Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
paraat

guerilla kuipen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben laatst een guerilla begonnen met Josso en 2 makkers. Deense zaden outdoor skunkmix.

We hebben een 90 liter kuip, ong 100 liter vuilnisbak, twee 80 liter kuipen en een 35 liter pot.

In de 90 L staan 4(!) Plantjes waarvan 1 AF, de 100 L heeft er 2, en de twee 80L kuipen 3, in de 35L pot komt een fem Killing Kush van Sannie.

 

Ze staan in kokosgrond gemengd met potgrond en wat beender- en bloedmeel (kunnen we hier later nogwat bovenop de grond leggen met wt grond erover?).

 

Op de spot staat heel de dag zon en 3 van de kuipen zijn zwart, en aangezien het lekker opwarmt hier vroeg ik me af of we de alles niet beter kunnen ingraven ivm dat de temp van de grond te hoog wordt of kan dit geen kwaad?

We hebben ze niet in volle grond gezet omdat de grond heel hard is.

 

Opmerkingen en antwoorden zijn welkom! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bent ze wel vanplan in te graven

ik zou gewoon eens kijken op hoediep je water tegen komt

en in een pot ( vuilnisbak ) in jou geval moet je toch wel veel op je spot kome

om je plantn van drinken te voozien .

bij ingraven moet je zo en zo een put maken , waarom deze dan niet gewoon vol goede grond steken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naast het feit dat je kuip best wat te warm zou kunnen worden, verdamp je aarde op deze manier ook veel meer.

Ingraven is dan het beste, ook omdat het voor je omgeving wat minder opvalt :D

 

Mag ik vragen waarom je niet gewoon plantgaten graaft? :dribble: Is die grond zo hard dat je er niet in kan graven? :rolleyes:

Kijk anders even in 't stickie - Grond verbeteren Outdoor!

 

Volgend jaar misschien wat handiger :)

 

Heb je foto's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat het gras er ruim een halve meter hoog staat, en er staan pasgeplante boompjes omheen (jaartje of 2 oud schat ik), we hebben er een paar weggehaald, maar de grond zal echt vol met wortels zitten plus de grond is heel hard, dat graven gaat dus echt een klotewerkje worden.

Daarom hebben we ze in kuipen gezet.

Op andere spots hebben we ons ook al helemaal kapotgegraven :rolleyes:

Sticky is bij mij bekend, op andere spots hebben we ook vollegrond staan.

Maar beender- bloedmeel en kalium kunnen we binnenkort tg ook nog wel toevoegen, er zit nu nog maar een beetje in omdat we ff niet genoeg hadden, en zou kalk ook nodig zijn in een pot? Er komen ook een lading buffertabs bij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat is heftig...

Het kan geen kwaad om gewoon je kuipen zo te laten staan, maar zoals je zelf al zei: 'T is beter om ze in te graven.

 

Even daarnaast: Wel eens opgezocht wat een boompje omhakken kost bij meneer agent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even daarnaast: Wel eens opgezocht wat een boompje omhakken kost bij meneer agent?

 

Nope eigenlijk niet, we hebben ze ook niet tot de grond afgezaagd hoor. Maar hoeveel dan? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lichte stroperij (artikel 314 van het Wetboek van Strafrecht). Op dit misdrijf staat in ons land een boete van de tweede categorie - dat wil zeggen maximaal 2250 euro - of een gevangenisstraf van maximaal een maand.

 

En even voor de duidelijkheid: Hierbij kan je een ''herplantingsplicht krijgen, dus nog eens nieuwe bomen of gewas neerzetten.

Boetes verschillen, dus je kan ook nog eens per boom gaan betalen als ik 't goed heb :rolleyes:

 

Aan de andere kant vind ik dat ze groot gelijk hebben hoor, aangezien wij eenjarig gewas er voor in de plaats zetten :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, dat is heftig...

Het kan geen kwaad om gewoon je kuipen zo te laten staan, maar zoals je zelf al zei: 'T is beter om ze in te graven.

 

Even daarnaast: Wel eens opgezocht wat een boompje omhakken kost bij meneer agent?

Denk niet dat je moet inzitten met de boompjes omhakken , maar bij hetgene wat je daar gaat zetten :rolleyes:

But then again no risk no glory !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soo had ik niet verwacht :rolleyes:

Maarja ze hebben daar tg niks te zoeken of ze moeten getipt zijn ofzo, moet het wel heel ongelukkig lopen als we op heterdaad betrapt worden trouwens, ff kyke of k een fotootje kan laten zien

http://img121.imageshack.us/i/guerilla.jpg/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed begrijp heb je 4 planten in 90 liter staan?

 

dat is 90/4=22,5 liter per plant, nou heeft die AF niet zoveel ruimte nodig maar ik denk dat de andere Chicks wel wat meer Space voor zichzelf willen hebben. En als je nou eens na een heftige regenbui gaat graven? is de grond zachter en is er geen hond in het bos te zien.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik het goed begrijp heb je 4 planten in 90 liter staan?

 

dat is 90/4=22,5 liter per plant, nou heeft die AF niet zoveel ruimte nodig maar ik denk dat de andere Chicks wel wat meer Space voor zichzelf willen hebben. En als je nou eens na een heftige regenbui gaat graven? is de grond zachter en is er geen hond in het bos te zien.

 

Succes

 

Ja dat was achteraf ook een stomme beslissing, maar het zijn regular seeds he!

Het zou kunnen dat we ze ng overzetten maar dt doe ik liever niet ivm wortelbeschadiging, en we kunnen altijd ng wat beender-, bloedmeel en kalium bijgeven, vloeibaar doe ik liever niet want dan moet ik er eigenlik dagelijks heen las ze wat groter zijn.

Bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook witte folie rond de potten doen, dan zullen ze al een pak minder warm worden

Nadeel is wel dat wit nog meer opvalt.. (maar als je spot echt goed is, is dit niet echt een probleem)

 

Wel erg grote potten inderdaad, is dat een soort van experiment ter nabootsing van de aarde zelf? :rolleyes:

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm thanks dt zal k onthooude maakt op de spot niet uit het gras komt zowat tot de rand van de kuipen, alleen het gras is grotendeels platgetrapt :rolleyes:

 

Haha neehoor gewoon veel grond omdat we geen voedingstekorten willen, elke plant een pot had ook gekund maar daar hadden we niet genoeg grote potten voor haha

En we rekenen erop dt de Denen vroeg gaan bloeien, er zou dan genoeg voeding in de buurt moeten zijn

Lijkt me :dribble:

 

Ga hier trouwens maar ff een verslag van maken denk ik, foto's volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...