Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piff

guerilla poging 2011

Recommended Posts

Hallo medekwekers! :lol:

 

Ik ben dit jaar ook weer bezig met wat plantjes. Ik heb in totaal drie mooie spots, alleen zijn twee ervan een klein beetje brutaal (niet ver van de wandelpad), dus het blijft spannend :)

 

Ik begin even met de autoflower-spot: Hier heb ik een grote gat van ong. 1,2 x 1,2 m gemaakt en met kippenmestkorrels en kalk de grond opgewaardeerd. Er staan ADH47 en Blue Streak. Helaas zijn hier vreemde dingen aan het gebeuren.

 

Zo zag het er sommige weken geleden uit:

gallery_25422_12257_214150.jpg

 

10 dagen later:

gallery_25422_12257_50422.jpg

 

Ik heb geen idee wat er gebeurd is, misschien herten ofzo. De planten zijn volledig verdwenen, ik heb er niets meer van gevonden. Inmiddels heb ik wat koemestkorrels gestrooid, ik heb gehoord dat herten dat niet graag ruiken.

 

Naast dit veldje staan er nog twee plantjes, een Dieselryder en een ADH 47, maar deze hebben last van muizen of zoiets! Er zijn gaten onder de grond en de plantjes groeien een beetje vreemd. Geen idee wat ik er tegen doen kan.

gallery_25422_12257_103216.jpg

gallery_25422_12257_38151.jpg

 

De drie grootste ADH 47 doen het goed:

gallery_25422_12257_43936.jpg

 

Groetjes

 

Piff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ja guerrilla is risico vol, ik heb dat dit jaar ook 5 van mijn 8 planten gewoon weg. Ik zit eerder aan konijnen te denken!

 

Blessings

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo medekwekers! :lol:

 

Ik ben dit jaar ook weer bezig met wat plantjes. Ik heb in totaal drie mooie spots, alleen zijn twee ervan een klein beetje brutaal (niet ver van de wandelpad), dus het blijft spannend :)

 

Ik begin even met de autoflower-spot: Hier heb ik een grote gat van ong. 1,2 x 1,2 m gemaakt en met kippenmestkorrels en kalk de grond opgewaardeerd. Er staan ADH47 en Blue Streak. Helaas zijn hier vreemde dingen aan het gebeuren.

 

Zo zag het er sommige weken geleden uit:

gallery_25422_12257_214150.jpg

 

10 dagen later:

gallery_25422_12257_50422.jpg

 

Ik heb geen idee wat er gebeurd is, misschien herten ofzo. De planten zijn volledig verdwenen, ik heb er niets meer van gevonden. Inmiddels heb ik wat koemestkorrels gestrooid, ik heb gehoord dat herten dat niet graag ruiken.

 

Naast dit veldje staan er nog twee plantjes, een Dieselryder en een ADH 47, maar deze hebben last van muizen of zoiets! Er zijn gaten onder de grond en de plantjes groeien een beetje vreemd. Geen idee wat ik er tegen doen kan.

gallery_25422_12257_103216.jpg

gallery_25422_12257_38151.jpg

 

De drie grootste ADH 47 doen het goed:

gallery_25422_12257_43936.jpg

 

Groetjes

 

Piff

Ja waarschijnlijk zijn het konijnen , vorige week naar men autoflowers gaan zien , en 2 ervan waren opgepeuzeld , dus ik raad je aan om zo snel mogelijk kippengaas rond je plantjes te zetten en mss best ook wat slakkenkorrels te gooien ....preventief dan

 

Ik heb ook ondervonden dat konijnen van de grote plantjes afblijven en alleen maar de kleintjes opeten blijkbaar, zoals bij jou ooK ! --->

Dus na tijdje kan je de gaas dan ook weer wegdoen

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ADH 47 ziet er zekers goed uit, en

ja ik zou ook wat gaas om je plantjes heen doen, gewoon voor de zekerheid al :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze zien er echt goed uit!

Lekker dikke toppen bij je ADH47, hopelijk heb ik zo een toppen op die van mij

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reacties!

 

Ik denk kippengaas is een heel goed idee, voor nieuwe plantjes doe ik het zeker. De grote plant linksboven had ik trouwens zelf verwijderd (mannetje) en de kleintjes op de foto zijn inmiddels wat groter.

 

Slakkenkorrels strooi ik uiteraard elke keer als ik op een spot kom :)

 

 

Hier nog wat pics van mijn overige spots. Er zijn vooral verschillende deense soortjes en gelukkig zijn de spots erg zonnig.

