ik er weer even tijd in steken, de potten zij dan nu ook bedekt met zilverfolie, en anderen met een witte plastieken zak, hopelijk doet dat genoeg, witte potten waren natuurlijk beter geweest, maar vond er geen. Wat dat ondersteunen betreft, gaan die het echt niet houden denk je ? oké, daar ga ik dan rekening mee houden, maar ik heb nog wel tijd om er op te anticiperen :D

 

@pacman

Ja echt schijt ! al die hermafrodieten... :o volgend jaar gewoon feminised zaden en enkele reguliere die ik al heb om gewoon wat verschillende soorten te hebben en zien wat het geeft. maar nooit meer alleen dit, want het valt nogal tegen zo.

 

Overmorgen vertrek voor 2 weken, dus jullie gaan even moeten wachten op een update. Tegen dan weten jullie ook of de stekken zijn aangeslagen, hopelijk wel, maar ik vrees ervoor, ik krijg de LV maar op 55% (gemeten met een heel oude LV meter, hopelijk is het doordat die versleten is). misschien morgen nog een ander hokje proberen maken waarin het hoger gaat maar dat zien we nog wel. Verder had ik nog in gedachten om ze een week voordat ik terugkom te laten verduisteren, maar doordat er niet altijd iemand thuis is ga ik het niet riskeren, als ze het dan vergeten, nog meer stress en de herma's komen helemaal boven.

 

Wat kan ik jullie nog vertellen... euuuh, de kleintjes gaan goed, de grote 2 zijn vrouwtjes, hoewel er in 2 oksels van de ene en balletje hangt. zolang het niet erger word zie ik geen reden om ze weg te doen.

 

Misschien dat ik morgen nog update over de stekken, zoniet, Fijne vakantie, ik ben blij dat ik er is even tussenuit kan :bier ! Dat gaat mij goed doen

 

Grts S3ppe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update zeker... ;)

 

De batterijen van de camera zijn plat dus ik kan helaas geen foto's laten zien, dus zet jullie verbeelding maar aan het werk.

 

De 2 grootste planten zijn lichtjes aan het bloeien uit zichzelf, ze beginnen er dus erg vroeg mee. Zullen wel deentjes zijn want die NDB die ik vorig jaar had begonnen een maand later. De 1ne plant die gebuigd was heeft zijn touwen gewoon losgetrokken, was wel te verwachten aangezien die vast stonden met plakband :D maar hoe die nu staat vind ik het goed, niet te bossig, er kan wat wind tussen dus ik ben tevreden. De 2de die hermafrodiete kenmerken had laat hier nu niets meer van zien gelukkig. de drie kleinere ( de lowryder #2 was een man) zijn nu en klein beetje groter, en het lijken mij alle3 vrouwtjes te zijn, maar dat wacht ik nog af. kwa opbouw zijn er 2 die wat meer plaats laten tussen hun internodes en 1 die mij kwa opbouw meer doet denken aan de hermafrodiete man welke ik mooi vond, hierboven in het topic. Ik hoop dat deze wel geen 2 geslachten laat zien :/. Ik heb bj deze ook gemerkt dat de potten heel zwaar zijn, er zitten wel enkele gaatjes in de pot maar dat zijn er duidelijk te weinig en te kleine gaatjes om het water deftig door te laten. Ze krijgen nu even geen water meer tot het beneden wat leeggezogen geraakt.

 

De 5 planten sinds 2 dagen verduisterd, en dit gat ik blijven doen tot 20 augustus, hopelijk kunnen ze tegen dan verder. Ik zet ze tegen 6 uur binnen en 's avonds gaan ze weer buiten.

 

Dan waren er ook de stekjes, toen ik terugkwam zagen ze er allemaal redelijk slecht uit, wat gele bladeren, bruine bladeren, ... maar; bij 1 potje kwam er een worteltje onderuit en dit plantje was duidelijk al wat gegroeid. bij de rest was ik dus ook nieuwsgierig, ik heb ze is uit de pot gehaald en bij nog 2 andere potjes had ik ook een klein worteltje gevonden, hopelijk heb ik ze niet teveel beschadigd door ze eruit te nemen (vielen namelijk wat ineen). Als de drie kleinste plantjes die ik heb vrouwelijk zijn gaan alle stekjes die leven gewoon weg naar vrienden ofzo, ik vind 5 planten toch al genoeg om te houden.

