Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mirid

HASJMELK ....

Recommended Posts

Ik heb gisteren voor het eerst hasjmelk gemaakt en ik wil graag mijn ervaringen met jullie delen :D . Ik had nog ongeveer een klein jointje hasj (0.3 gram denk ik) en ik had het mooi fijn gebrokkeld. Ik zette wat melk op een pannetje gooie een klein klontje roomboter bij met de hasj. Ik bleef maar roeren en uiteindelijk werden de brokjes hasj steeds kleiner. Ik ben toen door blijven roeren totdat de hasj opgelost was. Ik deed de melk in een grote kop met wat bananenNesquik erbij (er was geen cacoa) en maakte het nog iets zoeter met een beetje suiker. Toen ik na een tijdje in me kop keek lag er een soort van gele gloed bovenop maar als je ff roerde was het weer ff weg (wat is dit??). Ik heb de hele kop opgedronken en na anderhalf uur niets te voelen ging ik voetbaltrainen. Eenmaal begonnen met trainen sloeg het ineens in. Mijn ogen werden een beejte gek en ik voelde me alsog ik spacecake had gegeten. Dit duurde ongeveern anderhalf uur. Ik vond dat het wel geslaagd was maar hebben mensen hier nog betere tips om nog betere hasjmelk te maken? en wat was die gele gloed op bovenlaag?

 

GRTZ Mir :wacko: :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gele gloed is boter, die drijft boven op de melk. En om 'm sterker te maken toch maar wat meer of sterkere hash erin.. voor de rest heb je niks 'fout' gedaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die gele gloed is boter, die drijft boven op de melk. En om 'm sterker te maken toch maar wat meer of sterkere hash erin.. voor de rest heb je niks 'fout' gedaan..

okdan... ik dacht het al maar ik wist niet zeker of het boter of thc was.. vlg keer dan maar op naar de gram.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

THC lost op in boter dus in principe zijn beide antwoorden goed :D

 

Als je vorige keer 0.3 gram hebt gebruikt, neem de volgende keer eerst maar 0.6 en niet een hele gram, dat is wel drie keer zoveel he... Bij een joint is dat verschil misschien niet zo heel duidelijk maar bij het eten van hash/wiet wel.. Bij een joint krijg je maar 40& werkzame stoffen binnen, dat is bij eten 100&, vandaar.

 

Als je 0.6 gram neemt en je denkt na 1,5-2 uur: Ik merk nog geen noemenswaardig verschil, maak dan nog een kop met nog 0.3 Als jue namelijk teveel neemt, betekent het neit dat het ook extra vet wordt.. je kan je dan best wel kut gaan voelen. Beter rustig beginnen dus en als het nodig is wat er bij nemen..

 

Het is net als bij de kapper, je haar korter kan altijd nog, maar langer niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik wil ook hasj melk gaan maken deze week

ik heb al een aantal keren geprobeert een jointje te roken maar ik kan echt niet tegen die tabak..ik wordt er alleen maar misselijk van...dus ik ga wat experimenteren :P

 

Nou had ik 4 joints met hasj, Super Polm. 1 heb ik verbruikt, en die andere 3 heb ik uit elkaar gehaald en de hasj er uit gehaald..voor zo ver dit kon. Ik heb werkelijk GEEN idee hoeveel gram het is, hoe the f*ck kom ik hier achter, want onze weegschaal gaat maar tot heel grammen en dat is zelfs moeilijk af te lezen..

 

Nouja, dat wat ik over heb (ongeveer een klein bodempje van een lucifer doosje, ongeveer 2/3e gevuld (alleen een dun laagje over de bodem dus he, zo'n 3 mm hoog) wil ik dus gaan verwerken in iets van hasjmelk oid...cake is me te veel werk :wacko:

 

Ik wil dit samen met mn vriendin doen, dus ik zal maar de helft zelf krijgen. Is dit genoeg, weet iemand (ik weet t, stomme vraag maar ik heb geen idee hoe ik er anders achter kan komen) hoeveel gram dit ongeveer zal zijn? Ik heb niet alles uit de joints kunnen halen omdat sommige stukjes behoorlijk klein waren..maar keb er 12,50 voor betaald dus wou t wel ff recycelen :blink:

 

Nog iets, weet iemand hoe snel die hasj oplost in warme melk? "ff roeren", praten we dan over een paar seconden, minuten of tientallen minuten koken? Ff melk opwarmen lukt me hier nog wel maar als ik er een uur mee bezig moet zijn gaat mn ma t niet zo leuk vinden denk ik ... ;) (en dies echt ALTIJD thuis :D )

 

sorry, maar ik ben echt een n00b op dit gebied :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het voor jou én je vriendin is, lijkt me wel dat je genoeg hebt, er rekening mee houdende dat niet alles uit die joints hebt kunnen halen.. anders was het net wat te sterk geweest..

