Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo Liefhebbers

 

Laatst na een lange nacht knippen trok ik op een zondagmorgen de gordijnen open en stond verdomme

het hennepcircus op de stoep. Er waren dit jaar al 2 kwekers de klos hier in de straat maar ze waren nu in

het zelfde blok als mij aan het ruimen.. De buurman had savonds al petten in de steeg gezien en hij is ook

snachts van bed geligt en vast gezet. Goed mijn lampen waren net 2 dagen uit dus heb het lot wel even lang

genoeg gekietelt. Had alleen een dr80 tentje met de nieuwe meisjes onder een hpi staan maar die blaast niet naar buiten.. Zijn stroom was afgetapt dus ik weet niet op de hoeveel huizen een tussen meter zit maar

aangezien hier gemiddelt 18duizend kwh door de meter giert per jaar..

 

 

 

Ook verwacht ik dat ze binnenkort met renoveren gaan beginnen hier want overal in de wijk hebben mensen

een dixie schijthuis voor de deur...

 

 

Dus wat gaan we doen..

 

Ik heb 3 lemon haze en 3 big budha cheese zaden geplant. met de bedoeling deze zo'n 2 maand te laten voorgroeien

Ze staan nu nog even in mn bloeihok maar zodra de laatste zn kopje laat zien gaan ze eerst naar buiten in de kas.

 

Ik heb nog een ronde draaien maar als dat klaar is breek ik mn hok af en gaan we verder met een tent van 2bij 2 meter en vijf 600watters is de bedoeling. Had liever nog groter maar de kamer die ik nou ga gebruiken is helaas niet groter.. De Kleine kamer heeft een inbouwkast waar een pijp door heen loopt naar de zolder en die wil ik gaan gebruiken om de meeste warmte d.m.v. cooltubes af te voeren naar de zolder. Als ik zo de tent een beetje rond de 33 graden kan houden zonder constant af te zuigen wil r ook gelijk co2 bij pleuren.. Duss dat is een beetje de bedoeling .

 

Goed dan nu eerst de Groene bewoners nr 6 is nog niet boven maar dat is ook een reserve deelnemer gallery_24262_12243_1456191.jpg

 

 

Ze gaan eerst in 6 litr potten met goldmix lekker eazy dan kan de buurman ze straks als ik met vakantie ben water geven. Over 2mnd gaan ze dan in grote specie kuipen met steenwol. Tot die tijd zal het wel niet zo spannend worden maar zal om de week even een update doen..

Met 1 plant per lamp kweken is ook nieuw voor mij alle advies is dus welkom..dus mischien dat er mensen zijn die mijn opzet afkeuren dan hoor ik t wel ....

 

 

Mvg. Harkostar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi harkostar

 

Wat vervelend dat ze actief zijn bij je in de buurt , hopelijk slaan ze je huisje voorbij

 

Ik heb zelf nog geen binnen ervaring en kan je daarom niet helpen , maar wens je wel alle succes en een fijne vakantie toe

 

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

thenks pecmen.

 

 

Leuk dat je meekijkt al zo vroeg

geloof niet dat t ze zo actief speuren hier hoor. Was allemaal getipt.

was wel rustige jongen had niet verwacht dat hij een dikke verdieping vol

had staan..Hij is verhuisd gelijk ben achter af ook wel blij om dat opgeruimt is

wil zo 1 niet naast me hebben wonen. vind best als iemand 20 lampen op wilhangen

maar doe dat ergens in afgelegen schuur of een bedrijfspand. Ik probeer het veilig en

eerlijk te houden dan kan zo 1 het goed verpesten.

 

 

Gr. Harko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey amigo,

 

Weet niet wat je allemaal aan klimaat controle gaat doen maar in een ruimte van 2 bij 2 meter 5 x 600 watt ophangen ÉN c02 erbij, forget it...

Hooguit met een, hele dure, opticlimate maar dan nog heb je niet genoeg ruimte. En al helemaal niet als je ze 2 maanden laat voorgroeien.

Mijn advies is om max 3 x 600 op te hangen in die ruimte en goede afzuiging en filter te plaatsen zodat je de temp (ook uitblaas!) onder de 30 houd, liefst rond de 28 met licht aan en rond de 2 a 24 met licht uit.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt torst.

 

had ik niet gelezen die maar mammoet is groter alleen hoe groot2,4 of 3m.

 

kan alleen tent van 2x2 kwijt silverbox heeft die alleen ook volgens mij

 

ga mischien in de toekomst ook wel koeling gebruiken maar probeer t eerst

 

met tubes zal ook wel werken en geen 100.000litr water verbruik :)

 

@r72 ik heb voor de tubes een 1500 kuub en ook nog een 3250kuub met 2500

carborigenal voor afzuigen.. ga ook wel afblazen als de temp te hoog word .

tegen de tijd dat ze naar binnen gaan is het weer bijna winter. Wil kijken of ik t 33 kan houden

met elk half uur 5 minuutn leeg sukken. anders komt de co2 dr volgende ronde in.

 

moet wel lukken dacht ik

 

 

mvg

 

 

Harko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen

 

De baby's staan nu 3 dagen buiten en ook nr 6 is boven.

