Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ras Ganja Don

Ganja Don - 2x Auto mini gun!

Recommended Posts

Greetings ganja farmers,

 

Ik ben vandaag van start gegaan met mijn autoflower kweekje :P . Ik zal hieronder beschrijven hoe het eruit komt te zien.

 

Set up:

 

- Secretjardin Ds 60, B= 60x60cm H= volgensmij 160cm

- 2x 36W t-neon

- 107m3 buisfan voor afzuiging

- Wilco koolstof filter 100m3

- Passieve inlaat

- 12V Pc fan voor lucht circulatie

 

Zaden:

 

Soort: Auto mini gun

Merk: Seedsman

Aantal: 2

Genetica: Moeder: AK47 van Serious Seeds, Vader: Lowryder #2 van The Joint Doctor

Varieteit: Ruderalis/Autoflowering

Sex: Gefeminiseerd

Locatie: Broeikas, Binnen, Buiten

Bloeiperiode: 7-9 Weken

Oogstrijp: 2,5 Maanden vanaf de zaadje's

 

De Auto Mini Gun is een van de meest potente autoflowering strains van Seedsman. De Auto Mini Gun schijnt een sterke plant te zijn met een goede hars productie. Ze heeft veel zijtakken en kan tot een meter hoog groeien. Het is een van de grootste autoflowering strains van seedsman.

 

Voeding & Bemesting:

 

Gold Label Special Mix Custom

gallery_29392_12189_1913516.jpg

 

Symbiosis mycorrhiza

gallery_29392_12189_123710.jpg

 

Buffetablets (helaas geen foto beschikbaar omdat ze al in de aarde zitten)

gallery_29392_12189_1101304.jpg

 

Sannie's Bacto

gallery_29392_12189_324100.jpg

 

Perfect start

gallery_29392_12189_320318.jpg

_______________

 

Ik kreeg vanmorgen onder het lezen van de Highlife een pakketje binnen met: Symbiosis, Bacto & Perfect start :P. Ik ben meteen aan de slag gegaan en heb 2 5,5L potten gevult met GL special mix custom en ik heb de aarde vermengt met Symbiosis mycorrhiza, Perfect start en heb er een buffertab in geduwd. Daarna de eerste water beurt gegeven met bacto,de aarde staat nu apart in het donker voor fermentatie. De 2 Auto mini gun zaadje's liggen vanaf vanmiddag tussen 2 bordjes en servetten in de kiem.

 

gallery_29392_12189_171254.jpg

gallery_29392_12189_813970.jpg

 

Nu is het een kwestie van wachten en hopen op een mooie oogst! :) Ik heb er zin in en ben benieuwd wat het gaat worden. Dit is de eerste keer dat ik met een speciaal medium werk met sannie's producten. Ik heb ook nog nooit een verslagje gelezen met dit soortje, maar ik denk dat het iets moois gaat worden. We zullen zien!

 

De volgende update komt als de zaadjes ontkiemt zijn.

 

Met vriendelijke groeten van,

Ras Ganja Don :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto-flower van een meter, daar moet veel lekkers vanaf kunnen komen! :) Ik ga zeker blijven kijken, succes met je kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ga ik even lekker voor zitten.chair_smiley.gif

 

Veel succes,

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Ras Ganja Don,

 

mooie plannen met zo een hoge autoflower, dat zal wel wat buigen worden onder de T-neon.

 

Succes ermee.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt veelbelovend, ben erg benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een meter hoogte en knallen met die toppen

:)

 

, als de wortels genoeg ruimte krijgen moet dat wel haalbaar zijn :P

 

 

Succes

 

grtz

 

Elmo

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wortels hebben een 5,5 literpot om zich in te nestelen. Met al dat bodem leven moet dat wel goed komen. Het enige waar ik me zorgen over maak is dat ik geen compacte toppen krijg omdat er maar 2x 36 watt boven hangt. Misschien een mogelijkheid om tussendoor over te stappen naar 2x55 watt maar dat is even kijken hoe het loopt.

