Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

haska

Wiet kweken in BRASILIE

Recommended Posts

Ik heb een paar vragen over kweken in een streek waar ik woon in Brasilië, het is bekend dat het daar een gemidelde is van 25 a 30 graden maar bv nu is het daar overdag in de zon gemakkelijk 40 graden ... en de grond van de streek is rood en droog.

 

Is er iets dat ik moet doen dat de zon ze niet kapot maakt ?

Moet ik ze een bepaalde voeding geven?

Ik dacht zowisow ze in potgrond te steken met een systeem dat ze elke dag enkele lietes water geven ...

 

 

Als iemand nog tips mocht hebben :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

soort nemen die daar goed gedijt?misschien

mexicaanse soort

oaxacan bijv

leda una

columbiaanse soorten

zitten hier in nederland dus moeilijk denk ik:d

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow weet je hoe goeie wiet je dan kunt kweken !!! :wacko: maar je kunt ze een mooi plek je in de zon gunnen en een goeie wietplant nemen die tegen wat weerstand kan elk half uur ff kijke of je grond al weer wat water nodig heeft :D want met die temperaturen tjah dat zuipt :blink: hoe ziet de omgeving er bij jou uit ? mischien wat foto's lijkt me erg intresant de eerste member die in brasilië woont !;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst en vooral graaf je een grote put waar je enkele zakken topkwaliteit aarde in giet

 

Zodat de plant direct goeie aarde aangeboden krijgt

 

Je graaft tot een diepte wanneer het vochtig werd en nog iets dieper. Alhoewel de grond er overal vanboven droog uitzien kan het een meter dieper wel nat zijn.

 

Heel simpel je start binnen enkele zaden op en zet ze eerst in de shaduw, of test uit met één plantje dat die de zon aankan.

 

Normaal gezien kunnen planten die komen uit zaad dit zeker aan zolang je ze voldoende water geeft.

 

Als het plantje goed groeit plaats je het in de put met goeie aarde, dit nu gewooon goed water blijven geven totdat het plantje groot genoeg is. Na twee weken hebben de wortels diep in de grond gegroeid zodat je eigenlijk geen water meer hoeft te geven en de plant zelf het water uit de grond haalt. Nog water geven kan geen kwaad natuurlijk om ook de bovenste wortels vochtig te houden.

 

Als je een stroom of rivier in de buurt hebt kun je irrigeren en vanuit de stroom een paadje water maken die richting je plant loop of in de nabijheid

 

succes dat wordt topwiet, alleen de start is moeilijk, eenmaal de plant goed groeit dan heb je r geen omkijken naar

 

Mijn andere optie en voorkeur is om honderden zaden binne op te kweken tot een grootte van 70cm en dan overal in de streek op ideale plekken gaan planten in de buurt van rivieren stromen, plekken met goede aarde

 

ps: is er veel plantengroeie op deze rode aarde? Zoals verschillende soorten planten of juist weinig.

 

Als de grond te hard is voor wortels om door te groeien moet je minstens een put van 200 liter aarde graven.

Zo heb je een hele streek met lekker wiet voor de hele buurt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de repleys ... :D

 

Maar ik vertrek pas de 19de November ... dus zodra ik daar ben trek ik fotos ... ik heb er nog wel een paar maar daar is het land waar ik het wil doen niet duidelijk in zicht ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een paar fotos gevonden van een van de boederijen dat ik ze wil zetten .. :D

 

niet echt duidelijke maar komen er meer ...

 

DSC00310.JPG

 

DSC00311.JPG

 

DSC00301.JPG

 

DSC00285.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...