Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

6ieks

Vraagske over Plagron Terra voeding

Recommended Posts

Hallo,

 

Vorige week had ik wat info gevraagd ivm Bio en Terra voeding van Plagron.

 

Wel, heb dus de Terra voedingslijn van Plagron genomen. Medium is de Batmix van Plagron.

 

Op de verpakking en kweekschema staat er dat ik bij iedere waterbeurt voeding moet meegeven.

Kan dit? Heb altijd verstaan dat je maar 2 a 3 x per week voeding mag meegeven?! Uiteraard pas vanaf de 2de à 3de week...

 

 

Alvast bedankt!

 

 

Yuuuuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het zijn dat dit zo is indien je de Lightmix of Growmix gebruikt ipv batmix? Want deze zijn minder zwaar in gemest?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo 6ieks,

 

light mix is idd minder bemest,

 

batmix heeft een enorme buffer en ik zal pas gaan voeden vanaf week 4 a 5 ongv.

heb je bewust voor batmix gekozen? en waarom niet voor een light mix :rolleyes: ?

 

kijk vooral uit met overvoeden nogmaals batmix heeft een enorme buffer en die kleintjes zullen

daar zeker aan moeten wennen wel kan je hier zeker mooie resultaten mee behalen mits je goed handeld!

 

suc6 grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Nee is niet bewust gekozen. Heb dit op aanraden van de homegrowshop, denk zelf dat ze de light niet hebben bij de Aliën. Overvoeden doe ik niet, ik geef liever iets te weinig dan iets te veel :dribble:. Hoe dan ook geef ik de eerste twee à drie weken met de batmix geen extra voeding. Gebruik namelijk stekken/zaaigrond voor het ontkiemen, daar doe ik enkel wat wortelstimulator bij.

 

Klopt of kan dit dat je bij iedere water-geef-beurt voeding moet meegeven of is dit meer voor hydro kweek bedoelt?

 

 

 

Bless :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Het lijkt me inderdaad te wachten met voeding tot week 2 of 3 (kijk naar de kleur van je plantje). Ik geef op voorbemeste aarde ook in het begin enkel wortelstimulator mee tot week 2 ongeveer en bouw dan rustig op als ik zie dat mijn plantjes wat lichter van kleur worden. Ik begin dan met ec 1.2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wat ik nog niet heb maar tegen de volgende ronde zeker moet hebben! PH & EC meter!!! Is niet goedkoop maar denk dat je dit er zo terug uithaalt...

 

Kan het zijn dat het ene merk van voeding anders dient gebruikt te worden dat de andere? Bv. de vorige voeding die ik gebruikte was die van Bionova. Daar stond er als richtlijn op dat je 2 à 3 x per week voeding moet meegeven. Bij die Plagron Terra staat er bij iedere waterbeurt? Kan dit?

Moet zeggen is nu de 3de keer dat ik dit hier vraag, blijkbaar is dit niet eenvoudig hier een antwoord op te geven?! :dribble:

 

 

Grtz :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan gerust na een week of 2/3 beginnen met voeden als je maar goed opbouwd en niet gelijk 5 ml de liter er in gooit..!

Ik heb jaren op plagron gedraait en nooit de volle dosis volgens schema gegeven want die is simpelweg te hoog en helemaal op de batmix...

En voor een beginner is het zeker makkelijker op een allmix dan op een lightmix te starten alleen zal je start wat langzmer gaan door de hoge ec...

En je kan met elke minerale voeding wel elke dag voeden als je daar de hoeveelheid maar op aanpast...!

En 1x per .... Alleen water geven is nooit verkeerd...

 

Succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

direct antwoord op je vraag: nee niet elke keer voeden bij elke waterbeurten wissel het af met alleen schoon water, dat noemen we spoelen en is af en toe verstandig om alle zouten te spoelen.. volg gewoon het schema die bij je voeding hoort.. of ga op gevoel af.. voeden is de plant leren lezen :rolleyes: :dribble:

 

Waarom elke dag voeden?? meer voeding betekend niet altijd meer opbrengst!!

& is dom weg gewoon stom ik raad je aan om met week 4a 5 pas rustig te beginnen met bloei voeding..

 

good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom bel je plagron gewoon niet effe? Ik zie dat zo vaak hier, vragen over producten die de leveranciers veel beter kunnen beantwoorden met onderbouwing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel dat is het nu juist. Op het kweekschema van Plagron Terra staat er dat ik bij iedere keer dat ik water geef, voeding moet meegeven! Daarvoor niet iedere dag maar wel iedere watergeef beurt. Vind dit wat veel dacht ik, maar blijkbaar kan dit volgens stikkie wel! Zal dit hoe dan ook voorzichtig aanpakken :dribble:

 

Alvast bedankt voor de vele reacties!