 

Ik heb zowel onderin als boven in de potten een laag perliet gestrooid zo hoop

ik stiekum een beetje al het vliegend ongedierte een beetje buiten te houden. Ze staan

tussen de radijsjes en de cherry tomaatjes enzo..Laat ze daar maar in kruipen B)

 

 

De Big buddha cheese

 

gallery_24262_12243_536845.jpg

 

gallery_24262_12243_543444.jpg

 

gallery_24262_12243_586959.jpg

 

 

En de lemon haze

 

gallery_24262_12243_225857.jpg

 

gallery_24262_12243_418144.jpg

 

gallery_24262_12243_318993.jpg

 

Mvg.

 

Harkostar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

de perlite onderin zal uiteindelijk wel voor dode wortels zorgen

aangezien de perlite sneller droog is als de aarde , geef vanaf de derde

week vanaf onder ook eens in de week water dat zal de wortels onderin ook gezond houden

 

maja is mijn ervaring succes ermee B)

laterss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm had ik idd nog niet aan gedacht

 

even paar schoteltjes dr onder pleuren dus '

 

thanks jeuce

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Harko

 

Ze staan er leuk bij nog echt mini minies ben beniewd hoe dat gaat met perlite

Ik blijf je volgen , heel veel succes :verrygood

 

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update :verrygood

 

 

De plantjes zijn nu bijna 2 week oud

 

we hebben al een afvaller want nr4 ontwikkeld mongool groei en is ingehaald door nr.6

nr. 4 zal zn ouwe dag in de buitentent moeten uitzitten. Ik heb nog een potente sneeuwwitje mama staan

ik denk dat ik daar nog maar een paar stekjes af haal voor het geval er nog meer afvallen.

 

 

 

cheese

gallery_24262_12243_1406760.jpg

 

gallery_24262_12243_303329.jpg

 

gallery_24262_12243_371806.jpg

 

lemon haze

 

gallery_24262_12243_393062.jpg

 

gallery_24262_12243_224725.jpg

 

gallery_24262_12243_38666.jpg

 

 

Prettig weekend

 

Mvg.

 

Harkostar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Hey Harko,

 

Je hebt een beetje dezelfde rare fratsen op je plantjes als ik (rare krullende bladeren), kan door overbewatering komen en warmte..

Tijd voor een update trouwens? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Tw!tchy heb ze verzopen :o de perliet maakt het moelijk te zien of ze droog staan.

 

Ze gaan over een weekje naar binnen want ze strekken me veel te veel in de kas met dat donkere weer aldoor..

Met mooi weer zet ik ze buiten in de wind nou zodat de stammetjes wat dikker groeien.

 

 

gallery_24262_12243_242141.jpg

 

Ik heb ze voor de eerste x getopt nou en volgende week gaan ze eerst in curver krartjes onder 800watt hpi.

 

mvg.

 

Harkostar

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes hebben het moeilijk gehad buiten met dit klote weer dus ik heb ze vast naar binnen gehaald. Ze staan nu al een paar dagen in steenwol met een laagje cocos te wennen aan een hydro cultuurtje. Vanwege tijdgebrek gaan we tog nog maar een ronde draaien in mn ouwe hok dus daar gaan ze deze week heen..

 

Ze krijgen Hypro voeding met Canna enzymen en Dutchpro Take Root en dat vinden ze wel lekker want ze knappen gelukkig weer op ;)

 

gallery_24262_12243_239875.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de meiden vandaag verpot :D

Ze staan nu in 65liter cement kuipen op 3 lagen steenwolslabs en alle kiertjes heb ik gevuld met cocos.

Ik moet nog van alles aanpassen in mn hokkie voor water geven enzo dus ze krijgen eerst nog drinken uit de gieter. De bedoeling is dat ze nog 2 weekjes doorgroeien zo onder 1200watt. Zodra ik terug ben van vakantie plak ik er nog 2 of 3 lampen bij en gaan ze op 12uur. Ik heb ook een co2 controler besteld en de bedoeling is dan dat ik in week 3 begin met co2 toe te voegen. Aangezien ik in dit hok niet met cooltubes kan draaien word het geen co2 kacheltje maar flessengas.

 

gallery_24262_12243_2355687.jpg

 

Ga eerst volgende week op vakantie bekijk t maar met dat pleuris weer hier ;)

mischien dat ik nog een updeetje doe voor die tijd.

 

Groetn Harko

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je wel zeker dat je pas op 12/12 gaat voor je vakantie? het worden wel grote bomen dan! niet dat ik je die niet gun maar hoogte iswelis een probleem bij mensen!

 

fijne vakantie alvast & t gaat jou & je plante goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yaah thanks man. ;)

 

Hoogte word niet echt een probleem plafon is 2meter 30 ofzo.

Ze zijn nu 2x getopt zodra ze op 12uur gaan top ik ze nog 1x en ik wil er ook nog een stuk heras hekwerk boven hangen zodat ik ze zoveel mogelijk de breedte in laat groeien. ze staan nu nog tegen elkaar maar de scrog zal 210 bij 210 worden ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo daar zijn we weer

 

Ik heb het nogal druk gehad maar gauw ff paar foto's geschoten.

