Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Anton-NL

Last van bladluis

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben er vanavond achter gekomen dat mijn plantje last heeft van bladluis, maar niet alleen die plant heeft er last van, ik ook. Ik krab mijzelf helemaal kapot. Wat moet ik hier tegen doen? Het is op m'n benen en een beetje op m'n buik. In m'n haren nergens last van en op m'n borst ook niet. Iemand die hier iets tegen weet? Want als dit zo door gaat lig ik binnenkort helemaal open, haha.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit//onnodig quoten, herhaling vorige post is overbodig, gebruik svp de ADD REPLY knop//edit//

 

wel, bladluis is niet hetzelfde als een luis bij mensen. Dus bladluizen kunnen niets doen...

 

Als je hier veel last van hebt zou ik eens langs de huisarts gaan, het zou iets anders kunnen zijn.... of ingebeelde jeuk?

 

grtz proput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Anton,

 

Wat heb je gerookt?

Wanneer ben je voor het laatst onder de douche geweest?

Een luis op je plant .. is echt een ander beestje dan de bij ons bekende hoofdluis.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt mij in de oren als vlooien , huisdieren ????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Anton,

 

Wat heb je gerookt?

Wanneer ben je voor het laatst onder de douche geweest?

Een luis op je plant .. is echt een ander beestje dan de bij ons bekende hoofdluis.

PF

Ik blow niet... Roken doe ik ook niet dus dat gaat niet.

 

Maar verder, ik heb bladluis of in ieder geval last van luizen bij m'n planten, ik zie ze niet zitten. Maar sinds ik die plant heb, heb ik luizen daar waar de planten zijn. En gister jeukte mij alles op m'n benen in de omgeving waar ik jeuk had zaten ook bultjes. En ik douche meer dan genoeg, gister zelfs nog op de koudste stand gedoucht 2 minuten omdat ik las dat luizen dat niet fijn vinden en ik kan zeggen, dat vinden jullie ook niet fijn want dat is echt koud! :)

 

Maar vandaag niet zoveel last van, maar zie ze wel eens op m'n scherm als ik een witte achtergrond heb of zo, dus ik ga iets tegen bladluis kopen en hoop dat het niet weer komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt bestrijdings middelen gebruiken, of als je maar een aantal plantjes heb en geduld neemt met een kwast alles schoon vegen.

 

Dit kost aanzienlijk veel tijd, maar het is de meest vredelievende manier.

 

één schone schilders kwast, en rustig alle bladeren aan de onderkant, inclusief de stam, takken af werken.

 

Lekker muziekje erbij - en het is zo gedaan :)

 

 

En het klinkt meer als luizen dan blad luizen, dus je kunt ook langs de huisarts :)

Plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bultjes, klinkt niet persee als hoofdluis ook.... Allergie misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bultjes, klinkt niet persee als hoofdluis ook.... Allergie misschien?

Denk wel echt dat het bladluis was, maargoed heb er nu al weinig last meer van.... Maar die ene avond werd ik er wel echt gek van. Maar gelukkig nu geen last meer van dus :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

HAHAHA ik heb geen commentaar meer :)

 

Denk wel echt dat het bladluis was, maargoed heb er nu al weinig last meer van.... Maar die ene avond werd ik er wel echt gek van. Maar gelukkig nu geen last meer van dus :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hee anton, je hebt gewoon schaamluis man!

 

Misschien dat ik dan toch maar geen bladluisspray ga gebruiken, maar met een kwastie aan de slag ga :)

 

Nee, amar Er zitten luizen op m'n plant en ik heb jeuk en diezelfde luizen zitten op mij en ik heb daar last van. Althans, had....

 

Dus iedereen kan mij voor gek verklaren, maar ik weet zeker da tik er last van had en nooit vlooien of iets, of luizen en nu ineens wel? Komt door dat plantje, dus het is bladluis :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je er ook last van als je een trui aan hebt een spijkerbroek ? Gister was et natuurlijk warm.... Maar zoals ik jou hoor zou ik eerder denk aan mursen mits je vlak langs water woont ofzo :)

 

En anders weet ik et ook nie ben je gewoon een bijzonder gevalletje :lol: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Anton,

 

Wat heb je gerookt?

Wanneer ben je voor het laatst onder de douche geweest?

Een luis op je plant .. is echt een ander beestje dan de bij ons bekende hoofdluis.

PF

:) ;) :) :tu B) ik sweer ik huil van het lachen. (no offense anton B) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe weet je dat je luizen op je planten hebt, je ziet ze immers niet, alleen heb je overal luizen sinds je die planten hebt.

Het 'luizenseizoen' is ook net begonnen hé, dus dat heeft niet persé met je planten te maken.

Je zegt dat je ze ook op je scherm ziet, als je een witte achtergrond hebt ? :) ;) B)

Ik denk dat je heel andere beestjes hebt.

Maak eens wat foto's, van je planten, van je bulten en van de beestjes op je scherm. :)

Nu is het maar raden voor iedereen.

 

Wazig topic hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien zand vlooitjes ? :)

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

We horen niets meer van Anton. Twee opties:

 

1. Opgevreten

2. Opgenomen

 

Ik ga voor optie 2 B)

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

We horen niets meer van Anton. Twee opties:

 

1. Opgevreten

2. Opgenomen

 

Ik ga voor optie 2 :verrygood

PF

Nee, geen van beiden... maar kon een tijdje hier niet opkomen of zo. Maar nu dus weer wel :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anton,

 

Blij dat je terug bent, en ik hoop inmiddels zonder jeuk! :verrygood

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...