Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Viezefur

2x WW (feminized) in de achtertuin

Recommended Posts

Mooie planten heb je daar, erg jammer van de toprot. In mijn Heribei's zit het ook alweer in jammer genoeg :) maarja wat verwacht je met dit weer.

hoelang moeten ze nog ?

 

mvg siebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog maar amper top en dan al rot,tegen deze zomer is niks bestand :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

verduisteren kan je nu wel mee stoppen die schiet niet meer in de groei met het aantal lichturen nu.

ook zou ik 2 zijkanten open laten staan van je kas zodat het lekker kan luchten, scheelt een bult rot!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag!

 

@Siebe: jammer dat er ook rot in jouw Heribei's zit. Ik geloof dat deze planten nu ongeveer drie weken bloeiverschijnselen vertonen, dus nog 5-7 weken. Maar ik vrees dat er niets lekkers meer aan zit dan :)

 

@Flamingo: ik stond ook versteld van hoe snel de rot erin kwam. Lang leve de slechtste zomer sinds 105 jaar!

 

@Greenalizer: dankje! :o

 

@je-Roen: bedankt voor die tips! Ben nog steeds een beetje bang om te stoppen met verduisteren omdat het nog steeds pas rond half negen echt donker is en er staat een lantaarnpaal in de buurt van onze tuin. Denk dat ik het nog een paar dagen aanhoud en er dan mee stop. Je tip over ventilatie heb ik wel gelijk ten harte genomen. Niet heel de zijkant weggehaald, maar enorm veel raampjes gemaakt ;) Resultaat hieronder:

 

gallery_9604_12239_2186995.jpg

gallery_9604_12239_2620524.jpg

 

Daarnaast was er ook nog ander goed nieuws; de postbode is namelijk langs geweest. Hij was zo vriendelijk om het pakketje bij de buren af te gooien:

 

gallery_9604_12239_1913154.jpg

Gebruiksaanwijzing:

gallery_9604_12239_819033.jpg

 

Heb al gelezen dat het waarschijnlijk niet curatief werkt, maar van preventief gebruik is ook geen sprake meer. Daarom ben ik van plan om alle rotte plekjes weg te blijven knippen en wekelijks de planten te besproeien met een oplossing van 0.40 ml A.R.T.S. Toprot op 1 liter water (daar begin ik vanavond mee voordat het donker wordt). Ook laat ik de planten nu wat beter uitdrogen voor ik ze water geef. Als ik ze dan water geef, voeg ik wel iets meer bloeivoeding toe dan volgens het etiket de bedoeling is. Hoop dat dat niet al te veel kwaad kan.

 

Dan zou ik graag willen afsluiten met de foto van de afgezonderde dame die lekker in de zon staat te chillen:

 

gallery_9604_12239_671111.jpg

 

Fijne dag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik duim voor je dat er niet meer toprot komt.

Ik zelf doe ook nog steeds 1 plant in het donker zetten met ventilatie en afzuiger zodat die minder snel toprot krijgt.

 

En zeker een mooi die laatste foto.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks zODd! Volgend jaar ga ik ook in fases kweken en op tijd verduisteren (misschien een paar autoflowers). Denk dat dat al een hoop kan schelen. Gisteravond de planten besproeid met A.R.T.S. waar ik nog best wel even mee bezig was. Heb een soort sproeipompje die je met je hand moet oppompen om druk te creëren dus het was ook nog een soort van workout. Binnenkort weer een foto-update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai,

 

Vanmiddag kwam ik toevallig langs Groenrijk en omdat een aantal bladeren geel waren geworden heb ik besloten wat bij te gaan voeden. Heb een doosje NPK-korrels gekocht en deze in de grond geharkt. De voortgang is vooralsnog ver te zoeken dus ik hoop dat ze een kleine boost krijgen van de korrels. Binnenkort weer een foto-update!

 

Ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Viezefur.

Autoflowers kunnen ook snel rotten heb alleen in het voorjaar 2 mooie kunnen kweken.

Deze zijn in het voorjaar gekweekt en de prijs van outdoor jullie.

gallery_20039_12204_409132.jpg

 

ik ga in ieder geval volgend jaar met potten werken en verduisteren.

Want we weten nooit wat voor zomer 2012 word.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dan toch in Breda je wietje haalt, waarom dan naar Fly n High? :rofl

Eerder paradijs/boot :P

 

Peace, hoop dat je plantjes het gaan redden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag!