 

Verder is het met het weer niet zo goed gesteld, toen ik weg was 2 weken slecht weer en het ziet er niet veel beter uit komende dagen. we zien wel wat het wordt.

 

Grts S3ppe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote van her herma's,

Ik hoor het vaak dit jaar!

 

Op het moment heb ik er nog

geen last van gehad....

Laten we hopen op lekkere vrouwtjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was wat te voorbarig met het vrouw-zijn van de 3 kleintjes. 1tje is al duidelijk man, en de andere 2 is het nog niet helemaal duidelijk. Hopelijk die 2 toch nog vrouwenlijk, dan zou het 50% zijn, maar bij mij ligt dat meestal wat lager ;)

 

Ik heb enkele foto's kunnen nemen, zo hebben jullie een idee hoe het ervoor staat. Vandaag is nu dag 3 verduisteren en zo staan ze erbij:

gallery_13345_12262_461656.jpg

De man onder de kleintjes, en ik geloof dat dit een NDB is

gallery_13345_12262_235509.jpg

De 2 andere kleintjes.. links PPXAK47 en rechts nog een NDB, dit is puur gok omdat ze qua opbouw enorm verschillen, en de LR2 en Blueberry rider al zijn afgevallen.

gallery_13345_12262_805404.jpg

Het vrouwtje welke ik had gebogen, maar zoals je ziet of niet ziet heeft ze de touwen gewoon losgetrokken.

gallery_13345_12262_1141552.jpg

en dan de laatste, is ook een vrouwtje.

 

Je kan zien op de laatste 2 foto's dat ze wat geel zien, voedingstekort is het niet dat krijgen ze genoeg, maar ik denk dat er wel een probleem is met de opname, alleen heb ik geen PH meter. De 2 laatste staan al in bloei zoals ik al zei maar echt veel haartjes maken ze niet aan. Maar dat komt nog wel zeker...

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes

als je op die planten een paar balletjes en haartjes ziet..

 

kan je die balletjes er beter gewoon afhalen

en hopen dat ze alleen haartjes aanmaakt

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas maakt ze niet alleen haartjes... De drie kleintjes zoals ze er voorlopig voorstaan = 2 duidelijke herma's en 1mannelijke plantje ( dat ook nog wel is raar zou kunnen doen ). KAk Kak KAK ! Volgend jaar toch enkele feminised zetten zodat als de zaadjes waarmee wat geexperimenteerd wordt slecht of herma blijken te zijn ik toch nog steeds een 3-tal plantjes heb waarvan ik wat deftig kan halen. Want dit is zwaar klote!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@king of the swing

Er liggen er nu 3 te kiemen, denk dat ik ze langs een weggetje ga zetten wel eens ze uit zijn, hier op het terras is geen plaats meer.

 

UPDATE !

Ik heb nog steeds geen batterijen voor de deftige camera, maar ik heb wel een miunder goede camera gevonden waarmee je toch een idee krijgt van hoe het op het terras is. Zalig weertje vandaag! dat kunnen de planten wel gebruiken...

 

Ik geloof dat we nu in week 2 van verduisteren zitten, en de kleintjes beginnen eindelijk mee te doen.

 

gallery_13345_12262_279405.jpg

Herma #1 elke dag haal ik hier nog wel een balletje of 2-3 af. ik ben nog aan het twijfelen of ik deze wel ga houden, komende week weet ik meer, als ik zie dat er in de hoofdtop ook ballen komen gaat deze gelijk weg. op den duur kan je ze toch niet allemaal meer weghalen. Maar het is wel een mooi plantje, vooral van kleur.

 

 

gallery_13345_12262_577794.jpg

Herma#2 hier haal ik heel af en toe nog is een balletje af, maar ik denk dat ze er niet echt meer aanmaakt. Dit plantje heeft een lekker zoete geur, al meer dan de 2 grotere plantjes, de topjes die ze aanmaakt kleuren ook wat paars ^^ Benieuwd wat deze mij gaat geven.

gallery_13345_12262_346910.jpg

Ze is iets later beginnen bloeien dan de de grotere, ik heb ze vorige week dan ook nog in een grotere pot gestopt. echt groeien doet ze wel al niet meer vind ik ^^ maarja, kwaad zal het zeker ook niet kunnen. Ik verwacht hier echt een lekker rokertje van! Hopelijk wordt ze niet Té paars.

