Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Royalmoby

2x royal moby 2x power flower 1ste kweek

Recommended Posts

Goedemiddag medekwekers

 

ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen om de vrouwtjes te mogen planten.

Het is de eerst kweek ooit dus verwacht er eigelijk nog niet veel van.

alle tips zijn welkom!!

 

Maar mijn grootste probleem is dat ze zeeeer traag groeien.

geef ze om de 2/3 dagen water met voeding.

maar staan nu nog binnen niet in de volle zon ( mogen ze wel in de volle zon achter het raam??)

en als het mooi weer is zet ik ze buiten.

 

Ze kwamen boven de grond op 06-05-11 zijn nu een maand oud.

eentje heeft het helaas niet gered.

 

Hier enkele fotos van het kweek project :)

 

IMG00277-20110507-1724.jpg

IMG00288-20110514-1606.jpg

Hier onder de royal moby

IMG00293-20110518-1850.jpg

 

Dit is hoe het er nu voor staat : 05-06-11

 

Power Flower

IMG00309-20110531-1806.jpg

Power Flower

IMG00314-20110531-1807.jpg

Royal Moby

IMG00310-20110531-1807.jpg

Royal Moby

IMG00311-20110531-1807.jpg

 

IMG00317-20110602-1810.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey effe vertellen dat je moet zien dat ze genoeg licht krijgen want op dit ogenblik zijn ze wel serieus aan het strekken .

voor de rest nog veel geluk daarzo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hey, de 2e van links is recordhouder strekken lijkt het wel :)

 

Dit betekent dat je plantjes te weinig direct zonlicht krijgen royalmoby, en dus gaan ze zelf opzoek naar licht... zorg ervoor dat je de plantjes buiten zet als er een zonnetje schijnt dat is alleen maar goed voor ze! Alleen wel oppassen dat het niet te hard waait in je tuin anders zijn die steeltjes zo geknakt.

Een colafles ondersteboven erop zetten is dan wel handig, zorgt ook gelijk dat het lekker warm en vochtig is.

 

Ik ga je volgen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien kan je er op donkere dagen een bureau lamp o.i.d. boven zetten dat zal hun strek neigingen wel verminderen en bladaanmaak doen stijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha ik moet nogal lachen om die tweede van links.

Maar ik ga het volgen en zorg inderdaad dat ze zo veel mogelijk in het licht komen te staan. Anders bijlichten met een TL-Buis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paniek in de tent!!

 

vandaag trof ik me vrouwtjes zo aan iemand enige idee want er aan de hand is?

 

ik weet ook even niet meer wat ik moet doen.

ik heb ze nu beneden in de vensterbank gezet is dat niet slecht voor ze als de zon er dan vol op staat?

en moet ik er een cola fles opzetten of moet ik er bureau lampjes bij zetten? of beide?

is me mix van rhizotonic nog wel goed voor ze of moet ik nu wel echt beginnen om met voeding te geven

en zo ja welke voeding?, kan het kwaad dat ik ze s'avonds in een doos zet om het geheel donker te houden?

 

hier enkele foto's van de dames!

 

IMG00319-20110606-1726.jpg

 

IMG00320-20110606-1727.jpg

 

IMG00322-20110606-1727.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dear moby,

 

leuk dat je aan de kweek gegaan bent!

 

als het mag heb ik wat op/aanmerkingen:

 

1. je 2e plantje van af de linker kant is enorm gestrekt!... dit wilt zeggen dat je plantje opzoek is naar licht, en nu dus niet voldoende zonlicht krijgt!

 

je kan dit oplossen door het plantje in een grotere pot te steken en hem dieper in de grond zetten! waarom.. daar kom ik zo op terug.

om verder strekken te voorkomen DIRECT in de zon, het liefst buiten! maar als je ze buiten zet bestaat het gevaar dat je gestrekte plantje door een windvlaag dus knakt of breekt! van daar dat je hem dieper in de grond zou moeten zetten...

 

en de gele bladeren.. ik ziet het niet duidelijk maar volgens mij staan ze vrij nat !? even geen water... of je doseerd de rhyzotonic niet goed op wat voor verhouding meng je...?

 

en Rhyzotonic kun je de gehele cyclus geven mits goed gedoseerd en op uitzondering van de laatste week(en) afbloeien.

 

komt het allemaal wel goed hoor :) :lol:

 

Succes!!