Tot nu toe gaat alles nog aardig volgens plan. We zitten nu in week 3(12hr)

Ik wou deze week beginnen met toevoegen van co2 met 500ppm maar aangezien de

buitenlucht hier al rond de 500ppm ligt heeft het nog geen zin om de afzuiger uit te laten.

Ik denk dat volgende week de groei er wel een beetje uit is en dan begin ik met 900ppm

en voer ik dat elke dag op met 100ppm tot aan 1500

 

gallery_24262_12243_2529513.jpg

 

gallery_24262_12243_1664802.jpg

 

gallery_24262_12243_58573.jpg

 

 

Gr. Harkostar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Harko, ziet er aardig uit, ik ben benieuwd wat er na de co2 toevoeging gebeurt :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer je lv wel hoog te houden he, en de lampen er niet te dicht op :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Polletje

 

Ik probeer de rv tussen de 60 en 70 te krijgen straks op co2. Als de lampen aan gaan geef ik ze zoveel water dat er wat uit de potten stroomt en als ik op bed ga nog een x. Doordat de afzuiger grootendeels uit is zal de rv ook stijgen en als dat niet voldoende is heb ik een bevochtiger klaarstaan..Normaal bij 29graden kweken stel ik de lampen zo af dat de toppen ook circa 29 graden zijn maar aangezien ik nou met een temperatuur van rond de 35 graden zal draaien probeer ik de toppen rond de 33 graden te houden..De lampen kunnen nog 30cm hoger.. Hopen dat moeder natuur een beetje meewerkt en geen hitte golf meer brengt want de buiten temperatuur maak ik me meer zorgen over en waterkoeling is in dit hok niet mogelijk..Het blijft beetje een gok :head_hurts_kr:

 

@ Krasi ja ben ook beniewd of het beetje lukt best wel spannend

 

gr Harko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halloo alloo alloohh echoo echoo echoo is daar iemand??

Dank jullie wel voor de stapels fanmail haha

 

dat geeft mij echt de motivatie om door te gaan (Not)

 

Ze staan nu precies 4 week op 12uu van af nu smokkel ik er elke week een half uurtje licht bij tot ik op 13,5 uurlicht zit en een wat kortere nacht

 

Okeej we hebben wat probleempjes gehad met opstarten de temperatuur liep op tot 37/38 graden

 

Heb ik met veel moeite er alsnog cooltubes boven gehangen en dat werkt gelukkig wel mooii de afzuiger draaid elk uur 10 minuutjes en zakt de temp naar 30 graden en stijgt vervolgen weer tot 33 graden. de bevochtiger heb ik nog niet hoeven te gebruiken want die is mooi rond de 70% en zakt alleen eventjes naar 55 als de afzuiger draaid.

Vanwege de ophoud door het vervangen van de lampen had ik de contrtoler en fles van het stroom gehad een weekje maar omdat ik het ventiel blijkbaar niet vast genoeg had gedraaid was de fles wel bijna leeg toen ik zover was voor poging nr 2 en hebben ze tog al wel een weekje op +/_ 800ppm gedraaid met de afzuiger aan..

Gelukkig kwam ik op markt plaats eenvoudig aan een stel oude flessen die wel vol zaten maar voor weinig weg mochten ook heeft ie mijn fles weer omgeruild voor een volle. dus koolzuur genoeg nou..

 

vrijdag had ik het spul weer in orde en ben gelijk op 1000ppm gestart en daar druk ik elke dag 100 bij tot aan de 1500ppm..

 

 

De ec in de matten was al wel opgelopen naar 5 en de ph ook naar 7 dus eerst een vat met aangezuurt water en stiklstof er door gekieperdt. Vanavond was de ec weer 3 en de ph 6,3 morgenm krijgen ze nog gemeente pils en dan gaam we dr weer HY-Pro in pompen.. Helaas ondaks geregled gif gesproeid te hebben tog verdomme een hele kolonie trips larven gespot dus gelijk roofwantsen beteld..

 

Conclusie Buiten voor groeien doen we dus niet weer en heb daarom een mammoet nano tentje gehaald waar ik deze week ga beginnen met voorgroeien weer.. Volgende ronde word Killingfields vs ultra haze :)en dan wel met 6 cooltubes de warmte blaas ik nu nog even naar buiten maar in de winter blaas ikm lekker in huis weg ..

 

gallery_24262_12243_353285.jpg

 

gallery_24262_12243_2273716.jpg

 

 

gallery_24262_12243_2311282.jpg

 

gallery_24262_12243_1345940.jpg

 

 

gallery_24262_12243_120648.jpg

 

gallery_24262_12243_654822.jpg

 

gallery_24262_12243_2397144.jpg

 

gallery_24262_12243_131133.jpg

 

 

 

Laterzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Harko man, problematiek alom, balen man, desalniettemin zien ze er aardig uit, ik hoop voor je vanaf hier geen problemen meer, maar dikke cola`s, succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen man ! en mooie kweekspullen , zou nu toch erg goed moeten gaan ;)

ik blijf je volgens

 

succes pacman ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...