 

 

Grtz :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
direct antwoord op je vraag: nee niet elke keer voeden bij elke waterbeurten wissel het af met alleen schoon water, dat noemen we spoelen en is af en toe verstandig om alle zouten te spoelen.. volg gewoon het schema die bij je voeding hoort.. of ga op gevoel af.. voeden is de plant leren lezen :dribble: :D

 

Waarom elke dag voeden?? meer voeding betekend niet altijd meer opbrengst!!

& is dom weg gewoon stom ik raad je aan om met week 4a 5 pas rustig te beginnen met bloei voeding..

 

good luck

 

elke dag voeden betekend niet altijd meer voeden he..!!

En spoelen op aarde..?? Vanaf boven...?

En de plantvoeding opbouwen voor ze een te kort laten zien Dom..? wacht jij maar 5 weken tot ze lichter worden en begin dan pas met voeden :rolleyes:

 

En inderdaad kan plagron beter antwoord geven...

Succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, dat noemen we helemaal niet "spoelen". :rolleyes: (@pablo: Spoelen is iets wat je bij bv. een hydro-kweek doet)

En af en toe de overtollige zouten je aarde in wateren lijkt me helemaal niet verstandig.

De plant heeft die niet voor niets naar boven gewerkt.

 

Op light-mix begin ik na 1-2 weken (3e-4e node) met 0.5ml/L groei, en voer dat langzaam op tot 2e week 12/12.

Daarna ga ik groeivoeding minderen, en bloeivoeding langzaam opvoeren.

 

Is natuurlijk ook afhankelijk van de soort die je kweekt.

 

Of bel Plagron, of luister naar Stikkie :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom bel je plagron gewoon niet effe? Ik zie dat zo vaak hier, vragen over producten die de leveranciers veel beter kunnen beantwoorden met onderbouwing.

je gebruikt geen light mix. Vraag advies voor Batmix en als je het antwoord hebt gekregen post je dat over 10 minuten weer hier zodat wij het ook weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad dan weet je het zo goed als zeker...! Hun zullen grotendeels het verhaaltje van de ''zak info'' volgen (dus erg lang wachten en teren op de buffer in de batmix)

Daar in tegen heb ik betere resultaten gehaald met ligt (bijvoorbeeld 1 ml de liter) bij voeden vanaf een week of 3 en dan opbouwen...

 

Maar ben benieuwd naar hun verhaal..

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D :dribble:

 

Heb juist naar Plagron gebeld!

 

Ik heb dus voor alle duidelijkheid de Terra voeding box gekocht die je voor 1mx1m kan gebruiken.

 

Daar moet er normaal gezien inzitten;

 

Plagron Roots

Enzymes

Terra-Grow

Terra-Bloom

Green Sensation

 

Bij mij zit er geen Enzymes bij maar ipv zit Phyt amin erbij! Dit is echter een productiefout! Moet wel degelijk Enzymes zijn die er bij zit!

De Phyt amin zit normaal gezien bij de Bio voeding box!

Phyt amin kan echter wel gebruikt worden bij terra als groeistimulator maar de Enzymes is van noodzakelijk belang! Dus gaan ze een flesje Enzymes opsturen naar mijn shop waar ik het dan gratis kan ophalen tegen eind deze week! Prachtig!

 

Nu ivm Plagron batmix en lightmix.

 

Blijkt dat de shop mij de lightmix had moeten aanbieden omdat die licht bemest is en goedkoper is wordt die gebruikt met de terra voeding.

Batmix is zwaar biologisch bemest waardoor je de eerste 5 à 6 weken geen voeding moet meegeven.

Conclusie: Ik heb nu dure bioaarde gekocht samen met dure voeding! Volgende ronde moet ik dus de Lightmix gebruiken indien ik die voeding wil gebruiken gedurende de hele kweek.

 

 

Super tip om eens naar de firma te bellen!

 

Big up unoself! Bless! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

of pak een allmix in plaats van de lightmix... Daar moet je al een stuk meer sturen vanaf week 1 terwijl je bij een almixx de eerste 2/3weken alleen roots en enzymen mee geeft...

Maar wil je echt alles zelf sturen vanaf week 1 dan is de lightmix ideaal..!

Slimme keuze om het de mannen zelf te vragen.. :rolleyes: alleen haal je de zelfde info ook van de zak zelf af..!

 

En blijf altijd zelf denken en kijken naar de dames, niet blind afgaan op wat iedereen\plagron\schema je verteld..

Succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

top! :rolleyes:

 

achja soca we zien het allemaal op een andere manier & uit een andere ervaring/beleving :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe zie je wel, het is niet eng, ze zitten er echt voor hoor :rolleyes:

 

Ik ben ook wel voor langzaam opbouwen, ook omdat je van biologisch naar mineraal gaat. Dus begin maar ietsje eerder met een klein beetje mee te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...