Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

johnnsell

Gold Label Bio in de test. De zon is Gavita DIGISTAR

Recommended Posts

Ik denk dat je dan langzaam ook een beetje Bat Guano mag gaan gebruiken.

Mischien een keertje een biothee zetten van wat wormenmest en Batboost.

 

Dat de wortels door die grote pot heen groeien is een goed teken.

Je mag er dan van uit gaan dat je een sterk en groot wortelgestel aan het bouwen bent.

Het betekent ook dat je de hele Smartpot gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Filmpje van het opstarten van de Gavita digistar 600w die draait op 300w.

 

Wat heel duidelijk te zien is, dat het afgenomen vermogen eerst langzaam omhoog gaat tot over de 500w, maar daarna naar beneden gaat om stabiel te blijven draaien op 327/328 watt.

 

Ik vond het zelf wel leerzaam om te zien wat er precies bij het opstarten gebeurd.

 

Hier de link:

 

 

groeten Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk filmpje

Wel handig zo'n spanningskastje.

Zouden meer mensen moeten hebben om een echt te zien wat hun apparatuur verbruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Beste kijker.

 

 

We zijn begonnen met (zoals Doc voorstelde) met toevoegen van Bat Guano, topdressen. Maar ook gelijk maar wat wormen mest en kaviaar in de Smart pot gemikt.

 

gallery_26038_12185_753181.jpg

 

 

Me schatje blijft gelukkig mooi groen. Ook ben ik blij het bewijs te zien dat het een meisje is.

 

gallery_26038_12185_1494948.jpg

 

Noemen we dit dan: Dag 1 zichtbare bloei?

 

 

gallery_26038_12185_1040126.jpg

Hier 1 Fles van 1 Liter BatBoost.

 

 

Hier met een ander lampje om dr is goed te bekijken, gezocht naar beetjes, o.i.d. Nix gevonden

gallery_26038_12185_636775.jpg

Ook nix van verbranding te zien nog. Niks te veel en geen tekorten te zien. mooi toch..

 

 

Toch wel heerlijk hoor, het gemak van nix hoeven meten, of afzuuren. Gewoon lekker simpel water geven.

 

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er mooi uit , ook mooie lamp man ;) ik ga je volgen ;)

 

Heel veel succes en plezier ermee

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey KIJKERS

 

Wat denken jullie, is het al zinvol om de DIGISTAR een standje hoger te zetten en v.a. nu op 400watt verder te gaan, of toch een weekje wachten?

 

En v.a. welk moment heeft de plant echt veel licht nodig om toppen te maken (660 Watt)? Hoor van me maat dat je gewoon al de way 110% moet gaan, maar is dat niet zonde van de stroom, want toppen komen pas na een week of 3 na dat de klok op 12/12 is gegaan??..

 

Hoop dat er iemand iets zinnigs over weet te vertellen.

 

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

licht is gewicht dus zou vanaf je in de bloei zit toch 600watt gebruiken

blijven ze mss ook wat compacter

wat nu het juiste moment is om op de super lumen te draaien ben ik zelf ook benieuwt naar .

zelf dacht ik om de laatste weken pas de super lumens te gebruiken ivm nog wat aan te dikken van de toppen .

 

ben ook wel benieuwt naar wat beter advies hierover ;)

 

succes nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai vanaf de ontkieming voluit op Super Lumen,zolang de temp goed is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Criminele kijkers.. en professionele kwekers.. ;)

 

Tnx voor de reply's

 

 

Alles blijft zoals het hoort. Lekker groen.

 

 

gallery_26038_12185_1031729.jpg

 

Ongeveer 700 ML per dag krijgt ze nu. Met opgelost de Bat Boost. Er zit voldoende overige voeding in de pot. Dus dat loopt wel los.

 

De 90x 90 tentje is goed gevuld. Er staan 3 plantjes in. en ze zijn zowaar uitgegroeid tot een waar oerwoud.