 

 

gallery_13345_12262_380836.jpg

Herma#3 deze was geloof ik de eerste herma die ik vond, ik vind nergens meer ballen, dus deze gewoon laten staan. En ik vind persoonlijk dat ze het wel goed doet. deze is wel ietsje ouder dan de vorige plant.

gallery_13345_12262_423960.jpg

Hier 1 van de hoofdtopjes, deze mag nog wel dichtkomen en harder worden van mij ^^

 

gallery_13345_12262_706946.jpg

De enige plant die nog geen herma eigenschappen heeft laten zien ! :(

Dit is de plant die ik in het begin had gebogen, en je ziet ook dat deze veel meer topjes heeft dan de getopte plant. De toppen van deze plant vind ik wel wat mager :S in het begin leek deze wat dikker, maar de topjes blijven zo smal en langwerpig :S (misschien ligt het wel aan de soort, kweetniet, maar deze gaan toch nog veel moeten zwellen ! Ik heb zo een budshot proberen pakken, maar de kwaliteit is niet zo super :

gallery_13345_12262_435608.jpg

De blaadjes hebben van die dunne vingers, echt mooi om te zien :o !!

 

Alles gaat eigenlijk goed.. maar opmerkingen, of vragen, of eenders wat ... :P laat maar komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig jonge!

Ik zou echt dolgraag willen verduisteren,

alleen gaat dat niet echt op een volkstuin :(

 

IIG succes & have a nice day!

volkstuin 2011

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat ik gisteren al een update had gezet ? maar deze is weg precies...

oké dan doe ik het nu gewoon nog een keer.

@Kots vergeet wat ik zei van die ADH47, 2 van de drie zijn uit het raam geblazen en 5 meter lager tegen de grond gegaan. Hoewel er 1tje nog van leeft en omhoog groeit kan ik er niet achter gaan ^^. De andere heb ik wel nog

gallery_13345_12262_214591.jpg

Zie ze shinen

 

Dan verder naar de andere planten. Overzichtfototje

gallery_13345_12262_23740.jpg

gallery_13345_12262_65612.jpg

Je ziet dat het al wat geler aan het worden is. blowsterkte gebruikt wat groeivoeding in de bloei, ik ga dit denkik ook eens toevoegen. Maar andere tips zijn zeker welkom.

 

Rechtse plant (soort onbekend) week 4 bloei

gallery_13345_12262_2823.jpg

gallery_13345_12262_38601.jpg

Ze maakt enkel van die lange fluffy topjes aan :( hier ben ik niet zo blij mee.. maar wie weet groeit het nog toe.

 

Linkse plant (soort onbekend) ook week 4 bloei

gallery_13345_12262_48889.jpg

gallery_13345_12262_65278.jpg

gallery_13345_12262_52571.jpg

Deze topjes zijn wat compacter, er is meer haar op, en ze ziet er ook gewoon veel beter uit. hiervan verwacht ik wat meer dan de vorige.

 

En dan is er nog de laatste plant. Deze begint wat paars te kleuren, normaal ben ik niet zo voorstander daarvan, maar 1 op de 3 is wel oké. Ze ruikt ook heel zoet en maakt al meer THC aan dan de 2 andere planten.

Week2 bloei

gallery_13345_12262_55320.jpg

gallery_13345_12262_79612.jpg

 

 

Laat maar wat commentaar :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo seppe leuk tuintje :(

 

ik denk eerder dat het door een te natte ondergrond komt dat je die voedingstekorten aan het krijgen zijt ..... grond er namelijk toch wel zeer nat uit kan zijn dat ze aan het stikken zijn in de pot ....

 

 

grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben dit weekend weggeweest, en daarvoor waren de bladeren nog niet zo geel. Toen ik terugkwam waren ze wel geel en stonden de potten kurkdroog, ik let ook altijd wel dat ik niet teveel water geef en er zijn gaten onderin. Ik denk dus niet dat dat het geval is. Maar het had zeker wel gekund !

 

 

Even tussendoor.. ik had daarnet de wortel van de herma is bekeken, wat een vette penwortel is dat :( !

gallery_13345_12262_72031.jpg

En 1 foto is geen foto dus

gallery_13345_12262_4673.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag iedereen B) ik heb weer wat nieuwe foto's voor jullie.

