Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spafruit

32x PowerPlant 600W Metrop voeding

Recommended Posts

Hi allen,

 

Gezien ik de gehele lijn van metrop in huis heb gaan we deze eens testen.

Het hok is 80x80 met een 600W er boven.

Waarom zo klein? Dit hok draaid nu al een hele tijd stabiel op 0.7 a 0.8gr de watt, ken het hok door en door en zo doende kan ik een makkelijke vergelijking maken tussen de verschillende meststoffen.

 

 

Ter vergelijking zijn de laatste 4 oogsten:

0.82 Gout

0.76 Gout

0.71 Plagron

0.5 Canna

 

 

De Setup:

600W op ELT vsa

Ruck Etaline 785m3 afzuiger

Rhino 765m3 filter

Ruck 365m3 invoer

16x 6.5L pot met verse Plagron Lightmix

 

De stekken:

32 Stuks PowerPlant uit eigen moeders. (2 per 6.5L pot)

 

Voeding zal het schema gevolgd worden en 1x per week calgreen + 2x week mr2 spuiten als bladvoeding. Voeding word van beneden af gegeven.

 

Wegens vakantie zal er zondag 19/06/2011 gestart worden met de stekken 4 dagen op 18/6 en dan gelijk 12/12. Tot die tijd nog even geduld en voor vragen schiet maar raak!

 

Eerste indruk van de flessen zijn iig goed, er zit vlink veel gewicht in en de structuur is stroperig. Je betaald dus niet voor water!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar je test..

 

Succes1

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes ben ook benieuwd

 

 

Later

 

 

ABI

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes maar zoals Metrop al aangeeft is t beter om met de calgreen te spuiten

en t ken de gehel ronde ..

heb ik nooit gedaan en heb er toch n goed jaar mee gedraaid.

 

kijk goed uit dat je niet gaat overdoseren met deze voeding .

metrop is heel erg sterk gecocentreerd..

 

ga je volgen

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ The Clown.. Jij moet het Rotterdam schema gebruiken vanwege jullie water..

 

nooit blindelings op een schema gaan... verschillende omstandigheden... Een schema is niet meer dan een indicatie in de goede richting..

 

 

Ik weet dat de test goed moet komen, zeker omdat Spafruit een intelligent persoon is...maar.......

 

IK BEN F**KING ZENUWACHTIG !!!....... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende ronde modder in de tuin gooien :)

 

als je je hok door en door kent is het een mooi moment om over te stappen op hydro..

 

 

geen gezeur met schimmels en bacterien en al die andere vage sjit..

 

altijd maar afwachten wat wel en niet werkt..

 

denk dat er ook weinig zijn die op aarde boven de 0,8 komen..

 

 

Succes

 

 

gr. Harko

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacht dat mapito helemaal de shit was totdat ik op aarde betere resultaten haalde dan op mapito. (nu 500/550 gram/m2/600 watter)

 

ik zie dat je andere voeding gaat testen. als je echt meer van je plantjes af wilt halen probeer dan eens 11 Liter potjes met 2 weken voorgroei ipv 6,5 Liter potjes waar je er 2 in zet. vind een 6,5 Liter pot al veel te klein en dan ook nog eens 2 stekken erin zetten. ik durf te zweren dat je er meer vanaf haalt door er minder op een m2 te zetten. dan kom je wellicht eens in de buurt van 1 op 1. wat zijn de afmetingen van je ruimte?

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgende ronde modder in de tuin gooien :)

denk dat er ook weinig zijn die op aarde boven de 0,8 komen..

gr. Harko

 

Beetje meer respekt met moeder aarde wil je,je staat er ook op :wacko:

0.8..?.... :D

Zeker met dezelfde style als hier, 6.5liter met daarin 2 plantjes :lol:

 

Je kan ze nog in een 11 of 18 liter proppen zoals amnees aangeeft in zijn post :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry moeder aarde....

 

 

zo goed? :)

 

 

 

 

waarom ook 32 op 80cm² dat heb ik nog niet op 5m²

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry moeder aarde....

 

 

zo goed? :)

 

 

 

 

waarom ook 32 op 80cm² dat heb ik nog niet op 5m²

Share this post


Link to post
Share on other sites
dacht dat mapito helemaal de shit was totdat ik op aarde betere resultaten haalde dan op mapito. (nu 500/550 gram/m2/600 watter)

 

ik zie dat je andere voeding gaat testen. als je echt meer van je plantjes af wilt halen probeer dan eens 11 Liter potjes met 2 weken voorgroei ipv 6,5 Liter potjes waar je er 2 in zet. vind een 6,5 Liter pot al veel te klein en dan ook nog eens 2 stekken erin zetten. ik durf te zweren dat je er meer vanaf haalt door er minder op een m2 te zetten. dan kom je wellicht eens in de buurt van 1 op 1. wat zijn de afmetingen van je ruimte?

Afmetingen van de ruimte staat er, 80x80. Ook wil ik het op deze manier testen zodat er een vergelijking getrokken kan worden. Wat ik later ga doen zien we dan wel! Qua kosten hoef ik het toch niet te laten, stekken genoeg. (maybe dat ik tzt nog eens ga testen met 1 plant op 2L)

 

 

volgende ronde modder in de tuin gooien :)

 

als je je hok door en door kent is het een mooi moment om over te stappen op hydro..

 

 

geen gezeur met schimmels en bacterien en al die andere vage sjit..

 

altijd maar afwachten wat wel en niet werkt..

 

denk dat er ook weinig zijn die op aarde boven de 0,8 komen..

 

 

Succes

 

 

gr. Harko

 

Geen ruimte voor en eerlijk gezecht vind ik op aarde toch natuurlijker aanvoelen.

 

 

veel succes maar zoals Metrop al aangeeft is t beter om met de calgreen te spuiten

en t ken de gehel ronde ..

heb ik nooit gedaan en heb er toch n goed jaar mee gedraaid.

 

kijk goed uit dat je niet gaat overdoseren met deze voeding .

metrop is heel erg sterk gecocentreerd..

 

ga je volgen

 

laters

Ik let altijd goed op wat ik er in gooi, tijdens het koken gooi je toch ook geen kilo zout er in? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

snap ik dat de kosten van stekken er niet toe doen, gewoon een beetje ruimte geven zodat een plant zich kan ontwikkelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring is dat je met een sog gram/kosten gewijs hoger haald dan scrog of normaal :) Maar wil de hier op volgende ronde wel met 9x11 gaan testen hor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wegens onverwachts een extra vakantie in het staatshotel is deze vertraagd. Stekhok is foetsie en nieuwe is alweer in aanbouw. Dit neemd uiterraard wel vlink wat tijd in beslag waardoor deze test waarschijnlijk ergens in eind augustus pas start.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...