 

Om de hash god te laten oplossen moet je zorgen dat hij al zo klein mogelijk is wanneer je hem erin gooit, dus even van tevoren sprokkelen (even met een aansteker erover en dan goed verkruimelen). Als je dan goed roert (garde, gaat sneller dan een lepel of een vork o.i.d.) moet je wel in een paar minuutjes klaar zijn.. hoe beter de hash opgelost, des te beter (en sneller) het resultaat.

 

Zoals je hebt kunnen lezen in de diverse handleidingen over hashmelk maken, moet je wel wat boter door die melk doen om de THC e.d. goed op te laten lossen.. Voor twee mensen is een afgestreken eetlepel boter voor een halve liter melk wel ok. Wel goed roeren natuurlijk. En laat de melk net niet koken!

 

Nou, volgens mij moet je nu wel kunnen gaan beginnen. Je zou, bedenk ik net, die boter kunnen smelten in de magnetron, daar de gesprokkelde hash in laten oplossen en het dan in de warme melk gooien en nog goed doorroeren. Maar dat zou ik eerst eens moeten proberen.. misschien van het weekend..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou had ik 4 joints met hasj, Super Polm. 1 heb ik verbruikt, en die andere 3 heb ik uit elkaar gehaald en de hasj er uit gehaald..voor zo ver dit kon.

 

Yow..weet je wel cker dat je pure hashjoints heb gehaald en geen hash met shag?

Want bij voorgedraaide is het meestal met shag, vandaar. En shag in je melk is niet egt lekker imo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb in men leven nog geen pure hasj joint gezien hoor :blink:

 

 

krijg dat maar eens aan het fikken :wacko:

idd, is toch altijd met shag :D

 

Maar ik heb de hasj er uit gehaald, shag weg gegooid natuurlijk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je zou, bedenk ik net, die boter kunnen smelten in de magnetron, daar de gesprokkelde hash in laten oplossen en het dan in de warme melk gooien en nog goed doorroeren. Maar dat zou ik eerst eens moeten proberen.. misschien van het weekend..

Wat zou daar het voordeel van zijn dan, dat het minder ruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik heb het inmiddels al 2 keer gemaakt en het gaat prima! Ik heb het wel ietsje anders gedaan....:

 

 

- melk opwaremen

- 1 gram hasj verbrokkelen en verdelen in 2 mokken

- de warme melk in de 2 mokken gieten

- ff roeren

- cacao er bij en klaar is kees: choco-hasj-melk :blink:

 

deed t best goed die 0,5 gram ;)

 

Nou ben ik nog een echte newbie en heb pas een paar keer gerookt en nu 2 keer geknutseld met hasj en melk dus :wacko: maruh ik was echt vet moe ongeveer 3 uur dr na...is dat altijd en is dat normaal? Volgend weekend zitten we met 8 gasten in een huisje en gaan we s' avonds zuipen enzo maar ik zat te denken dan kunnen we smorgens/smiddags wel met hasj melk klooien, maar dan moet ik natuurlijk niet om 17:00 in slaap vallen :D

 

kan iemnad me daar wat meer over vertellen? Misschien icm red bull?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij moet je juist NIET moe worden, want dit is meer een *stoned*-effect, wat je krijg als je een joint, met wiet/hash en tabak, rookt.

Bij Hashmelk is het volgens mij meer de bedoeling dat je je *high* voelt, licht in het hoofd..

 

Voor de rest heb ik geen praktijk-ervaring en moet ik soon maar eens beginnen..Ik heb het pak Nesquik iig al gekocht :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bedoeling is idd niet dat je heel moe wodt.. misschien heb je dan toch wat te veel of te sterke hash gebruikt... het effect van hashmelk of cake is vrij specifiek en je kan er wel eens op verkijken omdat je denkt nog nuchter te zijn terwijl je toch echt zo high als een vlaamse papegaai bent..

 

Rook je toevallig? Dan krijg natuurlijk toch nicotine binnen. Ik merk met vrienden wel dat dit wat scheelt. Wanneer ik high ben, zijn zij meer stoned omdat ze er de hele tijd shaggies bij roken..

 

En ja, helemaal als je beginner bent is het toch een kwestie van uitproberen wat je relaxed vindt en hoeveel je nodig hebt... maar ja, dat lijkt me geen straf :D

 

Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites
De bedoeling is idd niet dat je heel moe wodt.. misschien heb je dan toch wat te veel of te sterke hash gebruikt... het effect van hashmelk of cake is vrij specifiek en je kan er wel eens op verkijken omdat je denkt nog nuchter te zijn terwijl je toch echt zo high als een vlaamse papegaai bent..

 

Rook je toevallig? Dan krijg natuurlijk toch nicotine binnen. Ik merk met vrienden wel dat dit wat scheelt. Wanneer ik high ben, zijn zij meer stoned omdat ze er de hele tijd shaggies bij roken..