 

Het is al weer meer dan een weekje geleden sinds de laatste echte foto-update dus vandaag een nieuwe. Op het gebied van rot ben ik de laatste tijd zeer tevreden. Heb de laatste week maar één topje weg hoeven knippen en dat is een gemiddelde waar ik graag voor zou willen tekenen. Het rotte topje was wederom aanwezig in de "kleine" (roze) pheno. In de grote (witte) pheno is tot nu toe alleen wat blad beschimmeld geraakt. Ik weet niet zeker of ik deze verbetering moet toeschrijven aan de betere ventilatie (ééntje staat in de volle wind, de ander in de beter geventileerde kas), aan het besproeien met A.R.T.S. Toprot of misschien is het weer iets beter geweest deze week. Waarschijnlijk een combinatie van. Ik hoop dat ze het volhouden op deze manier, maar het risico op rot wordt natuurlijk alleen maar groter naarmate de toppen ook groeien. En dat doen ze. Vooral degene in de kas begint al mooie toppen te vormen vind ik, maar oordeel zelf:

 

Eerst een aantal foto's van de "kleine":

gallery_9604_12239_2948278.jpg

gallery_9604_12239_3208390.jpg

gallery_9604_12239_3262268.jpg

gallery_9604_12239_1770750.jpg

gallery_9604_12239_1465560.jpg

 

En dit zijn een aantal plaatjes van de big girl:

gallery_9604_12239_2860044.jpg

gallery_9604_12239_1191682.jpg

gallery_9604_12239_3781747.jpg

gallery_9604_12239_371438.jpg

gallery_9604_12239_1265543.jpg

gallery_9604_12239_2606503.jpg

 

Het verschil tussen de twee is waarschijnlijk te verklaren door het feit dat degene die in de kas staat iets meer zonuren krijgt (ben meestal niet in staat om de kleine in de zon te zetten). Daarnaast is de kleine nogal gemarteld door het telkens weghalen van rotte uiteinden. Op de laatste foto is het nieuwste probleem van de serie te zien: vergelende bladeren. Deze vergeling vindt met een steady tempo plaats en het enige wat ik kan verzinnen is meer voeding/water geven. Tot binnenkort!

 

*Edit: goedemiddag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, gisteren toch weer redelijk wat rot gevonden in (sub)topjes. Ook de plant in de kas moest eraan geloven en is één van haar grootste topjes kwijtgeraakt. De schone knipsels liggen allemaal weer te drogen en zullen uiteindelijk een matig wietje opleveren, maar beter dan niets. Als de rot voor blijft komen in deze mate, is het misschien beter om ze binnenkort helemaal te kappen. Ik blijf het nog even aankijken, maar:

 

  • Ze worden sowieso nog een keer besproeid met A.R.T.S. Toprot
  • Ik ga proberen de grond enigszins droog te houden
  • De dames zullen onderworpen worden aan nog strengere, dagelijkse controles
  • Ik zal tot de weergoden gaan bidden voor meer dagen zoals gisteren

 

Hoop dat de schade voor de andere buitenkwekers meevalt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de rot ik vecht er ook momenteel mee.

Dat de LV een stuk lager mag worden en de zon nog een paar dagen mag knallen.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond,

 

Het gaat niet echt lekker. Veel budrot nog steeds. Krijg steeds meer de nijging om ze om te kappen. Zie foto's.

 

Paar kiekjes van de roze pheno. Niet dat er van dat roze nog iets over is, maar goed:

gallery_9604_12239_377090.jpg

 

gallery_9604_12239_2493417.jpg

 

gallery_9604_12239_1549795.jpg

 

Looks healthy doesn't it?

gallery_9604_12239_2411554.jpg

 

Nu een paar van degene in de kas:

gallery_9604_12239_904179.jpg

 

Da's pech, ook deze hoofdtop weg:

gallery_9604_12239_1804761.jpg

 

gallery_9604_12239_794385.jpg

 

gallery_9604_12239_835735.jpg

 

gallery_9604_12239_2383165.jpg

 

gallery_9604_12239_24636.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt jammer van die rot, ik heb vandaag maar besloten om te oogsten aangezien er bij mij ook steeds meer rot in kwam. en op nadere inspectie zat er in ELKE dikke hoofdtop wel rot :) heb heel wat weg moeten gooien.

hoop dat er bij jou wel nog wat overblijft!

 

mvg Siebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zulke binnensoorten zijn alleen geschikt voor buiten wanneer je verduistert.

Zonder is het haast een hopenloze zaak om er een fatsoenlijke oogst vanaf te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Siebe, zonde van het voortijdige oogsten. Hoelang moesten ze nog?

 

@Zentex, ik weet niet, het is wel een tijdje een stuk beter gegaan, maar ik denk dat je met zo'n hoge luchtvochtigheid in een kas zonder ventilatie (behalve die wind die erdoor komt) sowieso snel de pineut bent.

 

@Piet Piraat: ja tot die conclusie ben ik uiteindelijk ook gekomen. Heb in ieder geval voor volgend jaar al een paar Henkes Lolland zaadjes kunnen regelen waar ik nu al erg naar uitkijk om te zien groeien.