@Kots Ik denk dat de ADH47 die het raam af is gevallen stilletjes aan aan het sterven is. het lijkt alsof ze is omgevallen van de strek, daar is namelijk geen zon ^^.

 

Met de andere planten gaat het beter. Ik vind het alleen jammer dat ik niet weet welke soort welke is. Want 1 van deze heeft compacte toppen, de andere luchtig, de andere is paars... ik zou er graag een naam op kunnen plakken zodat ik weet wat ik rook en wat ik nog wil zetten eventueel.

 

We zullen beginnen bij de kleinste... <_<

gallery_13345_12262_1829.jpg

Deze is ongeveer een weeka2 later in bloei gegaan dan de 2 andere. Maar ze plakt wel al evenveel. Het lijkt een redelijk plantje als je de top hier ziet maar schijn bedriegt :wacko: Het is een mager slungeltje.

gallery_13345_12262_50572.jpg

Tot zo ver Justine.

 

Dan zijn er de andere 2. In de toppen is er nog altijd een heel groot verschil. de ene is compact, de andere laat echt veel plaats tussen de kleine topjes. Echt fluffy. Bij deze 2 ben ik wel al met PK begonnen. Ze zitten voorbij bloeiweek 4, ik ga dit geven tot zondag ongeveer, dan nog heel eventjes bloei en boost, en dan 2 weekjes water. Kben heel benieuwd naar wat deze nog gaan doen :D Hopelijk groeit die smalle nog toe. Genoeg geluld. foto's :head_hurts_kr:

 

FluF

gallery_13345_12262_24524.jpg

gallery_13345_12262_88669.jpg

De middelste van de drie met bijhorend topje. Let niet op de fotokwaliteit.. ik vind ze zelf ook schijt.

 

De andere

gallery_13345_12262_62318.jpg

gallery_13345_12262_57531.jpg

De bladeren worden wat geler bij de laatste 2, maar ik maak mij niet teveel zorgen. ik geef sinds gisteren een kleinklein beetje Vega bij de rest van de voeding en we zien wel. Is uiteindelijk minder knipwerk :) zolang ze maar niet voor rot zorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er gaat iets mis met de kleinste plant. vorig jaar had ik een maat van mij NDB zaadjes gegeven, hij had de paarse pheno en zijn plantjes zien er ongeveer hetzelfde uit als deze die ik nu heb. En net als vorig jaar bij hem beginnen bij mij de blaadjes ook wat rot te worden, ze krullen naar beneden en de bladpunten worden helemaal bruin. Ik kan er spijtig genoeg geen foto van maken maar ik had toch gehoopt dat iemand mij kan helpen. Ik heb de planten dezelfde voeding gegeven als de andere 2, met PK was ik hierbij nog niet begonnen. Ik geef sinds enkele dagen enkel nog water in het geval dat die het nog maar een weekje houdt ofzo, maar dan zal ze zeker nog niet rijp zijn.

 

Iemand een idee wat het is ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand antwoordt, dan moet ik wel een foto van de slechtgaande NDB zetten, want ik heb er echt wel wat hulp mee nodig.

gallery_13345_12262_611906.jpg

gallery_13345_12262_699238.jpg

gallery_13345_12262_540731.jpg

gallery_13345_12262_895078.jpg

 

Deze ADH47 is een ventje. was te denken, het was echt mijn jaar niet ! Volgend jaar Feminised, ik blijf het zeggen ^^.

gallery_13345_12262_804327.jpg

 

De rest gooi ik hier ook maar op, bekijk ze eens, maar zeg me vooral wat die kleine mist als het kan ^^

gallery_13345_12262_538397.jpg

gallery_13345_12262_160296.jpg

gallery_13345_12262_100964.jpg

 

 

gallery_13345_12262_352544.jpg

gallery_13345_12262_124803.jpg

gallery_13345_12262_397496.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

PANIEK ! Mijn fluffy plant zit helemaal onder de zwarte luizen, wat kan ik doen ? ik heb al met water gespoten, maar ze komen er niet uit

 

HUlp gevraagd AUB !

Share this post


Link to post
Share on other sites

valt die wiet met beestjes in nog te roken ? ziet er allesinds niet aantrekkelijk uit, zo zwarte puntjes en witte pluisjes in topjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...