 

Spot 2 (zoekbeeld)

gallery_25422_12257_312913.jpg

 

Praerie Mix

gallery_25422_12257_166350.jpg

 

Royal Dane x (UK08xDanish Gold)

gallery_25422_12257_285063.jpg

 

Basic Mix

gallery_25422_12257_172197.jpg

 

Flatland Basic x Bubblechung

gallery_25422_12257_173777.jpg

 

Verder staat er nog wat Royal Dane, Typhoon x Ak47 en Flatland Basic x Afghan, deze zijn nog heel klein.

 

Ik vind het een beetje vreemd dat sommige plantjes zo strekken, kan dat door het droge weer komen?

 

 

 

Mijn derde spot vind ik zelf de mooiste, hier heb ik Henkes Lolland, Royal Dane en Royal Dane x (UK08xDanish Gold) staan:

gallery_25422_12257_259071.jpg

 

Royal Dane

gallery_25422_12257_252952.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan!!! hier was ik even niet wezen kijken en je hebt ineens een heel veldje vol! :)

Ziet er echt goed uit man! Tonen de grote planten al geslacht?

 

Misschien ligt het strekken aan schaduw door omringende bomen / struiken? :lol:

Ik vind ze er in ieder geval mooi bij staan!!

 

Gaat een leuke worden dit! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichturen niet zo lang Bastet ?

Het is half 12 donker en vanaf 3 uur 's nachts wordt het alweer lichter :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd het verschil tussen vandaag en 21 juni is maar 10 minuten daglicht.. :) zie zon op/onder tabel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de complimenten :lol:

 

Ik heb er al een mannetje eruit getrokken, het was een van de meest gestrekte planten (trouwens Flatland Basic x Bubblechung), deze:

 

gallery_25422_12257_80791.jpg

 

Over dag is er eigenlijk geen schaduw van bomen ofzo, ik weet zeker dat er momenteel om 9 uur al de zon schijnt en tegen 19.00 uur achter bomen verdwijnt, dus een gebrek aan licht is er niet, denk ik...

 

Ik weet nu niet wat jullie over lichturen hadden, maar ik denk dat zijn genoeg "zonlichturen", ook aangezien het weer de afgelopen weken, toch?

 

Alleen was het kurkdroog de weken na het planten en de grond is redelijk zandachtig geweest, als in een woestijn. Ik heb er ook niet veel water gegeven en was dus ook een beetje verbaasd dat alle plantjes nog leven :D

 

Maar ja, ik lig er niet wakker van, ik vond het alleen maar een beetje vreemd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit, alleen staan je planten niet wat dicht op elkaar?

Binnen paar maanden zullen het al mooie struiken zijn en deze zullen erg dicht op elkaar staan? Niet?

 

 

Greetz

 

Foefje_SKunk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat klopt, de plantjes staan heel dicht op elkaar...

 

De bedoeling was, er geen ruimte te verspillen als er veel mannetjes zouden zijn of dat er planten afsterven ivm de droogte - en we hadden meer plantjes dan spots (rootrainers zijn echt handig :) ). Ik denk het is wat overdreven, maar ja, desnoods kan ik altijd nog wat planten eruit trekken.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker weten, beter te veel plantje dan te weinig, zo kan je nog een selectie doen van de mooiste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

hier dan een kleine update.

 

Aan een ADH47 zit al wat rot in de hoofdtop :verrygood

gallery_25422_12257_123462.jpg

 

De rot heb ik verwijderd, maar het blijvt regenen...misschien knutsel ik een afdakje of een tunneltje als het weer niet beter wordt.

 

Verder gaat het goed met de plantjes en er zitten ook mooie kristallen op

gallery_25422_12257_272352.jpg

gallery_25422_12257_67027.jpg

 

Op een andere spot staat een Royal Dane x(UK08xDanish Gold) al in bloei!

gallery_25422_12257_242720.jpg

 

Er staan ook nog wat kleintjes, die zijn inmiddels hard aan het groeien:

gallery_25422_12257_268475.jpg

 

Daarna was helaas de batterij van mijn camera leeg, volgende keer komen dan weer wat pica's van mijn veldje...

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal ;)

 

De rot in de autoflowers op mijn "autoflower spot" was helaas niet meer te stoppen en ik heb voor een heeel vroege oogst gekozen....beter iets dan niets.