 

Rippers zullen in ieder geval niet mijn ondergang worden als het aan deze luie baas ligt.

 

 

gallery_9604_12239_666260.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tadaaa

 

gallery_9604_12239_2171697.jpg

 

 

Hand geeft mijn hoogte aan (1.88m)

gallery_9604_12239_2190179.jpg

 

 

gallery_9604_12239_1989703.jpg

 

Ja, ik heb besloten om te gaan oogsten. Gisteren vond ik veel rot in de dikkere toppen van de kasplant en dat was voor mij de druppel. De planten waren nog niet oogstrijp, maar ik heb toch een aantal "buds" eraf kunnen halen. Ondanks het knippen zit er toch nog redelijk wat blad in die topjes. Het knipafval en de kleine topjes heb ik apart gehouden/te drogen gelegd om daar later olie en/of hasj van te maken. Hier een aantal foto's van het knipafval (heb last van ruimtegebrek)

 

gallery_9604_12239_3101296.jpg

 

gallery_9604_12239_2198275.jpg

 

Pannetje afval, pannetje topjes

gallery_9604_12239_1005153.jpg

 

Wat me vooral is opgevallen tijdens het knippen, is dat het erg lang duurt. Ben gisteren begonnen en heb ongeveer 6 uur aan een stuk zitten knippen. Vandaag de rest gedaan (ook nog een paar uur). Foto's van het proces:

 

gallery_9604_12239_87088.jpg

 

KNAK

gallery_9604_12239_2475450.jpg

 

Okee, ik was af en toe even afgeleid...

gallery_9604_12239_554193.jpg

 

Gelukkig kreeg ik af en toe wat gezelschap van geinteresseerden

gallery_9604_12239_112866.jpg

 

De schaar toen de job gedaan was

gallery_9604_12239_2739559.jpg

 

En deze tip heb ik ergens op het forum gezien (vinger/schaar hasj). Ben er op dit moment van aan het genieten en het is best lekker/effectief spul nog

gallery_9604_12239_704777.jpg

 

De grote kasplant (stam + wortelstelsel)

gallery_9604_12239_1919341.jpg

 

gallery_9604_12239_2292783.jpg

 

En van de buiten/kleine plant

gallery_9604_12239_2753840.jpg

 

gallery_9604_12239_2381292.jpg

 

Op dit moment hangt het geheel in onze garage te drogen

gallery_9604_12239_90001.jpg

 

gallery_9604_12239_1833916.jpg

 

Sommige buds zijn wat grover geknipt dan andere

gallery_9604_12239_1659290.jpg

 

gallery_9604_12239_1991528.jpg

 

Toen ik klaar was met knippen heb ik gelijk alles even opgeruimd, dus nu is er, buiten de wietgeur die zich door het hele huis heeft verspreid, niets meer te zien van deze kweek. De kas is ook gesloopt. Waarschijnlijk ga ik het afval even in de natuur weggooien in plaats van door de gemeente te laten ophalen. Of is dat niet nodig?

 

De wiet die ik overhoud als het eenmaal droog is, zal niet van hoge kwaliteit zijn, maar daar kan ik op zich wel mee leven omdat het grootste gedeelte ervan met een bong geconsumeerd zal worden. Smaak is iets minder belangrijk in een bong dan wanneer je het in een joint rookt vind ik. Ben me nu een beetje aan het verdiepen in manieren om hasj of honey oil te maken en ik denk dat ik een zeef ga kopen (http://www.pyro-stuff.com/mesh-zeef-100.html) en een pers (http://www.wietforum-shop.nl/hasj-pers-aluminium.html). Die piecemaker vind ik net iets te duur.

 

Durft er iemand een gokje op het droge gewicht aan?

 

Fijn weekend nog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het afval gewoon ff composthoop in de tuin maken. :tu

 

Die nog niet rijpe toppen gaan nog veel indrogen en zo rond de 100 gram droog waarschijnlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig heb je er nog wat af kunnen halen! en als het op de 100 gr uitkomt kan je er hopelijk wel een jaartje mee vooruit :tu

Mijn Heribei's zaten trouwens in bloeiweek 6-7 toen ik ze omhaalde, maar alles wat ik kon oogsten waar geen toprot in zat was duidelijk nog niet klaar.

 

Mvg Siebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit daar!

die schaarhash is zo super , had snel paar takjes van die uit mijn tuin geknipt en had al degelijk balletje.

super sticky en bijna onmogelijk tot een balletje te rollen als je haden warm hebben

 

Die planten hebben eigenlijk wel een groot wortelsysteem voor de dikte van de stam ,

ik had dikkere stammen met veel minder wortels.

ziet er goed uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...