Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bambo

Lijst met topics van divers ongedierte

Recommended Posts

kom op mods fiks ff die links hiero ik zit met een probleem en ik kan niks vinden en niemand reageerd..

please!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

had laatst wat problemen met bladluis wou niet gaan spuiten ofzo dus had de lieveheersbeestjes erbij gehaald.

hier een lokmiddeltje die je op je blad kan smeren, werkte bij mij goed genoeg. :icecream: tuinadvies

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eens in de sticky gekeken en er staat niet echt iets over sprinkhanen.

ik kan zelf wel advies gebruiken over het bestrijden ervan, maar heb ondertussen ook goede foto's

van de sprinkhanen en de gaatjes in de bladeren. ik zou mijn steentje wel willen bijdragen

door een topicje op te starten zodat dit bij de lijst in de beginpost kan worden gezet, laat maar iets weten dan ;)

 

gallery_17879_10141_910958.jpg

 

gallery_17879_10141_778564.jpg

 

matser..

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprinkhanen men pakt een hamer sla ze allemaal dood ga naar de dicht bijzijnde tuincentrum growshop welkoop ofzo vraag ff of ze wat tegen sprinkhanenen hebben (ze zitten op je groente) zo lang je plantje nog in de groei is zal het geen kwaad kunnen;) je kan ze ook (als het er neit veel zijn ntlk zelf verwijderen in wat water gooie verziupen ze wel denk ik)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de links van de trips werken in iedergeval ook niet

iemand die me kan helpen met een huis tuin en keuken middeltje tegen deze nare beesies

ja ik weet dat er in de winkels ook spullen te koop zijn maar ben nu juist zo erg aan het zoeken naar een huis tuin en keuken middelthje

 

bij voorbaat dank

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.biobest.be is een handige site van onze zuiderburen met veel info en foto's van zower schadelijke als goede insecten en ze leveren ook de natuurlijke vijanden van onze vijanden :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

Wel grappig dat de meeste links of foto's het niet doen en als je een vraag steld als beginner dan krijg je de wind van voren en moet je beter zoeken hihihi

 

Ik heb last van beestjes op mijn blad maar wat ik ook zoek nergens kom ik foto's tegen , helaas

 

 

Liza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tmeisje, meisje, meisje (daar gaat het om) zitten er nog links tussen die wel.... werken ? ;) :) :)

En dan moeten mensen zeker :rofl :lol: :tu maar beter zoeken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Links van de fruitvliegjes werken niet.... had ik net nodig :lol:

 

prob al t zoeken, maar das soms hopenloos B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

topic mag unstickied worden en gesloten, alle links zijn zo dood als de spint in me hokkie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd beetje jammer de link als trips doet het bij mij ook niet !!!!

 

Erg jammer na al deze klachten dat er nog steeds nik saan gedaan is

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eens in de sticky gekeken en er staat niet echt iets over sprinkhanen.

ik kan zelf wel advies gebruiken over het bestrijden ervan, maar heb ondertussen ook goede foto's

van de sprinkhanen en de gaatjes in de bladeren. ik zou mijn steentje wel willen bijdragen

door een topicje op te starten zodat dit bij de lijst in de beginpost kan worden gezet, laat maar iets weten dan :)

 

gallery_17879_10141_910958.jpg

 

gallery_17879_10141_778564.jpg

 

 

Geweldig, maar het beest op de foto is geen sprinkhaan.

Het is een cicade.

De rododendroncicade, om precies te zijn.

 

Van oorsprong komt de soort voor in Noord-Amerika. Hij is daarna geïntroduceerd rond 1930 in het Verenigd Koninkrijk. In de jaren 1970 is de soort ook op het vasteland van Europa verschenen.

 

De vroege stadia van de rododendroncicade zijn volledig afhankelijk van de sappen van de rododendron. Het imago kan zich ook met sappen van andere planten voeden. Het volwassen dier is te vinden van juli tot november.

Edited by FoolOnTheHill
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een zware plaag met spint, over veel toppen een web. De planten moeten nog een maand staan. Vandaag gesproeid met bio insecticide van Pokon en alles is weg. Nu hopen dat het zo blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag gesproeid met bio insecticide van Pokon en alles is weg.

 

Zo gemakkelijk kom je er niet van af.

 

Indien nodig de behandeling na 7 dagen herhalen.

 

Spray niet op geopende bloemen...

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...