 

En ja, helemaal als je beginner bent is het toch een kwestie van uitproberen wat je relaxed vindt en hoeveel je nodig hebt... maar ja, dat lijkt me geen straf :D

 

Succes ermee!

Nee ik rook niet...we hadden ongeveer 0,5 gram pps gebruikt en heb alleen enkele keren geblowed maar thats it, weinig ervaring dus

 

heeft iemand ervaring met de combinatie van hasjmelk/cake en red bull?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, is ongeveer dgelijk aan de ervaring spacecake/melk en koffie... daar zal die moeheid niet aan hebben gelegen. Als je echt wakker wilt blijven, haal dan Red Devil (bij de Shell bijv.) die werkt stukken beter dna die Red Bull

 

Ik denk dat je een volgende trouwens beter wat minder hash kan gebruiken, dat zal ook wel schelen... Neem je 0,3 pps ofzo... dus 1 gram voor drie personen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga vanmiddag ook maar eens hasjmelk halen :)

 

Geen spacecake meer namelijk :lol:

 

Maja, moet de hasj per se oplossen wil je wat voelen? Ik dacht dat je hasj ook gewoon zo kan opeten en dan voel je het ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm... Misschien als je daarvoor een vette hap hebt gegeten... maar ik ken niemand in mn omgeving die zn hasjes gewoon puur opeet :verrygood

 

 

Edit

-hmm dat klopt ook niet helemaal wat ik zeg, want het moet volgens mij ook verwarmt zijn... ach ik weet het ook niet!-

Edited by Oosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vanmidag wiet chocomelk voor de eerste keer gemaakt het effect was wel leuk na + - 3 kwartier begon het ongeveer te werken maar ik vind het echt vies smaken iemand nog tips om het wat lekkerder te maken ?

 

hoe ik het gemaakt had

melk op het vuur beetje op gewarmt

daarna wat boter erbij + verkuimelde wiet

+ - 8 minuten laten koken en bijven roeren

daarna in een glas met cacau gegooit

 

ik had de wiet er in laten zitten was het daar door meschien zo smerig ??

Edited by head-hunter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de melk niet laten koken, wordt de melk minder lekker van... je kan ook ipv cacao poeder, bananen nesquick gebruiken of iets in die richting .. tis maar waar je zelf van houdt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeey, kan je hasjmelk in de koelkast bewaren? Hoelang? word ut dan niet ranzig...? Of zou ik het daarna weer moeten opwarmen?:D Ik moet het namelijk zaterdag middag maken want dan is me ma niet thuis, en 's avonds wilde ik het drinken rond een uur of 11. :3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed afdekken en in de koelkast, moet geen punt zijn. Omdat je de melk verwarmt tot 70+ graden word iig een aantal bacterien gedood. Als je het in een beker met deksel opslaat moet het lukken. Moet toch echt wel minstens een dag houdbaar zijn, ik heb alleen de ervaring als je dingen onafgedekt in de koelkast bewaart dat het minder lekker gaat smaken.

 

Ik ga deze vrijdag hasjmelk maken ... Heb het al eerder gedaan met een lullige 0.4 gram toen ik nog minder tolerantie had dan nu en voelde er niet bepaald veel van, alleen lekker relaxed gedurende een aantal uren, maar lange niet het relaxed wat je bereikt na dezelfde hoeveelheid in een joint. Dit weekend ga ik met een maat van me iets meer dan 1 gram hasj per persoon erin gooien :D

 

Lijkt veel ... maar ik houd van veel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

I see, thanks! Enne, t is de eerste keer dat ik hasj zal gebruiken. Wat raden jullie me aan, ik heb 1 gram dus...:S 0,5 maybe? Da's 2x lol :D k vind het zo sonde om alles in een keer op te maken. En ja, verder ben ik van de wietthee en heb ik 1x ge paddo't duss :S 0,5gr goede gok?:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ong een maand geleden hasj melk op, het was best erg, ik had denk ik een halve gram op ofzo. Best veel voor en eerste keer hasj. Ik zat rustig te wachten en een beetje in te drinken op de grond, toen ineens me trip insloeg, ik dacht dat ik door de vloer zakte en ik hoorde alles in m'n achterhoofd muziek/stemen ect. Rond een vriendin van me zag ik een soort rood electriciteit en het leek net op m'n huid in de fik stond. Het tintelde enorm. Het was erg zwaar en soms voelde ik me fijn en soms niet. Op een gegeven moment werd ik echt gek van het getintel en wilde het eraf krabben maarja, ik wile dta het stopte. De volgende dag was ik ENORM geil...en ging ik langs m'n vriend....ik kreg gewoon geen genoeg :S:S dus...dat was wel weer leuk :lol:

Wel voor herhaling vatbaar mar dan lichtere dosis :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...