 

Maby toch iets te lang door gegaan met groeien.

 

Op de foto kan je zien welke de test plant is. De andere krijgt wat er voor handen is, beetje van dit, beetje van dat. (van canna tot GL) gewoon om is te kijken hoe dat gaat.

 

Het is niet een test van BIO tegen mineraal ofzo. Maar meer voor de lol, en kijken of het de smaak nog beïnvloed. Ik hou wel van een zoet rokertje. :P

 

gallery_26038_12185_1660424.jpg

 

 

Groeten Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey..

 

Omdat ik niet had verwacht dat deze 3 planten de tent zo goed gingen vullen, raakt deze test een beetje lam. Dit is zonde van mijn testje, en heb daarom besloten de test plant uit de tent te halen, en in een ander tentje te zetten.

 

Graag had ik een GAVITA IR lamp geregeld, (gekregen ;) Doc hehe) om die er boven te hangen, maar het is niet anders, moet het nu maar met een Philips van 400 w doen.

 

Ook geen straf voor de dame, krijgt ze toch nog een Prive behandeling. lol

 

gallery_26038_12185_602208.jpg

 

t'is een lekker ding.

 

gallery_26038_12185_1084345.jpg

 

en ben gek op bloemen, want bloemen houden van mensen toch.....

 

Voor de rest beetje saai aan het worden, water, beetje Bat Boost er in, in de pot mikken, weer een dag voorbij, water, beetje Bat Booo..... enz..

 

 

Temp blijft top, 26 gr. heerlijk, zou zelf zo in de tent gaan zitten hehe

 

 

groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeg john,

hoe groot en breed is die plant van jouw wel niet??

 

en hoelang heb je hem dan in totaal op 18/6 laten staan?

 

grtz,

Shili

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Shilizous: Hey, jij ben zo te zien OOK aan je test begonnen, en gelijk een paar tegelijk.

 

Valt wel mee hoe groot deze 1 ling is. hoogste punt 65cm, mijn doel is hiermee wel bereikt. Heb haar veel getopt, en groei licht gegeven, wilde haar laag, maar breed hebben. Nu iets van 60x60x65. Volgende keer nog breder proberen.

 

@ topic.

 

Tot gister ging het super. Ik ben echt een ervaring rijker in de groei fase op Bio voeding. Maar helaas. Gister de Gavita Digistar effe op 100% laten draaien zonder de afzuiger omhoog bij te stellen .

 

En ja hoor, direct gekrulde bladeren, verdamping was dus niet optimaal. zie foto

 

gallery_26038_12185_51719.jpg

 

 

Ach weer wat geleerd, ze is mooi groen, dus hoop dat ze er wel tegen kan.

 

gallery_26038_12185_1429412.jpg

 

 

De bloei zit er iig goed in. Mmmm ruikt best lekker.

 

 

Zit al een tijdje zonder, dus denk dat ik na deze ronde, dit jaar nog 1 keer wil draaien, dan is de voorraad weer een beetje bijgevuld.

 

Iemand een tip voor een snel, lekker, zoet, maar ook sterk soortje?

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat mooi zo.

Ik ben blij dat we geen tekorten zien.

 

Toppie :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo lieve mensen.

 

Na een tijdje extreme drukte vandaag eindelijk weer online.

 

 

En helaas, slecht nieuws. Wat zou er zijn mis gegaan. Nou, simpel. Door overwerk geen tijd genoeg voor me plantje gehad.

 

Met als resultaat, te laat water geven, aarde leek op de Sahara. bij die constatering, te veel water gegeven. en weer terug naar droog, en dat een paar dagen. Op gegeven moment, gewoon bijna halve emmer water in de lek bak gegooid, Ja Ja ik weet het dom, dom, dom.

 

Maar beter zo, dan helemaal geen water.