 

CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag Kweekers

 

 

@ Cpt. Chronic : bedankt voor de tips! Er is mij vertelt 10L water + 40 ML Rhizotonic / 5L water + 20 ML Rhizotonic

 

Heb er nu 2 met een fles erover gezet en 2 met een lamp beetje afwachten wat het beter doet!

Er zijn ook nog 3 High Level zaadjes onderweg hier heen dus kan niet wachten.

 

Hier wat updates van de vrouwtjes!

 

Power flower

1307966859.jpg

 

Power flower

1307966836.jpg

 

Royal Moby

1307966798.jpg

 

Royal Moby

1307966759.jpg

Edited by Royalmoby

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt!

 

kijkt even op www.canna.nl daar kan je een kweek schema samen stellen voor het revervoir voeding dat je hebt...

 

wat voor lamp.... anders zou ik ze gewoon buiten in de zon zetten!

 

succes

 

CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cpt. Chronic : Er staan er 2 onder een tl buis en 2 in de vensterbank met een bureau lampje er boven

Alleen deze dagen is het weer nogal slecht had ze vandaag buiten gezet ging het regenen maar de dames leven nog :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo kwekers,

 

het is al weer even geleden dat ik een update gedaan heb.

begin het al steeds meer onder de knie te krijgen.

Kan niet wachten op volgend jaar om ze veel sterker en mooier te maken!

 

Ze hebben de afgelopen dagen alleen maar buiten gestaan maar door het hele slecht weer deze dagen

toch maar weer veilig in de vensterbank gezet tot de ergste regen en storm voorbij is.

mijn doel is dan ook om dit jaar zeker van elke plant een topje te oogsten!

 

xm28vn.jpg

2emmm4j.jpg

2w5tv6s.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben de afgelopen dagen alleen maar buiten gestaan maar door het hele slecht weer deze dagen

toch maar weer veilig in de vensterbank gezet tot de ergste regen en storm voorbij is.

mijn doel is dan ook om dit jaar zeker van elke plant een topje te oogsten!

 

dit is echt een misvatting hoor planten vinden het slechte weer niet erg regen en wind is goed voor ze

 

het zijn planten en ze zijn niet van porselein en het zijn ook geen mensen

 

 

laat ze volgend jaar nou maar vanaf het begin buiten staan dan zul je zien dat alles sneller gaat

 

wil je nog een mooie oogst

 

pot ze dan NU over naar een zo groot mogelijke pot en laat ze buiten staan

 

trek ze horizontaal mbh elastiek en stok en top ze dan heb je meerdere mooie toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Royalmoby... Gewoon buiten laten staan, dat doet je planten goed ! ;) Heb je zelf het verschil nog niet gemerkt van toen ze in de vensterbank stonden en toen je ze buiten hebt gezet. In het begin waren ze heel erg gestrekt, niet leuk om te zien :D

Naar buiten ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om er voor te zorgen dat foto's in topics ook in de toekomst beschikbaar blijven en snel geladen kunnen worden verzoeken we je om foto's in een wietforum album te plaatsen. Hoe je dat doet staat uitvoerig beschreven: Rechts boven in je scherm Help -> Foto's plaatsen

 

Voor de rest gaat het lekker in je tuintje en ieder jaar leer je weer meer ;)

 

Fijne dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle tips!

 

@marylicious : Klopt sinds ze naar buiten zijn gegaan zijn ze enorm snel gegaan

@blowsterke : Bedankt voor de tip ik zal ze voortaan in het album plaatsen

 

Elke dag leer ik weer een beetje meer over het kweken van de wietjes!

 

Ik zal die krengen nu maar eens naar buiten gooien! buiten spelen met ze alle ;)

Edited by Royalmoby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Kwekers

 

Ik doe bij deze weer een update van mijn buitenkweekje.

het gaat sinds kort weer de goeie kant op mijn planten groeien als een gek!

ik ben ook begonnen met de planten te verduisteren ( 1ste week )

Nog even een vraag : kan je Terra Flores gebruiken tot aan de oogst?

