Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

carpe_diem

Carpie's 5 gedoog boompjes in de tuin 2011

Recommended Posts

Er staan bij jou toch meerdere zeer grote bomen / struiken naast de planten ?

 

Klopt, en die drinken mee... das juist! :whistling

 

@Soca: nee ...wat je schetst met volgelopen plantgaten door regen is hier niet zo....

onder deze volkstuin ligt klei...en daarover is een 40 a 50 cm tuinaarde gestort bij aanleg van dit volkstuin komplex, die erg goed is...de hele volkstuin is erg los van aarde.....

 

 

Mss was het beter geweest de tuinaarde doorheen de klei te fresen!

Ken zo iemand die dat deed op vette polderklei... maar zijn naam zal ik maar niet noemen! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lion & THC: ..Tja :specool ...tis 20 jaar geen probleem geweest hier...die verzadigde aarde...

de tuiders balen ook behoorlijk hoor.....

lol...in Knutsels topic had hij aardappels staan in een smartpot :wave: ...met succes.....dus daar ligt nog een behoorlijke afzet markt :rofl

 

Kweet wel dat de zomers natter worden, daar zijn de klimatologen het wel overeens...dus kga daar iig geen plantgaten meer gebruiken....

inderdaad...die 100 gallon potten lijken me ook wel wat...dan heb ik nog wat meer waterbuffer...en daar ik toch een stuk of 5 plantjes erin zet per smartpot...hebben ze wat meer ruimte...

twerd voor de beslissing welke dame mocht blijven staan toch een beetje te vol.... :smoke

die kosten van zon potje vallen best mee....ga maar eens een plasticvat halen van 200 liter...

Carpie is om :verrygood ...en dat had ik echt niet gedacht. :rofl ....

plantgat 1 ging de eerste 6 weken beter als smartpot 2...

gr :whistling

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooo Carpe yep het zit dit jaar niet mee voor de buitenkwekert :verrygood de spoelbeurt hebben ze vandaag teminste gehad sjezus sinds gister komt het al met bakken tegelijk uit de lucht Suc6

Greetzzzz,M :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
vandaag weer regen denk ik... head_hurts_kr.gif

 

 

:verrygood :whistling :specool :smoke what's new ey? pfffffff

 

 

en alleen de volle grond is verzopen sad.gif

 

k nou ik al je antwoorden gelezen heb , zie ik dat het wss aan die kleibodem ligt , klei draineert niet zo goed en dan heb je idd geen andere keuze

 

Wij met zandbodem hebben er helemaal geen last van

 

Zo een smartpot ga ik ook eens proberen , die 100 gallon smartpot lijkt me perfect voor mijn potplant voor volgend jaar

 

Een lekker ste'vige frisian dew in een smartpot!!

 

Goed dat ik weet dat ik ze via wietforum kan bestellen, in Amerika gebruiken ze die al jaren

 

thx

 

klopt niet helemaal wat je hier zegt.. :wave:

ik zit ook op een klei plaat maar deze dames hebben er weinig last van hoor.. :rofl

 

gallery_27684_11418_90708.jpg

 

echt balen carpe :rofl

het zag er een tijdje geleden nog veel belovend uit..

 

en ik zou persoonlijk de bodem van die smartpot er wel uit halen, al is het alleen maar puur om ze zo min mogelijk weerstand te geven..

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
klopt niet helemaal wat je hier zegt.. huh.gif

ik zit ook op een klei plaat maar deze dames hebben er weinig last van hoor.. wink.gif

 

Nou in jouw geval niet nee , maar het is algemeen bekend dat klei niet goed draineert , en het wordt ook in grondmengsels gebruikt om vocht vast te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stikkie2.0...een wietplant van 2mx2m...gebruikt bij 25+ graden celcius.... ong 40 liter water per dag....

 

kan je na gaan... wat die grote bomen en struiken vlak achter je plant wegtrekt...dat is misschien wel je drainage... :verrygood

@THC...idd klei mengen met zand ....en je hebt de geestgronden achter de duinen waar de tulpen en andere bollen het zogoed doen :whistling ....klei buffert water en voeding...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar zeg je wat carpe... :whistling

daar houd ik volgend jaar zeker rekening mee.... :verrygood

we gaan volgend jaar voor een stuk of 200/250 luxe plantgaten en nu dus door jou zal het grootste deel langs de bos rand liggen....

uiteraard wel in de volle zon voor het grootste deel van de dag....heb er nu alweer zin in :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update... :D

 

De gele Henkes van plantgat 1 is om.... ;)

 

vergeling had in de toppen kunnen gaan verder rotten.....en kheb liever een half ei als een lege dop...

iemand schreef eens in me g-topic......""als er wiet aan zit: oogsten B) ...""

tis 800 gram...nat

mja.... met een jaarhuur van ong. 140 euro, hoor je mij niet klagen ;)

 

gelukkig staan ze op guerilla er beter bij.... :D ...

wat een drama op deze tuin zeg... ;) ....dr staan nu zelfs al plassen op me tuintje :lol: ...

heb ik weer...is in 20 jaar niet gebeurd...

 

gr ;)

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

de Smartpots 2 en 3 zijn om...klein geknipt in de cutter...

bij elkaar ong 500 gr droog schat ik... :o

 

 

dus...volgend jaar... 3 smartpots van 100 gallon erbij..

kwil een iets grotere water buffer hebben en me bezoekjes aan de tuin blijven beperken tot 2x in de week...

 

nieuwe ronde... nieuwe kansen.... :o ...

 

jullie houden foto's van het wortelstelsel in de smartpot van me tegoed....

Die komen in dit topic nog... ;)

Gr :)

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carpie, heb weer met veel interesse je topic gelezen.

Deze zomer was absurd slecht en een maatstaf voor wat er kan met buitenplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen foto's van hoe ze erbij stonden de laatste dag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff Carpe, ik was je topic een beetje kwijtgeraakt en heb hem niet echt gevolgd, dus dit is wel echt een harde anti-climax :P

Echt heel jammer dat het zo verkloot is gegaan, maar wat wil je ook met zo'n "zomer".... Hopelijk dat je volgend jaar wel wat kiloknallers hebt :rofl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...