 

Blessings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes !!!!

 

 

 

Ik volg je in stilte..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes, deze TNeon micro kweek ga ik volgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste iedereen,

 

newgrow & Marsupium leuk dat jullie ook meekijken! Iedereen is :)

 

Bij 1 zaadje staat het hulsje een beetje open en bij de andere zal het ook niet lang meer duren :wOOt . Ik denk dat ze morgen (inmiddels al vandaag) een worteltje zullen laten zien :P . Het word redelijk mooi weer morgen dus zet ik de potten morgen nog een dagje buiten met zwart plastic van een vuilniszak eroverheen. Zo kan de aarde nog even broeien en komt het bodem leven extra opgang (idee uit Elmo's topic :D ). En misschien al morgen avond planten maar alles op zijn tijd :) .

 

Ik ben van plan om misschien nog B.A.C. bloei voeding bij te gaan halen maar ik weet niet of dit iets te veel van het goede is. Ik wil mijn plantje uiteraard niet over bemesten :P. Wat denken jullie?

 

One Love and Blessings ina Jah Jah name!

Ganja Don

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan gewoon, maar eigenlijk he.....

Waarom heb je niet gewoon het Sannie Starterpakket gekozen?

Qua geld maakt het waarschijnlijk niet veel uit, dan heb je een goede basis waar niks mee mis kan gaan als je gewoon de stappen volgt (dus ook geen tientallen topics met dezelfde vragen meer nodig) en dan heb je ook een soortje van Sannie als ruilmateriaal als je per se autoflowers wil kweken.

Daarnaast kan je in jouw tent denk ik net zo goed 2 setjes van 2x55W doen voor betere lichtspreiding en mooie compacte toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké,

Ik had de zaadjes al een tijdje terug besteld en ik wist ook nog niet hoeveel geld ik had te besteden aan voeding vandaar. Voor licht moet ik ook nog even kijken hoe het loopt qua geld.

 

Blessings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdens de bloei moeten de plantjes (of beter gezegd - het bodemleven) toch ook eten? De buffertabs gaan het geen 9 weken volhouden, dus moet je er nog wel iets bij doen lijkt me. En zo duur is een fles voeding nou ook weer niet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 buffertablet volstaat voor 5 liter aarde voor een volle ciclus! Dat staat in sannies shop en ik neem aan dat hij ook normale wietplanten bedoelt en geen autoflowers. Maar ik ga binnenkort wel een keer bij de growshop langs en dan haal ik een flesje.

 

Net de zaadjes geplant!

gallery_29392_12189_445057.jpg

gallery_29392_12189_1635543.jpg

 

Nu weer wachten :)

 

Blessings :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk - bij de buffertabs zelf staat dat het een volledige cyclus is, maar bij het starterspakket staat "De tabletten zijn toegevoegd om alle behoefte's te vervullen van uw plant tot week 3 van de bloei.". Niet de hele cyclus dus :)

Linker zaadje gaat al mooi trouwens, hopelijk gaat die rechter ook goed, want zelf het zaadhuslje eraf pulken is zenuwslopend! Vond ik dan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke opzet Ganja ik ga jou volgen man :)

 

En zaadhulsje eraf halen valt wel mee toch ?

Ik doe et altijd met een kleine punt pincet die knijp ik in zet ik tussen de gleuf van de schilletjes en dan laat ik hem los tot nu toe iedere x zonder moeite eraf weten te krijgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat 2e zaadjes komt denk ik ook wel goed chikkenstorm hij heeft wel een heel klein worteltje. Maarja danmoet hij iets meer werken om boven de grond uit te komen en waardoor hij iets sterker is op het begin.

 

JNKIE ook welkom,

Echt een makkelijke tip zo met een pincet. Ik had het de vorige keer voorzichtig met mijn vingers gedaan, dat lukte ook wel maar met een pincet is denk ik makkelijker.

 

MVG

Ganja Don :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ja de meisjes hebben hen hoofdje boven de grond gestoken. Het zaadje met het langere worteltje is een stukje groter, logisch natuurlijk. Ze staan nu onder de bovenkant van een half liter flesje dat dient als een mini kas.