 

Foto's zeggen meer dan woorden

 

gallery_30706_12633_52370.jpg

 

gallery_30706_12633_352334.jpg

 

Beginnende witte haren!

gallery_30706_12633_199524.jpg

Edited by Royalmoby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede avond kwekers

 

ik heb nog een paar vragen:

 

1. Hoelang kan ik Terra flores gebruiken, Kan dat tot aan de oogst gebruikt worden?

 

2. Vanaf wanneer kan ik pk 13-14 gebruiken en Hoelang ?

 

3. Hoe is top rot te herkenen?

 

4. Kan je elke dag Terra flores geven of is het beter ze af en toe gewoon water te geven?

 

5. Hoeveel liter water/voeding geef je planten van ongeveer 80 cm?

 

alvast bedankt!

Edited by Royalmoby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Nieuwe Update

 

aangezien ik geen reacties krijg blijf ik toch maar moedig door gaan met updaten.

 

De afgelopen weken zijn heel beroerd geweest maar me dames staan er nog fijntjes bij!

wat zon zou natuurlijk geen kwaad kunnen en dat is ook het enige waar we op kunnen hopen

 

gallery_30706_12633_517409.jpg

 

gallery_30706_12633_280962.jpg

 

gallery_30706_12633_134501.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Hoelang kan ik Terra flores gebruiken, Kan dat tot aan de oogst gebruikt worden?

Het beste is om 2 weken voor de oogst alleen nog water te geven

 

2. Vanaf wanneer kan ik pk 13-14 gebruiken en Hoelang ?

Als de bloei begint kan je bloeivoeding gebruiken tot 2 weken voor de oogst, aleen nog water

 

3. Hoe is top rot te herkenen?

Door een afwijkende kleur in de toppen meestal donker achtig, deze kun je er heel makkelijk uithalen

 

4. Kan je elke dag Terra flores geven of is het beter ze af en toe gewoon water te geven?

af en toe water is denk ik het beste,

 

5. Hoeveel liter water/voeding geef je planten van ongeveer 80 cm?

Je moet even kijken hoe jouw plant het doet in de grond , heeft ze meer nodig dan geef je mee

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes staan er heel mooi bij hoor! :head_hurts_kr:

 

Opletten, PK13-14 is bedoelt om in de "laatste" weken te geven. Zoals koekje al zei, niet meer voeden de laatste 2 weken, dan 2 tot 3 weken daarvoor, mag je pk meegeven. In dit stadium PK meegeven zal je plantjes meer kwaad dan goed doen. In princiepe kan je vanaf week 4 bloei de halve dosis beginnen meegeven.

 

Water geven doe je op het gevoel en met het gewicht van je potten. Weeg je pot es als je net water hebt gegeven, en dan es 2 tot 3 dagen later, dan voel je het wel <_<

 

Er werd misschien niet gereageerd, omdat als je dit soort vragen simpelweg googled of zoekt via de zoekmachine op het forum je het antwoord binnen 3 seconden klaarstaan hebt :wacko:.

 

Oja en in princiepe mag je elke waterbeurt voeding meegeven. Es afwisselen op gewoon water kan geen kwaad, en is bij sommige voedingen aangeraden, dat staat dan op de fles vermeld.

 

Verder volg ik je, leuk topic, mooie soortjes!

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie dag Kwekers

 

@Koekje040 : Bedankt voor alle informatie dat helpt me weer even op weg!

 

@Vlaanders : bedankt voor het compliment! ben er ook erg trots op voor de eerst keer kweken.

 

Hier weer een kleine update, ben erg in me nopjes dat de zon zich toch nog deze dagen laat zien door de wolken heen.

laten we hopen dat in deze weken nog veel mooier wordt!. de dames doen het nog aardig goed alleen begint bij 1 nu

wel klein beetje geel blad te komen. zou dat kunnen komen door te veel voeding geven? ik denk dat ze deze dagen maar

alleen kraanwater ga geven.

 

gallery_30706_12633_472496.jpg

 

gallery_30706_12633_421136.jpg

 

gallery_30706_12633_168746.jpg

 

Iemand een idee wat ik met deze kleine dame nog kan doen?

gallery_30706_12633_341442.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie avond kwekers.

 

Vandaag heb ik besloten dat dit weekend 2 van mijn dames toch echt omgehakt gaan worden.

het slechte weer wat eraan komt en de rot beginnen ze tol te eisen aan de dames!

na 6 weken bloeien vindt ik het wel mooi geweest.

De andere 2 mogen nog wel even blijven staan die hebben helemaal nergens echt last van..

ik zal binnenkort nog even wat foto's posten weet alleen niet of ze wel helemaal goed genoeg zijn

om ze te kappen maar ik gok het er maar op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...