 

2 dagen geleden zag het er zo uit. gallery_26038_12185_2045034.jpg

 

 

En vandaag, gallery_26038_12185_157286.jpg

 

Toppen maken doet ze nog wel. Lekker geurtje die er van af komt, en bij het voelen (kon het niet laten) PLAKERDEPLAK, en ook best hard.

 

gallery_26038_12185_248051.jpg

 

Aan het blad is goed te zien dat ze te nat heeft gestaan. Dat in combinatie met een tijdelijk te warm klimaat, helpt de plant niet.

 

We hebben nog 2 weekjes geduld. En hopen dat het de moeite waard was, maar als ik die topjes zie, komt er zoiezo een lekker rokertje af, al zal het de 1 op 1.2 niet worden haha..

 

 

 

Groeten Johnn

 

gallery_26038_12185_1565417.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben blij dat hij niet dood is gegaan.

Je hebt haar flink mishandeld. :o

Ik ben heel benieuwd naar de smaak van het wietje. :(

Ook naar jou conclusie van de gehele test.

 

Laatste loodjes............. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, sorry Doc, soms heb je dat. Doe wel een nieuwe test over een tijdje, want deze is een beetje lam geraakt. Maar tís me 1e echte bio kweek, op een onbekend ras.

 

Zoek nog leuke genetica voor de volgende ronde. Als test klaar is, en alles mooi droog, zal ik de slot conclusie het net op slingeren, en mocht je ook willen proeven.. wie weet :( in ruil voor een een proef verslagje.... hehe

 

Op laatste foto is goed te zien dat ie al aan het afbloeien is (bruine haartjes) , dat is best snel he!!

 

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het john..

Het is inderdaad erg jammer dat je zoveel moest overwerken :(

daardoor heb je je meisie gewoon in de steek gelaten!

dat kan echt niet hahaahah

 

volgende ronde beter zou ik zeggen.. en gewoon goed nadenken voor je stomme dingen doet!!

als je grond net de sahara is.. dan is yucca van sannie wel een middeltje

of een klein drupje afwasmiddel doet ook wonderen! en dan gewoon 1 liter geven.. En uurtje laten nog eens :P

 

maargoed..

 

Volgende ronde beter!

laat weten hoeveel er nog te redden viel :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, Mensen, Kwekers, hobbyisten, topic lezers.

 

 

Het heeft een tijdje geduurt. Ondertussen is er gewoon netjes gekweekt, (zover dat nog kon) en is de dame onder het mes gegaan.

 

Ook heeft ze lekker kunnen drogen,gallery_26038_12185_1412112.jpg en is erna in de pot gegaan om wat na te kuren.

 

 

Resultaat is 64Gr Kurk droog. 2 weken laten liggen. toch wel voor een paar weken iets lekkers.

gallery_26038_12185_873915.jpg

 

Gram watt verhouding ga ik niet eens uitrekenen. Had ik er 10 onder de lamp gehad, was het al een heel anders gewicht geweest. Maar ik ben er zeer tevreden mee.

gallery_26038_12185_573037.jpg

De Digistar heeft de meeste tijd op 400 Watt gestaan.

 

 

De heb een nieuw schatje, gallery_26038_12185_1028952.jpgga is kijken wat die me brengt, want die 64Gr gaat hard naar beneden ;)

 

 

Over de voeding:

 

Ik vind het vooral, makkelijk. Geen maatbekers, en pH gedoe. Alleen aan het begin is het zoeken naar de juiste verhouding. Maar voor mijn 1e keer Bio ben ik er zeker over te spreken. Ik ga er zeker nog verder mee.

 

Doc Bedankt dat ook ik een testje mog doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt dat je de test hebt gedaan.

Ik heb er wat van geleerd en daar ging het deze keer om.

Die kennis wordt in een later stadium weer gebruikt.

 

Hoe zit het met de smaak van de wiet??

Daar ben ik ook benieuwd naar.

 

Thanx dude ;)

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...