 

Genoeg gelul het is weer tijd voor de foto's:

 

met zn tweetjes

https://www.wietforum.nl/uploads/1306869993/gal...189_1593304.jpg

 

het grotere plantje

https://www.wietforum.nl/uploads/1306869993/gal...2189_676019.jpg

 

en het kleinere plantje

https://www.wietforum.nl/uploads/1306869993/gal...189_1147765.jpg

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irie greetings,

 

Mijn plantjes staan lekker in mijn tentje. Ik weet dat het hoge autoflowertjes zijn toch nog steeds bang voor strekken, maarja dat zal wel goedkomen. Ik heb de potten uit verveling van plaats verwisselt. Het grootste plantje is 6 cm en het kleinste plantje is 3,5 cm.

 

Foto

gallery_29392_12189_1408842.jpg

 

tip's, vragen of reacties zijn altijd welkom!

 

Blessings :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp mag er gerust dichter op hoor (al wordt dat wel lastig met die stokjes :) ). Mijn 2x55W staat dichter op de toppen dan dat en de dames hebben het prima naar hun zin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja de Auto mini gun!

 

Ik heb op advies van chikkenstorm het licht er wat dichter op gezet en ze strekken een heel stuk minder :) (logisch natuurlijk). Ik geef ze elke dag een klein beetje water met de planten spuit en soms geef ik ze met de liter maat wat meer. Ik heb gister een dagje overgeslagen. Ik geef de 2 weken wat Sannie's bacto mee zoals .(ik gebruik niet de dosis die op de verpakking staat wand het zijn kleine plantjes ook nog eens autoflowers en ik wil ze niet overbemeten :lol: )

 

De plantjes zijn nu vanaf het zaadje 12 dagje's oud.

Vanaf het hoofdje boven de grond 8 dagen oud.

 

Wat ik er verder over moet vertellen of zeggen weet ik niet dus ik zal de foto's maar plaatsen.

De twee zusjes samen op de foto

gallery_29392_12189_1854754.jpg

 

De grote zus

gallery_29392_12189_434054.jpg

gallery_29392_12189_922610.jpg

 

Het kleine zusje

gallery_29392_12189_232938.jpg

gallery_29392_12189_1397328.jpg

 

Oké dan nog eentje samen

gallery_29392_12189_85586.jpg

 

Wat vinden jullie van de stand van zaken?

 

Met vriendelijke groeten van,

Ganja Don :D

 

Jah Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Here i am again!

 

De plantjes zijn nu 16 dagjes oud vanaf het zaadje en ze groeien lekker ;) . Het kleinste plantje heeft een raar blaadje omdat het blaadje tegen een saté prikker aangroeide. Ik haal die saté prikkers uit de potten wand ze zijn volgens mij niet echt nodig :) . De plantjes staan nog stevig, een goed teken lijkt mij.

 

De foto's

 

Met z'n tweetjes

gallery_29392_12189_1679625.jpg

 

Het kleinste plantje

gallery_29392_12189_2023354.jpg

gallery_29392_12189_435511.jpg

 

Het grootste plantje

gallery_29392_12189_1886797.jpg

gallery_29392_12189_819848.jpg

 

De aarde kan er wat nat uitzien omdat ik het net met mijn plante spuit besproeit heb. Ik heb nog steeds niets aan te merken op de gang van zaken. Of ze uiteindelijk ook 1 meter hoog worden dat betwijfel ik maar we zullen zien.

 

Met vriendelijke groeten,

Ras Ganja Don B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee ik ga dit topic zeker volgen ;)

 

Ben zelf aan het kijken voor een nieuwe growboxj te maken met t-neon (2x36 of 2x55, kijken wat het geld zegt) en autoflowers (wel kleinere :))

 

succes ermee B)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je ook mee kijkt cremecore. Ik heb je een pb gestuurd die je kan helpen met het maken van een T-neon keus.

 

Blessings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...