 

Op de andere spots gaat het goed, inmiddels hebben bijna alle planten geslacht getoont. Van mijn kruising van vorig jaar, Royal Dane x (UK08xDanish Gold), zijn twee pheno's te herkennen en een ervan is erg vroeg begonnen met bloeien, medio juni ofzo. Dat zijn dan ook mijn vroegste Denen, gevolgd van de Praerie Mix. De andere pheno ervan begint pas nu voorbloei te tonen, ik ben benieuwd hoe dat nog verder gaat.

 

Hier dan wat foto's van spot 1:

 

gallery_25422_12257_562882.jpg

 

RDx(UK08xDG)

gallery_25422_12257_484090.jpg

 

Op mijn veldje zijn heel veel vrouwtjes, dus de planten staan heel dicht op elkaar - misschien trek ik er nog wat plantjes eruit als het te erg wordt. De dames zijn nu tussen 1m en 1,40m hoog en ik hoop ze groeien nog een beetje.

 

gallery_25422_12257_84151.jpg

 

gallery_25422_12257_140543.jpg

 

gallery_25422_12257_111536.jpg

 

Hier staan ook wat dames van de vroege pheno van RDx(UK08xDG):

 

gallery_25422_12257_130948.jpg

 

Groetjes en een mooie zomer toegewenst,

Piff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker veldje hoor Piff ik hoop net als jij ook op een mooie zomer. Dat je maar mooie cola's mag kweken.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel netjes gedaan man ;) !

Ze zijn al mooi op lengte en ze groeien zeker nog wel een stuk ! En een mooie gezonde kleur.

 

Maar te veel vrouwen is een luxe probleem toch :P

Ik zou sowieso niet een hele plant er uit rippen dan.. maar langzaam aan steeds meer takken weghalen en voor alleen de hoofd top gaan :huh:

 

 

Gr Highlife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt vet topic man !

Heb je nog foto's van de geoogste autoflowers ?

 

En mooie bloemen op spot 1 :P

 

Gr.

BioMan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog wat foto's van een geoogst autoflowertje... klote rot ;)

 

gallery_25422_12257_296272.jpg

gallery_25422_12257_186636.jpg

 

voor de lol heb ik het geknipt

 

gallery_25422_12257_128087.jpg

gallery_25422_12257_209989.jpg

 

er is helaas niet veel van overgebleven, ik moest heel veel rot eruitknippen...rotvrije topjes liggen nu te drogen, de rest ben ik aan het watercuren (zonder rot uiteraard).

 

 

Gisteren ben ik weer op een spot geweest, omdat ik geen teken wil hebben heb ik mijn lichaam thuis dan goed bekeken, heb gedoucht....

 

en toen ik vanmorgen wakker ben geworden, voelde ik iets aan mijn oog.... ER ZAT EEN TEEK OP MIJN OOGLID, TUSSEN MIJN WIMPERS :D :D :D

 

het was een beetje pijnlijk deze te verwijderen, lol

 

Een update van het veldje volgt binnenkort, de hele handel staat nu te bloeien.

 

Een heel mooi weekend verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een droom! ik ben echt een die hard fan van deense soorten en jij hebt een heel veld volstaan. Ze staan wel een beetje dicht op elkaar of moet je het geslacht nog ontdekken? Btw: Beter dat de slakken ze nog opeten dan dat onbekende personen ermee vandoor gaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik had helaas wat last van mijn rug en kon een tijdje niet naar de spots toe, maar gisteren ben ik er weer geweest. Ik heb wel wat rot moeten verwijderen, maar in principe gaat het goed met de plantjes, vind ik.

 

Ik spuit preventief Teldor tegen Botrytis Cinerea, tot nu toe hebben de plantjes twee keer een oplossing van 1,5 g/l gekregen. Lavameel heb ik nu ook gestrooid, ik hoop dat ik misschien wat minder last van rot heb...Hier wat foto's:

 

"spot 1"...

gallery_25422_12652_273618.jpg

 

praerie mix

gallery_25422_12652_327654.jpg

 

 

Het veldje is een SOG, volgende keer ga ik dieven:

gallery_25422_12652_558359.jpg

gallery_25422_12652_124309.jpg

gallery_25422_12652_197032.jpg

gallery_25422_12652_36058.jpg

gallery_25422_12652_39295.jpg

 

Veel plezier met kweken en goed weer toegewenst!

 

Piff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooh zo mooie toppen !!! :(

en zoo mooie smalle bladeren !

 

RESPECT !

 

Gr.

BioMan :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...